Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2  (Przeczytany 6818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

woytasmi

  • Gość
[MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« dnia: Kwiecień 09, 2008, 08:35:34 »
Witam w dniu wczorajszym poruszałem temat, ale gdzieś uciekł - nie wiem może moderator wyciął nie wiem dlaczego ?

Sprawa jest taka, że wskazówka od temp wody prawie wogóle się nie rusza - po przejechaniu ok 5-7km podnosi się może 3-5mm ponad niebieskie pole.
Zużycie paliwa w mieście ok 10l przy ekonomicznej jeździe.
Czy to może być problem niedogrzanego silnika przez termostat, króry trzyma wodę ciągle na dużym obiegu ?
Wtedy mieszanka jest chyba bogatsza i silnik więcej pali ?

Bardzo proszę o pomoc.
W załączeniu zdjęcia.

Przy okazji czy ktoś z was może mi podesłać info na temat mojego autka ?
Chodzi mi o wyposażenie i inne rzeczy które można sprawdzić po VIN VF7DERHZB76399713
Mail [email protected]

Dzięki !

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2008, 11:04:48 »
Jak Ci tak sie podnosi po przejechaniu 5km od zimnego to nie jest źle.
Jeździłeś już w trasę albo dłużej ?
Jak wtedy sie zachowuje wskazówka?

Macios
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

woytasmi

  • Gość
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2008, 11:57:32 »
Na trasie jest to samo,
wskazówka podnosi się max 5 mm ponad niebieskie pole.
No i spalanie jest takie sobie auto ma przejechane 85tys km a przy ekonomicznej jeździe po mieście pali 10l/100km,
Wcześniej jeździłem xantią też 2.0HDI i tam przy ostrej jeździe max 9l/100km paliła.

woytasmi

  • Gość
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2008, 14:40:41 »
No koledzy :)
Jak u was z waszymi wskaźnikami ?
W serwisie powiedzieli mi że ma być pomiędzy niebieskim a czerwonym polem tak mniej więcej po środku.
Jak jest w waszych HDI 2.0 ?

Offline Marcin Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Strzelce Kraj.
  • Posiadany samochód: c5 break 2,2HDI automat (2002)
  • Miejscowość: Strzelce Kraj.
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2008, 14:51:25 »
Niedawno wróciłem z 10 kilometrowej "przejażdżki" po mieście, pod koniec zerknąłem na wskazówkę była po środku pomiędzy niebieskim a czerwonym (mam 2,2 hdi - ale to chyba bez znaczenia jakiej pojemności silnik)
CITROEN___RULES ;)

woytasmi

  • Gość
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2008, 16:29:30 »
Okej.
Więc dziś sprawdze rury małego i dużego obiegu.
z tego co się dowiedziałem od mechanika to jedna ma być gorąca a druga zimna.
Jak dwie są letnie znaczy że termostat nie działa.
Dam znac jak poszło :)

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2008, 19:59:15 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Niedawno wróciłem z 10 kilometrowej "przejażdżki" po mieście, pod koniec zerknąłem na wskazówkę była po środku pomiędzy niebieskim a czerwonym (mam 2,2 hdi - ale to chyba bez znaczenia jakiej pojemności silnik)


Ja dziś zrobiłem ponad 700 km i wskazówka cały czas idealnie na środku :-)

PS. 2,2 HDI automat

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2008, 21:26:40 »
Jutro fotkę zapodam jak do pracy dojadę. Około 15 km z zimnego silnika.

Układ chłodzenia C5 :

Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Marek Balsam

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Zainteresowania: fotografia
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2008, 22:03:59 »
Jeżeli obie rury nagrzewają się jednakowo to termostat do wymiany. Pasuje od poloneza, kosztuje ok 10zł, jeżdże na takim już pół roku i jest ok. Wymiana to kilka minut.

woytasmi

  • Gość
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 10, 2008, 08:19:24 »
OK dzieki koledzy.
Rzeczywiście rury dolotowa i wylotowa nagrzewają się jednocześnie więc termostat nie trzyma.
Marek powiedz jak wymieniałeś termostat ?
Musiałeś spuścić płyn chłodniczy ?

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 10, 2008, 08:35:53 »
Co do temperatur:

Przed wyjazdem i po przejechaniu ok. 15-17 km:


Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 10, 2008, 10:25:43 »
Cytuj
Maciej Pisara napisał:
Co do temperatur:

Przed wyjazdem i po przejechaniu ok. 15-17 km:






u mnie też tak jest po przejechaniu ok. 6 km i juz tak zostaje,
Artur
2,2 hdi

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 10, 2008, 10:53:17 »
Mi,też szybciej sie nagrzewa niż po 15 km :)
Po ok 1,5 km dochodzi do drugiej kreski niebieskiej

Tylko podczas jazdy nie ma jak zdjęcia zrobić :)
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Marek Balsam

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Zainteresowania: fotografia
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 10, 2008, 14:46:58 »
Termostat jest umieszczony na tyle wysoko w układzie, że straty płynu są niewielkie. Z upuszczeniem jest większy problem, ponieważ w C5 nie ma korka spustowego do płynu więc trzeba ściągnąć wąż z chłodnicy (ale po co?) Wystarczy odkręcić trzy śruby (klucz 10)podnosisz obudowę i termostat jest do wyjęcia. Zwróć uwagę żeby nie włożyć termostatu do "góry nogami".

woytasmi

  • Gość
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 10, 2008, 15:12:12 »
Okej, jadę po termostat od poloneza i jutro dam znać co z tego wyszło :)
Dzięki wszystkim !

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2008, 15:17:22 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
Okej, jadę po termostat od poloneza i jutro dam znać co z tego wyszło :)
Dzięki wszystkim !


chcesz tam wsadzać termostat od poloneza  :|  :|  :| ?
A.

woytasmi

  • Gość
Re: [MKI HDI 2.0 2003r.] Problem z termostatem cz.2
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2008, 20:33:06 »
No i okazało się !
Ku mojemu zdumieniu i kolegi, z krórym wymieniałem termostat.
Zdjęcia mówią same za siebie - tak naprawdę nie miałem w aucie termostatu :) jakiś partacz naprawiał samochód - prawdopodobnie termostat się zaciął no na szybko poprostu odciął jego najważniejszą część.
A co do zastosowana termostatu od poloneza o którym mówił kolega powyżej to chyba ma słabego doradcę.
Termostat od poloneza otwiera się przy 87C a citroenowski otwiera się przy 83C - to całe 5C.
Teraz wzazówka jest prawidłowo pomiędzy niebieskim a czerwonym polem. Ruszyło też ogrzewanie - uff teraz to wiem że mam ogrzewanie.
Dzieki wszystkim za cenne wskazówki i uwagi.