Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Bogdan Wielgat w Grudzień 10, 2018, 10:05:39

Tytuł: Czujnik wysokości świecenia ksenonów.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Wielgat w Grudzień 10, 2018, 10:05:39
Mam do Was takie pytanie.Czy w citroenie c5 z 2005 roku, poziomowanie reflektorów odbywa się poprzez czujniki zawieszenia, czy mają one jakiś oddzielny?
Niedawno gdzieś w necie znalazłem czujnik wysokości świecenia świateł do C5 i teraz zgłupiałem, bo do tej pory myślałem, że światła poziomują się z czujników zawieszenia.Ponadto, jak kupiłem cytrynkę, to światła mijania świeciły bardzo nisko, ale widziałem na drodze, jak się one ładnie poziomują w zależności od kąta nachylenia samochodu.Po wizycie na stacji diagnostycznej, mechanik śrubami podciągnął mi je do góry i wtedy poziomowania nie uświadczyłem. Teraz po wymianie wszystkich sfer i wyregulowaniu wysokości zawieszenia w/g instrukcji serwisowej, zaczęły one świecić za wysoko. Więc tymi samymi śrubkami obniżyłem i zaczęły znowu się samopoziomować.I teraz tak sobie mniemam, że jeśli jest oddzielny czujnik do świateł, to mechanik nie powinien był pchać łap do ich mechanicznego regulowania, tylko trzeba by tę sprawę załatwić właśnie tym czujnikiem. Tylko nie mam pojęcia, gdzie go szukać.
Tytuł: Odp: Czujnik wysokości świecenia ksenonów.
Wiadomość wysłana przez: Hubert Lizak w Grudzień 10, 2018, 10:13:53
Czujniki zawieszenia regulują lampy
Tytuł: Odp: Czujnik wysokości świecenia ksenonów.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Wielgat w Grudzień 10, 2018, 10:22:10
Czyli, tak teraz mi przyszło do głowy, że diagnosta być może śrubami podciągnął je do góry na tyle, że silniczki nie miały już może pola manewru i temu przestało działać samopoziomowanie świateł.A czy np. jest jakaś opcja w lexii, żeby ustawić wysokość świecenia do wysokości samochodu, tak, żeby nie ruszać śrubek?
Tytuł: Odp: Czujnik wysokości świecenia ksenonów.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Wielgat w Grudzień 13, 2018, 22:32:21
Jakaś dziwna sprawa z tymi moimi lampami. Zaczęły chyba prawidłowo działać po tym, jak po regulacji zawieszenia w/g instrukcji serwisowej, dokonałem drugiej regulacji zgodnie z sugestią znalezioną na forum. Otóż po regulacji zgodnie z instrukcją, odległość od osi koła do rantu błotnika, wynosiła u mnie 38cm z przodu i 36cm z tyłu. Po ustawieniu 41cm z przodu i 39,5cm z tyłu, teraz lampy po włączeniu opadają w dół, by po chwili się podnieść i rozjechać na boki do pozycji normalnej. Po naciskaniu na tył samochodu, także następuje reakcja (wcześniej poziomowały się tylko podczas opuszczania i podnoszenia zawieszenia przyciskiem).Bijcie, zabijcie, nie pojmę. W każdym razie, skoro zaczęło działać jak powinno, chyba już tak zostawię.