Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR - problem C5 MK III  (Przeczytany 48368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 25, 2017, 11:11:28 »
Chyba 1 mm, a nie cm...  :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 25, 2017, 11:24:02 »
1cm lub kilka 2-3mm
www.ebay.co.uk/itm/331800987480
W opisie jest info o tym dlaczego trzeba robic otwory I jaka ma być średnica

Sent from my E6853 using Tapatalk

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 25, 2017, 12:17:20 »
Opisane jest to w aukcji do  której link podałem wyżej. Bez otworu w wielu autach wyrzuca błąd, wiec zaslepia się blaszka z dziura I silnik "od razu lepiej chodzi". Stąd tak dużo opinii o tym że w aucie z 2008 roku nie ma błędu egr.
Wiem, to jest bzdura ale ludzie to łykają.
Wpisz "egr blaszka dziura / otwór" i zobacz ile jest tematów

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 25, 2017, 14:56:23 »
Wszystko mozna zrobić. Ważne żeby "somsiad" miał gorsze auto ;)

Sent from my E6853 using Tapatalk


tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 25, 2017, 19:23:43 »
Odnośnie zaślepienia EGR w silniku RHR to u mnie jak kupiłem auto, okazało się że egr jest zaślepiony taką blaszką (foto poniżej) Błędów żadnych nie wywalało. Nawet w lexii nic nie było. Ale pokazywało błąd przepływomierza, już nie pamiętam co ale chyba zwiększoną ilość powietrza niż było potrzeba. Ja kupiłem nowy EGR i sobie chwalę. Myślę że 680 zł to nie wydatek. Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem, który twierdził, że zaślepienie EGR ma związek z pracą turbiny.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 25, 2017, 20:24:56 »
Odnośnie zaślepienia EGR w silniku RHR to u mnie jak kupiłem auto, okazało się że egr jest zaślepiony taką blaszką (foto poniżej) Błędów żadnych nie wywalało. Nawet w lexii nic nie było. Ale pokazywało błąd przepływomierza, już nie pamiętam co ale chyba zwiększoną ilość powietrza niż było potrzeba. Ja kupiłem nowy EGR i sobie chwalę. Myślę że 680 zł to nie wydatek. Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem, który twierdził, że zaślepienie EGR ma związek z pracą turbiny.

Bardzo dobrze prawisz kolego, w końcu jakiś rozsadny głos, odnośnie EGR - a, oczywiście.
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 25, 2017, 20:33:10 »
Ale EGR teraz można już coś za 350zl kupic. Ja place coś koło 70 funtów wiec tym bardziej nie jest to duża kasa.

Sent from my E6853 using Tapatalk


tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 25, 2017, 20:58:12 »
Przepraszam ale zełgałem z ceną. EGR kosztował mnie 590 zł. Można kupić taniej, ale zależało mi na oryginale, a nie na zamiennikach.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 25, 2017, 21:34:14 »
W maju za egr Delhi płaciłem poniżej 80 funtow, ale widzę że już znow skoczyly do £100.

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 11, 2017, 10:01:48 »
Mój zacinający się EGR
https://www.youtube.com/watch?v=rGLGlNeHPR0
https://www.youtube.com/watch?v=SJH9HIrWwK8
Winna jest prowadnica z tym kółeczkiem, po przejechaniu pędzelkiem z rozpuszczalnikiem wraca do sprawności prawdopodobnie płaszczyzny pracy tych ślizgów zmatowiały i się przez to przycina.

matil80

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 05, 2018, 19:41:10 »
Witam . Odgrzeje kotleta . Mam pytanie , jeśli EGR nie będzie się domykał jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=stxPTU_jykA to w DB wywali jakieś błędy ? Czy w DB będzie pokazywał , że zawór jest zamknięty , czyli na 0% ? Czy wychwyci to niedomknięcie ?

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 06, 2018, 22:54:42 »
Temat jest o Egr i z tego co widzę, nie tylko o samym zaslepianiu. Mój przypadek ponoć może być związany z tym zaworem. Nie chcę zaśmiecać forum kolejnym pytaniem o Egr. A samo szarpniecie występuje przy lekkim dodawaniu / odejmowaniu gazu, nie zależnie od biegu, raczej wyczuwalne przy jeździe miejskiej z racji częstych przyspieszen i hamiwań. Nic jeszcze nie bylo diagnozowanie.

Też odgrzewam - długo zeszło zanim się dokładniej przyjrzałem problemowi i chyba we właściwym miejscu się wpisałem, tj. w temacie o problemach z egr.

Problem mój dotyczy szarpnięcia j.w., ostatnimi czasy podejrzewałem że to problem z poduszką silnika/skrzyni może dawać taki objaw, dzisiaj z ciekawości odpiąłem wtyczkę od egr... i co? I to jest to. Auto bez szarpnięcia przyśpiesza, po odpuszczeniu gazu nic się nie dzieje, nic nie szarpie, wszystko chodzi delikatnie i płynnie, tak to powinno wyglądać.
Poza tym auto nie straciło na mocy, nic nie dymiło, jechało aż miło - po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wywaliło słynne "depollution...", podpiąłem mój kieszonkowy interface i takie coś ujrzałem (błąd świec jest mi znany od miesięcy):



Myślicie że czyszczenie wystarczy? Idzie go zdemontować w pół godziny? ;) Widziałem że dostęp jest kiepski.

mati2642

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 07, 2018, 09:32:16 »
Może pomóc i nie musi , jeżeli to wina sadzy i syfu to powinno być ok , jednak często gęsto jest tak ze coś albo sie wytarlo albo elektronicznie już coś tam szwankuje . Na początek wyczyść a dalej zobaczysz .

