Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Wydajność klimatyzacji  (Przeczytany 10537 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: okolice Kórnika
  • Posiadany samochód: jest C3, były: C5 MK1, Xsara MK1, Xantia MK1
  • Miejscowość: okolice Kórnika
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 19, 2010, 11:54:55 »
Cytuj

A klima jest faktycznie mało wydajna. Nie wiem, może są różne sprężarki przy różnych silnikach, albo koledzy piszący, że klima jest super, nie jechali nigdy samochodem z naprawdę dobrze działającą klimatyzacją. W 2.0 16v benzynowym sprężarka jest mało wydajna....


Być może faktycznie są różne wersje sprężarek, ale w moim klima działa jeszcze lepiej niż w xantii (a już tam nie miałem prawa narzekać). I nie potrzeba cudować z zamkniętym obiegiem. Na zewnątrz ~36C a w aucie chłodek...
Jedyne na co mogę kręcić nosem to za mały zakres podniesienia środkowych kratek. Nie mogę sobie puścić wiaterku w nos ;-) , sięga tylko klaty, a to już nie chłodzi, tylko ziębi :-|

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 19, 2010, 12:47:33 »
Jak pisałem wcześniej mam dwie sztuki C5, obie w kombi, jedna MKI 2001 rok 2.0 HDI klima działa porażka, druga MKII 2005 rok 2.0 HDI klima działa jak ta lala. W MkI jak włączę AUTO to nie ma opcji aby wentylator chodził mi na 50%. Podczas tych upałów latał cały czas na 100% pomimo, że auto było w ruchu więcej niż godzinę. Ponadto brat ma też MKI z 2001 roku 2.0 HDI kombi i u niego lepiej chłodzi niż w mojej MKI.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Jęczalik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 19, 2010, 14:33:08 »
VF7DCRFNC76083245 - chłodzi źle i nie trzyma napięcia ładowania na wolnych obrotach podczas upałów.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 20, 2010, 00:30:55 »
Wtrącę się trochę do tematu. Trudno porównać działanie klimatyzacji słowami "chłodzi dobrze" i "chłodzi źle". Rzetelny pomiar musiałby wyglądać np. tak: przy ustawieniu dmuchawy na 3/4 bez obiegu zewnętrznego, przy temp zewn. X st. C wylatuje z kratek Y st. C po Z minutach. Jeśli każdy by zrobił porównanie i podał wyniki można by szukać jakiegoś wzorca (np. w MK1 HDI działa lepiej/gorzej niż .... itp). Ale moim zdaniem to nie ma sensu.

Trzeba zastanowić się co może mieć wpływ na to czy klima działa dobrze czy nie. Niby układ klimatyzacji to jest raptem kilka elementów teoretycznie niepsujących się, ale w praktyce okazuje się że po kilku latach używania auta klima przestaje dobrze działać i winny nie jest tylko brak czynnika w układzie.

Na sprawność układu mają wpływ np: dobrze oddający ciepło skraplacz (czyli chłodnica klimatyzacji, warto ją przeczyścić z much i zanieczyszczeń), nie przytykający układ osuszacz (który teoretycznie wymaga wymian co kilka lat), filtr pp który nie hamuje powietrza z nadmuchu. Dodatkowo duży wpływ mają sprawnie działające czujniki (presostat, antyzmrożeniowy oraz ewentualny czujnik w sprężarce). Jeśli któryś z nich wskaże błędne dane to układ może wyłączyć się na chwile co powoduje uczucie słabego działania klimatyzacji.

Warto na początek zaobserwować pracę wentylatorów chłodnicy i sprężarki - zasada zwykle jest prosta. Przy załączonej sprężarce włącza się I bieg wentylatorów, przy zwiększającym się ciśnieniu w układzie załącza się większa prędkość. Pewnym utrudnieniem jest to, że układy klimatyzacji działają różnie w różnych samochodach. Np w Xsarze sprężarka ma zawór, który steruje wydajnością i sprężarka powinna chodzić non-stop załączona. Wyłączenie sprężarki to wtedy jakiś ewidentny błąd z czujników. Ale są auta, które załączają sprężarkę na kilkadziesiąt sekund i potem wyłączają. Warto się dowiedzieć do jakiej grupy należy C5.

Inna sprawa to taka, że trudno znaleźć serwisanta, który będzie potrafił poprawnie zinterpretować odczytane ciśnienia, sprawdzić pracę wentylatorów, sprawdzić organoleptycznie działanie układu oraz ewentualnie podpiąć komputer, który pokaże jakie wartości odczytują czujniki.

Podsumowując proponuję na początek sprawdzić instalację wentylatorów i ich działanie (czy na pewno się załączają, czy działają poprawnie prędkości), ewentualnie przeczyścić chłodnice i obserwować na termometrze temperaturę powietrza wylatującego z kratek.

Dodam jeszcze, że jeździłem ostatnoi C5 MK2 2.0 HDI '06, w którym klima działała wybornie. Wg VIN jest tam SANDEN INT- - SD7C16 1318 lub 1301 lub 1311, kod 6453 WW, SP lub WX - wygląda na to, że dokumentacja jest niejednoznaczna. Moim zdaniem kwestia sprężarki nie ma tutaj znaczenia w kontekście wydajności układu.
 
Xsara
 

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 20, 2010, 08:40:00 »
Niestety, trudno się z kolegą Janem nie zgodzić.
Rzetelne testy powinny być przeprowadzone w tych samych warunkach ( a najlepiej przy pomocy tego samego termometru )
Ja obecnie jeżdżę z termometrem i jest np wczoraj i dzisiaj

temp zewnętrzna ( wg pomiaru auta ) 26-27
Nasłonecznienia brak
Obieg otwarty AUTO 19
W aucie po ok 10 minutach i tak do końca trasy ( 40 minut jazdy) 23-24 stopnie - termometr w zagłębieniu/schowku przy ręcznym
W nawiewie środkowym pomiędzy 9 a 12 stopni
I czego się czepiam ? Ano tego, że ustawiłem 19 ...

Poczekam jeszcze jak będzie cieplej ( podają,że niedługo )
Zobaczymy, czy przy takim samym ustawieniu klimy a innych warunkach zewnętrznych auto też utrzyma 23-24 stopnie.


P.S
Kolega w jednym z pierwszych postów pisał coś w stylu
".. ustaw na min (16 stopni) i podaj temperaturę...."
A u mnie jest jeszcze ostawienie 14 i Min (bez stopni po prostu Min ) Też tak macie ?
 W sobotę ( było ciepełko ...) przy ustawieniu AUTO 18,5 obieg otwarty po 15 minutach na postoju
temperatura w nawiewie ok 7 stopni
w aucie 28  ( zbite z 30 lub 32 nie pamiętam dokładnie )
na zewnątrz o ile dobrze pamiętam pomiędzy 37-41 ( 41 to już chyba jak ciepełko z wiatraków od klimy doszło do czujnika.. )

W instrukcji piszą w stylu " temperatura wewnątrz auta może odbiegać od ustawionej na wyświetlaczu"
Odbiegać ? 1 no 3 stopnie ale 10 ??
26.07 mam przegląd po 30 tys poruszę z panami tą kwestię
na ile jest "odbiegać" a na ile "nie działa"

Podejrzewam tylko, że i tak nic z tym nie da się zrobić ;-(
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 20, 2010, 08:58:55 »
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:
Kolega w jednym z pierwszych postów pisał coś w stylu
".. ustaw na min (16 stopni) i podaj temperaturę...."
A u mnie jest jeszcze ostawienie 14 i Min (bez stopni po prostu Min ) Też tak macie ?


W MkII jest 14 st a potem juz "min"
Wartość 16 st. jest to wartość najniższa dla modelu MkI, a jak widać w temacie wątek dotyczy klimatyzacji w modelu MkII i pisanie postów przez użytkowników modeli MkI wprowadza duże zamieszanie.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 20, 2010, 09:03:34 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:
Kolega w jednym z pierwszych postów pisał coś w stylu
".. ustaw na min (16 stopni) i podaj temperaturę...."
A u mnie jest jeszcze ostawienie 14 i Min (bez stopni po prostu Min ) Też tak macie ?


W MkII jest 14 st a potem juz "min"
Wartość 16 st. jest to wartość najniższa dla modelu MkI, a jak widać w temacie wątek dotyczy klimatyzacji w modelu MkII i pisanie postów przez użytkowników modeli MkI wprowadza duże zamieszanie.


Napisałem na minimum. Wiem, że w MK2 jest inna skala ale nie o skale mi chodziło tylko o ustawienie temperatury na minimum.

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 20, 2010, 10:11:25 »
OK
Teraz zakumałem ;-)
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 20, 2010, 10:17:11 »
Dodam jeszcze jedną drobną rzecz. Sprawność i wydajność układu należałoby podzielić na 2 elementy.

Po pierwsze zdolność układu do utrzymania ciągłej niskiej temperatury z nawiewów (czyli na ustawieniu MIN). Z tego co widzę, to u większości z Was układ jest w stanie wygenerować ciągłą temp. w okolicach 5-8 stopni z nawiewów. Oznacza to, że po stronie tego co dzieje się w klimatyzacji pod maską układ jest w pełni sprawny.

Druga kwestia to program do sterowania automatyczną klimatyzacją. I tutaj niestety okazuje się, że to jest kluczowy element w tej dyskusji. Ja faktycznie w obu citroenach, którymi jeżdżę ustawiam zwykle na początek MIN i dopiero po jakimś czasie koryguję temperaturę na taką jak chcę. W tym punkcie dość istotną sprawą jest wydajność dmuchawy i niezatkany filtr PP oraz sprawne i niezakurzone czujniki temp. we wnętrzu.

To co piszę to oczywiste oczywistości, ale być może ktoś czegoś się dowie.
 
Xsara
 

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 20, 2010, 14:40:27 »
Dokładnie to samo zaobserwowałem po Waszych wpisach.
Wygląda na to, że wydajność układu jest ok. Z powietrza blisko 40 stopni do auta wpada 5-7 - uważam to za dobry wynik.
Natomiast sterowanie układem - w taki sposób aby było miło we wnętrzu i aby utrzymała się zadana temperatura - najwyraźniej w Naszych autach kuleje.
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 20, 2010, 21:11:01 »
Analogicznie przypominam sobie sprawę ogrzewania podczas mrozów ,kilka osób narzekało że ogrzewanie im szwankuje że na początku grzeje a po kilkunastu minutach z kratek wieje chłodne powietrze ,jeśli w pojeździe jest ustawione 23 stopnie i system sterowania odnotuje taką  wartość zmniejsza nawiew ciepłego powietrza .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Krzysztof Nieradka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: C5 Break Mk II
  • Zainteresowania: dość szerokie
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 20, 2010, 22:11:07 »
Nie chcę się wymondrzać, ale klimatyzacja ustawiona manualnie na LO przy pracy wentylatora nadmuchu na MAX powinna dawać w zależności od rodzaju zamontowanego urządzenia chłodniczego (zależy od typu samochodu, wersji klimatycznej) od nawet 6  do 14 st C na wylocie z kratek. Dmuch powinien być silny, słabo dmucha to znaczy, że jest zabrudzony filtr kabinowy, zapchany wlot powietrza (widać to tylko przy obiegu zewnętrznym), lub rozłączone kanały powietrza.

Gdy siłę nadmuchu mamy dobrą, chłodzenie ciągłe na stałym poziomie to znaczy, że wszystko jest ok.
Jeżeli dmucha ale nie chłodzi usterki należy szukać w układzie schładzania (parownik, sprężąrka, wymiennik).
Jeżeli chłodzi dobrze ale nie ze stałą mocą (nie mylić z odciążeniem klimatyzacji w momencie osiągnięcia temperatury zadanej, mówimy tu o ustawieniu LO) to znaczy, że jest problem w sterowaniu - czujniki, komputer.
Myślę, że od tego trzeba zacząć i przyłączam się do kolegów powyżej, którzy apelują o uporządkowanie podawanych informacji.

U mnie w kombi temperatura trzyma się ok, niestety klimatyzacja jest jedno strefowa i problem tkwi w takim ustawieniu, aby ja i mój pasażer odczuwał temperaturę jako optymalną. I tu mam trudność.

