Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: immo fault  (Przeczytany 3842 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
immo fault
« dnia: Lipiec 29, 2016, 11:52:22 »
Na szybko. Po wymianie sprzęgła auto stało 2 dni z odłączonym akku (sic!). skutek immo fault. Kluczyk, centralka a raczej pilot działa normalnie. Auto nie pali. MAM przy zapasowym kluczyku taką kartę z chyba pinem do immmo. Na szybko ktoś mi powie krok po kroku co dalej zrobić aby auto ożyło. Czy da radę ustawić ten pin ręcznie poprzez jakąs kombinację klawiszy (coś na wzór renault) ?

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: immo fault
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2016, 12:05:33 »
Po odłączeniu prądu i ponownym podpięciu zasilania należy przekręcić zapłon i odczekać aż pogasną kontrolki to wtedy kluczyk się zaprogamuje czy jakoś tak. Tylko nie wiem czy ma to wpływ na immobiliser.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2016, 12:36:43 »
Problem nie leży w kluczyku. Sprawdzałem także zapasowym kluczykiem i nic.

Mechanik oddał sterownik silnika elektrykowi który ma go wyczyścić i ponownie wgrać mapy bo podobno zniknęły.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2016, 14:16:38 »
po robocie elektryka auto odpala z tym że zegary (licznik) się nie świecą. Normalnie plagi egipskie

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: immo fault
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 02, 2016, 15:03:43 »
Może miałeś jakieś zawarcie i popaliło podświetlenie zegarów?
Ja ostatnio też miałem ten błąd i wystarczyło wyjąć kluczyk i za drugim razem dłużej przytrzymać na zapłonie przed samym kręceniem.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2016, 10:09:40 »
Uściślając wątek to to spraw awyglada w ten sposób, że po robocie mechanika (odłączeniu akumulatora na dwa dni) zaczął świecić immo fault. Auto kręciło ale nie zapalało. Po robocie elektryka, który czasowo dezaktywował immo auto odpaliło. Ale pojawił się kolejny problem iż po odpaleniu auta jakby sterownik silnika nie komunikuje się z bsi. wygląda to tak że silnik pracuje, kontrolki się świecą ale nie gasną po chwili jak to powinno być tylko się świecą jak na zapłonie i po jakimś czasie auto przechodzi w ekonomy mode. a wyświetlacz nie podaje prędkości.

Reasumując brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a bsi . kable i bezpieczniki podobno nie popalone.

Sterownik silnika to Sagem S2PM.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2016, 09:25:43 »
Po próbie wgrywania oprogramowania przez elektryka, kodowania czy czegoś tam jeszcze BSI "wysypywał" wgrane ustawienia. BSI do wymiany :(

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: immo fault
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2016, 16:01:54 »
Ale chyba na koszt mechanika? Na kiego w ogóle był odłączany aku do wymiany sprzęgła?  Ktoś coś źle odłączył lub podłączył (kolejność klem?) i dlatego BSI sie przepaliło.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2016, 09:16:23 »
Poza sprzęgłem był wymieniany tłumik (spawanie), dlatego odłączył akumulator.

Generalnie to mechanik oddał auto do elektryka, na swój koszt, jak rozumiem. To umowa między nimi. Czeski film.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: immo fault
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2016, 15:49:32 »
Ja obstawiam że spawali bez odłączenia akumulatora.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2016, 09:56:01 »
Elektryk po wymianie BSI zestroił go z innymi elementami (np wycieraczki i inne). Teraz jeszcze podobno zostało mu wymienić responder z kluczyka na inny bo ten dotychczasowy podobno nie jest kompatybilny po wymianie BSI.

Pytanie moje jest takie co z zapasowym kluczykiem ? gdzie responder jest wlany w plastik kluczyka, a właściwie w jego grot.

Czy przebieg w km będzie zachowany ?

Na co zwrócić jeszcze uwagę przy odbiorze auta co by zonka nie było. troche podminowany jestem tą sytuacją. 

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 17, 2016, 10:19:44 »
Jako że auto jest w innym mieście tj. Lidzbarku Welskim, to na inspekcję udał się mój teść. Obraz nędzy i rozpaczy (dotyczy auta z wywalonymi bebechami oraz elektryka z wrzodami żołądka) auto dalej stoi uwalone. Świeci się chyba ABS i coś tam chyba jeszcze.

Litości

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2016, 15:29:17 »
Samochód naprawiony.

Do wymiany był: komputer silnika (ECU), BSI, BSM - czyli chyba cała elektryka w tym samochodzie. Dodatkowo na wyswietlaczu doliczyłem sie 7 przepalpnych żaróweczek T5.

co ciekawe elektryk tak poprostu oddał mi auto, chyba miał mnie już dość. Pierwotnemu Mechaniowi wysłałem wcześniej pismo z wezwanie do zwrotu naprawionego samochodu. Mechanik tajemniczo milczy, ba nie domaga się nawet częsci swojego wynagrodzenia za zrobione łozysko i inne filtry oleje.

Wg mnie i innych to musiał spawać na nieodłaczonym akku. Czy może ktoś ma inne zdanie co do przyczyn?

Pozdrawiam

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: immo fault
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2016, 15:43:33 »
Współczucie. Jeśli masz gdzie , to od razu pojedź autem na podpięcie do komputera. Zeby sie nie okazało ze cos Ci na skróty podłączyli. BSI i BSM to w zasadzie to samo. Pewnie wzięli używkę z innego i zamiast kodować inni przełożyli moduł. Wiec oba kluczyki powinny dalej działać poprawnie.
Jeśli masz poprzepalane diody a wcześniej nie były, to znaczy ze demontowali kokpit (do wymiany ecu raczej niepotrzebne wiec ciekawe po co), co może oznaczać ze mocnej grzebali kablach. Tym bardzie warto wszystko posprawdzać.

Co do spawania to nie potrafię powiedzieć. U mnie pękła objemka tłumika i gość na szybko przyspawał ją do tłumika końcowego. I nic sie nie wydarzyło. Chyba ze ktoś spawał przy włączonym zapłonie. Albo miałem szczęście (lub Ty pecha). Kiedyś dłubałem w drugim aucie i najzwyczajniej zapomniałem odpiąć aku przed wypinaniem kabli z ecu. I tez nic sie nie stało mimo ze na forach można przeczytać, ze ludziom od takiej rzeczy potrafił sie komp przepalić.

Mimo wszystko dobrze ze mechanik sie poczuł do odpowiedzialności i naprawił na swój koszt. Trzeba teraz sprawdzić czy solidnie.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: immo fault
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2016, 22:15:12 »
Cześć. Oba kluczyki mam sprawne. Części oczywiście były używane i czyszczone komputerowo. Elektryk dwa razy zamawiał ECU bo okazało się że zamówiony za pierwszym razem miał błędy czujnika gazu i coś tam jeszcze. Robota zajęła im obu łącznie 6 tygodni.:-S