Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Akumlator w 2.1TD  (Przeczytany 3535 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Akumlator w 2.1TD
« dnia: Maj 02, 2009, 12:34:58 »
0

  • Gość
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2009, 21:14:07 »
55 Ah to zdecydowanie za mało. diesel musi miec "obrót"  żeby mógł lekko załapać :) ja w swoim (2.0 B) mam 68 Ah ;) działa wyśmienicie.

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2009, 22:37:47 »
Pojemność jest mało ważna, najważniejszy jest prąd rozruchowy.
Mój miał 72Ah i 450A na rozruchu i zimą było kiepsko. Wymieniłem na też 72Ah ale 720A rozruchu i auto kręciło jak napalone ferrari.
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2009, 22:41:00 »
Cytuj

Wojciech Klimczyk napisał:
55 Ah to zdecydowanie za mało. diesel musi miec "obrót"  żeby mógł lekko załapać :) ja w swoim (2.0 B) mam 68 Ah ;) działa wyśmienicie.


Dzięki za odpowiedź.
Nie chcę przesadzić z pojemnością akumulatora, bo im większy, tym droższy! :)  A poza tym obawiam się, że taki duży będzie wymagał porządnego doładowywania, ja zaś jeżdżę na krótkich odcinkach. Boję się, że przez to będzie ciągle niedoładowany i szybciej straci swój żywot...
A ostatecznie instrukcja mówi tylko, że aku ma mieć 400A, a dzisiejsze baterie mają tyle już przy pojemnościach rzędu 45Ah, dlatego uważam, że 55Ah powinno wystarczyć (w C-15D miałem taki i wystarczył - bez problemu).

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2009, 05:27:15 »
Przy silnikach diesla w XM powinno się stosować od 60 do 80Ah z prądem rozruchowym powyżej 500A.
Jeżeli dasz mniejszy to będzie bardziej eksploatowany przy rozruchu, Ty jak sam pisałeś jeździsz na krótkich odcinkach więc częściej będzie pracował rozrusznik a co za tym idzie i akumulator.
Ja bym na twoim miejscu zamontował akumulator około 72Ah z prądem rozruchowym 600 - 700A.
Nie martw się bardzo o doładowanie gdyż alternator z takim sobie poradzi.
Ponadto jeżeli eksploatujesz auto w tzw cyklu miejskim to powinieneś średnio raz w miesiącu doładować go z prostownika i na pewno nie straci swoich właściwości.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomek Stasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: krakow
  • Posiadany samochód: XM 2,1td 90r. HA
  • Zainteresowania: od teraz xm :)
  • Miejscowość: krakow
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2009, 11:48:50 »
ja do swojego zakupiłem centre future 77 Ah Prąd rozruchu wg EN: 760 A naprawde swietny akumulator polecam :)

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2009, 20:20:59 »
OK, pomyślę o jakiejś mocniejszej baterii.
Dzięki Wam za pomoc!

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2009, 14:55:04 »
Witam. Mam problem z odpalaniem po dluższej przerwie :/ Wymieniłem aku bo myslalem że stary czeski Bosh o pojemności 61ah i 540A rozruchu nie daje sobie rady na Kagera 72Ah i 720A rozruchu. Nowy podładowalem pradem 2A przez 30godz bo coś nie widzialem tej mocy 720A w porownaniu do starego :) I co się dzieje? minęło jakieś 2 może 3 tyg od tamtego ladowania aku, autem jeżdze ostatnio na krotkie trasy typu 2-20 ale dość rzadko. Dzisiaj ledwo co odpaliłem. Auto stalo jakies 3-4 dni bez odpalania w pozycji do spania jak zawsze. Zawsze to pierwsze odpalenie jest takie ciężkie, czasami ledwo co zakreci te 3 razy żeby odpalic, mogę przejechać 200m i zgasić i normalnie pali, a altek przeciez nie zdazy podładować go przez tyle czasu. W zime przy mrozach 20 stopni odpalal bez doladowywania na połsyntetycznym oleju i starym słabszym aku, a teraz w lato jest gorzej na syntetyku i ze starym czy nowym akumulatorem. Co to może być ? Prąd mi coś podbiera ? Jak to sprawdzić ? Pomóżcie prosze ...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2009, 00:56:47 »
Cześć!
Dziwny jest ten Twój przypadek. Nie wiadomo, w czym tkwi problem... Czy w zimnym silniku - z olejem w misce olejowej, czy w rozruszniku, bo to raczej nie jest wina akumulatora...
Na Twoim miejscu podjechałbym do elektryka, żeby sprawdził rozrusznik.
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2009, 23:01:30 »
Obstawiałbym , że to jednak coś podbiera mi prąd bo drzwi też nieciekawie się otwieraja z pilota , a dzisiaj juz manualnie nie miały siły się zamknąć. Jest jakiś łatwy i szybki sposob abym sprawdził co pobiera mi prąd ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2009, 23:39:59 »
Powyciagałem przełączniki od foteli i myślalem że jest ok, a tu dzisiaj rano znów ciężko zapalił :/ , a 2 dni temu przejechał 1800km ... Jak mogę sprawdzić co pobiera mi prąd , prosze pomóżcie bo niefajnie tak co 2 tyg ładować akumulator... Dzisiaj powyciągałem bezpieczniki odpowiadajace sterowaniu foteli i bedę testował ile wytrzyma ... Czy źle podłączone fotele, bez zamontowanych przełączników też mogą pobierać prąd ? Czy jedynie żaróweczka w przełączniku go zabiera gdy fotel jest w spoczynku ?

