Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego  (Przeczytany 1955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« dnia: Maj 29, 2019, 01:12:50 »
Witam Domyślam się, że wielu forumowiczów wycinało filtry fap oraz wyłączało EGR..
Pytanie dość powiązane z egr oraz fapem... czy ktoś z was podmieniał przepustnice powietrza na customową ? na taką z wlotem powietrza tylko na zimne powietrze ? oraz wyrzucał podgrzewacz powietrza, który współpracuje z FAPEM ?...

Potrzebuje troche dodatkowego miejsca przed chłodnicą i owe elementy mi przeszkadzają... Jeżeli mnie wiedza nie myli to... klapy "gaszące" są sterowane na zmianę w zależności od statusu wypalania filtra FAP - w momencie kiedy fap jest usunięty z mapy silnika klapy gaszące nie pracują ? i są standardowo ustawione na pozycji"
Ciepły obieg - zamknięte ?Zimny obieg - otwarte ?
Jeżeli tak to jak zachowują się w tym momencie podciśnienia ? przy podmianie wężyków nie zauważyłem aby przepustnice zmieniły swoje położenie, czyli mogę rozumieć, że bez problemu mogę takowe podciśnienia odłączyć oraz zaślepić ?

Kolejna sprawa to podgrzewacz powietrza ( patrz załącznik ) element, który łączy się z sylikonowymi rurami nr 6,10 z tego co zaobserwowałem do podgrzewacza jest podłączony obieg płynu chłodniczego, czym może skutkować odpięcie samego podgrzewacza ? oraz czy macie jakieś propozycje na temat jak zaślepić wężyki z płynem ?

Pozdrawiam



Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2019, 01:29:54 »
Ja podciśnienia od EGR i przepustnic po prostu odłączyłem i zaślepiłem. Podgrzewacz po prostu zostawiłem, wyprogramowany mam FAP i EGR więc komputer nie będzie nim sterował. Ja mam 2.0HDI i mogę poszukać rur wodnych od wersji bez FAPa, rurę i kawałek kolektora mam przełożony od wersji z jedną rurą, możesz też poszukać do siebie od nowszego kiedy tego podgrzewacza nie było.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2019, 01:40:08 »
W planie mam do pospawania nowy króciec z flanszą/kołnierzem pod customowy dolot, także obędzie się kupowanie rur z wersji o których piszesz  ;D Jutro przemyśle tylko jak ogarnąć temat podgrzewacza... W ostateczności wyciągnę podgrzewacz, a rurki z płynem skórce tak żeby nie przeszkadzały, połączę je aluminiową rurką i powinno być ok  ::)
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2019, 01:22:58 »
Po prostu je zaślep, nie potrzeba ich łączyć.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2019, 13:47:33 »
Cały czas brakuje nam myśli technologicznej. Ja myślałem że rolą tego podgrzewacza jest ogrzanie powietrza dolotowego w niskich temperaturach, tak jak w silnikach benzynowych. Zimne, ciepłe powietrze. I tak to cieple leci przez IC. Jaki sens tego?Brakuje w tym wszystkim dokładnej instrukcji serwisowych,co za co odpowiada?

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2019, 14:11:58 »
podgrzanie powietrza przy wypalaniu dpf,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2019, 08:31:51 »
Podgrzewane powietrze idzie przez IC? Pierwsze słyszę chyba że masz coś bardzo źle połączone...
Najprosciej odpiac wezyki podciśnienia ale licz się z tym zwstracisz klapę gaszaca bo odcięcie samej klapy ciepłego powietrza w niskiej temperaturze spowoduje zamknięcie klapy zimnej przez to silnik nie dostanie powietrza. Jak chcesz mieć prawidłowo dolot tylko zimny to musisz zmienić program na taki z jedną klapą a więc też usunąć FAP... Węże wody możesz połączyć tak jak piszesz, nic to nie zmieni gdyż podgrzewacz to też zwykła rura przez którą plynie woda...
2.2 ma potencjał ale wolał bym zrobić chip na 170KM niż przerabiać doloty dla uzyskania 3-4KM...
Chyba że już masz go podciagnietego a dolot to smaczek dla poprawto inna sprawa

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2019, 11:49:14 »
Cały czas brakuje nam myśli technologicznej. Ja myślałem że rolą tego podgrzewacza jest ogrzanie powietrza dolotowego w niskich temperaturach, tak jak w silnikach benzynowych. Zimne, ciepłe powietrze. I tak to cieple leci przez IC. Jaki sens tego?Brakuje w tym wszystkim dokładnej instrukcji serwisowych,co za co odpowiada?

