Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Elektryka, wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Dominik Majoch w Sierpień 08, 2011, 14:29:30
-
Cześć, przymierzam się do montażu świateł do jazdy dziennej, stąd pytanie czy już ktoś ogarnął temat w X2, jeśli tak proszę o podzielenie się uwagami za i przeciw, co gdzie i jak.
Myślę nad światłami z wbudowanym automatem, montaż w zderzaku koło/nad halo
PS
Moje uwagi podeśle po montażu, temat zapadł po ostatiej wymianie żarówki po lewej stronie , grrrr
pzdr Dominik
-
Ja założyłem światła dzienne miesiąc temu i powiem ci że jestem bardzo zadowolony. Umiejscowiłem je w zderzaku po bokach od tablicy rejestracyjnej , wygląda super pięknie wkomponowane we wnęki do chłodzenia. Poza tym że mam spokój to bardzo istotna sprawa że daje odpocząć przełącznikowi zespolonemu, który do najtrwalszych nie należy.Praktycznie nie używam włącznika świateł bo mam też zmierzchowy włącznik , zapomniałem o światłach w dzień polecam każdemu Koszt to 350 zł z montażem, montowałem w warsztacie zrobili to ładnie i szybko.
-
kolego wrzuc zdjecia jak to wyglada na wlaczonych i na zgaszonych swiatlach.
-
A ja za 68zł z allegro, montaż we własnym zakresie i też jestem bardzo zadowolonym oszczędza dużo prądu, ładnie nawet wygląda. Chwalę sobie je.
-
Nie chcę tutaj być czarnowidzem ale te za 68 plnów to chińska podróba. Po pierwszym deszczu zaparują, po nastepnych zgasnie kilka diód...
No i jak odczuwasz te "oszczędności" w prądzie ?
-
panowie zdjęcia czekamy
-
Na dzień dzisiejszy nie mogę przesłać zdjęć ale zapewniam że świecą dobrze i wygląd na pewno będzie się podobał miejsce na światła jest idealne i rozmieszczenie zgodne z przepisami. Aby nie wystawały za bardzo do przodu zostały wycięte kawałki plastyków ( przy czarnych kratkach ) ale zapewniam że nic nie widać
-
Pewno były chińskie, homologacje mają, jak będą parować to je uszczelnię i tyle.
A oszczędności widać nawet na papierze - 130-150W prądu mniej jest potrzeba.
-
130-150W oszczędności? Skąd taka wartość? Raczej około 100W. 2 żarówki halogenowe to 110W. Zgodnie z przepisami w Xsarach światła dzienne muszą się świecić z pozycyjnymi (ten przepis zależy od roku produkcji auta).
Dodam, że 110W to utrata mocy około 0,14 KM (upraszczając 100% sprawność alternatora). Klimatyzacja obciąża silnik kilkadziesiąt razy bardziej.
Ja osobiście aktywowałem światła szwedzkie. I okazuje się, że nawet nieużywany przełącznik zespolony może zacząć nawalać (w pozycji "0" miga mi kontrolka świateł).
-
Jan Ferde napisał:
1 Zgodnie z przepisami w Xsarach światła dzienne muszą się świecić z pozycyjnymi (ten przepis zależy od roku produkcji auta).
czy to znaczy że w xsarach 1 czy mk2
-
Swiatła szwedzkie ? A Coś więcej ?
-
robert dyczka napisał:
Jan Ferde napisał:
1 Zgodnie z przepisami w Xsarach światła dzienne muszą się świecić z pozycyjnymi (ten przepis zależy od roku produkcji auta).
czy to znaczy że w xsarach 1 czy mk2
Szczerze mówiąc nie pamiętam dokładnego brzmienia przepisu dotyczącego świateł dziennych. Pamiętam, że samochody rejestrowane od 2010 nie muszą lub nie mogą mieć włączanych świateł pozycyjnych razem z dziennymi, a samochody rejestrowane do 2009 włącznie muszą/mogą mieć włączane światła pozycyjne. Niestety nie pamiętam co musi, a co może i w których samochodach (a to dość kluczowe), więc pewnie coś namieszałem. Może ktoś może przytoczyć przepisy?
Eugeniusz Krasowski napisał:
Swiatła szwedzkie ? A Coś więcej ?
