Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Benzyna czy Diesel  (Przeczytany 22236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Koteja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 251
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDi '08 Impress Pack CHIP 131KM
  • Miejscowość: Legionowo
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 24, 2009, 10:39:14 »
Moj Pikus spala w miescie ok 11-12l lpg natomiast w trasie ok 9-10l. Nie narzekam bo to i tak duzo taniej a jednoczesnie wcale nie uwazam ze to bardzo duzo - alfunia 146 przy silniku 1.6 8V boxer pali 13l gazu - przy wcale nie rajdowej jezdzie ;)

Tak czy inaczej gratuluje wszystkim ktorym spalanie miejskie wychodzi <10l :)
Jest:
C4P/i10/FZS1000
Ostatnio było:
AR 146 Boxer 1.6ie, XP 1.8i Exclusive, Yam Diversion 600

Offline Mariusz Haszczyc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 2002r
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 24, 2009, 12:34:47 »
ja mam 1.8 i w miescie w agromeracji slaskiej czyli korki i jeszcze raz korki pali srednio 8-9 litra tylko w cyklu miejskim w trasie spada do 7l

Offline Janusz Skraba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Nowy Targ
  • Posiadany samochód: citroen Picasso 1,8
  • Miejscowość: Nowy Targ
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 25, 2009, 08:57:00 »
witam!
zdecydowanie diesel, tylko z wiaqdomego źródła i napewno nie z komisu!.
Benzyniak spoko , ale potrafi spalić . Na krótkich dystansach bedzie niedogrzany, pozatym masa auta- min 12 l.Gaz w aucie jest zły ! Auto też musi pochodzić na paliwie przed zmiana na gaz , częste regulacja instalacja kombinacja (nie widziałem auta zagazowanego żeby mu się coś nie robiło).
Diesel jest spoko tylko trza o niego dbac :
1.Lać olej napedowy dobrej jakości:)np. BP ultimate:/
2.spokojnie jeździć na zimnym silniku
3. Nie wyłączać auta od razu tylko zostawić na niskich obrotach kilkanascie sek.
dbac a bedzie ci się dobrze i tanio jeździło.
Benzyniak spoko tylko trzeba się liczyc z wydatkami na paliwo.
Diesel też spoko ale jednak tańszy w jeździe9 cena ropy jest jaka jest , narazie)

Offline Rafał Frontczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 871
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Cactus 1.2 110KM '17 i Citroen Astra G 2.0DTI '02
  • Zainteresowania: Citroeny, Boksery i Depeche Mode
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 25, 2009, 11:35:53 »
No dobra, jeżeli diesel to który?
1.6 HDI czy też 2.0 HDI i czy 90KM czy 110KM.
Proszę o dopowiedzi za i przeciw, poniewaz pomoże to w wyborze odpowiedniego diesla.
Sudecki Klub Citroena

A long time ago:
Fiat 126p (3lata) Citroen AX 1.1 (3lata) Citroen Xantia 1.6 (5 lat) "Cezaria" C5 2.0HDI '02 (4lata)

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 25, 2009, 11:54:00 »
Cytuj

Rafał Frontczak napisał:
No dobra, jeżeli diesel to który?
1.6 HDI czy też 2.0 HDI i czy 90KM czy 110KM.
Proszę o dopowiedzi za i przeciw, poniewaz pomoże to w wyborze odpowiedniego diesla.


Witam
No i tu jest problem bo każdy będzie chwalił własny pojazd jaki jest itd nie mając porównania do innego pojazdu. Powiem szczerze mam 2.0 z 90KM i nie wiem jak się jeździ pozostałymi modelami. Podobno w silnikach 110KM jest koło dwumasowe i z nim może być problem, to jedyny negatyw o jakim słyszałem.
Mój Pikuś ma zrobione 160kkm pali w cyklu mieszanym teraz jak jest zimno przy spokojnej jeździe droga 35km do pracy 6.2-6.5 l /100, jak się zdarzy dłuższa trasa to do 5.4 wyjdzie latem bez wiatru przeciwnego lub bocznego,  zakres prędkości do 120km/h  autostrada nie wiem nie jeździłem
Oleju nie dolewam między wymianami (zalewam 3/4 wysokości miary bagnetu ), latem klima non-stop, jesień-lato funkcja eco, wszystko sprawnie dziala,
To tak na początek generalnie można więcej pisać ale ja jestem zadowolony z osiągów mojego Pikusia
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Adam Lokiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Tarnowskie Góry
  • Posiadany samochód: C-CROSSER Excl. 2.4l 16v MIVEC 170KM
  • Zainteresowania: foto, pies, auto, skituring, windsurfing i wiele innych
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 25, 2009, 12:03:40 »
Cytuj

Janusz Skraba napisał:
Benzyniak spoko , ale potrafi spalić . Na krótkich dystansach bedzie niedogrzany,


raczej na odwrot: na krótkich dystansach to tylko benzyna, inaczej bedziesz marznol w aucie (zima) a silnik (diesla) spali duzo wiecej niz to co tu niektorzy wypisuja.

Ekonomicznosc zakupu zalezy zas od tego ile chcemy autem jezdzic - zakup nowego auta z dieslem miast benzyna splaci sie dopiero przy ok 70kkm.
Przy czym nalezy brac pod uwage, ze jesli w tym czasie zdazy sie jakas awaria silnika, to duze prawdopodobienstwo jest, ze naprawa diesla bedzie wyzsza niz w silniku benzynowym.

Tak wiec, przy decyzji benzyna/diesel/gas nalezy rozwazyc wszystkie opcje do czego chcemy uzywac autka.

Mi np. przy jazdach rocznie ok 10kkm diesel sie nie oplaca.
Gaz to zlo ;) , bo zabiera miejsca w bagazniku (butla lub kolo) a w trasie trzeba czesto tankowac - dodatkowo nie kazda stacja za granica ma opcje 'lpg' wiec i tak wiekszosc przejezdza sie na benzynie.

Ale jak wspomnialem - niech kazdy sobie sam przekalkuluje a nie zdaje sie na opinie innych uzytkownikow, ktorzy - jak juz ktos zauwazyl - beda chwalic 'swoj ogonek' :)
pozdr
Adam Lokiec
C-CROSSER Excl.2.4l 16v MIVEC 170KM - francuski samuraj ;)
C1 II 1.0 Shine blacktop
był:
Xsara Picasso 1.6i 16v - jajco w tonacji Gris Fer, 
C4 Berline 1.6i 16v - czarnula od czarnej roboty, 
Xsara II Break 1.6i 16v - zielona butelka
AX 1.5D

Offline Leszek Rygiel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI
  • Miejscowość: Przemyśl
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 25, 2009, 18:39:28 »
Cytuj

Rafał Frontczak napisał:
No dobra, jeżeli diesel to który?
1.6 HDI czy też 2.0 HDI i czy 90KM czy 110KM.
Proszę o dopowiedzi za i przeciw, poniewaz pomoże to w wyborze odpowiedniego diesla.


To zależy jaki rocznik - nie jestem pewien - ale silniki 2,0 HDI w stan darcie  miały 90KM, ja mam 110km i oszczędza na paliwie, jest zwinniejszy i takiego polecam.

Offline Mariusz Krystkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Warszawa/WWL
  • Posiadany samochód: XP'00 1.8 16V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa/WWL
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 25, 2009, 19:50:01 »
[/quote]

...silniki 2,0 HDI w stan darcie  miały 90KM, ja mam 110km...[/quote]

Witaj

Leszku te 110KM to masz seryjnie czy po programie??
Bo nie wiem czy wiesz ale dwulitrowa jednostka HDI w Picasso miała tylko jedną opcje mocy 90KM

PZDR
Mariusz
_____________________________________________
NAJCHĘTNIEJ INWESTUJE W ALKOHOL...NAJSZYBCIEJ SIĘ ZWRACA
PAMIĘTAJ ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :evil:

Offline Tomasz Maćkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 2008 Xsara Picasso 1.6 HDi90
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 25, 2009, 20:23:36 »
Witam,

Z tego co wiem, obecnie (zdaje się od 2006r) są diesle 1.6 w 2 mocach: 90 i 110KM
- mocniejszy ma intercooler i turbinę o zmiennej geometrii łopatek
- mocniejszy ma FAP (filtr cząstek stałych - choć gdzieś była zdaje się informacja że nie każdy egzemplarz, ale tego nie jestem pewny)
- oba mają koła dwumasowe

FAP i zmienna geometra w turbinie to potencjalne źródła awarii - a FAP dodatkowo nieco wyższe koszty utrzymania (dolewanie płynu Eolys, ew. wymiana filtra)

Pozdrawiam

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 25, 2009, 21:00:16 »
Cytuj

Mariusz Kryśkiewicz napisał:

...silniki 2,0 HDI w stan darcie  miały 90KM, ja mam 110km...