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 31, 2009, 17:47:09 »
Raczej nie powinny chyba że masz zwarcie na przewodach.
Jeśli chodzi o samą żaróweczkę to ona by rozładować akumulator potrzebuje o wiele więcej czasu.
Jeśli masz dostęp do amperomierza to sprawdź przy wyłączonym zapłonie jaki prąd jest pobierany.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 31, 2009, 18:12:32 »
W fotelach bedzie 4 takie żaroweczki, także myslę że świecac przez 2 dni potrafilyby oslabić aku. Z wyciagniętymi bezpiecznikami jest lepiej. Jak na razie po 2 dniach snu odpalił normalnie, zobaczymy co dalej.
Może to przekaźniki w fotelach tak bierze ten prąd bo bez przełączników też nie mial mocy po tygodniu?
Mam miernik, tylko jak mam to sprawdzić ? wpiąć sie w kleme + miernikiem czy na konsoli bezpieczników jakoś sprawdzać ?

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 31, 2009, 19:28:40 »
Chcąc sprawdzić prąd upływu (czyli ten który nie powinien płynąć)
 przestaw miernik w pozycję pomiaru prądu na początku na najwyższy zakres, wepnij przewody zgodnie z instrukcją miernika, następnie rozłącz akumulator (klema dodatnia) i wepnij miernik jedną sondę (końcówkę) do plusa akumulatora a drugą do kabli które odłączyłeś od niego. Jeżeli wskazówka się nie wychyla zmniejsz zakres aż do uzyskania wyniku pomiaru.
Wszystko to rób przy wyłączonej stacyjce.
Przy mierniku elektronicznym z wyświetlaczem cyfrowym na odpowiednim zakresie powinieneś widzieć wyraźnie jaki prąd ci ucieka z akumulatora.
Prawdopodobnie powinien wskazywać gdzieś około 0,2 - 0,4A, jeżeli masz tzw błędne prądy (sam rozładowuje się akumulator).
Czasami radio zostawione w stanie czuwania również potrafi rozładować akumulator

Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
W fotelach bedzie 4 takie żaroweczki, także myslę że świecac przez 2 dni potrafilyby oslabić aku. Z wyciagniętymi bezpiecznikami jest lepiej. Jak na razie po 2 dniach snu odpalił normalnie, zobaczymy co dalej.
Może to przekaźniki w fotelach tak bierze ten prąd bo bez przełączników też nie mial mocy po tygodniu?
?

Kolego które bezpieczniki wyjąłeś czy te od foteli czy jakieś inne?
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 31, 2009, 20:08:09 »
Bezpiecznik 28 i 30 , sterowanie elektryczne foteli pasażera i kierowcy. Na pewno są od sterowania bo wkladajac bezpiecznik slychac stuk spod fotela cos jak iglica spod autka ;) Sprawdzałem ostatnio w taki sposób ale w mierniku mialem na V ustawione i pewnie dlatego wskazywało 11v na wylączonym zaplonie. Sprawdzę i dam znać co i jak ma się u mnie :)  thx za pomoc :]

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 01, 2009, 15:03:35 »
Kolego w miejsce bezpiecznika możesz również podłączyć miernik i sprawdzić czy ci prąd nie ucieka.
Wpinasz się zamiast bezpiecznika jedną sondę zamiast jednej nóżki drugą zamiast drugiej i oczywiście miernik ustawiony na pomiar prądu czyli "A"
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 01, 2009, 20:32:21 »
Witam. Sprawdziłem i przy wyjetych bezpiecznikach na aku pokazywało 0,02A. Po wpieciu bezpieczników 0,25 A (bez włożonych przełączników w fotelach). Z przełącznikami nie sprawdzalem nawet. Muszę się zająć tymi fotelami w koncu ;P czy taki prąd 0,02A jest normalny przy wyłączonych wszystkich odbiornikach itp ?

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 02, 2009, 00:46:20 »
Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach nie powinien płynąć żaden prąd więc coś jest nie tak.
Co prawda 0,02A by rozładować akumulator musi płynąć około 2 miesiące, ale 0,25A może w ciągu tygodnia rozładować akumulator do tego stopnia by mieć trudności z odpaleniem.
Sprawdziłbym zatem wszystkie obwody które są zasilane z tych bezpieczników u mnie są to zapalniczki, przednie siedzenia i sterowanie szyb w drzwiach tylnych.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Akumlator w 2.1TD
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 02, 2009, 10:26:57 »
Wlasnie tak aku wytrzymywał póltorej tyg max. Chyba że auto stalo dlużej niż 3 dni nieużywane to wtedy z rana czasem kontrolki nie chcialy świecić zbytnio. Thx za pomoc. Jak zrobię to dam znać czy wszystko wróciło do normy :)
Pozdrawiam