Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: nawiew  (Przeczytany 25466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Zwolski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Lubocześnica
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1400
  • Zainteresowania: różne i wszelakie
  • Miejscowość: Lubocześnica
Re: nawiew
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 19, 2010, 09:20:34 »
Witam. Panowie mam taki problem z nawiewem,(Xsara 1,4 rok 1999)wszystko działa tylko już na każdym "biegu"(1-4) buczy mi wentylator. (dźwięk dochodzi z przodu od strony pasażera). Czy jest tam jakieś dojście , chciałbym go jakoś nasmarować - może pomoże. Czy mmuszę iść z tą sprawą do mechanika? Przepraszam za sformułowania ale jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy techniki. Pozdrowienia.
Jak widzę te warsztaty i tych majstrów to  :-(  :-(  :-(

Offline Wiesław Izdebski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4
Re: nawiew
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 28, 2010, 13:00:52 »
Dzięki za link ze zdjęciami .To rzeczywista i prawdziwa pomoc przy naprawie nawiewu (działa na  4 ) oraz przy wymianie filtra kabinowego.Pozdrawiam.

Offline Albert Baran

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 2.0 HDI 2001r
  • Miejscowość: Radom
Re: nawiew
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 14, 2011, 19:55:06 »
Witam!!!
Mam problem z nawiewem w Xsarze II (półautomatyczna) mianowicie nawiew działa dosyć dziwnie, ponieważ przy ustawieniu np. na szybę dmucha też w jakimś stopniu na twarz, lub też przy ustawieniu np. na nogi leci także na twarz:( nie wiem co może być przyczyną. Czytałem na forum, ale nic podobnego nie zmalałem. Jest to moja druga Xsara i u tamtej wszystko było działało ok.
Pozdrawiam

Offline Piotr Łepeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V VTR 2001 r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: nawiew
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:02:18 »
Witam,
Ja mam z kolei taki problem że generalnie jakiej bym nie ustawił temperatury z zakresu powyżej 22 stopni to leci bardzo gorące powietrze. Przestawie na 18 leci zimne. Czyli jakby zero-jedynkowo - gorace albo zimne.

wiecie jak temu zaradzić?

Offline Konrad Kuźma

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Warszawa WOLA
  • Posiadany samochód: Xantia II 1.8 16V LPG. 99r
  • Zainteresowania: Szafy, kuchnie, garderoby, zabudowy na wymiar.
  • Miejscowość: Warszawa WOLA
Re: nawiew
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 01, 2011, 10:49:59 »
Często gęsto w Xsarach z pół automatyczną klimatyzacją (czyli potencjometrem od dmuchawy a nie z biegami 1,2,3,4) Padaja tranzystory na dmuchawie. Trzeba zdjąć obicie pod schowkiem, wykręcić wentylator (chyba 3 śrubki) no i rozkrecić go tak, aby się dobrać do płytki scalonej, tam trzeba rozwiercić 4 nity, wylutować stare tranzystory i wlutować nowe. Rzeczą ważną jest założenie nowych nitów gdyż bez tego tranzystory nie będą przytwierdzone na "amen" i od wertepów popękają wam luty co spowoduje przerwanie styczności tranzystorów z płytką, a w rezultacie dmuchawa będzie nam chodziła w zależności od wertepów

Jak ktoś z Warszawy....

EDIT: Od ogłoszeń mamy specjalny dział!
W. Wodzyński

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: nawiew
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 01, 2011, 14:44:36 »
czy aby wymienić bezpieczniki termiczny w X2 muszę wymontować schowek ? czy od dołu po odkręceniu też dojdę ?
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: nawiew
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 01, 2011, 15:02:27 »
Można dostać się od dołu.

Offline Mateusz Cozac

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Xsara I VTS 1,8 8v 97r LPG
  • Miejscowość: Tychy
Re: nawiew
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 01, 2011, 20:00:08 »
Cytuj

Marek Rola napisał:
Poradziłem sobie ,wymieniłem tranzystory i wszystko jest OK ,nie mogłem dostać tranzystorów w Tychach ale kupiłem w Sosnowcu ,były tam zarówno BDX66 jak i MJ11015 Elektronika Polska na Grota Roweckiego . Założyłem MJ11015 chociaż droższe , mają większy prąd.


ile dałeś za wszystko? Chodzi razem z robotą

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: nawiew
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 01, 2011, 20:55:14 »
Wiec tak dmuchawa powinna zalaczac sie od razu po uruchomieniu silnika a nie po 5 sekundach.
Wieje na twarz w roznych polozeniach poniewaz zepsute sa "zamykacze" kratek nawiewu.Byl temat o tym i jak to naprawic.Trzeba troche kratek porozbierac w temacie wszystko jest.To byl temat zwiazany cos ze slabo nawiew daje na nogi.
Co do pokretla do temperatury ze leci albo zimne albo cieple tez byl temat.Chyba winne jest pokretlo trzeba rozebrac i sprawdzic.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: nawiew
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 01, 2011, 21:12:56 »
Cytuj

Mateusz Cozac napisał:
Cytuj

Marek Rola napisał:
Poradziłem sobie ,wymieniłem tranzystory i wszystko jest OK ,nie mogłem dostać tranzystorów w Tychach ale kupiłem w Sosnowcu ,były tam zarówno BDX66 jak i MJ11015 Elektronika Polska na Grota Roweckiego . Założyłem MJ11015 chociaż droższe , mają większy prąd.


ile dałeś za wszystko? Chodzi razem z robotą


Dobre tranzystory to prawie 20 zł/szt (podróby są za 10 zł), czyli razem 40 zł. Lutowanie i cała robota - pewnie 20-100 zł, zależnie od humoru elektryka.

Cytuj

Marek Marecki napisał:
Wiec tak dmuchawa powinna zalaczac sie od razu po uruchomieniu silnika a nie po 5 sekundach.

A u mnie tak właśnie startuje od zawsze. Pierwsze 1-3 sekundy to jakieś dziwne skrzypienie, a potem startuje właśnie po 3-5 sekundach. I było tak na starej, bardzo starej i nieco starej dmuchawie (tak się złożyło, że miałem okazję testować już 3 różne dmuchawy u mnie w aucie).
 
Xsara
 

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: nawiew
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 05, 2011, 18:40:51 »
Nie polecam wymiany bezpiecznika termicznego od dołu w X2. Z wypięciem kostki nie było problemu, zaś przekręcenie w lewo graniczy z cudem. Odkręciłem schowek, wyjąłem i znów problem. Na zdjęciu z tutotriala bezpiecznik przykręcany na śrubki a u mnie zaciskany w nie wiem jak to nazwać. Męczyłem się dwie godziny aby to rozgiąć i wyjąć, w końcu połamałem stary bezpiecznik i zamontowałem nowy. I tu kolejny problem bo bezpiecznik kupiony był krótszy niż oryginał i nie można było go ustawić tak aby nie dotykał do zwojów. Ale jakoś poszło... I pojawił się kolejny problem. Nawiew pięknie dmucha na 4 biegu, zmieniam na bieg 3 też ładnie dmucha i za kilka sekund nawiew słabnie. Dmucha ale nie tak jak od razu po zmianie. Co jest nie tak ?
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler