Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.  (Przeczytany 3572 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« dnia: Styczeń 19, 2020, 00:19:52 »
Aby mnie dobrze zrozumieć wrzucam zdjęcia.
Sprawa dotyczy miejsca przy prawym kole. Dzisiaj mechanik próbował wymienić osłonę  nr 14 ale mógł odkręcić tej szpilki. Bał się robić to siłowo aby nie uszkodzić zębów magla.
Trzeba odkręcić tą szpilkę aby dostać się do osłony i ją wymienić.
Walka przerwana, następne podejście prawdopodobnie plazmą.
Czy ktoś z tym walczył i ma jakieś rady jak to ugryźć, może szpilka ma lewy gwint?
Dowiedzieliśmy się że osłona musi być koniecznie gumowa aby ją łatwiej wsunąć na  miejsce, plastikowej ponoć nie ma szans bo się uszkodzi a taką dostałem.
Który producent robi gumowe bo w opisach nie ma takich informacji. A w sklepie nie chcą kilku zamówić aby porównać.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Witold Zadolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XP 2001 2,0 HDI
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2020, 12:27:41 »
Jezeli piszac "szpilka" masz na mysli srube, ktora przykrecony jest do listwy silownik skretu, to ta sruba ma normalny, prawy gwint. U mnie odkrecila sie (nakretka) bez problemu. Jej odkrecenie jednak niewiele da a to z dwoch powodow. Po pierwsze - nie zejdzie z niej silownik skretu. Trzeba go jeszcze odkrecic po drugiej stronie pry glowicy magla. Po drugie - nie doszedlem do tego jak na listwie zamocowany jest pierscien, na ktorym z kolei jest ta szpilka. Bez zdjecia tego pierscienia nie da sie wymienic oslony, o ktorej piszesz.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2020, 17:26:58 »
https://xedos.sklep.pl/p/36712/80769/przekladnia-kierownicza-maglownica-x-267558-podwozie-xsara-picasso-2004-2010-citroen-marki-francuskie.html piszesz.
Znalazłem zdjęcie używanej z tak samo uszkodzoną osłoną. Może wystarczy odkręcić drążek kierowniczy i skręcić kierownicą a listwa się schowa, kurcze nie mam pojęcia.


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2020, 17:56:16 »
Witam po długiej przerwie też mam Michał tą osłonę rozwaloną i też niewiem jak to ugryźć
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2020, 07:22:27 »
Mój mechanik już niby wie, nawet mi tłumaczył ale nie byłem w stanie sobie tego wyobrazić.
Na pewno osłona ma być gumowa dzięki czemu uda się ją z dużą dozą cierpliwości nasunąć. U mnie pęknięcie jest na tyle dobre iż podczas jazdy na wprost jest w miarę szczelna.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Witold Zadolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XP 2001 2,0 HDI
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 26, 2020, 17:43:46 »
Bez zdjecia z listwy tego pierscienia, do ktorego przykrecony jest silownik skretu, nie da sie zalozyc nowej oslony.
Michal dowiedz sie od mechanika jak on to zdjal i podziel sie wiedza.
Jezeli oslona jest peknieta napewno nie jet szczelna. Przez pekniecie dostaje sie woda i inny syf co powoduje korodowanie listwy przekladni. Zaniedbanie tej oslony skutkuje koniecznoscia regeneracji magla - cos 600-800 zl (za sama regeneracje).


 

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Osłona maglownicy - drążka kierowniczego.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2020, 20:04:16 »
Bez zdjecia z listwy tego pierscienia, do ktorego przykrecony jest silownik skretu, nie da sie zalozyc nowej oslony.
Michal dowiedz sie od mechanika jak on to zdjal i podziel sie wiedza.
Jezeli oslona jest peknieta napewno nie jet szczelna. Przez pekniecie dostaje sie woda i inny syf co powoduje korodowanie listwy przekladni. Zaniedbanie tej oslony skutkuje koniecznoscia regeneracji magla - cos 600-800 zl (za sama regeneracje).
Zgadzam się tylko u mnie osłona tak pękła iż podczas jazdy na wprost jest prawie szczelnie, problem podczas skrętu.
Postaram się dowiedzieć dokładnie ale trochę to zajmie.


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka