Najpierw do Jacka :
Napisalismy oboje (Ja i Adam),ze pierdzenie twoich glosnikow jest najprawdopodobniej spowodowane niedostatkiem mocy jaka dostaja z seryjnego radia,w momencie gdy kupisz phonocary,ktore beda mocniejsze od glosnikow fabrycznych moze pierdziec jeszcze bardziej,bo radio tymbardziej nie bedzie sobie dawalo z nimi rady.
Jedziemy dalej.
Jak sie uprzesz to kup te Phonocary,ale skoro to zestaw to bedziesz mial zwrotnice,ktore beda odcinaly dane pasma i przenosily je na dane glosniki (niskie pasmo do woofera w drzwiach,wysokie pasmo do tweetera na podszybiu).
Zwrotnica nie jest zadnym problemem,a nawet czasami prosciej polaczyc kable dzieki zwrotnicy,nie bedzie jej nigdzie widac,to jest wielkosci paczki papierosow,wkladasz ja za radio.(Radio do podpiecia nowych glosnikow i tak wypadaloby wyciagnac i zobaczyc jak to wyglada ze strony technicznej).
Tweetery wejda w fabryczne miejsca w xsarze,poniewaz ja aktualnie mam tak to zmontowane,o to sie wiec nie martw,nie bedzie nigdzie widac,ze dokladales/zmieniales sprzet.
Co do Phonocarow jeszcze...Oczywiscie mozesz je podpiac bez zwrotnic,ale skoro juz ci daja te "dwie paczki fajek" to warto z nich zrobic uzytek.
Glosniki powinny bez problemu wejsc w fabryczne mocowania wooferow citroenowskich.
Piszesz,ze mozesz zalozyc dystanse,wiec ja widze dwie opcje:
Jesli nie zalezy nam az tak na dzwieku to olewamy jakiekolwiek dystanse,jesli chcemy sie troche bardziej pobawic to zakladamy dystanse,ale juz z wygluszeniem!!
I tak i tak po zalozeniu dystansow musisz je obsmarowac pasta,klejem,matami zeby byly "szczelne",wiec jak juz robimy MDFy to robimy tez dla nich zamknieta komore.
Inaczej wg. mnie mija sie to z celem.
Ja rozumiem,ze ci sie niechce obijac drzwi skoro nie masz zamiaru rozwijac systemu i bawic sie w CA w samochodzie,ale poprawne zalozenie i uszczelnienie dystansow jest duzo trudniejsze niz zamkniecie komory drzwi matami.
Xsare sie dobrze wykleja,bo praktycznie na 3-4 matach jestes juz w stanie zamknac jedne drzwi.
(Dla porownania w Octavii trzeba 3 razy tyle mat i jeszcze stelaz pod nie,bo tak wielka komora jest).
Tweetery skoro dostaniesz to mozesz zalozyc,ale uwazaj...Ja na twoim miejscu posluchalbym starych, nowych i wybral,ja zrobilem blad ,bo bez namyslu zamienilem seryjne (Harman Kardon) na Helixa i sa gorsze(bardziej agresywne,mecza ucho).
Napisz jeszcze jak wyglada to pierdzenie,bo jesli po podkreceniu glosnosci zaczynaja pierdziec to z pewnoscia nie maja mocy,a jesli nawet na nieduzej glosnosci pierdza,to najpierw skrec bass na radiu,a jesli to nie pomoze to faktycznie glosniki moge miec juz swoje lata swietnosci za soba i warto je wymienic.
Reasumujac to najpierw zlokalizujmy zrodlo "pierdzenia",a nastepnie podejmijmy decyzje bo mozesz niepotrzebnie wydac pieniadze na nowe glosniki,a stare beda sobie dawaly rade.
Do Adama :
Oczywiscie,ze syczki powinny byc inaczej zamontowane bo wkoncu one graja dla nas.
Czesc producentow samochodow pomyslalo dla kogo graja glosniki i tak np. niektore Audi maja syczki w obudowach mechanizmu lusterka ,ukierunkowane na kierowce.
Mozna zrobic tak jak ty,ale nie wyglada to najlepiej, przyznaj:>
Ja w wakacje kupie sobie na allegro slupki przednie z jakiegos rozbitka, sam metoda prob i bledow na ponczosze, zywicy i macie szklanej bede probowal ukierunkowac/ zamontowac sobie glosniki w slupkach(Ale juz nie Helixy,bo dla nich szkoda zachodu:P).