Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Artur Heise w Sierpień 17, 2019, 15:04:30
-
Cześć,
ciekawostka taka: Jeśli szukam po numerze VIN swojego auta, to oczywiście pokazuje tylko kompletne pokrywy z uszczelkami, ale... Te same pokrywy są stosowane w innych modelach i tu niespodzianka - w jednej z wersji C4 uszczelki są dostępne jako oddzielne elementy. :D
Magiczne numery to: 0249.H0 i 0249.H1
-
Tak samo dało się z peugeota, ale niestety trzeba było jedną pokrywę przerabiać, bo była trochę inna.
-
bo była trochę inna.
Podobno w jednym miejscu trzeba kawałek plastiku wyciąć- o to chodzi?
-
Inna sprawa że wymiana samych "uszczelek" w większości wypadków na niewiele wystarcza. I o ile pokrywę wałka ssącego udaje się zwykle uszczelnić, to już z pokrywą wałka wydechowego tak dobrze nie ma.
-
To by tłumaczyło wygląd mojego silnika. :P
Widać, że ktoś próbował uszczelniać silikonem (przy okazji papudrak zostawił niepodłączone zasilane elektrozaworu KZFR, bo wtyczka uciekła do tyłu oraz raczyła przykleić się do kolektora wydechowego) i o ile ssąca lekko tylko się poci, to wydechu puszcza tak, że tył silnika jest natłuszczony na bogato. Będę musiał się tym przy okazji zająć.
-
W 3V6 jest podobny problem, ja zrobiłem na płynnej uszczelce do misek .
Wysłane z mojego Lenovo TB-X304L przy użyciu Tapatalka
-
Powyjmuj z pokryw metalowe tulejki które są w miejscu śrub. Trzeba zebrać każdą o 2-3mm i można je wsadzić. Ja nie miałem czym, więc nie wsadzałem ich. Dokręciłem z umiarem na klej do gwintów i trzyma już ponad rok. Aczkolwiek przy pokrywie wydechu widać już niewielki ślad zapocenia... Pokrywa ssącego sucha jak pieprz.
-
Powyjmuj z pokryw metalowe tulejki które są w miejscu śrub. Trzeba zebrać każdą o 2-3mm i można je wsadzić.
Czytasz w moich myślach- to właśnie zamierzam zrobić. :D
-
W 3V6 jest podobny problem, ja zrobiłem na płynnej uszczelce do misek .
Ktoś robił silikonem wysokotemperaturowym, ale bez modyfikacji tulejek niewiele pomogło.
-
Czyli nie wiecie po co sa te tulejki i co z nimi zrobic.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Czyli nie wiecie po co sa te tulejki i co z nimi zrobic.
Jak dla mnie to mają to samo zadanie jak tulejki w innych pokrywach - utrzymywać odpowiednią wysokość/odstęp od uszczelki, ale skoro uszczelka nie spełnia swojego zadania, to nie widzę powodu, żeby ich nie skracać żeby docisnąć uszczelkę- może nie 2-3 mm tak jak sugerował Piotr, ale 0,5-1 mm powinno wystarczyć. Jak to nic nie da, to wtedy kupię nową pokrywę z uszczelką.
-
Tulejki są żeby przy dociśnięciu nie popękał plastik. ;) 1mm może być za mało. Ale to dużo zależy od stanu uszczelek.
-
Tulejki są żeby przy dociśnięciu nie popękał plastik. ;) 1mm może być za mało. Ale to dużo zależy od stanu uszczelek.
Równie dobrze mogę dać przewymiarowane podkładki pod śruby (na tyle duże, że tulejka się wysunie).
-
Czyli nie wiecie, ja je wysuwam a potem wklejam, one są po to żeby plastik nie miał kontaktu ze śruba, wysokość ich jest taka jak grubość plastiku.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Czyli nie wiecie, ja je wysuwam a potem wklejam, one są po to żeby plastik nie miał kontaktu ze śruba, wysokość ich jest taka jak grubość plastiku.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Nie jest taka wysokość ich jak grubość plastiku... A na pewno nie w tym silniku.
-
Trochę tego widziałem. Chodzi o naprężenia w uchu.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Czyli nie wiecie, ja je wysuwam a potem wklejam, one są po to żeby plastik nie miał kontaktu ze śruba, wysokość ich jest taka jak grubość plastiku.
