Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Światła do jazdy dziennej  (Przeczytany 5792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 23, 2011, 15:50:18 »
Cytuj

Przemysław Kamrowski napisał:
No tylko ze u mnie swiatła pala sie automatycznie po przekręceniu kluczyka- muszę ustawiać na pozycje i one beda sie świeciły razem z led dziennymi czy tak może byc>?

Tak być nie może, dzienne nie mogą się świecić razem  z pozycyjnymi. Przepis mówi że po włączeniu świateł pozycyjnych , mijania czy drogowych dzienne muszą się wyłączyć.
W Twiom przypadku musisz wyłaczyć światła mijania które zapalają się po przekręceniu kluczyka.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

  • Gość
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 23, 2011, 17:29:16 »
Cytuj

Dominik Majoch napisał:
...ja przedewszystkim montuje z powodu bardzo częstych wymiany żarówek, 2x w roku...


masz cos skopane w instalacji. to nie jest normalne zeby tak czesto padaly zarowki.
fakt ze w xantii, fakt ze H1 ale od lipca 2006 do dzis, w 2 uzytkowanych xantiach przepalila sie slownie 1 zarowka.

pozdr
viwaldi

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 23, 2011, 17:46:24 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
musisz wyłaczyć światła mijania które zapalają się po przekręceniu kluczyka.


Ale jak>?
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Rafal Czarny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Xsara I `98 VTS 1,8i 16v
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 23, 2011, 18:46:23 »
Na Allegro widziałem takie fajniutkie skrzyneczki "sterowniki"
Kosztowało to chyba coś ok 37zł...
Po wpięciu tego odpowiednio pod schemat zapalało tudzież gasiło światła dzienne ;)
Z tego co pamiętam zapalały się one dopiero po zapaleniu silnika (nawet nie tyle przekreceniu kluczyka co uruchomieniu silnika), a gasły w momencie zapalenia świateł postojowych/mijania/drogowych...

Ja bym to zrobił na bramkach, ale po co się bawić i projektować skoro można w łatwiejszy sposób ;)
Ja się na autach zupełnie nie znam...

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 24, 2011, 11:50:32 »
Cytuj

Przemysław Kamrowski napisał:
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
musisz wyłaczyć światła mijania które zapalają się po przekręceniu kluczyka.


Ale jak>?

Ja w XP mam światła "szwedzkie" czyli zapalają się po uruchomieniu silnika, i tę funkcję ustawia się komputerem w BSI.
U Ciebie jeśli zapalają się po przekręceniu kluczyka to jest to zapewne rozwiązanie starego typu, być może trzeba usunąć jakąś zworkę (tak było w Ładach)  :D ale w tej kwesti to muszą się wypowiedzieć spece od Xsary.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 24, 2011, 14:15:02 »
Prawidłowe światła dzienne realizowane według obecnych warunków homologacyjnych mają się świecić jedynie lampy dzienne i wyłączać po włączeniu jakiegokolwiek innego oświetlenia. Ale mogą funkcjonować instalacje przejściowe, kiedy światła dzienne świeciły się łącznie ze światłąmi pozycyjnymi oraz oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Nie mogą nigdy świecić się razem ze światłąmi mijania.

Offline Michał Rokos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Skąd: Warszawa-Bródno
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,8 Ocean
  • Zainteresowania: Informatyka, samochody, muzyka
  • Miejscowość: Warszawa-Bródno
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 24, 2011, 18:57:09 »
A tak wyglądają w dzień :)

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 24, 2011, 20:31:24 »
nie chce grzebac by popsuc- gdyby mozna było miec dzienne z pozycjami to bym założył a tak odpuszczam
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Rafal Czarny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Xsara I `98 VTS 1,8i 16v
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 24, 2011, 21:11:56 »
Przemku tu nie ma kombinowania....
Do tych świateł tylko kupujesz taką kostkę o której już wspominałem, i wpinasz w instalacje (raczej nie powinno to sprawić problemów, średnio rozgarniętemu człowiekowi). Ale oczywiście nic na siłę !

