Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Silnik i okolice => Wątek zaczęty przez: Krzesimir Dębski w Kwiecień 13, 2017, 09:39:18

Tytuł: Gwint wału ZPJ
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Kwiecień 13, 2017, 09:39:18
Pytanie do znawców ZPJ. Jaki jest gwint na wale w silniku ZPJ? Chcę wymienić symmering i nie mogę sobie poradzić z nakrętką koła pasowego. Lewy czy prawy? Jak zluzować pasek pompy wody?
Tytuł: Odp: Gwint wału ZPJ
Wiadomość wysłana przez: Robert Mulewicz w Kwiecień 13, 2017, 23:01:08
Krzesimirze na wale jest śruba nie nakrętka i odkręcisz ją tylko mocnym kluczem pneumatycznym.Jest wkręcana na kleju do gwintów.Gwint standardowo prawy.Napinacz luzujesz zaś od tyłu silnika.Za rolką napinacza jest śruba bodaj na klucz 10.Łatwo ją wymacasz bo jej nie widać.Najpierw poluzuj jednak śrubę na której obraca się ta rolka.To jest regulacja tak samo rozwiązana jak`w przypadku alternatora.
Tytuł: Odp: Gwint wału ZPJ
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Kwiecień 14, 2017, 02:14:26
W Xm-ie który teraz naprawiam koło pasowe przykrecone jest nakrętką na klucz 35, tak jak pół osie. Gwint faktycznie prawy. Może w Mk2 zmienili konstrukcje wału. Nie miałem do tej pory większej styczności z ZPJ. Pasek już wymieniłem. Faktycznie tylko na "macaja" da się zlokalizować ten napinacz. Ogólnie stwierdzam, że trzeba mieć dużo samozaparcia, żeby coś naprawiać przy tym silniku. Jednak ES9J4 trochę łatwiejszy w obsłudze.
Tytuł: Odp: Gwint wału ZPJ
Wiadomość wysłana przez: Robert Mulewicz w Kwiecień 14, 2017, 08:12:26
No tak,ja coś poknociłem.Nakrętka.Nie zmienia to faktu że ......tylko pneumat.
Tytuł: Odp: Gwint wału ZPJ
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Kwiecień 14, 2017, 13:35:37
Mam klucz udarowy elektryczny, ale nie dał rady. Palnik, duża dźwigni i poszło.