Rafal Jagielski napisał:
Aaa no to dzieki za uswiadomienie... myslalem ze podobnie do DPFa ida obroty w gore ... a tu nie ... juz sie przyzwyczailem do DPF oczywiscie w watku chodzi o FAP'a (tylko z przyzwyczajenia blednie uzylem ta nazwe)
Czy poziom eloys'u jest widoczny pod maska jak czesto sie uzupelnia ? jest sygnalizowany niski poziom ?
dzieki za info
Poziom eloys'u nie jest widoczny pod maską, bo pod maską nie znajdziesz zbiornika. Poza tym, po takim przebiegu problemy z FAP-em są w zasadzie nie możliwe (choć różnie to bywa).
W zależności od sposobu użytkowania pojazdu ( miasto i korki czy trasa, wieksza prędkość obrotowa silnika przez dłuższy czas) przebieg przy którym mozna się martwić o wymianę FAP to około 60 - 100 kkm (to też zależy jaki jest poziom eloys'u i jak często sie regeneruje FAP)
Co do samej procedury wypalania (regeneracji), to tak jak koledzy wcześniej stwierdzili - przebiega praktycznie niezauważalnie.
W momencie kiedy wystąpią jakiekolwiek problemy w instalacją FAP-u, komputer powinien powiadomić o znikomej ilości eloys'u, prawdopodobieństwie zatkania lub zatakniu filtra itp.
A tak dla św. spokoju zawsze możesz wziąść C5 od taty i dotlenić ją na autostradzie (prędkość obrotowa silnika około 3 tyś, na odlagłości około 5-10 km wystarczy - TYLKO PAMIĘTAJ NA DOBRZE ROZGRZANYM SILNIKU, tylko wtedy eloys zacznie spelniać swoją funkcję.