Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Centralny zamek  (Przeczytany 94566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotr bladoszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: Był XM 2,1TD D12 MKI 92 HA ORGA 5539 Jest Mondeo 1.8 16v 1998r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 29, 2007, 21:25:30 »
Witam koledzy.  Mam kolejny problem .
Podczas grzebania pod maską rozłączyłem akumulator, po ponownym podłączeniu central zamknął cytrynę i w rzaden sposub nie mogę jej otworzyć. Dodam że wkładki niestety są zaśniedziałe i
w żaden sposób nie mogę ich ruszyć . Wymieniłem baterie w pilocie  do zamka i nic.

Offline Tomasz Marzec

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Konin
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD12 Break 1993r
  • Miejscowość: Konin
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 27, 2007, 21:48:24 »
Witam, ja też mam problem z centralnym, podobny został juz opisany wczesniej : po zamknieciu drzwi centralnym ole po chwili sie otwieraja. Jestem pewnien ze odpowiedzialny za to jest styk w drzwiach kierowcy dajacy sygnał do sterownika o otwieraniu lub zamykaniu drzwi. Musze wydostac cały zamek z drzwi tylko niewiem zabardzo jak. Po odkreceniu 3 sróbek w zewnetrznej ramie drzwi centralny nadal sie dosc mocno trzyma . Ciezko włozyc do niego reke wiec pytam czy moze ktos ma jakis sprawdzony sposob na jego wyciagniecie bez urwania plastików

Offline Norbert Skrzypczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Koszanowo k/Śmigla
  • Posiadany samochód: Peugeot 307 SW 1,6HDi
  • Miejscowość: Koszanowo k/Śmigla
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 28, 2007, 18:12:43 »
Cytuj

Tomasz Marzec starannie wyklepał(a):
Witam, ja też mam problem z centralnym, podobny został juz opisany wczesniej : po zamknieciu drzwi centralnym ole po chwili sie otwieraja. Jestem pewnien ze odpowiedzialny za to jest styk w drzwiach kierowcy dajacy sygnał do sterownika o otwieraniu lub zamykaniu drzwi. Musze wydostac cały zamek z drzwi tylko niewiem zabardzo jak. Po odkreceniu 3 sróbek w zewnetrznej ramie drzwi centralny nadal sie dosc mocno trzyma . Ciezko włozyc do niego reke wiec pytam czy moze ktos ma jakis sprawdzony sposob na jego wyciagniecie bez urwania plastików


Mam nadzieję, że tapicerkę masz zdjętą. :-) musisz jeszcze odpiąć pręt, który idzie od klamki wewnętrznej do zamka i odczepić kostki. Pozostanie taki wystający bolec od wkładki zamka, z którego trzeba to ściągnąć. trochę trzeba się pomęczyć, ale później idzie gładko. musisz dać jakieś światło, żebyś zobaczył o co biega w tym wszystkim. tyle, że po wymontowaniu wskazane byłoby, żebyś miał inny sprawny sterownik, bo z rozebraniem kiepsko.
życzę powodzenia.
Pozdrawiam
Norbert Skrzypczak
był XM 2,1 TD12V'91 HA, Omega B Caravan 2,5 TDS, Ford Mondeo II kombi, Renault Grand Espace 3,0 V6 24v, Kia Carnival II 2,9 CRDi, Rover 25 1,4 16V,  ale sentyment nadal pozostał :-(  ;-)  :-(

Offline Adam Kuczek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: XM V6 MkI '90
  • Miejscowość: Malbork
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 05, 2007, 21:39:35 »
Kluczyki zawierają układ programowany "sprzętowo" (czy jak to tam się nazywa), w każdym razie da się zaprogramować go tylko raz. Ja mam też tylko jeden kluczyk (niestety) i oczywiście nie działające wkładki ( nie mam czasu się za nie zabrać), więc poszedłem do salonu po nowy kluczyk i Pan mi powiedział że kluczy są trzy rodzaje kosztują od 300 do 1000 zł, przyjedzie z Francji zaprogramowany na podstawie numery seryjnego i nie ma najmniejszej pewności czy będzie działa a zapłacić trzeba i tak. Więc pomyślałem sobie o alarmie który by to otwierał (którego i tak nie mam czasu założyć, więc modlę się żeby nic nie padło)
Pozdrawiam Adam

PS
Czy ktoś wie jak podłączyć alarm do modułu centralnego zamka w schowku?

Offline Albert Rączka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: XM V6 1992r
  • Zainteresowania: samochody :)
  • Miejscowość: Włocławek
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 22, 2007, 22:57:35 »
Witam wszystkich. XM'a posiadam od wczoraj ale mam doświadczenie z innych aut, jeśli idzie o działanie zamka zależnie od temperatury to powinno pomóc przelutowanie sterownika zamka (usunięcie tzw. zimnych lutów).

Offline Tomasz Żbikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 302
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Saxo 1,5D 01r, był XM 2 TCT 94r.
  • Zainteresowania: modelarstwo, strategie, muz.el i aikido
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 25, 2007, 22:39:32 »
Cytuj

Adam Kuczek starannie wyklepał(a):
Kluczyki zawierają układ programowany "sprzętowo" (czy jak to tam się nazywa), w każdym razie da się zaprogramować go tylko raz. Ja mam też tylko jeden kluczyk (niestety) i oczywiście nie działające wkładki ( nie mam czasu się za nie zabrać), więc poszedłem do salonu po nowy kluczyk i Pan mi powiedział że kluczy są trzy rodzaje kosztują od 300 do 1000 zł, przyjedzie z Francji zaprogramowany na podstawie numery seryjnego i nie ma najmniejszej pewności czy będzie działa a zapłacić trzeba i tak. Więc pomyślałem sobie o alarmie który by to otwierał (którego i tak nie mam czasu założyć, więc modlę się żeby nic nie padło)
Pozdrawiam Adam

PS
Czy ktoś wie jak podłączyć alarm do modułu centralnego zamka w schowku?


Może się nie za bardzo znam, ale z tego co zobaczyłem, to pilot w kluczyku działa na poczerwień, może można kupić zwykłego uniwersalnego pilota i go "nauczyć" obecnie działającego kodu centralnego zamka?
To jest tylko moja sugestia.

Offline Rafał Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 12V 91r HA1 LPG
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 29, 2007, 18:24:58 »
Czy da się w MK1 zainstalować coś takiego ? Mój central sam się zamyka i już raz musiałem wchodzić przez bagażnik :)
XM 3.0 V6 1991r HA1 LPG.

Offline Tomek Stasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: krakow
  • Posiadany samochód: XM 2,1td 90r. HA
  • Zainteresowania: od teraz xm :)
  • Miejscowość: krakow
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 29, 2007, 23:15:56 »
witam moj pilot centralnego znaka tez nie dziala chcialem kupic cos takiego jak w poprzednim poscie z allegro czy ktos mogł by wrzucic fotke jak to i gdzie zamontowac :)

Offline Bartek Janiga

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: XM 92' 2.1TD z HA , C15 1.8D , BX 84' 1.9D ciągle na chodzie :-)
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka i oczywiście Cytrynki :)
  • Miejscowość: Jasło
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 15, 2007, 17:04:19 »
Witam!

   Czy któryś z kolegów mógłby mi powiedzieć w jaki sposób w Mk1 wyciągnąć schowek?? Próbuję dostać się do centralki centralnego zamka. Wykręciłem wszystkie wkręty, odkręciłem siłownik. Ciągnę ale nadal gdzieś po bokach schowek się trzyma i ani drgnie, a nie chcę ciągnąć na siłę, bo boję się że coś mogę urwać. :-(

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Offline Peter Mehlich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Kassel (NIEMCY)
  • Posiadany samochód: byl XM mkII 2,1 td 500 tys km rok94 teaz Audi A4
  • Zainteresowania: samochody , wedkarstwo
  • Miejscowość: Kassel (NIEMCY)
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 29, 2007, 10:41:55 »
Ja kupilem moja cytrynke ze zwyklym kluczem (scyzoryka brak) udalo mi sie kupic klucz z modulem z mkI i dziala lecz niestety do max 30 cm od sam. i to niezawsze. W tej chwili szukam orginal z mkII bo taki mam. Natomiast problem polega na tym dlaczego pilot dziala na tak mala odleglosc? Baterie nowe. Problem drugi otwieranie zamka z kluczyka niezawsze otwiera sie wszystko (zawsze dzwi kierowcy reszta spi )za 3-4 razem otwozy dopiero i to niezawsze. Wymienilem teraz caly zamek w obydwoch dzwiach i jest bez zmian.
Natomiast jesli chodzi o zamkniecie z kluczyka zawsze zamknie wszystko za 1 razem . Problem jest tylko z otwieraniem.
;-)

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 03, 2007, 22:20:39 »
Cytuj

Peter Mehlich starannie wyklepał(a):
Ja kupilem moja cytrynke ze zwyklym kluczem (scyzoryka brak) udalo mi sie kupic klucz z modulem z mkI i dziala lecz niestety do max 30 cm od sam. i to niezawsze. W tej chwili szukam orginal z mkII bo taki mam. Natomiast problem polega na tym dlaczego pilot dziala na tak mala odleglosc? Baterie nowe.