W X2 (nie pamiętam czy wszystkich czy od połowy 2001 roku) można aktywować w komputerze (za pomocą komputera diagnostycznego) funkcję automatycznie włączania się świateł mijania po włączeniu silnika. Ta funkcja popularnie jest zwana "światła szwedzkie".
-
Jan Ferde napisał:
130-150W oszczędności? Skąd taka wartość? Raczej około 100W. 2 żarówki halogenowe to 110W. Zgodnie z przepisami w Xsarach światła dzienne muszą się świecić z pozycyjnymi (ten przepis zależy od roku produkcji auta).
Dodam, że 110W to utrata mocy około 0,14 KM (upraszczając 100% sprawność alternatora). Klimatyzacja obciąża silnik kilkadziesiąt razy bardziej.
Ja osobiście aktywowałem światła szwedzkie. I okazuje się, że nawet nieużywany przełącznik zespolony może zacząć nawalać (w pozycji "0" miga mi kontrolka świateł).
Światła dzienne nie muszą się świecić ze światłami pozycyjnymi, z tyłu światła nie muszą się świecić.
Stąd te oszczędności - 2 x 55W (przód), 2 x 5W (tył), paręnaście Wat min. za oświetlenie kabiny (zegary, zegarek, radio, itp.) i już wychodzi tego trochę.
-
A czy w X1 można jakoś aktywować funkcję szwedzkich świateł? Kiedyś dawno temu chyba widziałem taki temat na forum ale teraz nie mogę go znaleźć
-
to czekamy na zdjecia bartka
-
no paczuszka dojechała, 160 zl za ledy osram z wbudowanym automatem... po powrocie %^%^$# dziura w jezdni, opona do wywalenia, sprężyna poszła, nie wiem co dalej :D - także światła do jazdy dziennej odradzam - zdecydowanie zwiększaja sie koszty :( .. sorry za oftopa, czekałem 2 i pół godziny na policje a teraz walka z zikitem krakowskim, życzcie powodzenia.
Wracając do kwestii oszczedności - ja przedewszystkim montuje z powodu bardzo częstych wymiany żarówek, 2x w roku, poza tym mniejsze obciążenie alternatora , tak ok 120W jak wyżej kolega opisał, gdzies znalazłem fajne wyliczenie, że takie światła przy jeżdzie ok 10 000 - 15 000 rocznie zwracaja sie w rok... wiem że to niewiele, ale chodzi raczej o wygode, zdarza mi sie ostatnio dośc czesto nie włączyc swiateł, a jest za to chyba jescze jakies mandat... więc oszczędności moga być, nawet o tym nie wiedząc ;)
pzdr Dominik - szerokości, i bezdziurawych dróg :)
-
kilka użytecznych linków z obszerniejsza informacją:
http://dadrl.pl/dzienne
http://dojazdydziennej.com.pl/p31_Korzysci
-
macie jakieś propozycje miejsca w którym zamontować ledy w xsarach 1
-
Pisał kolega przecież - w miejscu wlotu powietrza w zderzaku - tak pod reflektorami - bez problemu idzie tam dopasować.
-
nadal czekamy na zdjęcia!
-
dokladnie ja tez chce zobaczyc zdjecia, a nie tylko opowiesci jak pieknie to wyglada :)
-
Koledzy jak będę pamiętał to zrobię zdjęcia swojej X1 z dziennymi.
U mnie włączają się automatycznie bez świateł pozycyjnych a drogówka nie raz je widziała i dowodu nie zabrała.
Homologacja świateł była dołączona w pudełku a dokładniej w instrukcji montażu (światła Philips).
-
Tak wygląda X1 z założonymi światłami dziennymi :)
-
No tylko ze u mnie swiatła pala sie automatycznie po przekręceniu kluczyka- muszę ustawiać na pozycje i one beda sie świeciły razem z led dziennymi czy tak może byc>?
-
Ja mam po przekręceniu kluczyka w zapłon.
-
Przemysław Kamrowski napisał:
No tylko ze u mnie swiatła pala sie automatycznie po przekręceniu kluczyka- muszę ustawiać na pozycje i one beda sie świeciły razem z led dziennymi czy tak może byc>?
Tak być nie może, dzienne nie mogą się świecić razem z pozycyjnymi. Przepis mówi że po włączeniu świateł pozycyjnych , mijania czy drogowych dzienne muszą się wyłączyć.
W Twiom przypadku musisz wyłaczyć światła mijania które zapalają się po przekręceniu kluczyka.
