Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Gniewko Stachura w Styczeń 25, 2019, 23:07:13
-
Mam do wymiany tuleję wahacza. Jaka tam powinna być? Podaję VIN auta: VF7RWRFJF9L521108. Proszę o link do zdjęcia poglądowego. W internecie widzę różne rodzaje
-
Nie różne rodzaje tylko w C5 x7 dwa. Pod ramę silnika aluminiową (hydro) lub stalową (sprężynowiec). Pod stalową ma gwinty na przelot i mniejszą średnicę (50mm) gumowej tulejki. Pod aluminiową tulejka ma średnicę 50mm lub 45mm i tylko jeden gwint przelotowy
stalowa rama 50mm https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-meyle-citroen-c5-rd-td-7755372671 (https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-przod-lemforder-citroen-c5-iii-7345707286hydro)
aluminiowa rama 50mm https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-przedniego-tylna-citroen-c5-7780703879 (https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-przedniego-tylna-citroen-c5-7780703879)
-
Kolego są trzy rodzaje tych tulei.
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
-
Dzieki kolego, w porownaniu do drugiego posta to oswiecajaca informacja.
-
Kolego są trzy rodzaje tych tulei.
Podaj przykład trzeciej skoro tak twierdzisz bo wypadało by to usystematyzować. Być może dla hydro jest wersja 45 i 50 mm ale kształt wspornika z aluminium i mocowanie do ramy jest takie same.
-
Podaj przykład trzeciej skoro tak twierdzisz bo wypadało by to usystematyzować. Być może dla hydro jest wersja 45 i 50 mm ale kształt wspornika z aluminium i mocowanie do ramy jest takie same.
Kolego za mało miałeś C5 w swoim życiu, ale proszę bardzo.Tuleja 2 oraz 3 są bardzo podobne, ale niestety to różne tuleje. Nr 3 występuje tylko w C5 bez hydro.
-
Może za mało miałem C5 ale w obydwu sprężynowcach mam tuleję nr 1 a co najwyżej 2 i 3 może być od hydro bo 3 do stalowych sanek by nie weszła, ma za nisko osadzoną gumę dlatego 1 ma zupełnie inny kształt od dołu
-
Tak czy inaczej są 3 rodzaje tulei.
Amen.
-
A czym sie różni tuleja 2 od 3 bo ja jakoś nie widze różnicy ???
-
U mnie w Hydro jest nr 1
-
Z fotek rzeczywiście trudno wyłapać różnice. Jutro znajdę rysunki z wymiarami. Różna jest długość jednej stopy oraz średnica zewnętrzna pierścienia okalającego gumę.
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
-
U mnie w Hydro jest nr 1
Żebyś miał przy hydro tuleję nr 1 to musiał byś widzieć po stronie zewnętrznej wychodzącą z niej śrubę bo przy tej tuleji oba gniazda śrub są przelotowe. Ale ta tuleja była tylko ze stalową ramą zawieszenia i raczej nie da się jej zamontować do ramy aluminiowej bo na 99% ma inny rozstaw śrub, tzn. większy
A czym sie różni tuleja 2 od 3 bo ja jakoś nie widze różnicy ???
Nr 3 ma prawdopodobnie średnicę samej tulejki 45mm bez mocowana a nr 2 ma 50mm i dlatego może się wydawać, że w 3 jest więcej aluminium wokół gumy. Numer OPR graniczny dla tych tulejek to 11984 ale nie wiem, która jest wcześniejsza, a która późniejsza.
tuleja do sprężynowców
(https://images90.fotosik.pl/113/90d1863da3afe7f5m.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/90d1863da3afe7f5)
(https://www.fotosik.pl/zdjecie/90d1863da3afe7f5" target="_blank")(http://klubcytrynki.pl/forum/"https://images90.fotosik.pl/113/90d1863da3afe7f5m.jpg)
tuleja dla hydro
(https://images92.fotosik.pl/114/fdc23e3a9df0fa4em.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fdc23e3a9df0fa4e)
tuleja dla hydro jest w 2 rodzajach bo wygląda na to że zmienili obudowę tulejki i we wcześniejszej wersji otwór na wahacz był niżej (1) a po zmianie go podnieśli (2) i prawdopodobnie wtedy również zmieniła się sama średnica gumy z 50 na 45mm. Graniczne OPR dal tej zmiany to 11984
(https://images89.fotosik.pl/113/2ca6bd71a8ca07c2m.jpg) (https://images89.fotosik.pl/113/2ca6bd71a8ca07c2.jpg)
-
Mam stalowa ramę i Hydro, być może jest więcej wersji
Widać wychodzącą śrubę ;D
-
Czyli przed zakupem najpierw trzeba fizycznie sprawdzić jaki typ się ma, bo pewnie w serwisówce tego nie będzie. Ciekawe czym została spowodowana ta zmiana. A do tych C5 crosover czy jak im tam :) o wyższym zawieszeniu są takie same tuleje?
-
U mnie w Hydro jest nr 1
U mnie hydro i również nr 1
-
No to widocznie jest podział w hydro na stal i aluminium w zależności od silnika i tego czy było zwykłe hydro czy "ulepszone"
Mnie interesowało tylko zawieszenie na sankach stalowych i nie wnikałem w aluminium a do sanek stalowych pasuje tylko tuleja nr 1 ze średnicą gumy 50mm jeśli ktoś by chciał wymienić samą okrągłą tuleję bez uchwytu
-
Przy stalowych mam fi50 jak na rysunku tym z wymiarami.
Mam rocznik 2011.12.29, Hydro, automat i hdi 163
-
Przy stalowych mam fi50
Z tym fi to przyznam się, że już nie pamiętam i wydaje mi się, że mam 45 ale mogę się mylić, sprawdzę i się poprawię.
OK, moja wina sprawdziłem i rzeczywiście do mocowania nr 1 kupiłem i z powodzeniem zamontowałem poliuretany 50mm, już szybciutko poprawiam wcześniejsze posty żeby nikt nie został wprowadzony w błąd. Sorry
-
Ja to przerabiałem i wygląda to tak
C6
3520 W2 WAHACZ PRZEDNI LEWO
3521 S5 WAHACZ PRZEDNI PRAWO
DIESEL TURBO DT17TED4
WTRYSK ES9A
DIESEL TURBO DT20C
DIESEL TURBO DW12BTED4 FAP OD OPR 11040 DO OPR 11514 (30 Styczeń; 2007- 18 Maj 2008)
C5 -
3520 W2 WAHACZ PRZEDNI LEWO - DO OPR 11983 do 30 Sierpień; 2009
3521 S5 PRAWO - DO OPR 11983 do 30 Sierpień; 2009
3520 W2 LEWO - BELKA SILNIKA ALUMINIOWA Z RAMĄ OD OPR 11984 od 31 Sierpień; 2009
3521 S5 PRAWO - BELKA SILNIKA ALUMINIOWA Z RAMĄ OD OPR 11984 od 31 Sierpień; 2009
--------------------------------------------------
Tylko C5
3520 X6 LEWO - BELKA SILNIKA STALOWA Z RAMĄ OD OPR 11984 od 31 Sierpień; 2009
3521 T7 PRAWO - BELKA SILNIKA STALOWA Z RAMĄ OD OPR 11984 od 31 Sierpień; 2009