Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0i 16v - na ciepłym silniku traci moc i chodzi jakby nie palił na jednym garze  (Przeczytany 3283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Grochowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Mercedes W124 E280
  • Miejscowość: Warszawa
Około tydzień temu pojawił mi się następujący problem - po przejechaniu ok. 9-10km po mieście silnik zaczyna pracować jak diesel, traci moc, ogólnie mam wrażenie, że nie pali na jednym cylindrze.  Po kilkugodzinnym postoju wszystko działa jak powinno, po rozgrzaniu problem wraca. Jeżdżę na LPG, ale kiedy przełączam na benzynę problem nie ustaje, raczej nie jest to wina instalacji. Wskaźniki temperatury wody, oleju i ciśnienie pokazują normalne wartości, problem pojawia się kiedy temperatura oleju przekracza 70 stopni (czyli po przejechaniu niecałych 10km). Jakoś na dniach prawdopodobnie auto będzie oglądać mój znajomy mechanik, sam nie mam czasu żeby w tym dłubać, zresztą w ZX'ie jest za mało miejsca pod maską żeby wetknąć chociaż mały palec. Macie może jakieś pomysły co się dzieje? Czy u kogoś wystąpił podobny problem? 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Cewka zapłonowa?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Cewka zapłonowa...miałem to kilka razy. 8 śrub ampulem i dostajesz się do cewek. Trzeba tylko dojść która. Generalnie na odpalonym silniku jak już problem się pojawi wystarczy jak po kolei po ściskasz kombinerkami wężyki od listwy gazowej do kolektora. Tam gdzie nie będzie reakcji...czyli wypadnięcia 2+go gara masy cewkę która zawiniła.

Artur mam kilka, podskocz w wolnej chwili.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Potwierdzam objaw - cewka raczej - ma jakieś zwarcie wewnątrz, które powoduje że po nagrzaniu gubi iskrę...
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Artur Grochowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Mercedes W124 E280
  • Miejscowość: Warszawa
To była cewka, już wszystko ładnie pracuje -Mariusz, dzięki! :)