Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Andrzej Tokarski w Sierpień 28, 2009, 09:58:34

Tytuł: Pierścienie do silnika - gdzie i jakie?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Tokarski w Sierpień 28, 2009, 09:58:34
Nie znalazlem w archiwum informacji na temat pierścieni do silników:

- jakiej firmy (jeśli nie orginalne)
- gdzie kupić
- za ile.

Podzielcie się informacjami.
Tytuł: Re: Pierścienie do silnika - gdzie i jakie?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Tokarski w Wrzesień 23, 2009, 12:13:17
Po rozmowie z mechanikiem, który robi tylko francuzy, dowiedziałem się że w tych silnikach nikt nie wymienia pierscieni, bo nie ma takiej potrzeby (przebieg 185 tys km).
A gdyby ktoś się faktycznie uparł to trzeba by przy wymianie zrobić szlif cylindrów, bo już jajowate się na pewno zrobiły.

Suma summarum, pewnie dlatego nikt na forum nie ma doświadczenia w sprawie pierścieni.
Tytuł: Re: Pierścienie do silnika - gdzie i jakie?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Malinowski w Wrzesień 23, 2009, 14:04:11
Cytuj

Andrzej Tokarski napisał:
Po rozmowie z mechanikiem, który robi tylko francuzy, dowiedziałem się że w tych silnikach nikt nie wymienia pierscieni, bo nie ma takiej potrzeby (przebieg 185 tys km).
A gdyby ktoś się faktycznie uparł to trzeba by przy wymianie zrobić szlif cylindrów, bo już jajowate się na pewno zrobiły.

Suma summarum, pewnie dlatego nikt na forum nie ma doświadczenia w sprawie pierścieni.


Ja w sobotę robiłem głowice w 1,4 silnik ponad 400tys przebiegu i dalej nie ma potrzeby wymiany pierścieni - w końcu jakiś mądry mechanik. Francuskie silniki to nie niemiecki szajs w którym po 200 tys. trzeba zmieniać pierścienie.