Witaj

Leszku te 110KM to masz seryjnie czy po programie??
Bo nie wiem czy wiesz ale dwulitrowa jednostka HDI w Picasso miała tylko jedną opcje mocy 90KM

PZDR
Mariusz


Z tego, co się orientuję to 2.0 HDI była tylko opcja 90km. A sam jestem ciekaw, jak ci się wózek sprawuje po podniesieniu mocy? Jak długo już jeździsz po zmianie?

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 25, 2009, 21:08:45 »
Cytuj

Tomasz Maćkowski napisał:
Witam,

Z tego co wiem, obecnie (zdaje się od 2006r) są diesle 1.6 w 2 mocach: 90 i 110KM
- mocniejszy ma intercooler i turbinę o zmiennej geometrii łopatek
- mocniejszy ma FAP (filtr cząstek stałych - choć gdzieś była zdaje się informacja że nie każdy egzemplarz, ale tego nie jestem pewny)
- oba mają koła dwumasowe

FAP i zmienna geometra w turbinie to potencjalne źródła awarii - a FAP dodatkowo nieco wyższe koszty utrzymania (dolewanie płynu Eolys, ew. wymiana filtra)

Pozdrawiam


Zgadzam się, z przedmówcą i dorzucę jeszcze, że ten mocniejszy silnik ze względu na FAP nie nadaje się dla osoby, która głównie porusza się po mieście, gdyż FAP wymaga od czasu do czasu pokonania kilkudziesięciu kilometrów ze sporą i w miarę jednostajną prędkością, aby sadza mogła się dopalić.

Offline Leszek Kubrak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 588
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Picasso HDi 2.0 zawirusowany, był C4 Picasso 2.0 HDi MCP
  • Miejscowość: Kraków
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 26, 2009, 08:10:43 »
Cytuj

Michał Dąbrowski napisał:
Cytuj

Mariusz Kryśkiewicz napisał:

...silniki 2,0 HDI w stan darcie  miały 90KM, ja mam 110km...

Witaj

Leszku te 110KM to masz seryjnie czy po programie??
Bo nie wiem czy wiesz ale dwulitrowa jednostka HDI w Picasso miała tylko jedną opcje mocy 90KM

PZDR
Mariusz


Z tego, co się orientuję to 2.0 HDI była tylko opcja 90km. A sam jestem ciekaw, jak ci się wózek sprawuje po podniesieniu mocy? Jak długo już jeździsz po zmianie?
Mój ma zrobione około 120 tys.km od zawirusowania i jeździ :) Całkowity przebieg ponad 150 tys.

Offline Tomasz Maćkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 2008 Xsara Picasso 1.6 HDi90
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 26, 2009, 09:29:18 »
Cytuj

Michał Dąbrowski napisał:

Zgadzam się, z przedmówcą i dorzucę jeszcze, że ten mocniejszy silnik ze względu na FAP nie nadaje się dla osoby, która głównie porusza się po mieście, gdyż FAP wymaga od czasu do czasu pokonania kilkudziesięciu kilometrów ze sporą i w miarę jednostajną prędkością, aby sadza mogła się dopalić.

Podobnie zresztą jak zmienna geometria w turbinie - jak jej nie pogonisz porządnie co jakiś czas to się zapiekają kierownice łopatek turbiny.

Dlatego kupowanie 1.6 HDi 110KM do jazdy głównie po mieście może być ryzykowne.

Pozdrawiam

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 26, 2009, 10:10:45 »
Cytuj

Rafał Frontczak napisał:
No dobra, jeżeli diesel to który?
1.6 HDI czy też 2.0 HDI i czy 90KM czy 110KM.
Proszę o dopowiedzi za i przeciw, poniewaz pomoże to w wyborze odpowiedniego diesla.


Krótko na temat 90 konnych jednostek. Różnica między 1.6 a 2.0 w zasadzie niezauważalna oprócz tego, że 1.6 lepiej sie zbiera z niższych obrotów ponieważ maksymalny moment ma niżej osadzony od 2.0 przez co ogólnie jest jakby "żywszy". Możliwe, że 2l jednostka będzie praktyczna przy zaczepionych na haku np przyczep campingowych, łódek itd z uwagi na pojemność i ciut więcej pali niż 1.6 ale są to różnice do max 1l/100 km - oczywiście z grubsza licząc.

