Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Po godzinach => Wątek zaczęty przez: Kamil Lewicki w Marzec 03, 2013, 21:41:01
-
Zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu. w sumie to każdy XM zachowuje sie inaczej, jeden jest miękki drugi twardy.. Ale jak powinien wyglądać taki wzorowy XM? Mój mechanik mówi ze po wyłączeniu silnika Xm powinien zrobić się sztywny a dopiero po odpaleniu miękki. A jeśli jest inaczej to znaczy że ktoś już grzebał przy kulach. Inni zaś mówią że Hydropneumatyk musi być miękki nawet jak jest zgaszony.. ja osobiście wierzę w tą pierwszą wersje.. Dlatego pytam jak jest waszym zdaniem?
-
Moim zdaniem jeśli byś przeanalizował schemat hydrauliki z HA i bez to byś wiedział dlaczego niektóre po odpaleniu stają się miększe a inne nie.
-
Dzięki za pomoc:) teraz wszystko już wiem.
-
Do uruchomienia HA potrzebne jest ciśnienie i wysterowany elektrozawór. Jeżeli ciśnienie zeszło to nie ma czym przesunąć zaworu w bloku. Z tego powodu wersja z HA jest twardsza po dłuższym postoju nawet po otwarciu drzwi czy przekręceniu kluczyka (brak ciśnienia, wysterowany elektrozawór), oraz po pewnym czasie od zamknięcia drzwi (jest ciśnienie, brak wysterowania). W takich przypadkach dopóki XM nie usiądzie za sprężystość odpowiadają tylko sfery przy siłownikach.
Wersja bez HA będzie miękka dopóki w siłownikach znajduje się odpowiednia ilość LHM. Bez związku z obecnością/brakiem ciśnienia w akumulatorze.
-
I na taką odp czekałem:)