Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Drozdowski w Maj 20, 2021, 20:47:32
-
Witajcie :)
Nie tak dawno pisałem o moich problemach z szarpaniem miedzy 1,5 a 2 tyś obrotów. Dziś bedąc u mechanika poprosiłem o sprawdzenie wtrysków. Mechanik stwierdził, że nie podobają mu sie korekcje dwóch wtrysków. Jeden z nich miałem już raz regenerowany pół roku temu , drugi jakieś 2 miesiące temu. I teraz pytanie. Mechanik stwierdził, ze po regeneracji powinienem dostać od firmy nowe kody do wtrysków, których nie dostałem. Pan który je regnerował twierdzi, że nie ma takiej potrzeby, że wtryski sie same adoptują. Jestem w kropce. Chce wyjąc jeszcze raz wtryski i dać do sprawdzenia ew, naprawić lub kupić nowe jeśli zajdzie taka potrzeba. Poprzednio za regeneracje zapłaciłem 350 zł . Co o tym sądzicie? Dziwna sytuacja. Autem przejchałem już troche km. Ostatnio samochód zaczął jakby mniej szarpać.
-
350zł jeśli to są Delphi, to trochę za mało jak za regenerację. Zestaw naprawczy do Delphi kosztuje podobną kwotę, a gdzie jeszcze robocizna?
-
To samo powiedział mi mechanik pytanie co oni faktycznie zrobili z tymi wtryskami. To jest jakaś katastrofa. Dlatego chce zawieźć do innego warsztatu.
-
Podstawowe pytanie jakie to wtryski...
Ogólnie mam uczulenie już na słowo regeneracja jeśli chodzi o wtryski.
-
Pan który je regnerował
sorry za oftopa, ale może warto dać innym cynk, co to za Pan regenerował ......
mówiąc krótko - co to za warsztat.
-
Udało mi sie dziś ustalić jakie mam korekcje wtrysków w kolejności :
1. -13,73
2. 52,94
3.-5,88
4. -45,12
dla prównania kolega , który ma wersje 163KM ma wszędzie na każdym wtrysku około 1,24.
pierwszy i trzeci wtrysk miałem regenerowany przez ten sam warsztat w Strzelinie. Dali mi wydruki z regeneracji z których i tak nic nie rozumiem.
Pytanie co w takiej sytuacji kupić nowe wtryski czy może ktoś poleci sprawdzoną firmę do naprawy?
-
W aucie kolegi to nie są korekcje, a czas otwarcia wtrysku. Nie można tego porównać do siebie 1:1.
-
Korekty wtrysków mówią tylko o tym, że sterownik silnika próbuje poprzez zmianę czasu wtrysku ustabilizować obroty wału.Miałem taką sytuację, że były błędy "korekty poza tolerancją" w swoim C4 1.6 Hdi. Kupiłem nowe wtryski.Zanim je wstawiłem wymieniałem rozrząd. Pasek był już prawie plastikowy - taki sztywny. Jakie było moje zdziwienie kiedy zajrzałem diagboxem do wtrysków... Korekty idealne.
-
Mam dylemat bo wstępnie umówiłem sie do mechanika na poniedziałek na wyjęcie wtrysków. Martwi mnie trochę fakt, że dwa wtryski regenerowane nie dostały nowego kodu.
-
Nie każdy sterownik pozwala wpisać kody wtrysków... (Trzeba by to sprawdzić, nie zawsze też są potrzebne.)
Te regenerowane wyglądają że są najlepsze z tego wszystkiego. Nie wiem co chcesz od nich.
-
Zresztą korekcję wtrysków nie zawsze mówią o ich stanie, korekcję dotyczą również ogólnej kondycji silnika, jego kompresji itp. Ja wymieniałem wtryski na nówki ze sklepu i czasem korekcję mam gorsze od twoich, napisałem czasem bo u mnie się to jakoś zmienia w czasie, raz są lepsze raz są gorsze, nie wiem od czego to zależy.
-
Zresztą korekcję wtrysków nie zawsze mówią o ich stanie, korekcję dotyczą również ogólnej kondycji silnika, jego kompresji itp. Ja wymieniałem wtryski na nówki ze sklepu i czasem korekcję mam gorsze od twoich, napisałem czasem bo u mnie się to jakoś zmienia w czasie, raz są lepsze raz są gorsze, nie wiem od czego to zależy.
Dokładnie tak to wygląda, korekcję raz są inne a raz inne. Na tym polegają. Jednak jeśli ciągle utrzymują się na podobnie wysokim poziomie znaczy że należałoby interweniować. Zbyt duże dawki paliwa w Diesslu potrafią być destrukcyjne.
Najprościej byłoby zamienić wtryski 1 i 3 miejscami z 2 i 4 wtedy byłby obraz sytuacji czy korekty się przeniosły na inne cylindry. Jeśli tak będzie... Znaczy że wypada się tymi wtryskami zainteresować.
-
U mnie problem jest z szarpaniem i zaraz po odpaleniu rano przez chwile silnik źle pracuje stąd podejrzenie padło na wtryski. Bo wtryski były jako ostatnie naprawiane. Wcześniej auto jeździło ok.
-
Wtryski wyjęte, zawiezione do sprawdzenia, wszystkie 4 nadaja sie do regenracji w tym dwa dawały za małe lub za duże ciśnienie. Co więcej w ostatnio zregenerowanym wtrysku założny zaworek zamiennik. Masakra. Dodatkowo znaleźli kilka opiłków w jednym z wtryskiwaczy. W filtrze ich nie widać. Pytanie co dalej czyścić układ? A jeśli tak to jak?
-
Z powodu zamiennika było tak tanio, pewnie opiłki były właśnie w nim
-
Tak jestem w szoku,że firma , która reklamuje się profesjonalą regenracją wtrysków zakłada zamienniki zaworków. Będę składał reklamacje ale w tym momencie chce jak najszybciej uruchomić.
Dla pewnosci poszedłem krok dalej i zdemontowałem jeszcze pompę. Z tyłu silnika był wyciek lecz nie widać żeby ciekło z pompy jak i spod uszczelki, wszystko suche. Skąd może się lać?
-
Wygląda że leje jednak z otworka w pompie. Jest tam taki otworek między uszczelnieniem olejowym od strony wałka a uszczelnieniem paliwowym od strony pompy.
-
Z tyłu silnika był wyciek lecz nie widać żeby ciekło z pompy jak i spod uszczelki, wszystko suche. Skąd może się lać?
Pozostaje ramka wałków na głowicy na połączeniu z głowicą. Często leci olej z tyłu od strony pompy.
-
Widzę, że pompa też profesjonalnie wklejona na silikon:)
-
Widzę, że pompa też profesjonalnie wklejona na silikon:)
pakiet premium za 500 był :)
-
Tak wygląda pompa obejrzałem dokładnie i nie widze miejsca, z którego by mogło sie lać. Czy ta ramka to jest element wymienny czy można to w jakiś sposób uszczelnić?
-
Na pierwszym zdjęciu widać taka dziurkę, tamtędy lubi podciekać olej silnikowy jak puszcza uszczelniacz wałka pompy
-
Wtryski wyjęte, zawiezione do sprawdzenia, wszystkie 4 nadaja sie do regenracji w tym dwa dawały za małe lub za duże ciśnienie. Co więcej w ostatnio zregenerowanym wtrysku założny zaworek zamiennik. Masakra. Dodatkowo znaleźli kilka opiłków w jednym z wtryskiwaczy. W filtrze ich nie widać. Pytanie co dalej czyścić układ? A jeśli tak to jak?
Z regeneracją wtrysków jest tak że.... Możesz odebrać z jednej regeneracji i od razu zawieść do kolejnej... Też będą je robić i powiedzą że są do regeneracji. :D
Kiedyś tak zrobiliśmy z kolegą. Każdy zakład po każdym twierdził że są do regeneracji...
Kolejna sprawa... Te wtryski nie mogą dawać za małego lub za dużego ciśnienia za bardzo. Ciśnienie daje pompa HP. Jedynie wtryski mogą je gubić puszczając na powroty lub źle rozpylać przez zanieczyszczenia.
-
Kolejna sprawa... Te wtryski nie mogą dawać za małego lub za dużego ciśnienia za bardzo. Ciśnienie daje pompa HP. Jedynie wtryski mogą je gubić puszczając na powroty lub źle rozpylać przez zanieczyszczenia.
Za małe niestety mogą dawać i wtedy jest błąd. Dzieje się to wtedy jeśli za dużo paliwa idzie na przelew a rozbieżność pomiędzy zadanym a wymaganym ciśnieniem jest za duża.
-
Kolejna sprawa... Te wtryski nie mogą dawać za małego lub za dużego ciśnienia za bardzo. Ciśnienie daje pompa HP. Jedynie wtryski mogą je gubić puszczając na powroty lub źle rozpylać przez zanieczyszczenia.
Za małe niestety mogą dawać i wtedy jest błąd. Dzieje się to wtedy jeśli za dużo paliwa idzie na przelew a rozbieżność pomiędzy zadanym a wymaganym ciśnieniem jest za duża.
Same z siebie nie dają ciśnienia żadnego, daje je pompa HP. ;) Mogą jedynie jak zauważyłeś dawać w przelew o czym wspomniałem. Dodatkowo przez to pompa HP ma problem "nabić" odpowiednie ciśnienie na szynę i zaczynają niedomagać pozostałe wtryski - nie mają jak wyczarować żądanego ciśnienia. Wystarczy że jeden wtryskiwacz będzie niedomagał i cały układ zaczyna wprowadzać jakieś dziwne korekcje.
Jeszcze pół biedy jak dają w przelewy i podają za mało paliwa. Problem jest dużo poważniejszy gdy puszczają za dużo paliwa. Robi się wtedy niebezpiecznie dla silnika.
-
To nie jest kwestia niewyrabiania się pompy WC tylko tolerancji oprogramowania sterownika wtrysku. Jeśli spadek poniżej zadanego ciśnienia, po otwarciu zaworu w danym wtryskiwaczu, jest poza zaprogramowaną tolerancją, to sterownik "odpuszcza" sobie nadrabianie ciśnienia i wywala błąd. Z wydajnością pompy WC nie ma to nic wspólnego. Zaczyna się to najpierw od prędkości typu 150-160km/h i schodzi coraz niżej wraz ze spadkiem kondycji wtryskiwaczy.
-
Żeby sterownik wywalił błąd, to przynajmniej parę sekund (2-3) musi być duża rozbieżność między ciśnieniem zadanym, a zmierzonym. Sterownik nie umie wykryć na którym wtryskiwaczu jest za duży przelew. Jeśli by tak było, to by umiał to zakomunikować.
W dodatku jeśli nie wierzysz, że utrzymanie ciśnienia przy uszkodzonych przelewach, to też kwestia pompy, to zajrzyj na forum mondeo klub. Niektórzy z lekko wyrobionymi przelewami mieli problemy z błędami, a niektórzy mieli większe przelewy, a błędu brak. Bo mieli lepszą pompę, która dawała radę.
I tak jak mówił Piotr - wtryski nie mogą dawać za małego ciśnienia. Może to wasz skrót myślowy, że dawka paliwa jest za mała, bo ciśnienie we wtryskiwaczu ucieka w przelew - ale takiego sformułowania się nie używa, bo nikt nie mierzy ciśnienia we wtryskiwaczu.
-
Żeby sterownik wywalił błąd, to przynajmniej parę sekund (2-3) musi być duża rozbieżność między ciśnieniem....
Przez 2-3 sekundy nawet jeden wtryskiwacz otwiera się wielokrotnie.
-
Nie-ste-ty - mimo zaawansowania technologii, to wciąż pewnych rzeczy nie osiągnięto (przynajmniej w systemie Delphi 3.4).
Poniżej cytat z dokumentu Delphi na temat ich systemów wtryskowych. W skrócie: jeśli ciśnienie na listwie nie może zostać osiągnięte, to w pierwszej kolejności sterownik obcina moc (zmniejsza ciśnienie zadane aż do wartości, która może zostać osiągnięta i stabilnie utrzymana), a dopiero jak jest tragicznie, to wywala błąd. Błąd ogólny, bo ciężko określić dokładną przyczynę usterki.
The combination of parameters such as fuel temperature, internal part wear, filter condition, etc., means that the injectionsystem may reach its limit during operation. In this case, system under-capacity prevents sustaining the demanded railpressure, so the DCU generates a fault. The diagnosis of such a system then becomes very difficult. It may lead tocomponents being replaced without good reason.The changes in most of the parameters mentioned above are not known, and the DCU has difficulty in evaluating them.In order to avoid a fault being generated, the DCU will reduce the fuel amount requested to a value that can maintainand control rail pressure. In other words it will dynamically regulate injection system demands - within certain limits -in relation to the operating readings (fuel temperature, engine speed, etc) at the particular point.This strategy is known as VLC (Variable Limit Capacity).In practice, this strategy translates into calculating two offsetsThe VLC offsets can be read using the diagnostic tool.
-
Aktualizując temat wtryski odebrane z regenracji założone, autko pali od strzała i jeździ jak trzeba. Zostało mi jeszcze wymienić EGR-a. Swoją drogę polecam Diesel Serwis Savo w miejsowości Kunów wtryski profesjonalnie zregenerwoane, założone kompletne zestawy naprawcze łącznie z końcówkami. Koszt 2700zł z fakturą.