Różnica w 1.6 90 a 110 dla mnie jest na pograniczu percepcji pewnie, że lepiej się wyprzedza 110 konną jednostką no ale tam jest także overboost, który dodaje troche w krytycznej sytuacji.

Silnik 1.6 konstrukcyjnie jest bardziej złożony np ma koło dwumasowe, które jak wiadomo potrafi zawieść.

W przypadku aut po 2005 r zostaje do wyboru tylko 1.6.

Podsumowując każdy z w/w silników jest wystarczający do przyjemnej jazdy pikadorem - pod warunkiem iż weźmiemy pod uwagę fakt, że picasso ma gabaryty nyski (tylko bardziej opływowe) i nie jest to bolid sportowy ;-)
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 26, 2009, 14:43:03 »
Cytuj

Marek Meier napisał:

Podsumowując każdy z w/w silników jest wystarczający do przyjemnej jazdy pikadorem - pod warunkiem iż weźmiemy pod uwagę fakt, że picasso ma gabaryty nyski (tylko bardziej opływowe) i nie jest to bolid sportowy ;-)


Dokładnie - Picasso do spokojnej jazdy wystarcza, nie ma się co bać wyprzedzania, ale poszaleć to się nie da za bardzo chyba żadną wersją.

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 26, 2009, 15:40:28 »
Cytuj

Michał Dąbrowski napisał:
Cytuj

Marek Meier napisał:

Podsumowując każdy z w/w silników jest wystarczający do przyjemnej jazdy pikadorem - pod warunkiem iż weźmiemy pod uwagę fakt, że picasso ma gabaryty nyski (tylko bardziej opływowe) i nie jest to bolid sportowy ;-)


Dokładnie - Picasso do spokojnej jazdy wystarcza, nie ma się co bać wyprzedzania, ale poszaleć to się nie da za bardzo chyba żadną wersją.


Witam
Piszę teraz z pracy i nie mogę wam przesłać linka na You Tube bo admin nam zablokował ale widziałem kiedyś jak z Pikusia wyciskają 208km/h  a jeden taki w kolorze czerwony lucyfer w zakręty górskie wchodzi driftem . Wniosek z tego taki że jak ktoś potrafi podrasować autko to i można poszaleć . Poszukajcie sobie tych filmików na You Tube
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Leszek Rygiel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI
  • Miejscowość: Przemyśl
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 26, 2009, 20:12:12 »
Moja cytrynka ma te 110KM, chyba został zawirusowany przez poprzedniego właściciela w Niemczech, jazda 110 konnym jest bardziej dynamiczna jak w 90 konnym, w trakcie jazdy przy niższych obrotach różnicy prawie nie ma - zaś po depnięciu czuć że wciska w fotel. Spalanie jest w zakresie 5,7l do 6 max, włączona klima zbytnio nie wpływa na różnice
Pozdrawiam

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 26, 2009, 20:55:56 »
Cytuj

Leszek Rygiel napisał:
Moja cytrynka ma te 110KM, chyba został zawirusowany przez poprzedniego właściciela w Niemczech, jazda 110 konnym jest bardziej dynamiczna jak w 90 konnym, w trakcie jazdy przy niższych obrotach różnicy prawie nie ma - zaś po depnięciu czuć że wciska w fotel. Spalanie jest w zakresie 5,7l do 6 max, włączona klima zbytnio nie wpływa na różnice
Pozdrawiam


