Możesz zaslepic
a skoro na tą chwilę NIE generuje ani problemów ani kosztów, to po co coś ruszać i być może wygenerować i jedno i drugie ?
Może wygenerować koszty jak nie ruszy.
EGR - zawór recyrkulacji spalin
Jego otwarcie powoduje że do komory spalania oprócz tlenu trafiają spaliny, by wypełnić komore.
Powoduje to obniżenie spalanie a dalej zmniejszenie ilości szkodliwych substancji wydostających się z naszego układu wydechowego.
Jeśli jest zamknięty, a jest np. pod większym obciążeniem - silnik dostaje cały czas świeże powietrze, a więc jest więcej cząstek stałych i innych w spalinach.
Krążą plotki że zaślepienie zaworu EGR powoduje wolniejsze nagrzewanie silnika. Nie do końca się z tym zgodzę, gdyż im większa ilość paliwa, tym większe straty co za tym idzie większa ilosć wydzielonego ciepła.
Rasumując, zaślepienie EGR'u, bądź jego wyłączenie może przynieść dla samochodu jedynie pozytywne efekty, dla środowiska już nie.
Zaślepienie EGR podwyższa temperature spalin / EGT i jest ułamek promila że może zaszkodzić turbosprezarce.
Spalanie podniesie się o około 0,5 - 5% - w zależności od stylu i warunków jazdy.