Miałem nie montować takich świateł, ale po przeczytaniu tego tematu zaczynam się zastanawiać ;)

U Michała, naprawdę fajnie to wygląda, nie szpeci, nie daje to efektu "wieś tjuningu", a wygląda prawie jak fabryczne. Zawszę to jakieś odciążenie elektryki :)
Jeszcze sprawę przemyślę, ale sam fakt jest ciekawy.
Ja się na autach zupełnie nie znam...

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 24, 2011, 21:26:19 »
Cytuj

Rafal Czarny napisał:
Przemku tu nie ma kombinowania....
Do tych świateł tylko kupujesz taką kostkę o której już wspominałem, i wpinasz w instalacje (raczej nie powinno to sprawić problemów, średnio rozgarniętemu człowiekowi). Ale oczywiście nic na siłę !

Miałem nie montować takich świateł, ale po przeczytaniu tego tematu zaczynam się zastanawiać ;)

U Michała, naprawdę fajnie to wygląda, nie szpeci, nie daje to efektu "wieś tjuningu", a wygląda prawie jak fabryczne. Zawszę to jakieś odciążenie elektryki :)
Jeszcze sprawę przemyślę, ale sam fakt jest ciekawy.

Ale u Przemka taka kostka nic nie da, bo u niego zapalają się światła mijania po przekręceniu kluczyka i palą się stale. A nie mogą się świecić razem z dziennymi. Może ktoś doradzi Przemkowi jak wyłączyć światło "po kluczyku".
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 25, 2011, 14:43:29 »
dokładnie jak pisze Leszek mi swiatła zapalaja sie po przekręceniu na zapłon i nie potrafie ich wyłączyć. Uciżliwe w zimie bo musze pamietac ze jak grzeje świece to na postojówki przełączam zeby tyle pradu nie szło z aku.
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Rafal Czarny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Xsara I `98 VTS 1,8i 16v
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 25, 2011, 18:12:42 »
A fakt, przepraszam niedoczytałem.
Jeżeli masz Xsare I to pewnie na 90% "wina" leży w przekaźniku i wystarczyło by zmienić na ten "standarowy".
Nie mam pojęcia jak jest w II czy czasem światłami nie będzie dodatkowo sterował komputer.
Ja się na autach zupełnie nie znam...

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 05, 2011, 20:42:32 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
Tak być nie może, dzienne nie mogą się świecić razem  z pozycyjnymi. Przepis mówi że po włączeniu świateł pozycyjnych , mijania czy drogowych dzienne muszą się wyłączyć.


Oczywiście, że w autach rejestrowanych przed 31 grudnia 2009 r. światła dzienne mogą razem z tylnymi tylne pozycyjnymi:

Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów
oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

załącznik nr 6:

Światła do jazdy dziennej:

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika [45]

 2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

 3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej [45]

[45] Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie
połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

Internetowy System Aktów Prawnych
PDF - strony 8 i 10.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 06, 2011, 07:34:52 »
Z tej dyskusji nie potrafię wyłapać jakiego samochodu tyczy zagadnienie. Czy chodzi o Pug 205? Generalnie wyglada, że samochód ma włączoną funkcję świateł skandynawskich. I tutaj pytanie na jakiej zasdzie jest realizowane w tym akurat pojeździe. A bywa, że włożeniem bezpiecznika, włożeniem przekaxnika lub konfoguracją multipleksu.