Witam
Leszku w twoim opisie pojawia się słowo" chyba został zawirusowany " , czyli pewności nie masz. Napisałeś również "jazda 110 konnym jest bardziej dynamiczna jak w 90 konnym", czyli musiałeś mieć jakieś porównanie ale w ilu pojazdach dokonywałeś porównań ale  z jakim przebiegiem, rocznik, wyposażenie to wszystko ma wpływ i co na ten temat mówi serwisówka. Ale tu rodzi się pytanie. W jaki sposób można stwierdzić ile naprawdę mocy ma twój pojazd, słyszałem że na hamowni, czy może już ktoś to robił. proszę o informację czy gdzieś na Opolszczyźnie albo na Dolnym Śląsku można by sprawdzić
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Marek Martynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r.
  • Zainteresowania: sport: kolarstwo górskie, pływanie, bieganie, aikido; muzyka: Siddharta, U2, Rammstein, DM i inni; zawodowo: nieruchomości; poza tym: historia, kuchnia no i citroeny
  • Miejscowość: Kraków
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 27, 2009, 09:12:02 »
Ja kupując auto szukałem 1.6 HDi i takie znalazłem. Wcześniej miałem benzynową xantię i strasznie przeżywałem wizyty na tanksztelach.
Rozważałem też 2.0 HDi, ale wziąłem pod uwagę, że 1.6 jest jednak i oszczędniejszy, i dynamiczniejszy, a poza tym auto ma ESP, wszystkie hamulce tarczowe, no i jest przyjaźniejsze środowisku.
Wbrew temu, co mówi większość ludzi, auto kupiłem w komisie w Częstochowie. Mimo, że sam salon nie sprawiał najlepszego wrażenia, to jednak jego właściciel potrafił poświęcić mi i mojej żonie niemal pół dnia (jazda próbna, wizyta w warsztacie, wizyta w ASO u diagnosty) i mimo, że to oczywiście handlarz, to jednak jest  różnica pomiędzy handlarzem z Częstochowy a handlarzem z Krakowa czy z Warszawy.
Przed zakupem oglądałem kilka aut i to było w najlepszym stanie. A przede wszystkim, jak sprawdziłem w ASO, miało wymieniany filtr FAP i uzupełniany w nim płyn.
Silnik jest rewelacyjny. Nie szukałem sportowego wozu, tylko rodzinne auto, jednak nie sposób nie docenić jak auto się szybko zbiera, i jak rewelacyjnie wyprzedza (overboost daje dodatkowego kopa). Przy tym spalanie jest rewelacyjnie niskie. Podczas wyjazdu na Słowację (z rodziną, znaczna część jazdy w górach, z bagażami i z klimatyzacją) udało mi się uzyskać niemal deklarowane przez producenta spalanie - 4,7 l/100 (sprawdzane też osobiście, nie tylko na komputerze; dzięki temu wiem, że komputer praktycznie nie oszukuje - różnica wyszła 0,1 l/100 km, a więc w granicach błędu).
Autem byłem też na wakacjach nad morzem - wynik ok. 5,5 l/100 km, ale dużo jeździliśmy autostradami a tu już auto potrzebuje trochę więcej oleju żeby pędzić z prędkościami autostradowymi). W mieście spalanie wynosi jakieś 7,5 do 8 litrów w zależności od stylu jazdy i natężenia ruchu.
Jeżdżę i po mieście, i w trasie, więc się sadze dopalają. Tankuję zwykły olej na Neste, gaszę silnik po krótkiej chwili i, na razie, wszystko jest OK. Przez pół roku poziom oleju silnikowego opadł mi o jedną kreskę.
Auto jest rewelacyjne na wyprawy jakimiś zwykłymi drogami, gdzie po drodze napotyka się miasta i miasteczka. Wtedy niewiele pali, a przy tym szybko się rozpędza po opuszczeniu  terenu zabudowanego, i jak trzeba, to wyprzedza, co tam się po drodze znajdzie.
O oczywistościach takich jak komfort, ilość miejsca i świetna widoczność (w trasie) nie piszę, bo to wątek o silniku.
Martyn
:evil: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r. :evil:
były:
:evil: Xsara Picasso 1.6 HDi z 2006 r., rouge lucifer :evil:
ZX 1.9 TD z 1994 r., Avantage, też czerwony,
Xantia limousine 1.6i z 1996 r., też czerwona,
Fiat 125 p, 1.3 z 1969 r.

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 27, 2009, 11:45:19 »
Cytuj

Marek Martynowicz napisał:
[...]

poza tym auto ma ESP, wszystkie hamulce tarczowe,

[...]


