Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 286019 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2050 dnia: Kwiecień 28, 2024, 21:13:29 »
Panowie, gdzie to się montuje? Numer części Citroen OE 873576 podkładka pod szybę. Dziś wymieniałem osłonę słupka w drzwiach kierowcy i wypadło mi na ziemię. To taki zwyczajny gumowy prostopadłościan. Ok. 20mm długości.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2051 dnia: Kwiecień 28, 2024, 21:41:39 »
Wypadło spod szyby czołowej, daje się to w momencie wklejania szyby pomiędzy szybę a blachę słupka A, potem nie jest potrzebne.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2052 dnia: Maj 06, 2024, 00:30:26 »
Witam,
Czy to może być moduł termostatu?
Silnik DW10FD/2.0 bluehdi
Objawy : temp. Plynu chłodzącego rośnie i maleje, dochodzi do 118 st wg OBD w czasie jazdy, prawie wszyskie kreski do komunikatu
 Żeby zatrzymać, zwalniam i zaraz gaśnie i temp. Wraca do normy po kilku sek.
Podmieniłem czujnik temp., temp rośnie  ale nie tak gwałtownie mimo to utrzymuje się powyżej 100st. w czasie jazdy z prędkością ok. 100 km/h lub wyzej.
Dochodzi 8 kreska w temp. oleju.
Czy silnik krokowy w termostacie streruje otwarciem dużego i małego obiegu i czy może steruje praca wentylatora. Na klimie wentylator działa, bez klimy nawet przy +105 st. na postoju się nie załącza.
Czujnik podmieniłem z 508, ogólnie nie występuje w sprzedaży jako czujnik tylko z całym modułem.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2053 dnia: Maj 06, 2024, 06:45:49 »
Wentylator bez klimy potrafi startować w okolicach 110 a nawet 114 stopni.

Skoro jest termostat sterowany to on raczej steruje "przełączeniem klapy" między obiegami. Raczej wymiana Cię nie ominie.

 Wentylator jest sterowany zwykle przez ECU silnika na podstawie danych z tego czujnika który zapewne podmieniałeś.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2054 dnia: Maj 06, 2024, 09:19:21 »
Silnik DW10FD/2.0 bluehdi
....Podmieniłem czujnik temp., temp rośnie  ale nie tak gwałtownie mimo to utrzymuje się powyżej 100st. w czasie jazdy z prędkością ok. 100 km/h lub wyzej.
100-105 stopni to norma w BHDi, po poprzednich HDi musiałem się do tego przyzwyczaić, bo tamte miały max 90.
118 to oczywiście już nie "norma".
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2055 dnia: Maj 06, 2024, 11:10:20 »
Wiem że termostat jest do wymiany i nie robię z tego problemu (sam termostat to koszt ok. 700-850,00 PLN), auto ma 291tys. przebiegu i wszystko praktycznie jeszcze w oryginale więc przyszedł czas na termostat , możliwe że padło trochę wcześniej ale nie było tak ciepło i nie robiłem tras +100km  w jedna stronę.
Tylko byłem ciekawy jakie są temp. pracy  płynu i tu mnie zaskoczyłeś z tymi temperaturami ale OK, czytałem o różnych silnikach i były wzmianki o takich temperaturach ale nie sądziłem że u mnie.
A czy nagrzanie oleju w silniku o jedna kreskę będzie w porządku przy takich objawach, niby w instrukcji pokazuje że nawet o 3 jak wzrośnie to będzie dobrze i jest w normie? Ogólnie mam trochę  zapoconą chłodniczkę oleju - będzie wymieniana uszczelka w podstawie filtra oleju ale to przy wymianie oleju za 4 tyś. km czyli jeszcze w czerwcu.
I pytanie o płyn chłodzący czy musze jakiś inny kupować bo mam zwykły różowy?
Czy termostaty w tym silniku często padają?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2056 dnia: Maj 06, 2024, 12:29:05 »
Nie wiem czy często pada termostat, bo mam trochę ponad 100tkm.
A co do płynu ja stosuję Prestone, bo jest dostępny od ręki na wielu stacjach benzynowych. No i ma dobre opinie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2057 dnia: Maj 06, 2024, 14:27:58 »
Ok - dzięki za info,
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2058 dnia: Maj 07, 2024, 21:40:06 »
Cześć,
Pacjent to X7 z 10.2008, 2.0 HDi.
Ostatnio zauważyłem, że rura wydechu, gdzieś tak w połowie pojazdu, wisi tylko na jednym haku tj. tylko na prawym.
Czy tak ma być czy też jakimś cudem zgubiłem lewy hak z gumą?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie


Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2061 dnia: Maj 09, 2024, 14:57:57 »
Panowie, mam jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie chłodnicy należy to zaznaczyć w kompie takową wymianę, pytam bo przy wymianie rozrządu należało coś takiego uczynić?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2062 dnia: Maj 09, 2024, 15:32:58 »
Ani przy chłodnicy ani przy rozrządzie nie trzeba nic kompem robić. Pierwszy raz słyszę o czymś takim i w "naprawach" wyszczególnionych w Diagboxie niczego takiego do tej pory nie spotkałem. Jeśli warsztat naciągnął cię na opłatę za podłączenie komputera, bo procedura tego wymaga, to chyba cię oszukali.
Jedyna opcja to odpowietrzenie układu chłodzenia z poziomu Diagboxa ale to równie dobrze można zrobić bez kompa. Tyle, że to nie jest "zaprogramowanie" wymiany pompy wody czy chłodnicy i chyba dotyczy modeli z ostatnich 3-5 lat.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2063 dnia: Maj 10, 2024, 07:57:46 »
A w BHDI nie ma kalibracji paska osprzętu po wymianie przy S&S?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2064 dnia: Maj 10, 2024, 08:31:07 »
Mój AHX nie ma. Są dwa napinacze na sprężynach. Jak wymieniałem alternator to tylko je odciągałem i blokowałem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2065 dnia: Maj 10, 2024, 10:50:31 »
Witam,
Nikt mnie nie naciągał ( bardzo dobry mechanik serwisuje u niego już 15 lat auta i służbowe i priv), po prostu należało to zrobić , bo po wymianie rozrządu wywalało błąd czujnika wałka rozrządu i przy 190 tys. i teraz przy 290 tys. Po wpisaniu w komputer o wymianie błąd znikł raz na zawsze. Stąd moje pytanie o przy chłodnicy , a ogólnie jak mam odpowietrzyć chłodnicę , jeżeli chodzi o ten zaworek przy termostacie to powietrze nie leci tylko sam płyn...- no chyba że coś pominąłem przy wymianie chłodnicy i teraz mi się dzieją dziwne rzeczy z termostatem i ogrzewaniem kabiny...
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2066 dnia: Maj 10, 2024, 10:55:20 »
Odpowietrzyć zgodnie z procedurą z SBOxa. Nie wiem jak jest w BHDI ale wcześniej stosowało się naczynie wzbiorcze dokładane na zbiorniczek. Następnie odpowietrzenie przy termostacie i najważniejsze odpowietrzenie przy wyjściu na nagrzewnicę.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2067 dnia: Maj 10, 2024, 12:12:33 »
Ale to nadal nie jest "zaprogramowanie" wymiany. Standardowa procedura. W 2.0BHDi jest sterowany elektrycznie termostat i egr z chłodniczką (chyba też sterowaną) i tu może być potrzebny komp do odpowietrzenia układu, bo w zbyt wielu miejscach może się zrobić poduszka powietrzna a BHDi pracuje na temperaturach 100-105 stopni, w przeciwieństwie do HDi gdzie temp. rzadko osiąga 95 stopni (zwykle 85-90).
Aczkolwiek ja u siebie nie odpowietrzałem BHDi kompem tylko klasycznie jak opisałeś. Jeździ już tak 3 lata, działa, nic się nie dzieje z układem chłodzenia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2068 dnia: Maj 10, 2024, 12:31:52 »
Przy nagrzewnicy nie odpowietrzałem/nie odkręcałem ( te dwa przewody co wchodzą grodź ?), jak spuszczałem to odkręcałem zaworki ale później przy napełnianiu już nie. Czy teraz jak jest układ napełniony to można to zrobić czy trzeba całą procedurę od nowa powtórzyć tzn. spuścić i napełnić jeszcze raz z odkręconymi zaworkami i czy musze użyć komputera?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2069 dnia: Maj 10, 2024, 12:40:23 »
Możesz w każdej chwili to zrobić na wyłączonym silniku. Żeby było komfortowo to na zimnym i z odkręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Nie zgub tylko nakrętki odpowietrznika jak za bardzo odkręcisz.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2070 dnia: Maj 10, 2024, 12:47:59 »
OK - zaraz odchodzę od kompa, klienci chyba już na weekendzik to idę sie pobawię pod firmą... ale co tylko odkręcić i obserwować ?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2071 dnia: Maj 10, 2024, 13:30:59 »
Przy nagrzewnicy nie odpowietrzysz bez naczynia wzbiorczego bo jest wyżej od zbiorniczka. Dlatego procedura o tym mówi. W otwór zbiorniczka pasuje butelka np. po kubusiu jakby co.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2072 dnia: Maj 10, 2024, 13:55:06 »
Chyba niżej , zaworek jest niżej aniżeli zbiornik... chyba czegoś nie kumam...
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2073 dnia: Maj 10, 2024, 14:26:57 »
Chodzi i wszystkie elementy, które wymagają napełnienia. Zaworek na grodzi odpowietrza praktycznie tylko nagrzewnicę, niezależnie od wysokości na jakiej się znajduje w stosunku do zbiorniczka.
Generalnie na koniec po napełnieniu wypada rozgrzać silnik i potrzymać go ze 2-3 minuty na obrotach w okolicy 2500. Wtedy resztki powietrza powinny "wejść" do zbiorniczka wyrównawczego.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2074 dnia: Maj 10, 2024, 15:05:31 »
no to mechanik robił mi cos takiego przy diagnozie termostatu, bo sprawdzał najpierw czy głowica jest szczelna i spaliny sie nie przedostają do płynu takim urządzeniem z dwoma zbiorniczkami z niebieskim płynem i widziałem że bąbelki wylatują, ogólnie głowica szczelna i padło właśnie na termostat że jest wadliwy lub sie zawiesza lub silniczek krokowy niedomaga lub cos innego w termostacie, a że jest to jeden moduł to trzeba go wymienić i mam nadzieję że wszystko wróci do normy.
Ogólnie jeżdżę cały czas ale to po mieście i jest OK, tylko na trasie głupieje, rośnie temp. do 114-117,118 i nagle maleje do 95 st. C i tak w koło Macieju - strasznie mnie to drażni aż wreszcie zrobi STOP SERWIS i tryb awaryjny...a tego chcę uniknąć.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm