Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Andrzej Tokarski w Sierpień 28, 2009, 09:58:34
-
Nie znalazlem w archiwum informacji na temat pierścieni do silników:
- jakiej firmy (jeśli nie orginalne)
- gdzie kupić
- za ile.
Podzielcie się informacjami.
-
Po rozmowie z mechanikiem, który robi tylko francuzy, dowiedziałem się że w tych silnikach nikt nie wymienia pierscieni, bo nie ma takiej potrzeby (przebieg 185 tys km).
A gdyby ktoś się faktycznie uparł to trzeba by przy wymianie zrobić szlif cylindrów, bo już jajowate się na pewno zrobiły.
Suma summarum, pewnie dlatego nikt na forum nie ma doświadczenia w sprawie pierścieni.
-
Andrzej Tokarski napisał:
Po rozmowie z mechanikiem, który robi tylko francuzy, dowiedziałem się że w tych silnikach nikt nie wymienia pierscieni, bo nie ma takiej potrzeby (przebieg 185 tys km).
A gdyby ktoś się faktycznie uparł to trzeba by przy wymianie zrobić szlif cylindrów, bo już jajowate się na pewno zrobiły.
Suma summarum, pewnie dlatego nikt na forum nie ma doświadczenia w sprawie pierścieni.
Ja w sobotę robiłem głowice w 1,4 silnik ponad 400tys przebiegu i dalej nie ma potrzeby wymiany pierścieni - w końcu jakiś mądry mechanik. Francuskie silniki to nie niemiecki szajs w którym po 200 tys. trzeba zmieniać pierścienie.