Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Filtr DPF  (Przeczytany 4596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Drumlak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 kombi tourer
  • Miejscowość: Siechnice
Filtr DPF
« dnia: Luty 24, 2024, 17:09:08 »
Witam i z góry przepraszam jeśli źle zamieściłem wątek lub nie dopatrzyłem że takowy już był. Borykam się z problem wymiany dpf'u. Po demontażu okazało się że filtr jest  popękany i przetopiony chemiczna regeneracja... W serwisie powiedzieli że już nie produkują filtrów i nie ma w sprzedaży też części do modelu C5 2.0 HDi 163km 2012rok. Kazali szukać w zamiennikach lub używki ale każda używkę jaką znalazłem różniła się budowa od tego co ja wyjąłem z pod swojego auta. Czy ktoś już miał taki problem i udało się to jakoś rozwiązać bez oczywiście opcji wycinania xD

Pozdrawiam i proszę o pomoc
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2024, 23:58:44 wysłana przez Bartłomiej Drumlak »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Filtr DPF/FAP
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2024, 18:20:17 »
A to suchy czy mokry filtr? Bo po suchy można zerknąć w częściach do Mondeo MK4. Tam były prawie te same silniki, a części do Forda są lepiej dostępne.

 To że się różni fizycznie puszka to też jakaś mocna przeszkodą nie jest. Tylko trzeba trochę chęci i można zamontować. Oczywiście tu już wchodzi się w rejony "rzeźby" i nikt gwarancji na to nie da raczej.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Filtr DPF/FAP
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2024, 22:20:11 »
Mokry. Od Mondeo nie podejdzie. 
W 140KM rhf był trwalszy ale nie rozkręcany, w 163KM rhh był awaryjny ale dało się go odłączyć od kata do mycia.
Pewnie szukasz tego https://www.eurofrance.pl/filtr-fap-dpf-oryginal-citroen-peugeot-c5-ii-iii-407-20hdi-174034.html

Tu coś jest https://allegro.pl/oferta/citroen-c5-iii-2-0-hdi-filtr-czastek-stalych-fap-15111009379
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2024, 22:32:50 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drumlak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 kombi tourer
  • Miejscowość: Siechnice
Odp: Filtr DPF/FAP
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2024, 05:45:21 »
W tym sęk że moja pucha jest jednoczęściowa. Wygląda to tak jak w załączonym linku z zamiennikiem. Tylko nie wiem czy ten zamiennik jest wart czegokolwiek.

https://allegro.pl/oferta/filtr-czastek-stalych-dpf-citroen-c5-2-0hdi-2010-14738345477

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Filtr DPF/FAP
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2024, 13:55:39 »
Więc chyba nie masz silnika 163KM, bo taki osobny fap był w wersji 140KM a katalizator był oddzielny, wyżej przy kolektorze wydechowym.
Bagnet oleju masz po środku silnika czy z lewej strony?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drumlak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 kombi tourer
  • Miejscowość: Siechnice
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2024, 16:01:42 »
Fakt miałem na myśli DPF z katalizatorem na wydechu

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 28, 2024, 23:04:15 »
Widziałem parę wpisów na forach, że zamienniki działają ale skraca się dystans między wypaleniami. Czy to prawda? Nie wiem. Czy to może być prawda? Teoretycznie średnika kanalików i jakość wkładu takiego filtra może mieć wpływ na jakość zbierania przez niego sadzy.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 505
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 29, 2024, 13:38:46 »
Moim zdaniem zamiast zamiennika lepiej kupić używkę w dobrym stanie z dobrego źródła. Wielokrotnie kupowałem chociażby z allegro od sprzedawców z nienagannymi opiniami wtryski, EGR i nigdy nie było problemu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2024, 16:35:55 »
Moim zdaniem zamiast zamiennika lepiej kupić używkę w dobrym stanie z dobrego źródła. Wielokrotnie kupowałem chociażby z allegro od sprzedawców z nienagannymi opiniami wtryski, EGR i nigdy nie było problemu.
Używkę kąta lub DPF dostać to trochę karkołomne zadanie. Ten towar w skupach idzie bez żadnych problemów i nikomu magazynów nie zajmuje.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 29, 2024, 17:09:40 »
Benzynowe katy są bardziej chodliwe w skupie. Diesle używki nie są drogie, tym bardziej, że tu idzie sam fap bo kat jest oddzielnie wyżej, przy silniku.
Chyba o takim wariancie rozmawiamy. https://omoto.pl/katalizator-filtr-fap-peugeot-508-20-hdi-1487609794734.html

Schemat - ale nie jestem pewien czy czasem nie ma dwóch katów. Jeden wstępny na silniku drugi mały razem z fapem
« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2024, 17:26:40 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 505
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 29, 2024, 18:41:00 »
Tak, dokładnie tak wygląda to w RHH, sprawdzić stan można kamerką endoskopową. Byle wkład nie był wypalony czy popękany, resztę zrobić już mycie w jakiejś chemii i będzie służył.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 29, 2024, 19:37:09 »
W RHH standardowa obudowa fapa jest inna. Można fapa oddzielić od reszty tylko wchodząc pod podwozie. Ewentualnie tak wyglądał we wczesnych rocznikach RHH do ok. 2010 roku dlatego jestem zdziwiony w roczniku 2012.
Statystycznie ten nie rozkręcany, który pokazałem na schemacie jest trwalszy. Padały głównie te rozkręcany.

Druga opcja to wkładali co akurat było pod ręką, co by mnie nie zdziwiło.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 29, 2024, 21:00:24 »
W rhh są 2 katalizatory 1 zaraz przy turbo ta wielka pucha  a drugi jest w obudowie fapu tak ok 1/3  do czujnika temp to kat, a od niego to fap także zagladajac od wlotu widać kata. Ale ładnie się płucze bez rozcinania

Offline Bartłomiej Drumlak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 kombi tourer
  • Miejscowość: Siechnice
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2024, 22:22:34 »
Witam pewnym czasie. Udało się prawdopodobnie dostać DPF marki Walker który montowany był na pierwszym montażu. Oczywiście przekopałem całą polskie i pół neta i szukając pod cytrynkę nie znalazłem. Zacząłem więc szukać pod peugeota 407/508 z tym silnikiem i moim roczniku i udało się. Przez stronę autodoc(  ja użyłem aplikacji). DPF przyszedłem z Niemiec nówka sztuka i juz jest zmontowany w sutki:) Miałem nerwowke czytając o tej firmie same w sumie negatywy ale było po fakcie jak złożyłem zamówienie i zapłaciłem. Część przyszla zgodnie z zamówieniem po prawie tygodniu bez żadnego info na maila i telefon. Nie wiem czy drugi raz bym tak ryzykował stresem ale się udało. Jak ktoś szuka nowego i zgodnego z oryginałem a nie zamiennik to polecam. Ja 2 tygodnie temu zapłaciłem 2750 zł plus przesyłka 250zl. Teraz aplikacja pokazuje cenę pod 3000 zł plus przesyłka.


Jak temat został finalnie pozytywnie zakończony to można zamknąć:)

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Filtr DPF
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2024, 14:04:52 »
Proszę poprawić na Fap  :P

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 501
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Filtr DPF/FAP
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2024, 18:48:03 »
Więc chyba nie masz silnika 163KM, bo taki osobny fap był w wersji 140KM a katalizator był oddzielny, wyżej przy kolektorze wydechowym.
Bagnet oleju masz po środku silnika czy z lewej strony?
Ja u siebie w 140 też mam taki  jako jedna całość !