Bo pilot od mkI jest na podczerwien. Wiec nadajnik (pilot) i odbiornik (okienko w podsufitce) musza sie 'widziec'. 30 cm to i tak niezle :)

Cytuj
Problem drugi otwieranie zamka z kluczyka niezawsze otwiera sie wszystko (zawsze dzwi kierowcy reszta spi )za 3-4 razem otwozy dopiero i to niezawsze. Wymienilem teraz caly zamek w obydwoch dzwiach i jest bez zmian.
Natomiast jesli chodzi o zamkniecie z kluczyka zawsze zamknie wszystko za 1 razem . Problem jest tylko z otwieraniem.

W lewych i prawych masz tak samo ? Jesli tak to cos z przewodem/stykiem przy centralce lub sama centralka. Centralka jest chyba pod schowkiem od strony pasazera (tam jest w mkI).
Pozdrawiam
MSS
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Peter Mehlich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Kassel (NIEMCY)
  • Posiadany samochód: byl XM mkII 2,1 td 500 tys km rok94 teaz Audi A4
  • Zainteresowania: samochody , wedkarstwo
  • Miejscowość: Kassel (NIEMCY)
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 04, 2007, 11:23:41 »
Tez juz nad tym myslalem lecz tam jest zaduzo tych skrzynek i niewiem ktora jest do centralnego zamka , prubowalem otwierac i zamykac lecz nic mi w tych skrzynkacz niepuka. Niewiem co dalej zrobic z tym fantem.
;-)

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 04, 2007, 20:53:10 »
Jeszcze odnośnie samej konstrukcji zamka. Udało mi się reaktywować wszystkie 3 zapieczone zamki bez dodatkowych kosztów poprzez usunięcie niektórych zapieczonych kulek i przetarcie nalotów miniszlifierką dremela. Zabezpieczenie drzwi trochę gorsze ale wszystko działa.
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Peter Mehlich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Kassel (NIEMCY)
  • Posiadany samochód: byl XM mkII 2,1 td 500 tys km rok94 teaz Audi A4
  • Zainteresowania: samochody , wedkarstwo
  • Miejscowość: Kassel (NIEMCY)
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 05, 2007, 19:23:24 »
Moj zamek dziala tak ze otwozysz go obecnie paznokciem nawet.Zamiast klucza wsadzisz wszystko i dziala a nadodatak tylko ten jeden funkcjonuje (reszta martwa)nawet klucza niewsadzisz.
A co do twojej reanimacji mozesz dokladniej opisac albo jakies zdjecie dodac?
;-)

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 13, 2007, 20:39:33 »
No i tu jest problem bo mam internet w Era i o ile ściągnięcie czegoś to nie problem to wysłanie zdjęcia jest koszmarem.
Generalnie usunąłem dwie boczne kulki co pozwoliło głębiej dopchnąć kluczyk (wytarty grot wkładki nie łapał). Wywaliłem po 2 zapadki w każdym zamku bo śniedź je zablokowała, przetarłem wszystko papierem 280, wymyłem w ropie, nawazelinowałem i od pół roku jest OK. Zamek w klapie podobnie tyle że osłabiony siłownik nie zamykał zamka, tylko otwierał ale systematyczne "podlewanie" WD40 sprawiło że po tygodniu zaczęło wszystko działać. Jak będę gdzieś na normalnym necie to wrzucę fotki.
Pozdro
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Peter Mehlich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Kassel (NIEMCY)
  • Posiadany samochód: byl XM mkII 2,1 td 500 tys km rok94 teaz Audi A4
  • Zainteresowania: samochody , wedkarstwo
  • Miejscowość: Kassel (NIEMCY)
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 14, 2007, 21:18:11 »
Z gory dzieki i czekam z niecierpliwoscia.
;-)

Offline Michal Gumos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Kongsberg, Norwegia
  • Posiadany samochód: XM 2.0 Turbo CT 1995r. BREAK, XM 2.0 Turbo CT 1997r. BREAK, Evasion 2.0 Turbo CT 1998r.
  • Miejscowość: Kongsberg, Norwegia
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 18, 2007, 19:08:33 »
A tu instrukcja krok po kroku (anglojezyczna):
Instrukcja rozlozenia i zlozenia zamka
XM 2.0 Turbo C.T. 1997r. 292 kkm
Evasion 2.0 Turbo C.T. 1998r. 215 kkm

byly: XM 2.0 Turbo C.T. Break 1995r.
CX 2.5 D Berline 1981r.