Ciepłe powietrze nie idzie prze IC, do tego jest przepustnica ciepłe-zimne, jak działa podgrzewacz to zamyka się przepustnica zimnego a otwiera ciepłego i powietrze omija IC.

Może przy niskich temperaturach też to jest uruchamiane, tego nie wiem, nie sprawdzałem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2019, 17:38:21 »
Podgrzewane powietrze idzie przez IC? Pierwsze słyszę chyba że masz coś bardzo źle połączone...
Najprosciej odpiac wezyki podciśnienia ale licz się z tym zwstracisz klapę gaszaca bo odcięcie samej klapy ciepłego powietrza w niskiej temperaturze spowoduje zamknięcie klapy zimnej przez to silnik nie dostanie powietrza. Jak chcesz mieć prawidłowo dolot tylko zimny to musisz zmienić program na taki z jedną klapą a więc też usunąć FAP... Węże wody możesz połączyć tak jak piszesz, nic to nie zmieni gdyż podgrzewacz to też zwykła rura przez którą plynie woda...
2.2 ma potencjał ale wolał bym zrobić chip na 170KM niż przerabiać doloty dla uzyskania 3-4KM...
Chyba że już masz go podciagnietego a dolot to smaczek dla poprawto inna sprawa
Kolego powiem tak podciśnienie klapy gaszącej ciepłego powietrza mam odpięte przez prawie cały rok... podłączam czasami z nudów jak coś grzebie przy silniku.. W zimie czy to w lecie żadnego problemu nie mam auto grzeje się tak samo szybko..
A odnośnie modyfkacji ecu itd to wystarczy zobaczyć po lewej stronie przy moim poście jest krótki opis mojego samochodu ;) także jest grubo ponad 170hp..

Ciekawi mnie jeden fakt..Do podgrzewacza jest doprowadzona jedna rurka, która łączy się z obudową termostatu, druga rurka wchodzi w otwór przy filtrze oleju...
Głupie pytanie brzmi...
Czy podgrzewacz nie jest skonstruowany tak, że podgrzewa jednocześnie olej i płyn ? tz w podgrzewaczu jest "obieg zaminkęty"  dla dwóch płynów/olei ?  ??? :o takie mnie refleksje napadły ostatnio  ;D

A tak z innej beczki ostatniego czasu pozbyłem się reaktora katalitycznego na rzecz czystego przelotu... ( dla fanów ekologi.. cat był zapchany i auto sie dławiło.. ) co ciekawe na przelocie auto mniej kopci  ;D
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 09, 2019, 17:47:15 »
Cały czas brakuje nam myśli technologicznej. Ja myślałem że rolą tego podgrzewacza jest ogrzanie powietrza dolotowego w niskich temperaturach, tak jak w silnikach benzynowych. Zimne, ciepłe powietrze. I tak to cieple leci przez IC. Jaki sens tego?Brakuje w tym wszystkim dokładnej instrukcji serwisowych,co za co odpowiada?
Idąc tym tokiem myślenia intercooler byłby całkowicie zbędny :D powietrze byłoby podgrzewane po to żeby zostało schłodzone  ;D dla wizualizacji..
Przed wejsciem do IC jest rura rozdzielająca dopływ powietrza w kształcie "T" jedna strona do IC druga do podgrzewacza reszta tak jak opisywali koledzy  :D
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przepustnica w 2.2HDi, podgrzewacz powietrza dolotowego
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 10, 2019, 01:25:31 »
Czy podgrzewacz nie jest skonstruowany tak, że podgrzewa jednocześnie olej i płyn ? tz w podgrzewaczu jest "obieg zaminkęty"  dla dwóch płynów/olei ?  ??? :o takie mnie refleksje napadły ostatnio  ;D

To nie podgrzewacz tylko wymiennik ciepła między olejem a płynem chłodzącym.
Lexia, VCDS, MPPS