Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie  (Przeczytany 61211 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:09:23 »
To co prawda nie HDi z przecierającą się wiązką zasilania świec żarowych, która nie jest zabezpieczona
żadnym bezpiecznikiem (niejedna się z tego powodu zjarała), ale tak samo Creative Technology.
Rafał nadal czeka, aż ktoś mu palcem wskaże który przewód jest uszkodzony :)
Jeszcze jedno - pierwsze wieloryby miały wadę, przecierała się wiązka od zasilania pompy BHI
pod (chyba) prawą lampą. Ja bym tam na miejscu Rafała zajrzał...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:30:11 »
I to jest chyba słuszna słuszna droga boiorąc pod uwagę związek przyczynowo-skutkowy tch wszystkich wypowiedzi. Ale pamietaj rafał my cię naprowadzamy, nie ma gotowych odpowiedzi.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:32:26 »
Ja wskazałem precyzyjnie rejon usterki.
Zawęziłem pole poszukiwań do promienia jednego metra. :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:37:49 »
Wolę średnicę  :P

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:42:44 »
Śmiejcie się chłopcy, potem zdiagnozujcie a potem pogadamy.ok.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:44:08 »
Biorąc Wasze wypowiedzi to można by wnioskować że powinny być problemy z ładowaniem akumulatora ( gruby przewód)  albo problemy z pompą ( wiązka od pompy)  a tu jest problem powiązany z sygnałem dźwiękowym i światłami za co odpowiada zespolony, tajemnicą jest tylko ten błąd olejowy zmyślony i brak nadmuchu w środku, a wszystko dzieje się źle po naciśnięciu sygnału.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:48:05 »
Śmiejcie się chłopcy, potem zdiagnozujcie a potem pogadamy.ok.
daleki jestem od lekceważenia Twoich uwag, szczególnie w temacie w którym akurat mogę się nie znać.  Zaryzykowałbym zakupem nowego zespolonego ale to kasa większą niż 6 nowych gruszek do wersji sport. Wiem bo w sierpniu wymieniałem wszystkie 6

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 27, 2018, 00:10:54 »
Po twojej ostatniej wypowiedzi stwierdzam że niepotrafię ci pomóc,przykro mi zagłupi jestem żeby tłumaczyć,nie wiem co mi się wydawało.Przepraszam że zmarnowałem twój czas.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 27, 2018, 00:15:56 »
Po twojej ostatniej wypowiedzi stwierdzam że niepotrafię ci pomóc,przykro mi zagłupi jestem żeby tłumaczyć,nie wiem co mi się wydawało.Przepraszam że zmarnowałem twój czas.
To zabrzmiało jak foch  :D teraz to chyba ja już nie rozumiem co tu się wokół mnie dzieje. Nie zrozumiałem pierwszej Twojej wypowiedzi ale tej też nie pojmuje ;)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 27, 2018, 02:06:47 »
Biorąc Wasze wypowiedzi to można by wnioskować że powinny być problemy z ładowaniem akumulatora ( gruby przewód)  albo problemy z pompą ( wiązka od pompy)  a tu jest problem powiązany z sygnałem dźwiękowym i światłami za co odpowiada zespolony, tajemnicą jest tylko ten błąd olejowy zmyślony i brak nadmuchu w środku, a wszystko dzieje się źle po naciśnięciu sygnału.

Zespolony tylko odpowiada za wysłanie sygnału do BSI,
naciśnięcie klaksonu powoduje wysłanie sygnału do BSI które każe BSM włączyć klakson.

Wcale nie musi to być problem z zespolonym, może to być uszkodzone BSM, albo np z przetartą wiązką.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 27, 2018, 19:34:46 »
Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał. Teraz powinno się wziąć lex... test el. wykonawczych i sprawdzić czy uruchamianie światel klaksonu powoduje dodatkowe "atrakcje" , a jak  podejrzewasz com2000 to też masz opcję podglądu stanu. Widzę ze temat się ciągnie a spalonych (dosłownie) Bsi,bsm oraz instalacji nie brakuje więc elektryk/elektronik powinien tym się zająć.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 27, 2018, 21:10:17 »
Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał. Teraz powinno się wziąć lex... test el. wykonawczych i sprawdzić czy uruchamianie światel klaksonu powoduje dodatkowe "atrakcje" , a jak  podejrzewasz com2000 to też masz opcję podglądu stanu. Widzę ze temat się ciągnie a spalonych (dosłownie) Bsi,bsm oraz instalacji nie brakuje więc elektryk/elektronik powinien tym się zająć.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Kolego było badanie Lexią i zero odzewu w tym temacie. Podczas badania Lexią pojawiały się problemy ale ani słowa o błędzie olejowym, o nie działającym nadmuchu ani o swiatłach,  błąd bierze się nagle i nagle znika.  Sam kolego możesz zaobserwować co pisałem i jakie mam odpowiedzi.  Żadnej z niej nie neguje. Nie mam jednak na razie czasu go postawić do elektryka dlatego wciąż pytam, drąże, szukam podobnego przykładu.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 28, 2018, 03:44:04 »
A masz miernik aby sprawdzić kilka rzeczy?