Offline Waldemar Dercz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Dęblin
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1.9D kombi
  • Miejscowość: Dęblin
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 09, 2011, 10:50:47 »
Witam! Poczytałem trochę o Waszych problemach ze światłami. W mojej X1 Brek zamontowałem te światełka jakieś dwa miesiące temu. Zakupiłem je na allegro. Cena 75 złociszy z wysyłką. Posiadają homologację  europejską ( holenderska H2 ) co jest wymagane przez przepisy ( Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 04.05.2009r. ). Pozostałe parametry. Montujemy je symetrycznie do osi pojazdu - odległość między krawędziami świateł( wewnętrznymi) min. 60 cm. Jeżeli szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - odległość ta wynosi min. 40 cm. Odległość zewnętrznych krawędzi świateł od obrysu pojazdu min. 40cm. Odległość od podłoża - min. 25 cm. W zakupionym zestawie był przekaźnik, który należało zamontować zgodnie z załączonym schematem. Problemy z montażem - żadne jeśli nie liczyć bolącego kręgosłupa. Ale to już właściwość mojego wieku. Światełka bez problemu zapalają się po włączeniu zapłonu ( silnik nie pracuje ). Po włączeniu świateł mijania posłusznie gasną. Oczywiście zgodnie z przepisami po włączeniu świateł dziennych wszystkie inne się nie palą.Światła zamontowane standardowo w kratkach pod zderzakiem.Efekty:
- spalanie niższe o około 0,2l/100km. Wiem bo prowadzę dość dokładnie ewidencję przejechanych km i spalania. Czy to dużo - jeśli stosować dodatkowo zasady eco-drivingu to zaoszczędzić można sporo.
- oszczędności na żarówkach - być może.
- CIĄGLE KIEROWCY MIGAJĄ ŚWIATŁAMI I KOMENTARZE NA CB-RADIO. TŁUMACZENIA NIC NIE DAJĄ.
To tyle odnośnie świateł dziennych. Zdjęcia nie zamieszczam bo już widziałem takowe w tym temacie. Po co powtarzać.

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 09, 2011, 16:57:35 »
Mi nikt nic nie mówi, lecz miałem ostatnio przegląd to diagnosta mi się czepiał.
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 10, 2011, 07:23:21 »
W rozumieniu prawa i przy praktyce obecnych rządzących, uzytkownik czegokolwiek (w tym samochodu) jest bezwiedną masą nie posiadającą praw i rozumu. Znajduje to odwzorowanie ww wszechobecnych instrukcjach, procedurach, zasadch itp. Toteż w takm przypadku nie jest oczywiste, czy użytkownik może samodzielnie zmienić konmfigurację fabryczną samochodu nawet stosując elementy spełniajace warunki przepisów. W takim przypadk diagnoście marzy się badanie techniczne i dopuszczenie do eksplotacji zmian konstrukcyjnych pojazdu. Trochę śmieszne ale takimi przesłankami kieruje się ogrom,na ilość interpretatorów prawa. Vide regulacje UE, gdzie nie cofano się przed uregulowaniem kształtu ogórka.
Nie bez powodu funkcjonuje całkiem pokaźna ilość instytucji certyfikujacych i wdrażających przeróżne wyroby, systemy, rozwiązania. To oni mocą swej rzekomej wiedzy stanowią co jest dobre lub nie. Jak widać w życiu Minister Spraw zagranicznych wie lepiej od milionów obywateli jak mają wygladać stosunki np z sąsiadami. Przy takim założeniu obywatel ma tylko przytakiwać. Taka współczesna demokracja.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 10, 2011, 07:44:58 »
Cytuj

Waldemar Dercz napisał:
 Cena 75 złociszy z wysyłką. Posiadają homologację  europejską ( holenderska H2 ) co jest wymagane przez przepisy ( Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 04.05.2009r. ).