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 09, 2018, 09:00:08 »
Na początek proponuję zdjąć plastikowy kapturek z egr-u, i nasmarować prowadnice olejem, 10minut roboty, a może pomóc.
https://www.youtube.com/watch?v=SJH9HIrWwK8

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 09, 2018, 09:24:17 »
Tak, ale ten kapturek idzie zdjąć bez problemu na auciei nasmarować, a na moim filmiku nic nie czyściłem tylko nasmarowałem i zaczął działać.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 09, 2018, 09:57:16 »
Super, dzięki za podpowiedź. Czyli mogę się do tego dostać bez demontażu całego egr? Teraz za zimno a i dnia brakuje na wyjęcie egr, taki manewr bez demontażu chętnie ogarnę w wolnej chwili.
Pytanie czym to wyczyścić i nasmarować?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 09, 2018, 10:28:25 »
Na szybko bez czyszczenia tylko olejem silnikowym  nasmarować  , (wd40 jest za suche), rozruszać i już.
syfu jako takiego tam nie ma po prostu zaciera się mechanizm.
https://www.youtube.com/watch?v=rGLGlNeHPR0

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 09, 2018, 19:35:51 »

Kupując swoje auto wiedziałem że jest coś nie tak z EGR, dzisiaj w końcu miałem czas żeby tam zajrzeć.
Demontaż łatwiejszy niż w C4GP, po wyjęciu elektrozaworu widzę że wygląda jak nówka sztuka, lekko przeczyściłem z sadzy, sprawdziłem ruch mechanizmu - bez zacięć płynnie działa, żadnych wżerów, widać tylko że ktoś zdejmował pokrywkę z gniazdem, bo połamał plastikowe zaczepy.















Tak więc wyczyściłem wszystko, podłączyłem wtyczkę , EGR położyłem tak by go widzieć i w lexii robię test ... wynik?



EGR ani drgnie, słychać za to wciąż, od momentu podłączenia wtyczki, taki cichutki pisk, z braku lepszego określenia, natężenie tego dźwięku zmienia się kiedy poruszam silniczkiem EGRa.


Skoro przerwa to sprawdzam elektrykę, kabelki od wtyczki do BSI

po sprawdzeniu napięcia we wtyczce pin 1+3 =5V, 1+4=4V, 1+5=5v, 1+6=0V. Tu pytanie czy ktoś wie czy to się zgadza z tym co powinno być?


sprawdziłem więc przewód pinu 6 aż do BSI i jest ciągły, przychodzi do środkowej wtyczki. Tu skończyły mi się pomysły. Wychodzi mi na to że jednak EGR jest zepsuty. Czy ktoś może podpowiedzieć coś w tej kwestii?

Tutaj widać brak EGR


Ps. czyściłem i zaginałem styki również.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2018, 19:59:57 wysłana przez Tadeusz Stromski »

tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 09, 2018, 20:11:17 »
Ewidentnie silniczek od egr jest uszkodzony. Nie ma co gdybać, trzeba kupić nowy. Oryginalny kosztuje 590zł. W tamtym roku wymieniałem. Zresztą też pisałem w tym wątku.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 09, 2018, 20:16:10 »
Ewidentnie silniczek od egr jest uszkodzony. Nie ma co gdybać, trzeba kupić nowy.

Też mi się tak zdaje. Ale zaczynam się zastanawiać nad żywotnością EGR Delphi.




edit


Zrobiłem jeszcze prosty test przed chwilką, podłączyłem na krótko baterię 9V bezpośrednio do styków wewnątrz silniczka i silniczek działa, zamyka się i otwiera normalnie.


edit


poprawiłem luty na płytce w silniczku i  zaczął działać. jutro sprawdzę lexią na aucie i dam znać. jak będzie git to napiszę coś wiecej na ten temat. poniżej zdjęcia.[size=78%]



[/size]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2018, 21:22:18 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 09, 2018, 21:42:51 »
Ewidentnie silniczek od egr jest uszkodzony. Nie ma co gdybać, trzeba kupić nowy. Oryginalny kosztuje 590zł. W tamtym roku wymieniałem. Zresztą też pisałem w tym wątku.
twój był zatarty? No jak będzie trzeba to kupię, nie ma problemu, Delphi na ucando kosztuje   poniżej 500 ;)

tomekkaz

  • Gość
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 09, 2018, 21:50:40 »
Nie wiem co z nim było, nie dygał. Kupiłem nowy i fajnie śmiga.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 09, 2018, 21:55:21 »
Wskazówka
Oporność cewki silniczka mierzona w wtyczce 48 pinowej  brązowej ECU miedzy L3 i M4 powinna wynosić 4,2 ohma

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 09, 2018, 21:56:56 »
Tadek, ile roboty z demontażem? Tzn. widziałem manual jak i filmik na yt, pytanie ile zajął ci demontaż? Ja spróbuję najpierw zdemontować tą czarną osłonę i nasmarować mechanizm bez demontażu całego EGR'a.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Zawór EGR - problem C5 MK III
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 09, 2018, 21:58:48 »
.
Wskazówka
Oporność cewki silniczka mierzona w wtyczce 48 pinowej  brązowej ECU miedzy L3 i M4 powinna wynosić 4,2 ohma
fajnie, dzięki Marc Waldemar. Jak wygooglam schemat wtyczki to na pewno zmierzę