Dokładnie o to mi chodziło, one są po to, żebyś nie zgniótł pokrywy - tak samo masz w przypadku stalowych pokryw zaworów np w AXie. Śruba a właściwie podkładka musi mieć kontakt z plastikiem, żeby go przytrzymać, ale nie na tyle duży, żeby powodować naprężenia.
Inna sprawa, że po tylu latach uszczelka jest spłaszczona i zaczyna przepuszczać, więc dociśnięcie lekkie powinno załatwić sprawę, a jednocześnie nie spowodować, że pokrywa się pokruszy. ;)
-
Raczej nie, tuleja powinna byc na równi z płaszczyzną pokrywy a klej po to ze juz zbyt latwo sie przesuwa, uszczelka przestała uszczelniać bo nie tylko splaszczona ale straciła elastyczność dlatego uzywam masy do uszczelnien misek olejowych. Na razie sie sprawdza.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Trochę tego widziałem. Chodzi o naprężenia w uchu.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
A o czym ja mówiłem?? Dokładnie o tym samym. Ma to zabezpieczyć pokrywę przed zbyt mocnym ściśnięciem. Nie mam tych tulejek i też jest spoko. :) Po tych wyciekach miałem już na tyle dość tych pokryw że rozważałem nawet zakup nowych, dałem im ostatnią szansę.
-
Nowe uszczelki dotarły. :) Faktycznie plastik ssącej trzeba lekko zmodyfikować pośrodku.
-
Oleju to za często nie wymieniano w tym silniku z tego co widać.
-
Nie znam historii wymian, więc się nie wypowiem. :) Ja zmieniłem zaraz po zakupie.
-
Dołączam fotki modyfikacji jakby ktoś był zainteresowany w przyszłości.
-
Czli morał z tego taki, że jeśli wymienię same uszczelki to dalej będzie ciec?
-
Czli morał z tego taki, że jeśli wymienię same uszczelki to dalej będzie ciec?
Nie wiem skąd Ci się ten morał wziął. :) Będę mógł stwierdzić czy cieknie, czy nie dopiero jak trochę więcej pojeżdżę. Po jednym dniu nadal sucho.
-
Czli morał z tego taki, że jeśli wymienię same uszczelki to dalej będzie ciec?
Zależy ile będziesz miał szczęścia. Czasem pomaga wymiana samych uszczelek, a czasami nie.
-
Zależy ile będziesz miał szczęścia. Czasem pomaga wymiana samych uszczelek, a czasami nie.
To wtedy dołożę silikon, na razie nie chcę paprać, bo szkoda.
-
Helloł.
Artur, przechodzilem różne kombinacje z pokrywami.
- silikon
- adaptacja pokrywy z peugeota (nie pamiętam która wersja)
Skończyło się na zakupie nowe na allegro ... w sumie jakieś 500PLN za obie.
Ale od tamtej pory nic nie ciekło.
-
No cóż... Moja metoda też póki co zdaje egzamin, sucho dwa lata. 60tyś km.
-
Silikon nie da rady, ja uzylem płynnej uszczelki do mis olejowych, podobno mozna uszczelke do szyb ale tego nie próbowałem, ważne tez odtluszczenie żeby sie przylepiło
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Silikon nie da rady, ja uzylem płynnej uszczelki do mis olejowych, podobno mozna uszczelke do szyb ale tego nie próbowałem, ważne tez odtluszczenie żeby sie przylepiło
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Mówisz to mi? 60 tyś km trzyma już.... Tylko trzeba wywalić te tulejki metalowe lub je zeszlifować. Bez tego nie da rady nic.
-
Tulejki pełnia ważna role i ja ich nie wywalam, moim zdaniem to błąd
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Tulejki pełnia ważna role i ja ich nie wywalam, moim zdaniem to błąd
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Nie zanosi się żeby to był błąd w moim wypadku. Przejechało to już sporo, pewnie przejedzie więcej. Kwestia tylko tego żeby robić to z głową. Efekt uboczny to "redukcja masy" :D
Trzeba też brać pod uwagę, że źle wykonana modyfikacja może doprowadzić do pęknięcia pokrywy.
-
O to chodzi
Wysłane z mojego Lenovo TB-X304L przy użyciu Tapatalka