Offline Konrad Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: okolice Kórnika
  • Posiadany samochód: jest C3, były: C5 MK1, Xsara MK1, Xantia MK1
  • Miejscowość: okolice Kórnika
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 20, 2010, 23:35:24 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Druga kwestia to program do sterowania automatyczną klimatyzacją. I tutaj niestety okazuje się, że to jest kluczowy element w tej dyskusji. Ja faktycznie w obu citroenach, którymi jeżdżę ustawiam zwykle na początek MIN i dopiero po jakimś czasie koryguję temperaturę na taką jak chcę.


Problem w tym, że tak się robi z klimą manualną. Tymczasem automat robi TO sam. Dlatego nazywają to też "regulacją automatyczną" :-)

I w xantii1 i w C5-1 właśnie tak działa  (ma działać) klima w trybie "auto". Podejrzewam, że w innych autach z klimą automatyczną jest podobnie.

A co do temperatury nastawiona-faktyczna: to nie chłodnia ani nie laboratorium - nie spodziewajmy się "dokładności" temperatury.

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 21, 2010, 09:39:27 »
Sławku, jeżeli chodzi o ogrzewanie to nie mogę powiedzieć złego słowa.
Ustawiam najczęściej 24 stopnie i jest OK.
Wyjeżdżam z garażu za bramę, potem wracam zamykam jedno i drugie ( ok 2-3 minut ) wsiadam do auta i już czuję ciepełko.
Czepiając się sterowania zarówno przy chłodzeniu jak i grzaniu za mocno dmucha na nogi - tak że latem marzną a zimą mam zgrzane - ale poza tym ogrzewanie u mnie jest bardzo OK.
Nawet zauważyłem ,że potrafi grzać nóżki a ze środkowych nawiewów idzie chłodniejsze co nie pozwala na wywołanie wrażenia duszności w aucie przy ogrzewaniu.

A wracając do chłodzenia.
Wczoraj przy powrocie ( ok godz 17 ) już zaczęło wychodzić i podgrzewać słoneczko i muszę powiedzieć, że sterowanie od razu reaguje gdy auto wjedzie na słońce.
W cieniu z kratek szło 10-12 stopni  (24-25 w aucie )
Po wjechaniu na  słońce temp. w nawiewie od razu spadła do 7-8 stopni.
Także czujnik nasłonecznienia działa ;-)
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 22, 2010, 21:03:50 »
Ja teraz zauważyłem, że po każdym postoju auta potrzeba jest 10 minutowa jazda i dopiero czuję lecący chłód z kratek. Nie wiem już o co chodzi i gdzie szukać przyczyny tego zjawiska.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

  • Gość
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 25, 2010, 20:44:07 »
witam kolegów którzy mają problem z klimatyzacją.Ja też miałem a czytając posty zauważyłem jeden ciekawy.Kolega napisał że po włączeniu klimy woltomierz opada poniżej połowy.Ale zacznę od początku,po zakupie auta okazało się że klima jest nie na bita.Wiec ją nabiłem,pierwszy dzień ok.następne dni coraz gorzej,sprawdzenie szczelności i wszystko w porządku wentylatory działają poprawnie a klima działa źle.Następnie przyszła fala upałów klima na ustawieniu min.jakoś tam działała komfortu nie było.Jedna niedziela wypad nad jeziorko auto w słońcu jakieś trzy godziny, powrót do domu i w trasie klima przestaje chłodzić całkowicie.Następnie po trzech dniach postoju w garażu auto odpala z trudnością, 15 minut jazdy postój około jednej godziny i auto nie do odpalenia, woltomierz pokazuje dobre napięcie ale po przekręceniu kluczyka padają wskaźniki.aku był z kontrolką naładowania była zielona,dopiero podpięcie pożyczonego aku uruchomiło silnik.Następstwem był zakup nowego ktoś zapyta co z tego? jak to co klima zaczęła działać poprawnie w zeszłym tygodniu jadąc w temperaturze zewnętrznej 33 stopnie  miałem ustawioną na 21 "auto" i w środku było komfortowo.Na moim przykładzie zalecił bym sprawdzenie w pierwszej kolejności akumulatora ;)