Czy jesteś pewien że mają wymaganą homologacje ? Światła dzienne powinny mieć homologację RL.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 10, 2011, 10:28:44 »
Nawet jak mają to nie ma homologacji na zainstalowanie takich świateł w aucie. No ale prawo prawem, a polska rzeczywistość żyje i tak swoim życiem :)
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 13, 2011, 08:30:02 »
Cytuj

Bartek Jaszkul napisał:
Nawet jak mają to nie ma homologacji na zainstalowanie takich świateł w aucie. No ale prawo prawem, a polska rzeczywistość żyje i tak swoim życiem :)

Możesz to rozwinąć?
Czy na przeglądzie twierdzili że dokładanie homologowanych świateł do jazdy dziennej jest niezgodne z prawem?
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 13, 2011, 13:47:40 »
Że moja własna instalacja - czyli to że ja to zrobiłem - to nie ma homologacji producenta na instalowanie czegoś takiego. Instruktor prawa jazdy dziś mi mówił, że głupoty gadał ten gość, ale ja tam się nie będę z nikim kłócić. Przegląd mi podbił to jeżdżę dalej ;)
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 14, 2011, 08:17:08 »
Z punktu patrzenia formalnego zawsze mozna postawić pytanie, czy osoba instalująca posiada odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia. Także formalnie można przyjąc, że nieodpowiednia instalacja moze byc przyczyną zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Np pożar, uruchamianie lub wręcz blkowanie uruchamiania innych elementów bezpieczeństwa. I dociekliwy kontroler może zażyć sobie stwierdzenia poprawności montażu przez osoby uprawnione. To tak trochę na siłe, ale proszę spojrzeć na inne przypadki typu zakazy stsowania zabawek, którymi od pokoleń dzici bawiły się.

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Montaż świateł do jazdy dziennej w Xsara 2001
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 10, 2012, 20:45:49 »
Witam zakładał ktoś światełka do jazdy dziennej w Xsarze 2 z 2001 roku (wersja ze światłami przeciwmgłowymi w kloszach).
Interesuje mnie to czy ktoś próbował założyć światła do jazdy dziennej na dole zderzaka - tam gdzie są takie jakby półokrągłe zagłębienia. Jak komuś się to udało to prosiłbym o jakieś zdjęcie poglądowe jak to wygląda.

Widziałem już kilka Xsar z tego modelu ale z płaskimi światełkami i szczerze mówiąc jakoś te płaskie mnie nie przekonują wolałbym okrągłe ale nie wiem jak to współgra z resztą przodu :)
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 12, 2012, 10:59:18 »
A ktos mi moglby powiedziec na jakiej zasadzie to dziala? Tam jest jakis czujnk ktory wykrywa zapalenie swiatel mijania i wiekszy pobor pradu przez co odlacza te ledy? Wpiecie w instalacje polega na jakims lutowaniu dodatkowej kostki czy jak?

Co do tematu homologacji to teoretycznie gaz tez nie jest montowany przez producenta pojazdu i tez moze stanowic dodatkowe zagrozenie a jakos nikt sie tego nie czepia (sam mam gaz takze nie jestem przeciwnikiem,daje tylko przyklad)a glupich swiatelek ledowych diagnosci sie czepiaja. Niech lepiej sprawdzaja inne elementy ktore sa naprawde zagrozeniem typu modyfikacja zawieszenia albo rozmiar opon niestandardowych ale tego nigdy nie widza.

Offline Jozef Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 368
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xsara II 1.6 16v.exclusive 2002r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 12, 2012, 11:21:08 »
Mam zamontowane światła w zderzaku , na wlocie do chłodnicy. Myślałem też o zamontowaniu w tych czarnych łezkach w zderzaku ale było to trochę trudne . Łatwiej było na wlocie do chłodnicy i powiem że całkiem fajnie to wygłąda ładnie wkomponowane i zgodne z wymaganymi wymiarami .
Zapomniałem o włączaniu świateł ( mam czujnik zmierzchowy ) nie wspominając o dłuższej żywotności przełącznika zespolonego , duża wygoda, co do podpięcia to robili mi to fachowcy w warsztacie ale co wiem to nie jest żaden problem podpięli mi to pod zapłon .Ledy zapalają się przy włączonym zapłonie i gasną kiedy się ściemnia i zapalają się reflektory. Niezdecydowanym polecam są same zalety
:devil: ;-)