Offline łukasz markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Skąd: nowe miasto n/pilicą
  • Posiadany samochód: xm 2.0i 8v+lpg bez KAT bez HA
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: nowe miasto n/pilicą
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 23, 2007, 15:32:43 »
Panowie mam problem bo gdy chce otworzyć drzwi kluczykiem bo alarm miałem kiedyś,ale jest całkiem odłączony,to tylko drzwi od kierowcy się otwierają a reszta nic,otwierają się wszystkie wtedy gdy pociągne za klamke wewnetrzną drzwi przednich od pasażera.Gdy chce zamknąć samochód zamykają się wszystkie drzwi dobrze.Czego może to być wina?

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 30, 2007, 15:42:51 »
Uszkodzone styki "master" w zamku drzwi kierowcy lub przerwa na kablu (najczęściej w przepuście drzwi - kabina lub w złączu wielostykowym) . Styki w drzwiach kierowcy jako najczęściej używane , pierwsze zaczynają szwankować i pada albo styk otwierania lub zamykania . Gorzej gdy tylko pęknie i zaczyna robić psikusy typu "ja drzwi zamykam a one po kilku sekundach się otwierają samoczynnie" . Jak znajdę fotki zamka to zaraz wkleję .
Na zdjęciu widać że jednego styku już nie ma , był lustrzanym odbiciem tego który się ostał (chodzi o styki nieruchome ) .
Dobranie się do wnętrza zamka , naprawa i złożenie jest zupełnie nieopłacalne , lepiej kupić cały zamek w dobrym stanie .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Artur Gadzała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C6 2.7 exclusive, żona C4 3d, córka XM MKII 2.1TD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 30, 2008, 21:04:11 »
Cytuj

Peter Mehlich napisał:
Tez juz nad tym myslalem lecz tam jest zaduzo tych skrzynek i niewiem ktora jest do centralnego zamka

U mnie jest to szara skrzyneczka ok. 10x4x3 cm do której są podłączone 4 zielone i 3 szare kable.

Offline Mateusz Telega

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Skąd: podkarpackie
  • Posiadany samochód: Citroen C3 1.4 TU3JP
  • Miejscowość: podkarpackie
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 30, 2008, 21:51:00 »
Artur Gadzała napisał
U mnie jest to szara skrzyneczka ok. 10x4x3 cm do której są podłączone 4 zielone i 3 szare kable.

Mówimy o sterowniku centralnego zamka? to takie szare zaraz na wierzchu przykręcone u góry dwoma czarnymi śrubkami?
był XM 2.1TD 12v Break, 1995r.  335000km [Manual, Climatronic, HA]

Offline Artur Gadzała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C6 2.7 exclusive, żona C4 3d, córka XM MKII 2.1TD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 31, 2008, 18:30:46 »
O ilości kabli napisałem w oparciu o schemat. W praktyce tych zielonych jest więcej co będzie widać na zdjęciu.
Sterownik centralnego zamka:

Offline Artur Gadzała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C6 2.7 exclusive, żona C4 3d, córka XM MKII 2.1TD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 31, 2008, 18:34:30 »
A to jest odbiornik radiowy do sterowaniem centralnego zamka przy pomocy przycisku na kluczyku.

Offline łukasz markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Skąd: nowe miasto n/pilicą
  • Posiadany samochód: xm 2.0i 8v+lpg bez KAT bez HA
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: nowe miasto n/pilicą
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 11, 2008, 08:08:48 »
Czy ktoś z was ma jakiś schemat tego centralnego sterownika.Rozbierałem już siłownik od lewych przednich drzwi i styki mam dobre.Na złączu drzwi czyściłem już kostke i nadal samochód mi się nie otwiera z kluczyka{mam bez alarmu}.Zamykać się zamyka z tych drzwi.Może ktoś wie na których pinach w sterowniku powinien iść sygnał do otwierania drzwi?

Offline łukasz markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Skąd: nowe miasto n/pilicą
  • Posiadany samochód: xm 2.0i 8v+lpg bez KAT bez HA
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: nowe miasto n/pilicą
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 17, 2008, 11:51:28 »
No i okazało sie ze jeden przewód w przepuście drzwi był urwany i dodatkowo pękniety jeden styk master w środku zamka.Styk polutowałem i kabel.Teraz juz się pięknie otwiera i zamyka.Dzięki za rady.A dla ciekawskich podpowiem że centralny u nas jest sterowany minusem.