Offline Waldemar Lozecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 578
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Xantia Break/XUD9TE/7071/Bez HA
  • Miejscowość: Wałcz
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 28, 2010, 23:02:15 »
Panowie, temperatura zadana nigdy nie będzie wstępować w całej kabinie. Orientacyjna wartość podana jest dla konkretnego miejsca w kabinie i odpowiedio ustawionych nawiewach. Zakłada się aby głowa była kilka stopni chłodniejsza niż stopy wieć może chodzic o średnia wyliczaną z algorytmu, a te hipotetyczne 19 st. rzeczywiście jest gdzieś utrzymywane... Niezłe sterowanie klimą jest w Omedze C no i w Phaetonie.... ;)

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 28, 2010, 23:20:43 »
Dziś postanowiłem sprawdzić filtr PP i to co zobaczyłem mnie przeraziło...
WYMIENIAJCIE filtr 2-3 razy w roku!! Mój po 3 miesiącach wyglądał jakbym go watą zapchał i w piachu wyciorał!!
Masakra jakaś!!
Sprawdźcie filtry, i dajce znać jakie były.
U mnie teraz wiucha mrozem aż miło! :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 29, 2010, 09:32:47 »
Ja podczas serwisu klimatyzacji ( pierwszego od kupna cepiątki ) też postanowiłem wymienić swój filtr PP i to co wyjąłem przeraziło mnie...

Filtr wyglądał tak jakby nikt od nowości go niewymieniał... Czarny jak smoła, tak jakby ktoś w odkurzaczy bezworkowym nie czyścił go przez rok czasu. Olbrzymie ilości brudu, i innych świństw.

A o ile zwiększyła się wydajność nawiewu, po założeniu nowego filtra. Teraz napewno przed każdym sezonem będzie wymieniany. A to w jakim będzie stanie następnym razem się okaże. Jeśli będzie podobny do tego pierwszego to zwiększe częstotliwość wymian filtra PP.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 29, 2010, 22:52:30 »
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:

A wracając do chłodzenia.
Wczoraj przy powrocie ( ok godz 17 ) już zaczęło wychodzić i podgrzewać słoneczko i muszę powiedzieć, że sterowanie od razu reaguje gdy auto wjedzie na słońce.
W cieniu z kratek szło 10-12 stopni  (24-25 w aucie )
Po wjechaniu na  słońce temp. w nawiewie od razu spadła do 7-8 stopni.
Także czujnik nasłonecznienia działa ;-)


No to u mnie jest zupełnie odwrotnie.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 30, 2010, 00:09:43 »
Emil - u mnie taki był po 3 miesiącach... masakra jakaś! Czym my oddychamy! Ja teraz postanowiłem wymieniać filtr co 3 miesiące, a w międzyczasie wyjmować i odkurzać z syfów... :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 30, 2010, 07:38:47 »
Mi się szykuje za miesiąc wyjazd więc przed napewno jeszcze zrobie serwis filtra PP. może wystarcz tylko go przedmuchać porządnie, a jak nie to lecę do sklepu po nowy węglowy.

Offline Waldemar Lozecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 578
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Xantia Break/XUD9TE/7071/Bez HA
  • Miejscowość: Wałcz
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 15, 2010, 03:02:53 »
Ja uważam, że dobrą praktyką jest wymiana wszystkich filtrów.... U mnie co 9-12 kkm. Na jakości materiałów nie ma co oszczędzać... Purflux, Knecht, Mahle, MANN, Delphi - godne zaufania firmy moim zdaniem.

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 18, 2010, 12:38:32 »
Gdzie znajdują się czujniki temperatury klimatronika ?
Czy jet do nich dostęp ? może wystarczyło by je delikatnie przeczyścić ?
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Dariusz Myszkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Warta
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 III,163KM, eksclisive,2 HDI
  • Miejscowość: Warta
Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 18, 2010, 21:39:04 »
Klima w C5 II nie bedzie prawidłowo działała gdy np urwiemy lusterko lewe wraz z kablami. Miałem przypadek, ze niestety zawadziłem lusterkiem i ustawiony na srodku "gierkówki" "pachołek" i lusterko poszło sie.... brak wskazan temeratury zewnetrznej i klima wariowała. Wymieniłem całe lusterko, wszystko OK. apropos, nie polecam luster z :anglików' konieczna wymiana szkła conajmniej.Widok tylko bardzo, bardzo lewej strony bez tyłu :)
Fan Cyttryny