Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Bartosz Palusiński w Kwiecień 12, 2018, 15:17:12
-
Witam , zacząłem nowy wątek po przeszukaniu podobnych tematów lecz niestety nie dotyczą one wentylatorów z zintegrowaną elektroniczną regulacją obrotów.
U mnie nie ma rezystorów tylko układ elektroniczny zespolony z wentylatorem.
Dzisiaj zauważyłem że nie działa klimatyzacja , a cały czas mam załączony klimatronic, wentylator chłodnicy stoi .
Podłączyłem Le xie i w parametrach wyszło mi że sprężarka klimy jest odcięta przez kalkulator. Ale to może być spowodowane brakiem pracy wentylatora.
Zrobiłem test wiatraka i chodzi tylko na wysokich obrotach, test na niskich jest bez rezultatu .
Co mogło paść ? gdzie szukać najpierw przyczyny ?
Czy jest winny ten układ elektroniczny , czy jest jeszcze coś po drodze - jakiś przekaźnik itp. ?
Jak się za to zabrać?
A zrobiło się gorąco :)
Czy ten układ elektroniczny da się wymienić ?
Mam taki bo już raz wymieniałem wentylator z powodu zużycia szczotek.
Proszę o pomoc bo jest gorąco !!!!!
Pozdrawiam
-
przekaźnik jest w takiej "rurkowatej" obudowie zamocowanej nad wentylatorem po prawej jego stronie.
Ale robiąc test wentylatora "robisz test tego przekaźnika" tzn. jeśli przekaźnik załapuje to wynik testu jest pozytywny - u mnie tak własnie było gdy skończyły się w nim szczotki i wentylator nie kręcił w ogóle, a wynik testu "OK".
-
Porozbierałem trochę .
podłączyłem stary wentylator który był po wymianie szczotek ale na ośce gwint się zepsuł i też nic, zmostkowałem przekaźnik i zaczął pracować ale dopiero po wyłączeniu silnika.
zmieniłem kable i okazuje się że na tym wentylatorze zamontowanym w aucie jest to samo . Czyli elektronika w samym wentylatorze chyba jest ok.
Jak się załączy silnik to przekaźnik łąpie wentylator nie chodzi , po wyłączeniu silnika przekaźnik puszcza ale jak się go zmostkuje to wentylator rusza na max-a.
Wychodzi mi na to że coś jest ze sterowaniem tego wentylatora - wchodzą do niego oprócz zasilanie jeszcze 3 cienkie przewody. Jak w Le--xi da sie test wysokiego biegu to jest ok i wentylator rusza . a na próbie wolnych obrotów nic się nie dzieje.
Miał może ktoś taki problem?
Proszę o jakieś -jakiekolwiek wskazówki i sugestie .
GORĄCO W AUCIE NIE DO WYTRZYMANIA !!!!!!
-
Szukałem błędu w dzienniku i wyskoczył mi taki - "0483 Funkcja chłodzenia wbudowana w kalkulator , zespół wentylatora chłodnicy. Przerwany obwód albo temperatura za wysoka"
mówi to coś komuś ? gdzie zacząć poszukiwania?
-
Szukałem błędu w dzienniku i wyskoczył mi taki - "0483 Funkcja chłodzenia wbudowana w kalkulator , zespół wentylatora chłodnicy. Przerwany obwód albo temperatura za wysoka"
mówi to coś komuś ? gdzie zacząć poszukiwania?
Pogugluj z tym kodem błędu P0483
trafisz na ciekawą wskazówkę w ostatnim poście http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=83260.0