Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Piotr Zając w Wrzesień 26, 2017, 15:32:46

Tytuł: CX7, 2.0 HDI, 136KM kilka błędów, Antipolution, ABS/ASR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Zając w Wrzesień 26, 2017, 15:32:46
Witam. Komunikaty j.w. podczas jazdy/ tryb awaryjny/ wyłączam zapłon, odpala i dalsza jazda bez problemu. W załączniku raport z Diagbox. Z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: CX7, 2.0 HDI, 136KM kilka błędów, Antipolution, ABS/ASR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Zając w Wrzesień 26, 2017, 15:36:34
A może tak będzie łatwiej:



• ABRASR : abs / abr
Ramka odpowiedzi
• R6180966388778000039663887780FFFFFFFF0001FFFFFF00
Stan kalkulatora: ESP81
Oznaczenie 1: 9663887780
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 2
• U1308 : Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika lub z kalkulatorem
interfejsu łańcucha trakcji
Charakterystyka : brak sygnalu
Status : Przelotny
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
• predkosc pojazdu : 77 km/h
• Prędkosć kola przedniego lewego : 77 km/h
• Prędkosć kola przedniego prawego : 77 km/h
• Prędkosć kola tylnego lewego : 78 km/h
• Prędkosć kola tylnego prawego : 77 km/h
• Regulacja wspomagania naglego hamowania : wyłączony
• Regulacja elektronicznego rozdzielania sily hamowania : wyłączony
• Regulacja ASR z oddzialywaniem na hamulce (BASR) : wyłączony
• Uklad przeciwposlizgowy z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika
odlaczony (ASR/ESR) : wyłączony
• Regulacja hamowania silnikiem (MSR) : wyłączony
• Regulacja antyposlizgowa z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika
(ASR) : wyłączony
• Regulacja dynamicznej kontroli stabilnosci (ESP) : wyłączony
• Regulacja ABS : wyłączony
• Pompa recyrkulacyjna wlaczona : Nie
• Stan hamulca postojowego sterowanego elektrycznie : Stan nieokreślony
• Stan funkcji "podtrzymanie wspomagane" : Brak podtrzymania
• Stan hamowania : Brak hamowania w trakcie
• Prędkość kątowa obrotu : -002 °/s
• przyspieszenie poprzeczne : -00.7 m/s2
• Kąt kierownicy : -7.4 stopnie
• Droga przebyta od momentu ostatniego wlaczenia zaplonu : 7.8 km
• napięcie zasilania : 13.9 V
• Ciśnienie hamowania : 00.0 bar
• stan kalkulatora : Główne
• przyspieszenie wzdłużne : -0.24 m/s2
• U1108 : Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika lub z kalkulatorem
interfejsu łańcucha trakcji
Charakterystyka : brak sygnalu
Status : Przelotny
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
• predkosc pojazdu : 74 km/h
• Prędkosć kola przedniego lewego : 74 km/h
• Prędkosć kola przedniego prawego : 74 km/h
• Prędkosć kola tylnego lewego : 75 km/h
• Prędkosć kola tylnego prawego : 74 km/h
• Regulacja wspomagania naglego hamowania : wyłączony
• Regulacja elektronicznego rozdzielania sily hamowania : wyłączony
• Regulacja ASR z oddzialywaniem na hamulce (BASR) : wyłączony
• Uklad przeciwposlizgowy z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika
odlaczony (ASR/ESR) : wyłączony
• Regulacja hamowania silnikiem (MSR) : wyłączony
• Regulacja antyposlizgowa z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika
(ASR) : wyłączony
• Regulacja dynamicznej kontroli stabilnosci (ESP) : wyłączony
• Regulacja ABS : wyłączony
• Pompa recyrkulacyjna wlaczona : Nie
• Stan hamulca postojowego sterowanego elektrycznie : Stan nieokreślony
• Stan funkcji "podtrzymanie wspomagane" : Brak podtrzymania
• Stan hamowania : Brak hamowania w trakcie
• Prędkość kątowa obrotu : -001 °/s
• przyspieszenie poprzeczne : -00.2 m/s2
• Kąt kierownicy : -5.0 stopnie
• Droga przebyta od momentu ostatniego wlaczenia zaplonu : 7.8 km
• napięcie zasilania : 13.8 V
• Ciśnienie hamowania : 00.0 bar
• stan kalkulatora : Główne
• przyspieszenie wzdłużne : -0.48 m/s2
• DIRECTN : Zespół elektropompy wspomagania kierownicy
Ramka odpowiedzi
• R61809685412280000F9685412280050050040F01FFFFFFFF
Stan kalkulatora: GEP
Oznaczenie 1: 9685412280
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 3
• U1208 : Usterka - brak łączności z kalkulatorem sterującym silnika i kalkulatorem
sterującym hybrydy (Jeżeli kalkulator sterujący hybrydy jest obecny)
Charakterystyka : wartosc otrzymana jest nieprawidlowa
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
• predkosc pojazdu : 78 km/h
• prędkość obrotu kierownicy : 0 °/s
• zmierzone natężenie prądu zespołu elektropompy : 16.0 A
• napięcie akumulatora : 14.0 V
• temperatura zespołu elektropompy : 20 ° C
• prędkość obrotowa silnika zespołu elektropompy : 1984 Obr/min
• Stan silnika spalinowego : Przy pracującym silniku
• Obecność + APC : Tak
• Stan ukladu kierowniczego : ze wspomaganiem
• przegrzanie zespolu pompy elektrycznej : Nie
• U1108 : Usterka - brak łączności z kalkulatorem sterującym silnika i kalkulatorem
sterującym hybrydy (Jeżeli kalkulator sterujący hybrydy jest obecny)
Charakterystyka : brak informacji o stanie silnika cieplnego
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
• predkosc pojazdu : 78 km/h
• prędkość obrotu kierownicy : 0 °/s
• zmierzone natężenie prądu zespołu elektropompy : 16.0 A
• napięcie akumulatora : 14.0 V
• temperatura zespołu elektropompy : 20 ° C
• prędkość obrotowa silnika zespołu elektropompy : 1984 Obr/min
• Stan silnika spalinowego : Przy pracującym silniku
• Obecność + APC : Tak
• Stan ukladu kierowniczego : ze wspomaganiem
• przegrzanie zespolu pompy elektrycznej : Nie
• U1308 : Usterka - brak łączności z kalkulatorem sterującym silnika i kalkulatorem
sterującym hybrydy (Jeżeli kalkulator sterujący hybrydy jest obecny)
Charakterystyka : brak sygnalu
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
• predkosc pojazdu : 78 km/h
• prędkość obrotu kierownicy : 0 °/s
• zmierzone natężenie prądu zespołu elektropompy : 20.0 A
• napięcie akumulatora : 14.0 V
• temperatura zespołu elektropompy : 20 ° C
• prędkość obrotowa silnika zespołu elektropompy : 1984 Obr/min
• Stan silnika spalinowego : Przy pracującym silniku
• Obecność + APC : Tak
• Stan ukladu kierowniczego : ze wspomaganiem
• przegrzanie zespolu pompy elektrycznej : Nie
• INJ : wtrysk/zaplon
Ramka odpowiedzi
• R61FEAD0F0000132E0B030803710701170C09FE00000002670987
• R61FEAD0F0000132E0B030803710701170C09FE00000002670987
Stan kalkulatora: DCM34
Oznaczenie 1: 670987
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 5
• P0215 : obwód przekaźnika zasilania układu wtrysku (1 stopień)
Charakterystyka : przerwa w obwodzie zwarcie do plusa lub zwarcie do masy
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
• Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
• napięcie akumulatora : 12.45 Wolt(y)
• Stan silnika : odcięty lub zablokowany
• temperatura płynu chłodzącego : -10 ° C
• zmierzone ciśnienie paliwa : 0 bar
• polozenie pedalu przyspieszania : 0 %
• napięcie zasilania 1 : 4.99 Wolt(y)