Na początek wyjmij bezpiecznik F13 w BSM czyli pod maską, odpowiada za zasilanie klaksonów. Jeśli po wyjęciu bezpiecznika i naciśnięciu klaksonu objawy ustaną to znaczy że problem leży albo w BSM, albo raczej w wiązce między BSM a klaksonami

a jeśli nadal będą załączały się światła to albo jest problem z BSM, ewentualnie BSI lub z przełącznikiem zespolonym.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jan Witkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 16V, teraz mam piąte C5
  • Zainteresowania: elektronika, hydraulika siłowa
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 05, 2018, 04:00:20 »
Autor wątku napisał:

"14,25V. Na mijania i z błędami i z dmuchawą wewnątrz na maxa na aku 13,95V a na alternatorze 14,12V.  Natomiast bez błędów na mijania i dmuchawie alternator 14,25 V a akumulator 14.20V "


Oczywiste problemy z nadmierną rezygnacją na głównej magistrali plus lub masy. I to raczej to drugie, bo gruby plus z altka idzie przez rozrusznik do klemy i dopiero od niej osobnym odczepem do BSM. Więc wina plus możliwa tylko przy utlenionej klemie. W momencie gdy z nieznanych mi w tym momencie przyczyn rośnie rezystancja połączeń, pojawiają się błędy spowodowane "dyskoteką alternatorową" (falowania napięcia). Dodatkowo błędy komunikacji Van i innych są obciążające w kierunku masy.

Wyjmij baterię,  szczotka stalowa w ruch i pucuj klemy, przyjrzyj się  dokąd idą  masy z klemy na budę i skrzynię - je też odkręć i wypucuj. Sprawdź wszystkie oczka przykręcone do budy obok aku.
Auto już zdążyło tylu właścicieli zmienić - aż dziw że żaden nie zrobił tej prostej czynności.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 06, 2018, 18:24:07 »
Szukamy głęboko a wina może być prosta...no spróbuję chodz szczerze wątpię, za proste by to było. ;-) ale nie neguje. Ale biorąc pod uwagę że przykładowo problem masowy jest od dłuższego czasu to czy jej brak mógł na stałe uszkodzić BSM I BSI? bo jeżeli tak to pewnie naprawa braku masy nie spowoduje likwidacji błędów od ręki.  Skoro przy każdym otwarciu drzwi i ich zamknięciu ( fizycznym ich otwarciu i zamknięciu)  zapalają się światła mijania i palą się przez 2 minuty do tego jeszcze inne głupoty z elektryką to może świadczyć o stałym uszkodzeniu któregoś z modułów - którego to uszkodzeniem mógł być brak masy. Ale fakt, od masy trzeba zacząć. 

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 06, 2018, 18:28:25 »
Dziś mi już padł akumulator,  wczoraj kilka razy otwierałem auto i zamykałem bez włączonego silnika i za każdym razem światła się włączyły na 2 minuty, kilka takich dwuminutowych sesji i dziękuję.  Już za tydzień auto idzie do elektryka - niech działa

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 06, 2018, 18:39:28 »
Koledzy a teraz z innej beczki, nie chcę zakładać nowego tematu ale mam pytanie o Renault Espace III z silnikiem 2.0 V8 115 KM z roku 1998 jakie to były silniki, czy pojazdy awaryjnej czy też miały już klopotliwą elektronikę?  Niech kolega Darek Admin też się wypowie,  bo widzę że interesuje się starszymi modelami. No mam faktyczny problem,  C5 swiruje,  rodzina mi się powiększyła i miejsca zaczyna brakować... a wypatrzyłem coś takiego    https://www.olx.pl/oferta/renault-espace-98r-2-0i-8v-klima-abs-7foteli-opony-zimowe-polecam-CID5-IDrSynj.html może to i za tanio ale czego się można po tej jednostce napędowej i co cała reszta tej budy jest warta?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 06, 2018, 18:45:31 »
Chyba 2.0 8V :D
Dla mnie za młode. Jak już, to Espace MKI :D
Nie poszalejesz tym, ale jako auto rodzinne sprawdzi się dobrze.
Trzeba by sprawdzić silnik, lubiły brać olej, czasami przepalała się uszczelka pod głowicą.
Sam motor to stara, względnie pancerna konstrukcja. Mało elektroniki. Ten egzemplarz mocno zarzygany olejem.
Elektryka bajerów lubi szwankować. Typu klimatyzacja automatyczna, Zamki drzwi. Ma kilka
dziwnych rozwiązań. Jak padnie AKU, to kluczykiem też nie otworzysz :D  Delikatna łapa napinacza
paska osprzętu. Do wnętrza trzeba się przyzwyczaić. Prowadzi się fajnie.
Trochę krótka skrzynia, brakuje 6 biegu, w trasie głośno. Dookoła komina wystarcza.
Buda z kompozytów, więc wiele warta na kilogramy nie jest. Za to nie gnije.
Jak wyjmiesz dwa ostatnie fotele, to wózek wpakujesz bez składania :D

Fabrycznie była chyba 6-osobowa, jeden fotel nie z tego kompletu (od MKII). Trochę zmęczone wnętrze.
Połamane kratki wentylacyjne, potargany fotel pasażera z przodu.
Nie wygląda na picowany do sprzedaży.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2018, 19:04:31 wysłana przez Dariusz Kłeczek »
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 06, 2018, 21:12:07 »
No właśnie, przejechać sie można, nic nie kosztuje. Ale znając życie po takim przebiegu czyli powyżej 300 tysi będzie się kłaniało sprzęgło - nie wspomnę o rozrządzie,  wyciekach a brania oleju i tak na miejscu się nie zweryfikuje. No cóż,  czas pokaże,  może Chrysler starszej wersji...te drzwi suwane są praktyczne tylko znów ustawienie foteli z tyłu,  wolę ustawienie z Espace.  Dzięki Darku

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 06, 2018, 21:35:31 »
Sprzęgło w tym Espace już na pewno wymienione ze sto tysi temu. Rozrząd to kilka stów.
Wycieki - trzeba by sprawdzić. Mnie się wydaje, że o-ring pod korkiem oleju do wymiany,
może też uszczelka pokrywy. No i spalanie około 12 litrów będzie, to aerodynamicznie kredens.
Ta sztuka nie wygląda mi na specjalnie zadbaną, przynajmniej wizualnie.
Przy trójce szkrabów C5 trochę ciasna.

Nissan Quest miał ciekawy układ. 2+2 i 3-osobowa kanapa. Po wyjęciu dwóch foteli
w drugim rzędzie można było na ich miejsce przesunąć kanapę.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 06, 2018, 22:31:14 »
Darku a co myślisz o tych modelach? 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 06, 2018, 22:37:15 »
Moja opinia może nie być miarodajna, jestem dziwny, jeśli chodzi o samochody :D
Przejdźmy na PW, aby tutaj nie śmiecić. OK?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 06, 2018, 22:46:21 »
Ok ok  ;D

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 23, 2018, 18:41:41 »
Dawno mnie nie było  :P awaria usunięta,  problem był na wiązce wychodzącej z BSI.  Ktoś kiedyś dokonywał naprawy bardzo prymitywny sposobem, jednym słowem było zwarcie. Został jednak inny stary problem,  AF i wypadanie zapłonu. Podpinałem dziś Lexię u elektryka bo chciałem sprawdzić czy zapisały się wypadania zapłonu i ciągle są. Zaczął zagłębiać się w te błędy i zwrócił uwagę na kąt przesunięcia zapłonu,  na jałowych obrotach jest to -6.2 stopnia,  twierdzi że jest problem z rozrządem.  Wartości wychodzące z ECU niby są bardzo dobre i jednakowe dla cewki 1 i cewki 2 wynoszą 2.808 ( nie wiem jaka jednostka)  pokazuje ciągle jednak brak iskry 1 i brak iskry 2. Mechanik podejrzewa że może nie jest problem ze sterowaniem a jedynie z zanikaniem chwilowym napięcia. Jutro podłączymy napięcie na stałe z aku i zobaczymy jak będzie. Jak to nie pomoże to będę szukał w sterowniku. Elektryk również podejrzewa przegrzanie cewki czyli do wymiany. 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 23, 2018, 20:24:36 »
Aż mi się chce napisać "a nie mówiłem"... :)

Możliwe, że masz rozrząd przestawiony.
Doświadczony mechanik przy wymianie paska robi własne znaki.
To co jest na kole pasowym dwumasowym może być "przeciągnięte" o ząbek lub dwa.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil