Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Glowa w Grudzień 22, 2011, 13:37:30

Tytuł: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Grudzień 22, 2011, 13:37:30
Witam jak w temacie. Najpierw wyskakiwalo esp/asr i spalanie delikatnie wzroslo. Nastepnie doszedl antipollution fault i magiczny tryb serwisowy z predkoscia i przyspieszeniem rowerzysty wlacznie.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Lucjan Dzumla w Grudzień 22, 2011, 13:54:35
Sporo już o tym było na forum. Przyczyny pewnie różnie - u mnie akurat skończyło się na wymianie jednego z gumowych przewodów podciśnieniowych (nie znam się, piszę jak mi powiedziało ASO). Wcześniej warsztat błędnie "diagnozował" różnych winowajców z zaworem EGR i słabym akumulatorem (!) włącznie.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Grudzień 22, 2011, 14:23:08
Cytuj

Krzysztof Glowa napisał:
Witam jak w temacie. Najpierw wyskakiwalo esp/asr i spalanie delikatnie wzroslo. Nastepnie doszedl antipollution fault i magiczny tryb serwisowy z predkoscia i przyspieszeniem rowerzysty wlacznie.


Poszukaj na forum bo już sporo o tym było.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Grudzień 22, 2011, 14:38:40
Szukajka mnie nie lubi  :|
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Grudzień 22, 2011, 16:24:51
Krzysztof u mnie był problem ze SWILEM czy jak sie tam nazywa. Dawał złe podciśnienie do sterowania turbiną. SWIL umieszczony przy swerze od strony kierowcy. Koszt naprawy 100zł w Kaliszu. PS juz ponad półtora roku i cisza. Tutaj masz wyszukiwerke http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/search.php  dostałem od Emila na Mikołaja bo byłem grzeczny
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Grudzień 22, 2011, 19:52:53
Cytuj

Bartłomiej Trocha napisał:
Krzysztof u mnie był problem ze SWILEM czy jak sie tam nazywa. Dawał złe podciśnienie do sterowania turbiną. SWIL umieszczony przy swerze od strony kierowcy. Koszt naprawy 100zł w Kaliszu. PS juz ponad półtora roku i cisza. Tutaj masz wyszukiwerke http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/search.php  dostałem od Emila na Mikołaja bo byłem grzeczny


Chyba było to przed mikołajem :)
ciesze się, że mogłem Ci prezent sprawić :D
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Grudzień 22, 2011, 20:10:54
Ta wyszukiwarka dziala duzo lepiej :)
Jak na razie wymienilem przeplywke i auto odzyskalo moc :) i blad esp/asr zniknal jeszcze tylko apf i bedzie ok :)
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Grudzień 24, 2011, 13:13:45
Blad ESP powrocil. Podlaczylem auto pod kompa i pokazalo "sygnal czujnika petli wewnetrznej". Gdzie szukac usterki? Dodam iz blad nie wyskakuje regularnie.




Drugie pytanie z innej beczki. Znalazlem 2 opcje w konfiguracji auta. "Tryb nienaruszalnosci" oraz
"pomoc przy hamowaniu". Czy ktos wie co owe funkcje oznaczaja?
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Grudzień 26, 2011, 20:44:04
Krzysiek jedź do kogoś kto się na tym zna (bez urazy). Przerabiałem to samo to była męka szczególnie błąd  po przetłumaczeniu "za wysoka moc na kołach" ja i mój znajomy mechanik  od VW rozłożyliśmy już ręce. Zapłaciłem 100 zł w Kaliszu i cieszę się do dziś.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 04, 2012, 11:15:09
W C5 użytkowanym  mojej rodzinie pokazał się komunikat AF.
W przepływomierzu tak jak na foto są widoczne zaznaczone takie dwie pary metalowych blaszek. Czy może mi ktoś powiedzieć czy są one połączone między sobą jakimś drucikiem? Tzn. nie wszystkie cztery razem, tylko dwie te z brzegu i dwie te z tyłu.
Czy jest przerwa?


Nikt mi nie pomoże? Czy jest to ktoś w stanie dla mnie sprawdzić?
Proszę. Nie chcę kupować go niepotrzebnie.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Luty 04, 2012, 00:33:28
Kontynuując wątek. Pojechałem do mechanika cytrynka została podpięta pod kompa i pokazało kilka błedów między innymi "solenoid valve fault", zaworek został wymieniony. Nastepnie ukazał się problem z dodatkiem który twierdził iż poziom minimalny dodatku nie został osiągnięty. Niedało sie go skasować. Następnie wpadł pomysł do głowy aby wypalić fapa w trybie serwisowym (był fizycznie czyszczony osiem miesięcy temu + dodatek do pełna). Podczas wypalenia zakończonego "teoretycznie" sukcesem pojawił się błąd termostatu filtra dodatku? Wracając do domu auto odzyskało wigor i można było jechać bardzo dynamicznie. Lecz radość nie trwała długo i podczas wyprzedzania na autostradzie znowu wyskoczyły te same błędy ASR/ESP i Antypollution. Podczas rozmowy z mechanikiem stwierdził iż pomysły mu sie skończyły.

Jak można skasować błąd nieosiągniętego minimalnego poziomu dodatku? I gdzie znajduje się owy termostat FAPa? Na Kompie ciągle wywala, że turbo jest przeładowywane przy 2360obr/min

Dzieki za pomoc.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Luty 06, 2012, 11:18:50
Jakie sa korzysci/konsekwencje zaslepienia egr-a?
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Koszur w Luty 07, 2012, 13:16:25
tak szczerze to wątpię żeby ktoś napisał jakie są wady bądź zalety z prostego powodu 99% procent ludzi na tym forum to wyznawcy tylko i wyłącznie ASO.
Może ja troszkę napisze ale bardzo się narażę :
jak zaślepisz to niby wszystko ok ale auto jest troszkę zamulone i w rezultacie jak podłączysz kabel to będzie błąd ze za wysokie ciśnienie w kolektorze czy coś, w pomiarze parametrów będziesz miał różnice pomiędzy ciśnieniem zadanym a odczytanym to odczytane będzie większe nie pamiętam o ile idzie to obejść i w ten sposób auto staje się dynamiczniejsze i pali mniej bynajmniej u mnie tak było jest  jeszcze inna wada wysypał mi się ten elektrozawór od sterowania turbiny ale nie wiem czy to miało związek z tym kombinowaniem   POZDRAWIAM

Może ktoś doświadczony zabierze w tym temacie głos chętnie się czegoś dowiem.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Wiesław Mazurek w Luty 07, 2012, 17:27:47
Witam.Szanowny kolego właśnie uporam się z tymi tematami i tak  po kolei antypollution zgasł p wymianie przepływki.Natomiast co do esp/asr  to  to jest tak w przełączniku jest czujnik położenia kierownicy co odpowiada za właśnie esp/asr.Mianowicie ten system odpowiada za np.unik zderzenia,ominięcia przeszkody czyli szybkim wykonaniu manewru i ta funkcja odpowiada za to żeby w czasie wykonania manewru nie wpaść w poślizg.Wymieniłem przełącznik i teraz właśnie muszę skalibrować ten w/w czujnik.Otóż tak mi pokazała L...ia i tak stwierdzili moi zaufani elektronicy i mechanik od citroena.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Karol Rutkowski w Luty 07, 2012, 17:32:27
Cytuj

Grzegorz Koszur napisał:
tak szczerze to wątpię żeby ktoś napisał jakie są wady bądź zalety z prostego powodu 99% procent ludzi na tym forum to wyznawcy tylko i wyłącznie ASO.
Może ja troszkę napisze ale bardzo się narażę :
jak zaślepisz to niby wszystko ok ale auto jest troszkę zamulone i w rezultacie jak podłączysz kabel to będzie błąd ze za wysokie ciśnienie w kolektorze czy coś, w pomiarze parametrów będziesz miał różnice pomiędzy ciśnieniem zadanym a odczytanym to odczytane będzie większe nie pamiętam o ile idzie to obejść i w ten sposób auto staje się dynamiczniejsze i pali mniej bynajmniej u mnie tak było jest  jeszcze inna wada wysypał mi się ten elektrozawór od sterowania turbiny ale nie wiem czy to miało związek z tym kombinowaniem   POZDRAWIAM

Może ktoś doświadczony zabierze w tym temacie głos chętnie się czegoś dowiem.


w tym problem, że ja miałem zaślepiony egr (tak już kupiłem) i wywalało mi błąd esp/asr i apf. Mechanik przywrócił to do stanu fabrycznego i odpukać jeżdżę już rok bez tych błędów.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Kwiecień 01, 2012, 21:25:56
Ciagle nie moge sie uporac z tym problemem. Wyczyscilem EGR po wyczyszczeniu okazalo sie iz jest niesprawny tzn. czasem sie nie otwiera i szarpie silnikiem. Testowalem na trasie, dokladnie ta sama sytuacja 2360 obr/min asr/esp.... APF..  Zaslepilem EGR przy dolocie, silnik pracuje bez problemow ladnie i gladko. Znowu trasa 4ty bieg 2300 obr/min i te same bledy. "za wysokie cisnienie na turbinie". Zaworki cisnieniowe (na podszybiu i z boku filtra powietrza) powymieniane nawet ten od cisnienia doladowania (na intercoolerze). Niektorzy pisza ze moze byc problem ze SWIRL-em, ale podczas dodawania gazu dzwigienka od SWIRLa sie cofa bez problemow. Podczas poruszania reka porusza sie bez zadnych oporow.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Marek Tchorz w Kwiecień 02, 2012, 09:39:55
moim skromnym zdaniem masz turbine do wymiany,sprawdz zawór na turbinie jeśli chodzi ciężko i nie w pełnym zakreśie to masz winnego.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Kwiecień 02, 2012, 11:33:16
Gdzie jest ten zawor? Slysze caly czas, ze turbo pracuje a od okolo 2000 obr ma naprawde ladne kopniecie i ciagnie do konca. (wczesniej od okolo 1700obr) A zeby jeszcze utrudnic mi zycie to jak przelacze automat na sport to blad nie wystepuje.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Sorek w Kwiecień 02, 2012, 12:14:53
Może łatwiej będzie usunąć FAP i EGR z programu? Powinna mu nawet troche skoczyć moc ;)
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Kwiecień 02, 2012, 12:30:16
:) tylko jak :) FAPa bym sie chetnie pozbyl a przyokazki jak by dalo rade i EGRa wywalic ;) Tylko w 2.2 nie jest takie proste z fapem chyba, bo trzeba jakis emulator podlaczac. Da to jakos zrobic w domowych warunkach??
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Marek Tchorz w Kwiecień 02, 2012, 12:48:37
zawor masz bezpośrednio przy turbinie, bez kanału nie dojdziesz. to jest tylko moja sugestia, bo czytając po objawach miałem podobne, u mnie okazało się że przycinała się kierownica zmiennej geometrii łopatek w turbinie i miałem za duże ciśnienie doładowania, błąd wyskakiwał sporadycznie potem non stop na czwatym biegu przy około 2000 obrotów.jeden warunek że masz wszystko ok z podcisnieniem i elektrozaworami to wtedy sprawdz turbine.
Tytuł: Re: esp/asr nie dziala antipollution fault [mk1]
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Nowak w Kwiecień 08, 2012, 21:14:18
Mam niestety podobne objawy i wlasnie z tym walcze. Rok po wylaczeniu filtra bylo ok. Potem jeden blad AF okolo miesiac temu. Wymienilem aku (stary byl kompletnie martwy) i na nowym okolo miesiaca nie mialem bledow a potem znowu. Potem przeplywomierz i znowu AF. Jedyne co sie powtarza to AFault i zawsze w takich samych okolicznosciach tzn podczas spokojnej jazdy po autostradzie lub nawet czesciej na postoju jak silnik jest dobrze nagrzany. Pojawia sie i znika.. Czy ktos moze wyjasnic jak znalezc i wyczyscic badz odlaczyc EGR w silniku 2.2 hdi 2001. Bede bardzo wdzieczny za pomoc.