• napięcie zasilania 2 : 4.99 Wolt(y)
• P1351 : Obwód przekaYnika podgrzewania wstępnego
Charakterystyka : przekaźnik sterowania świec nie zasilany
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
• Prędkość obrotowa silnika : 736 obr/min
• napięcie akumulatora : 14.05 Wolt(y)
• Stan silnika : Przy pracującym silniku
• temperatura płynu chłodzącego : 53 ° C
• zmierzone ciśnienie paliwa : 225 bar
• polozenie pedalu przyspieszania : 0 %
• napięcie zasilania 1 : 4.99 Wolt(y)
• napięcie zasilania 2 : 5.01 Wolt(y)
• P1607 : ograniczenie prędkośći samochodu
Charakterystyka : informacja niespójna
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
• Prędkość obrotowa silnika : 800 obr/min
• napięcie akumulatora : 13.25 Wolt(y)
• stan żądany ESP : Nie
• przelozenie skrzyni biegów : przełożenie 2
• zmierzone ciśnienie paliwa : 225 bar
• polozenie pedalu przyspieszania : 0 %
• napięcie pedału przyspieszenia 1 : 80 mWolt
• napięcie pedału przyspieszenia 2 : 40 mWolt
• P2133 : Sygnał stycznika punktu oporu pedału przyspieszenia
Charakterystyka : Obwód przerwany albo zwarcie z plusem
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
• Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
• napięcie akumulatora : 12.15 Wolt(y)
• stan żądany ESP : Nie
• przelozenie skrzyni biegów : martwy punkt
• zmierzone ciśnienie paliwa : 0 bar
• polozenie pedalu przyspieszania : 0 %
• napięcie pedału przyspieszenia 1 : 80 mWolt
• napięcie pedału przyspieszenia 2 : 40 mWolt
• P2131 : Sygnał stycznika punktu oporu pedału przyspieszenia
Charakterystyka : Usterka elektryczna
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
• Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
• napięcie akumulatora : 12.15 Wolt(y)
• stan żądany ESP : Nie
• przelozenie skrzyni biegów : martwy punkt
• zmierzone ciśnienie paliwa : 0 bar
• polozenie pedalu przyspieszania : 0 %
• napięcie pedału przyspieszenia 1 : 80 mWolt
• napięcie pedału przyspieszenia 2 : 40 mWolt
Tytuł: Odp: CX7, 2.0 HDI, 136KM kilka błędów, Antipolution, ABS/ASR
Wiadomość wysłana przez: Paweł Gaida w Wrzesień 28, 2017, 11:07:39
Identyczny problem jak z moją C5-tką.

Wywalanie błędu Antipolution, ABS/ASR fault. Dzieje się tak bardzo sporadycznie, głównie przy mocnym przyśpieszeniu np z postoju.
Kiedy się zatrzyma pojazd, wyłączy i ponownie uruchomi zapłon błąd znika ,lecz jest on nadal jakby widoczny w komputerze ponieważ zaraz wywala tym samym.  Po wykasowaniu go jest spokoj na około 3 tys. km.

Również byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Tytuł: Odp: CX7, 2.0 HDI, 136KM kilka błędów, Antipolution, ABS/ASR
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Wrzesień 28, 2017, 11:41:09
Ja bym zaczął od opornika w pedale.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=81568.msg1055104#msg1055104 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=81568.msg1055104#msg1055104)
Tytuł: Odp: CX7, 2.0 HDI, 136KM kilka błędów, Antipolution, ABS/ASR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Zając w Wrzesień 28, 2017, 15:31:02
Ja bym zaczął od opornika w pedale.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=81568.msg1055104#msg1055104 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=81568.msg1055104#msg1055104)
Hmmmm, raczej nie jestem w stanie naprawić tego jak to jest opisane, pozostaje zakup części, Czyli coś co się nazywa czujnik położenia pedału gazu?