Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: błędy przepływki ??  (Przeczytany 2810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
błędy przepływki ??
« dnia: Czerwiec 25, 2018, 20:59:24 »
od jakiegoś czasu pokazują mi się błędy, pomimo, że nie widać żadnej różnicy w pracy silnika. no może jest trochę bardziej mułowaty, ale to może być bardziej subiektywne odczucie.
co jest dla mnie dziwne to że nawet po usunięciu błędu po kilku odpaleniach znów się pojawia ale wystąpienie błędu już obecnie sięga prawie 1000 km temu ;/
 silnik 2.0 hdi 163 kM

poniżej wklejam błędy jakie wystąpiły- najwyżej najświeższe:



Obecne błędy : 2


    * P0113 : Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu.
      Charakterystyka : Zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie:za niska temperatura
      Status : przerywana(y) .
      Umiejscowienie : miejscowy .
      Zmienne przypisane do usterki
          o napięcie akumulatora : 12.55 V
          o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
          o Kilometraż : 157175 Km
          o predkosc pojazdu : 0 km/h
          o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
          o Napięcie czujnika temperatury powietrza przepływomierza : 1023 mV
          o Temperatura zewnętrzna : 40 ° C
          o Temperatura powietrza dolotowego : -40 ° C


    * P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
      Charakterystyka : Zwarcie z masa
      Status : przerywana(y) .
      Umiejscowienie : miejscowy .
      Zmienne przypisane do usterki
          o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
          o temperatury cieczy chlodzacej : 59 ° C
          o Kilometraż : 157175 Km
          o predkosc pojazdu : 0 km/h
          o Wartość zadana dozownika powietrza : 100 %
          o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 92 %
          o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
          o Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk






Kody błędu


    * P0113 : Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu.
          o charakterystyka błędu . : Zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie:za niska temperatura
            status . : przerywana(y) .
            przyczyna . : miejscowy .
                + Zmienne przypisane do usterki
                      # napięcie akumulatora : 12.55V
                      # Prędkość obrotowa silnika : 0obr/min
                      # Kilometraż : 157175Km
                      # predkosc pojazdu : 0km/h
                      # położenie pedału przyspieszenia : 0%
                      # Napięcie czujnika temperatury powietrza przepływomierza : 1023mV
                      # Temperatura zewnętrzna : 34° C
                      # Temperatura powietrza dolotowego : -40° C


    * P1498 : dozownik powietrza .
          o charakterystyka błędu . : pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięty) ,(APV)
            status . : przerywana(y) .
            przyczyna . : miejscowy .
                + Zmienne przypisane do usterki
                      # Prędkość obrotowa silnika : 1408obr/min
                      # temperatury cieczy chlodzacej : 77° C
                      # Kilometraż : 157175Km
                      # predkosc pojazdu : 30km/h
                      # Wartość zadana dozownika powietrza : 0%
                      # sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 40%
                      # położenie pedału przyspieszenia : 28%
                      # Zmierzony wydatek powietrza : 706 mg/wtrysk


    * P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
          o charakterystyka błędu . : Zwarcie z masa
            status . : przerywana(y) .
            przyczyna . : miejscowy .
                + Zmienne przypisane do usterki
                      # Prędkość obrotowa silnika : 0obr/min
                      # temperatury cieczy chlodzacej : 70° C
                      # Kilometraż : 157175Km
                      # predkosc pojazdu : 0km/h
                      # Wartość zadana dozownika powietrza : 100%
                      # sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 10%
                      # położenie pedału przyspieszenia : 0%
                      # Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk






Obecne błędy : 1


    * P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
      Charakterystyka : Zwarcie z masa
      Status : przerywana(y) .
      Umiejscowienie : miejscowy .
      Zmienne przypisane do usterki
          o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
          o temperatury cieczy chlodzacej : 58 ° C
          o Kilometraż : 157175 Km
          o predkosc pojazdu : 0 km/h
          o Wartość zadana dozownika powietrza : 100 %
          o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 11 %
          o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
          o Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk




Obecne błędy : 3


    * P1498 : dozownik powietrza .
      Charakterystyka : pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięty) ,(APV)
      Status : stały błąd .
      Umiejscowienie : miejscowy .
      Zmienne przypisane do usterki
          o Prędkość obrotowa silnika : 2336 obr/min
          o temperatury cieczy chlodzacej : 78 ° C
          o Kilometraż : 157175 Km
          o predkosc pojazdu : 91 km/h
          o Wartość zadana dozownika powietrza : 0 %
          o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 45 %
          o położenie pedału przyspieszenia : 66 %
          o Zmierzony wydatek powietrza : 1058 mg/wtrysk


    * P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
      Charakterystyka : Zwarcie z masa
      Status : stały błąd .
      Umiejscowienie : miejscowy .
      Zmienne przypisane do usterki
          o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
          o temperatury cieczy chlodzacej : 76 ° C
          o Kilometraż : 157175 Km
          o predkosc pojazdu : 0 km/h
          o Wartość zadana dozownika powietrza : 100 %
          o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 99 %
          o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
          o Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk


    * P2125 : dozownik powietrza .
      Charakterystyka : Odchyłka w uczeniu jednego z dwóch ograniczników
      Status : przerywana(y) .
      Umiejscowienie : miejscowy .
      Zmienne przypisane do usterki
          o temperatury cieczy chlodzacej : 71 ° C
          o Kilometraż : 157175 Km
          o Powolna odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia dozownika : 140 mV
          o Szybka odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia dozownika : 140 mV
          o Wartość zadana dozownika powietrza : 0 %
          o Napięcie czujnika odwzorowania pozycji dozownika powietrza : 253 mV
          o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 14 %
          o położenie pedału przyspieszenia : 0 %








dlaczego błędy nawet usunięte (kilkakrotnie skanowane i nic nie ma) wyskakują po jakimś czasie z tym samym przebiegiem.
i dlaczego pomimo takiego samego wskazania licznika, występują różne parametry silnika (raz jedzie, raz stoi)


i co najważniejsze, co w ogóle może być przyczyną występowania błędów, a głównie P2141 ??
zawsze może być gorzej ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2018, 21:06:57 »
Sprawdź przewody i wtyczkę dochodzącą do czujnika. Czasem skorodowane wtyki lub uszkodzone przewody dają takie objawy.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2018, 21:20:40 »
a konkretnie to do jakiego czujnika??
bo przepływka jest nowa, a przewody do niej dochodzące sprawdziłem, aż do momentu gdzie wchodzą w tą grubszą wiązkę pod plastikową osłoną
zawsze może być gorzej ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2018, 21:42:04 »
Przewody do przepływki oczywiście. Skoro sprawdzałeś, to albo trzeba przepływkę na podmiankę albo problem z ECU. Sprawdzałeś wtyczkę do ECU?

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2018, 21:50:25 »
a jak się do niej dostać?? gdzie ona jest??
bo wymieniłem przepływkę i obejrzałem wtyczkę i kabel na tyle ile miaeęm do niego dostęp. jak już weszła w wiązkę, to dalej nie grzebałem, żeby nie nagrzebać
zawsze może być gorzej ;)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 138
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2018, 23:11:15 »
obejrzałem wtyczkę i kabel na tyle ile miaeęm do niego dostęp. jak już weszła w wiązkę, to dalej nie grzebałem, żeby nie nagrzebać
Skoro sam nie potrafisz to daj do elektryka niech pomierzy przejścia kabli bo na oko to... itd.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2018, 22:29:52 »
tak nówka hitachi. gdzie dokładnie znaleźć tą wtyczkę ?? jedna strona kabla przy przepływce a druga?? w ecu, czyli jak rozumiem ta czarna skrzynka za akumulatorem, ale konkretnie to która wtyczka??
zawsze może być gorzej ;)

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2018, 09:21:45 »
Dozownik powietrza to o ile się nie mylę przepustnica.
Występują błędy mówiące o niewłaściwym położeniu itp.
Być może powycierały się ścieżki, o ile masz przepustnicę sterowaną elektronicznie.
Być może trzeba regenerować przepustnicę lub wymiana, ale to może być tylko jeden z tropów, bo może być też ów czujnik, o którym piszą koledzy i to jego niewłaściwe parametry powodują nieprawidłowe odczyty na przepustnicy.


Odnośnie samej przepustnicy można posprawdzać w interfejsie jak zachowuje się otwieranie przepustnicy przy wciskaniu pedału gazu na zapłonie. Czy stopień uchylania zmienia się płynnie czy są jakieś przeskoki, w jakim zakresie zmieniają się kąty otwarcia od zwolnienia pedału gazu do gazu w podłodze.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 138
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2018, 11:09:18 »
W dieslu to tak nie działa. Owszem jest na wejściu w silniku HDi przepustnica ale nie chodzi płynnie razem z pedałem gazu. W niektórych silnikach CR w ogóle nie ma przepustnicy ani klapy gaszącej. Od turbiny do głowicy jest swobodny przelot. W silniku HDi można wyłączyć DiagBoxem działanie przepustnicy i wielkiej różnicy nie będzie widać.
Jak dla mnie te dozowniki to zemsta a nie pomoc w czymkolwiek. Zdarza się niestety, że dozownik powietrza się zacina i wtedy też mogą być takie odczyty jak w w/w błędach.

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 27, 2018, 19:19:40 »
jak kiedys robilem test elementow wykonawczych, to mi wlasnie auto zgaslo.
a gdzie znajdę tą przepustnicę?? ma ktoś jakieś foto, gdzie w tym silniku to jest?? to jest rhh.
zawsze może być gorzej ;)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 138
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2018, 00:48:41 »
W RHR to chyba po środku przy chłodnicach, łączy się rurą gumową z chłodnicą intercoolera
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błędy przepływki ??
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 14, 2018, 22:09:11 »
Przeczyściłem cały dozownik i czujnik i błędów nie widać. Czyściłem benzyną ekstrakcyjną. Demontaż bardzo prosty i łatwe podejście od przodu. Przy okazji naprawiłem plastik sterujący przepustnicą, który łączy membranę od podciśnienia z przepustnicą. Był już trochę wyrobiony i mógł mało precyzyjnie reagować na sterowanie podciśnienia. Może to trochę efekt placebo, ale mam wrażenie, że auto lepiej się zbiera ;P
zawsze może być gorzej ;)