Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EW10A 2.0 Benzyna - Głośność pracy  (Przeczytany 4209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: EW10A 2.0 Benzyna - Głośność pracy
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 11, 2019, 23:15:17 »

Może doprecyzuje, samo przyśpieszanie i zwiększanie obrotów ma spoko dźwięk. Ale jak już jedziemy powiedzmy te 130-140 km/h (lub więcej czyli 3500+ obrotów) równym tempem to pojawia się taki stały dźwięk wydechu, ja go po prostu porównuje że buczy : )
Czy hałas pojawia się również na postoju? Czy tylko pod obciążeniem podczas jazdy?
Czy hałas narasta, czy tylko istnieje w pewnym zakresie obciążeń?
Jeśli byłby to wydech, to powinien rezonować, dudnieć w danym zakresie obrotów i bez obciążenia również, czyli na postoju.


Dzisiaj zrobiłem ponad 200km i w części trasy sprawdzałem różne warianty.
W moim przypadku chyba zbyt wcześnie zawyrokowałem, że nie ma różnicy po wymianie "plecionki". Zmieniło się to, że nie ma granicy hałasu, która była dość pracyzyjna właśnie w okolicy 130 km/h. Hałas narasta stopniowo i nie jest tak dokuczliwy jak wcześniej. Przy 150 km/h słyszę radio ustawione na 5 poziomie głośności i nie podgłaśnia się automatycznie. Wcześniej słuchałem radia na poziomie 7-8. Więc poprawa jest.

Edycja.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2019, 11:37:59 wysłana przez Jarosław Lisowicz »
Pozdrawiam, Jarek

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: EW10A 2.0 Benzyna - Głośność pracy
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 12, 2019, 12:02:33 »
Ja miałem okazję kilka razy jechać C5 z tym silnikiem - i parę razy siedziałem jako pasażer na tylnej kanapie. W mojej opinii to nie silnik jest głośny a właśnie wydech. Rezonans pojawia się, tak jak koledzy pisali w okolicy 120km/h. Z tylnej kanapy jest to bardzo nieprzyjemny dźwięk - jakby ktoś zamontował tam jakiś uniwersalny tłumik "basowy". Zdecydowanie lepiej jest na przednim siedzeniu, ale rewelacji nie ma. Faktycznie gdyby 6-ty bieg można by obniżyć obroty silnika i układ wydechowy nie wpadałby w taki rezonans.
Myślę że właśnie nie w silniku trzeba szukać przyczyny a w układzie wydechowym.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: EW10A 2.0 Benzyna - Głośność pracy
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 12, 2019, 12:40:16 »
Faktycznie gdyby 6-ty bieg można by obniżyć obroty silnika i układ wydechowy nie wpadałby w taki rezonans.

To miałem na myśli pisząc, że problem łączy się z czterobiegową skrzynią. Czyli wysokimi obrotami.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 056
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EW10A 2.0 Benzyna - Głośność pracy
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 12, 2019, 13:02:44 »
Faktycznie gdyby 6-ty bieg można by obniżyć obroty silnika i układ wydechowy nie wpadałby w taki rezonans.

To miałem na myśli pisząc, że problem łączy się z czterobiegową skrzynią. Czyli wysokimi obrotami.
4 bieg w automacie masz dłuższy jak 5 w manualnej skrzyni. Benzyna wolnossąca musi mieć wysokie obroty żeby jechać.