-
Dominik Majoch napisał:
...ja przedewszystkim montuje z powodu bardzo częstych wymiany żarówek, 2x w roku...
masz cos skopane w instalacji. to nie jest normalne zeby tak czesto padaly zarowki.
fakt ze w xantii, fakt ze H1 ale od lipca 2006 do dzis, w 2 uzytkowanych xantiach przepalila sie slownie 1 zarowka.
pozdr
viwaldi
-
Leszek Lampart napisał:
musisz wyłaczyć światła mijania które zapalają się po przekręceniu kluczyka.
Ale jak>?
-
Na Allegro widziałem takie fajniutkie skrzyneczki "sterowniki"
Kosztowało to chyba coś ok 37zł...
Po wpięciu tego odpowiednio pod schemat zapalało tudzież gasiło światła dzienne ;)
Z tego co pamiętam zapalały się one dopiero po zapaleniu silnika (nawet nie tyle przekreceniu kluczyka co uruchomieniu silnika), a gasły w momencie zapalenia świateł postojowych/mijania/drogowych...
Ja bym to zrobił na bramkach, ale po co się bawić i projektować skoro można w łatwiejszy sposób ;)
-
Przemysław Kamrowski napisał:
Leszek Lampart napisał:
musisz wyłaczyć światła mijania które zapalają się po przekręceniu kluczyka.
Ale jak>?
Ja w XP mam światła "szwedzkie" czyli zapalają się po uruchomieniu silnika, i tę funkcję ustawia się komputerem w BSI.
U Ciebie jeśli zapalają się po przekręceniu kluczyka to jest to zapewne rozwiązanie starego typu, być może trzeba usunąć jakąś zworkę (tak było w Ładach) :D ale w tej kwesti to muszą się wypowiedzieć spece od Xsary.
-
Prawidłowe światła dzienne realizowane według obecnych warunków homologacyjnych mają się świecić jedynie lampy dzienne i wyłączać po włączeniu jakiegokolwiek innego oświetlenia. Ale mogą funkcjonować instalacje przejściowe, kiedy światła dzienne świeciły się łącznie ze światłąmi pozycyjnymi oraz oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Nie mogą nigdy świecić się razem ze światłąmi mijania.
-
A tak wyglądają w dzień :)
-
nie chce grzebac by popsuc- gdyby mozna było miec dzienne z pozycjami to bym założył a tak odpuszczam
-
Przemku tu nie ma kombinowania....
Do tych świateł tylko kupujesz taką kostkę o której już wspominałem, i wpinasz w instalacje (raczej nie powinno to sprawić problemów, średnio rozgarniętemu człowiekowi). Ale oczywiście nic na siłę !
Miałem nie montować takich świateł, ale po przeczytaniu tego tematu zaczynam się zastanawiać ;)
U Michała, naprawdę fajnie to wygląda, nie szpeci, nie daje to efektu "wieś tjuningu", a wygląda prawie jak fabryczne. Zawszę to jakieś odciążenie elektryki :)
Jeszcze sprawę przemyślę, ale sam fakt jest ciekawy.
-
Rafal Czarny napisał:
Przemku tu nie ma kombinowania....
Do tych świateł tylko kupujesz taką kostkę o której już wspominałem, i wpinasz w instalacje (raczej nie powinno to sprawić problemów, średnio rozgarniętemu człowiekowi). Ale oczywiście nic na siłę !
Miałem nie montować takich świateł, ale po przeczytaniu tego tematu zaczynam się zastanawiać ;)
U Michała, naprawdę fajnie to wygląda, nie szpeci, nie daje to efektu "wieś tjuningu", a wygląda prawie jak fabryczne. Zawszę to jakieś odciążenie elektryki :)
Jeszcze sprawę przemyślę, ale sam fakt jest ciekawy.
Ale u Przemka taka kostka nic nie da, bo u niego zapalają się światła mijania po przekręceniu kluczyka i palą się stale. A nie mogą się świecić razem z dziennymi. Może ktoś doradzi Przemkowi jak wyłączyć światło "po kluczyku".
-
dokładnie jak pisze Leszek mi swiatła zapalaja sie po przekręceniu na zapłon i nie potrafie ich wyłączyć. Uciżliwe w zimie bo musze pamietac ze jak grzeje świece to na postojówki przełączam zeby tyle pradu nie szło z aku.
-
A fakt, przepraszam niedoczytałem.
Jeżeli masz Xsare I to pewnie na 90% "wina" leży w przekaźniku i wystarczyło by zmienić na ten "standarowy".
Nie mam pojęcia jak jest w II czy czasem światłami nie będzie dodatkowo sterował komputer.
-
Leszek Lampart napisał:
Tak być nie może, dzienne nie mogą się świecić razem z pozycyjnymi. Przepis mówi że po włączeniu świateł pozycyjnych , mijania czy drogowych dzienne muszą się wyłączyć.
Oczywiście, że w autach rejestrowanych przed 31 grudnia 2009 r. światła dzienne mogą razem z tylnymi tylne pozycyjnymi:
Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
załącznik nr 6:
Światła do jazdy dziennej:
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika [45]
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej [45]
[45] Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie
połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.
Internetowy System Aktów Prawnych (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090750639)
PDF - strony 8 i 10.
-
Z tej dyskusji nie potrafię wyłapać jakiego samochodu tyczy zagadnienie. Czy chodzi o Pug 205? Generalnie wyglada, że samochód ma włączoną funkcję świateł skandynawskich. I tutaj pytanie na jakiej zasdzie jest realizowane w tym akurat pojeździe. A bywa, że włożeniem bezpiecznika, włożeniem przekaxnika lub konfoguracją multipleksu.
-
Witam! Poczytałem trochę o Waszych problemach ze światłami. W mojej X1 Brek zamontowałem te światełka jakieś dwa miesiące temu. Zakupiłem je na allegro. Cena 75 złociszy z wysyłką. Posiadają homologację europejską ( holenderska H2 ) co jest wymagane przez przepisy ( Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 04.05.2009r. ). Pozostałe parametry. Montujemy je symetrycznie do osi pojazdu - odległość między krawędziami świateł( wewnętrznymi) min. 60 cm. Jeżeli szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - odległość ta wynosi min. 40 cm. Odległość zewnętrznych krawędzi świateł od obrysu pojazdu min. 40cm. Odległość od podłoża - min. 25 cm. W zakupionym zestawie był przekaźnik, który należało zamontować zgodnie z załączonym schematem. Problemy z montażem - żadne jeśli nie liczyć bolącego kręgosłupa. Ale to już właściwość mojego wieku. Światełka bez problemu zapalają się po włączeniu zapłonu ( silnik nie pracuje ). Po włączeniu świateł mijania posłusznie gasną. Oczywiście zgodnie z przepisami po włączeniu świateł dziennych wszystkie inne się nie palą.Światła zamontowane standardowo w kratkach pod zderzakiem.Efekty:
- spalanie niższe o około 0,2l/100km. Wiem bo prowadzę dość dokładnie ewidencję przejechanych km i spalania. Czy to dużo - jeśli stosować dodatkowo zasady eco-drivingu to zaoszczędzić można sporo.
- oszczędności na żarówkach - być może.
- CIĄGLE KIEROWCY MIGAJĄ ŚWIATŁAMI I KOMENTARZE NA CB-RADIO. TŁUMACZENIA NIC NIE DAJĄ.
To tyle odnośnie świateł dziennych. Zdjęcia nie zamieszczam bo już widziałem takowe w tym temacie. Po co powtarzać.
-
Mi nikt nic nie mówi, lecz miałem ostatnio przegląd to diagnosta mi się czepiał.
-
W rozumieniu prawa i przy praktyce obecnych rządzących, uzytkownik czegokolwiek (w tym samochodu) jest bezwiedną masą nie posiadającą praw i rozumu. Znajduje to odwzorowanie ww wszechobecnych instrukcjach, procedurach, zasadch itp. Toteż w takm przypadku nie jest oczywiste, czy użytkownik może samodzielnie zmienić konmfigurację fabryczną samochodu nawet stosując elementy spełniajace warunki przepisów. W takim przypadk diagnoście marzy się badanie techniczne i dopuszczenie do eksplotacji zmian konstrukcyjnych pojazdu. Trochę śmieszne ale takimi przesłankami kieruje się ogrom,na ilość interpretatorów prawa. Vide regulacje UE, gdzie nie cofano się przed uregulowaniem kształtu ogórka.
Nie bez powodu funkcjonuje całkiem pokaźna ilość instytucji certyfikujacych i wdrażających przeróżne wyroby, systemy, rozwiązania. To oni mocą swej rzekomej wiedzy stanowią co jest dobre lub nie. Jak widać w życiu Minister Spraw zagranicznych wie lepiej od milionów obywateli jak mają wygladać stosunki np z sąsiadami. Przy takim założeniu obywatel ma tylko przytakiwać. Taka współczesna demokracja.
-
Waldemar Dercz napisał:
Cena 75 złociszy z wysyłką. Posiadają homologację europejską ( holenderska H2 ) co jest wymagane przez przepisy ( Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 04.05.2009r. ).
Czy jesteś pewien że mają wymaganą homologacje ? Światła dzienne powinny mieć homologację RL.
-
Nawet jak mają to nie ma homologacji na zainstalowanie takich świateł w aucie. No ale prawo prawem, a polska rzeczywistość żyje i tak swoim życiem :)
-
Bartek Jaszkul napisał:
Nawet jak mają to nie ma homologacji na zainstalowanie takich świateł w aucie. No ale prawo prawem, a polska rzeczywistość żyje i tak swoim życiem :)
Możesz to rozwinąć?
Czy na przeglądzie twierdzili że dokładanie homologowanych świateł do jazdy dziennej jest niezgodne z prawem?
-
Że moja własna instalacja - czyli to że ja to zrobiłem - to nie ma homologacji producenta na instalowanie czegoś takiego. Instruktor prawa jazdy dziś mi mówił, że głupoty gadał ten gość, ale ja tam się nie będę z nikim kłócić. Przegląd mi podbił to jeżdżę dalej ;)
-
Z punktu patrzenia formalnego zawsze mozna postawić pytanie, czy osoba instalująca posiada odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia. Także formalnie można przyjąc, że nieodpowiednia instalacja moze byc przyczyną zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Np pożar, uruchamianie lub wręcz blkowanie uruchamiania innych elementów bezpieczeństwa. I dociekliwy kontroler może zażyć sobie stwierdzenia poprawności montażu przez osoby uprawnione. To tak trochę na siłe, ale proszę spojrzeć na inne przypadki typu zakazy stsowania zabawek, którymi od pokoleń dzici bawiły się.
-
Witam zakładał ktoś światełka do jazdy dziennej w Xsarze 2 z 2001 roku (wersja ze światłami przeciwmgłowymi w kloszach).
Interesuje mnie to czy ktoś próbował założyć światła do jazdy dziennej na dole zderzaka - tam gdzie są takie jakby półokrągłe zagłębienia. Jak komuś się to udało to prosiłbym o jakieś zdjęcie poglądowe jak to wygląda.
Widziałem już kilka Xsar z tego modelu ale z płaskimi światełkami i szczerze mówiąc jakoś te płaskie mnie nie przekonują wolałbym okrągłe ale nie wiem jak to współgra z resztą przodu :)
-
A ktos mi moglby powiedziec na jakiej zasadzie to dziala? Tam jest jakis czujnk ktory wykrywa zapalenie swiatel mijania i wiekszy pobor pradu przez co odlacza te ledy? Wpiecie w instalacje polega na jakims lutowaniu dodatkowej kostki czy jak?
Co do tematu homologacji to teoretycznie gaz tez nie jest montowany przez producenta pojazdu i tez moze stanowic dodatkowe zagrozenie a jakos nikt sie tego nie czepia (sam mam gaz takze nie jestem przeciwnikiem,daje tylko przyklad)a glupich swiatelek ledowych diagnosci sie czepiaja. Niech lepiej sprawdzaja inne elementy ktore sa naprawde zagrozeniem typu modyfikacja zawieszenia albo rozmiar opon niestandardowych ale tego nigdy nie widza.
-
Mam zamontowane światła w zderzaku , na wlocie do chłodnicy. Myślałem też o zamontowaniu w tych czarnych łezkach w zderzaku ale było to trochę trudne . Łatwiej było na wlocie do chłodnicy i powiem że całkiem fajnie to wygłąda ładnie wkomponowane i zgodne z wymaganymi wymiarami .
Zapomniałem o włączaniu świateł ( mam czujnik zmierzchowy ) nie wspominając o dłuższej żywotności przełącznika zespolonego , duża wygoda, co do podpięcia to robili mi to fachowcy w warsztacie ale co wiem to nie jest żaden problem podpięli mi to pod zapłon .Ledy zapalają się przy włączonym zapłonie i gasną kiedy się ściemnia i zapalają się reflektory. Niezdecydowanym polecam są same zalety
-
A tak off top bo się nie orientuję. Czy w cytrynach czujnik zmierzchu idzie w parze z czujnikiem wycieraczek. Pytam bo w megane 2 była taka zasada - jak masz czujnik wycieraczek to masz i zmierzchu.
-
Jozef Kowalski napisał:
Mam zamontowane światła w zderzaku , na wlocie do chłodnicy. Myślałem też o zamontowaniu w tych czarnych łezkach w zderzaku ale było to trochę trudne . Łatwiej było na wlocie do chłodnicy i powiem że całkiem fajnie to wygłąda ładnie wkomponowane i zgodne z wymaganymi wymiarami .
Zapomniałem o włączaniu świateł ( mam czujnik zmierzchowy ) nie wspominając o dłuższej żywotności przełącznika zespolonego , duża wygoda, co do podpięcia to robili mi to fachowcy w warsztacie ale co wiem to nie jest żaden problem podpięli mi to pod zapłon .Ledy zapalają się przy włączonym zapłonie i gasną kiedy się ściemnia i zapalają się reflektory. Niezdecydowanym polecam są same zalety
Moze by kolega zamiescil jakies zdjecie. Jestem ciekawy.
-
Niestety nie mam możliwości zamieszczenia zdjęcia , co do wyłącznika zmierzchowego to występuje on w połączeniu z wycieraczkami automatycznymi
-
Błażej Szałata napisał:
A tak off top bo się nie orientuję. Czy w cytrynach czujnik zmierzchu idzie w parze z czujnikiem wycieraczek. Pytam bo w megane 2 była taka zasada - jak masz czujnik wycieraczek to masz i zmierzchu.
Nie szło to w parze, w jednej mam tylko sensor deszczu a w drugiej oba
-
No właśnie mam czujnik wycieraczek - na manetce z prawej można przełączyć na auto. Ale mam przełączniki z Xsary1 w w lewej manetce mam sygnał dźwiękowy - więc chyba nie mam światełek z automatu. Xsara z 2001roku więc chyba wersja przejściowa. W specyfikacji z citreoen servis też mam tylko automatyczne wycieraczki a o światełkach nic tam nie ma.
-
Wersje po sierpniu 2001 miały mały lifting miedzy innymi inną kierownice, sterowanie pod kierownicą a nie na kierownicy, klakson w kierownicy a nie przełączniku od świateł itp rzeczy.
-
Jestem ciekawy czy ktoś kombinował z zamontowaniem okrągłych świateł do jazdy dziennej zamiast halogenów przeciwmgielnych? U mnie i tak nie działają, więc zastanawiam się czy nie zrobić czegoś takiego. Świetnie to wygląda. Możecie sobie porównać na podobnym temacie z Alfą 156.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/58631-156_montaz_swiatel_do_jazdy_dziennej_led_zamiast_halogenow.html (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/58631-156_montaz_swiatel_do_jazdy_dziennej_led_zamiast_halogenow.html)
-
Panowie światła można podłączyć zamiast do masy -do + świateł
mijania . Gdy włączymy światła mijania to zgasną dzienne , będą na nich 2 ++.
Przy pracy dziennych masa zamyka się przez żarówki św. mijania, prąd jest tak mały że mijania nie reagują.
-
Witam
Tylko jak spali się żarówka to przestanie również świecić światło do jazdy dziennej.
Pozdrawiam
-
To mój pierwszy post, więc wypada się przywitać,
cześć.
Chcę zainstalować w swojej Xsarze II światłą dzienne Philips Daylight 4 na kratce pod zderzakiem.
Jak wypoziomować światła aby świeciły na wprost. Problem jest taki, że w przypadku bezpośredniego mocowani światła świecą za bardzo na boki i w dół. Mam pomysł żeby podłożyć coś pomiędzy kratkę a światła, coś co będzie łatwo przyciąć żeby dopasować z jednej strony do nierównej kratki. Może ktoś podpowie z czego zrobić podkładkę a może istnieje inny sposób?
pozdrawiam
-
Guma - tylko grubością dopasować - warunki pogodowe jej nie straszne.
-
Witam kolegów,
Na elektrodzie toczy się temat o polskich światełkach Fristom FT-30. Ktoś tam zamontował je właśnie do Xsary
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2335770&highlight=