Zawsze wraz z ESP wszystkie hamulce są tarczowe. We wcześniejszych rocznikach też można znaleźć ESP, choć jest to trudniejsze.
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Marek Martynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r.
  • Zainteresowania: sport: kolarstwo górskie, pływanie, bieganie, aikido; muzyka: Siddharta, U2, Rammstein, DM i inni; zawodowo: nieruchomości; poza tym: historia, kuchnia no i citroeny
  • Miejscowość: Kraków
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 27, 2009, 21:53:12 »
Mniejsza z tym, czy to ESP wymusza zastosowanie hamulców tarczowych, czy też nie, ale akurat tylko w 1,6 HDi  takowe dostępne były, jeśli chodzi o diesle. A co do rocznika, to akurat szukałem auta 3-, 4-letniego i chyba wtedy tylko w takich ropniakach było dostępne ESP.
Martyn
:evil: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r. :evil:
były:
:evil: Xsara Picasso 1.6 HDi z 2006 r., rouge lucifer :evil:
ZX 1.9 TD z 1994 r., Avantage, też czerwony,
Xantia limousine 1.6i z 1996 r., też czerwona,
Fiat 125 p, 1.3 z 1969 r.

Offline Mariusz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI (skasowany), C3 II 1.6 HDI, Peugeot 206 1.1, Peugeot 407 SW 2.0 HDI
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 28, 2009, 07:16:11 »
Cytuj

Marek Martynowicz napisał:

[...] Silnik jest rewelacyjny.[...]


:-) A myślałem że tylko ja jestem zachwycony moim 1.6 HDI wbrew wszelkim pogłosom o większej awaryjności ... 35 tys. przez ostatni rok bez żadnego problemu. Ale tak jak Marek mówi... zdroworozsądkowa eksploatacja i auto odpałci się tym samym.

Offline Łukasz Choiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 254
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 coupe, Citroen C4 VTR, Citroen Xantia kombi, Suzuki XF650 Freewind.
  • Miejscowość: Łańcut
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 28, 2009, 11:06:57 »
No dobra. To teraz ja :)
Cześć "jajcarze :) "
Coś mnie nachodzi na pisankę. Na co dzień ujeżdżam XMa 2,1 TD automat a że cierpię na chorobliwą chęć zmian aut przynajmniej raz w roku to właśnie rok mija i już się nerwowo za czymś oglądam... a szkoda, no ale taki charakter... No i teraz zachciało mi się pisanki. Co do wyższości diesla nad beną i odwrotnie, to mam już swoje wyrobione zdanie bo trochę tych aut przerobiłem i u mnie wypadało to tak - dwa diesle, potem bena, dwa diesle... itd. I powiem tak. Benzyniakami jakoś pewniej mi się jeździ - w sensie psychicznym - nie muszę myśleć o jakichś turbinach, pompach, wtryskach.... no ale diesle są jakby żywsze. Także uważam że diesel = benie LPG.

Dobra, pytanie - nie chciałbym przekroczyć przy zakupie pisanki 20 tyś a więc nastawiam się na pierwszą wersję przed FL. Jaki silnik ma największą ODCZUWALNĄ moc? W ogłoszeniach widzę że 1,8 ma 115 KM. Czy ten silnik jest najbardziej dynamiczny?
Było: Wartburg, Polonez,VW Passat, Audi 100, Ford Sierra, Citroen Xantia, Lancia Kappa, Mercedes 123, Honda Accord, Citroen AX, Citroen XM II, Renault Twingo, BMW 520 E39, Citroen Xsara, Citroen Xsara Picasso.

Offline Marek Sławiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Picasso 1,8; 2000; +LPG;
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 28, 2009, 11:24:16 »
"1,8 ma 115 KM. Czy ten silnik jest najbardziej dynamiczny?"

taki ujeżdżam na co dzień, ale przejechałem się kilka razy hdi 2,0  i uważam że 90koni z dizla lepiej sobie radzi niż te 115 z 1,8 benz (u mnie +lpg). ale różnica jest prawie niezauważalna.
oba te auta są wolne i wolno się rozpędzają, ale na trasie nie jest tragicznie.

Offline Paweł Koteja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 251
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDi '08 Impress Pack CHIP 131KM
  • Miejscowość: Legionowo
Re: Benzyna czy Diesel
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 28, 2009, 11:50:20 »
Niestety, jak już przedmówca wspomniał, 1.8 jest mułowate - żeby nie powiedzieć "bardzo" ... Jednak przyśpiesza płynnie i bujałem go na trasie do 170kph przez kilkadziesiąt km i było mega komfortowo.
Jest:
C4P/i10/FZS1000
Ostatnio było:
AR 146 Boxer 1.6ie, XP 1.8i Exclusive, Yam Diversion 600