Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: USZCZELKA KOLEKTOR-KATALIZATOR- Wymiana  (Przeczytany 1167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Rumistrzewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO 1.6 VTi 2009 r+ XSARA PICASSO 1,6 8V CHRONO
  • Miejscowość: Świnoujście
USZCZELKA KOLEKTOR-KATALIZATOR- Wymiana
« dnia: Luty 10, 2013, 17:22:12 »
Witam Kolegów.
Mam do szanownych użytkowników pytanie:
- czy ktoś z Was wymieniał uszczelkę pomiędzy kolektorem, a katalizatorem ( na zdjęciu zaznaczona strzałką). Muszę się zabrać za jej wymianę i wszelkie podpowiedzi ułatwiające wymianę byłyby bardzo przydatne.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Offline Kuba Chełmicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 110KM
  • Zainteresowania: wędki, pain(t)ball
  • Miejscowość: W-wa
Re: USZCZELKA KOLEKTOR-KATALIZATOR- Wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2013, 09:50:05 »
I co Kolego ...już się z tym uporałeś ??
Mnie też to czeka w Pikusiu ( a właściwie mego mechanika)
Z tego co mówił to bez zdejmowania chłodnicy się nie obejdzie  :-(
Bo szpilki sa długie i ciężko "portki" zdjąć.

Szacuneczek
Kuba Ch.

Offline Artur Rumistrzewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: C4 PICASSO 1.6 VTi 2009 r+ XSARA PICASSO 1,6 8V CHRONO
  • Miejscowość: Świnoujście
Re: USZCZELKA KOLEKTOR-KATALIZATOR- Wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2013, 22:44:14 »
Cześć.
Tak Kolego- wymiana zajęła mi dosłownie 30 minut.
A co do Twojego mechanika- to po prostu szuka pretekstu żeby " zedrzeć" pieniążki.
1. Kolego odkręć obudowę kolektora.
2. z góry na szpilki popsikaj ze dwa dni pod rząd jakimś odrdzewiaczem, ja psikałem BAUFIX.
3. Jedziesz na kanał lub przód auta na kobyłki.
4. Dwie przedłużki długie 25cm 1/2" plus dobra nasadka 13mm.
U mnie całe 4 szpilki wykręciły się jak po maśle. Z umiarkowaniem od spodu naciąłem za rurę katalizator do dołu 2-3 mm i uszczeleczka wyszła bez najmniejszego oporu. Zamontowanie nowej 1 minutka. Za oryginał zapłaciłem równo 50 zł.

Fakt, że u mnie wykręciły się całe szpilki, ale nawet jeśli by zostały w kolektorze nie są na tyle długie, żeby demontować chłodnicę
( jeszcze raz powtórzę- mechanik nastawiony na kaskę- a w praktyce nawet by jej nie ruszył). W takim przypadku odpinasz dolna sondę lambda- odkręcasz katalizator od bloku silnika- oraz on tłumika środkowego i sam opada na dół.
Pozdrawiam

Offline Kuba Chełmicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 110KM
  • Zainteresowania: wędki, pain(t)ball
  • Miejscowość: W-wa
Re: USZCZELKA KOLEKTOR-KATALIZATOR- Wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2013, 09:57:37 »
Sorrki to mi się coś pomyliło.
U mnie do wymiany jest uszczelka nr 2 ( na rysunku) głowica - kolektor
I tu na prawdę trzeba wiele rzeczy zdemonotwac np wspornik alternatora aby dostac sie do jednej piep ..#@$%^   śrubki
Wymiane przełożyłem, bo to pół dnia zejdzie jak nic  :-(

Szacuneczek ,
Kuba Chelmicki