Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Elektryka i elektronika. => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Wojewoda w Czerwiec 04, 2017, 12:23:16
-
Witam, jakieś pół roku temu podczas normalnej jazdy wyskoczył mi błąd Airbag fault. Odstawiłem auto, i na drugi dzień raz się świecił, raz nie, czasami się zapalał np po 15 minutach jazdy samochodem, dopiero po tygodniu zaczął świecić się na stałe zaraz pod odpaleniu samochodu. Niedawno postanowiłem się za to wziąć, pojechałem do mechanika podłączyć pod komputer (program nazywał się delphi) i który odczytał ten błąd jako "1 obwód detonatora poduszki kierowcy, przerwa w obwodzie -obecny "
Rozebrałem poduszkę kierowcy, lecz nie znalazłem usterki, wszystkie kable i taśmy wyglądają być okej.
Ktoś coś doradzi? Warto jechać na lexie, pomoże to jakoś lepiej zdiagnozować przyczynę?
-
Sprawdź pod fotelem kierowcy kostki od napinacza pasów bezpieczeństwa.
-
Sprawdzałem, nic to nie dało. Poza tym błąd jest od poduszki, nie napinacza
-
Taśma może i wygląda na OK, ale czy jest Ok musiałbyś ją przemierzyć np miernikiem czy ma przejście (oczywiście po odłączeniu jej od poduchy jak i również od sterownika)...
-
Sprawdzałem też miernikiem i jest dobrze
-
Skoro jest dobrze to prześwietlaj dalej kable aż do sterownika. Ewentualnie wepnij opornik zaczynając od poduchy aż do sterownika i sprawdź jak wtedy zachowa się instalacja.
-
Rozumiem. Gdybym naprawił usterkę to błąd sam zniknie czy trzeba go skasować?
-
Nie odpowiem na 100% ale wydaje mi się że po przejściu pozytywnie samo-diagnostyki kontrolka nie powinna się zapalić...
-
Mam podobna sytuacje w moim aucie, czy udalo Ci sie rozwiazac problem?
-
Tak. Meczylem się z tym długo a przyczyna była banalna. Nie łączyła kostka od airbag w kierownicy. Z tego co pamiętam niebieska. Wystarczylo ją lepiej dopiąć
-
W moim wypadku problemem był sam kabel pod fotelem kierowcy. Przesunięcie dywaniku (diagnosta wsiadał do samochodu i przez przypadek wsunął dość głęboko dywanik i zahaczył o kabel) spowodowało przesunięcie kabla. Wystarczyło poprawić ustawienie kabla i błąd zniknął. Warto zacząć od tego.
-
Tak. Meczylem się z tym długo a przyczyna była banalna. Nie łączyła kostka od airbag w kierownicy. Z tego co pamiętam niebieska. Wystarczylo ją lepiej dopiąć
Mam obecnie podobny problem, mianowicie po uruchomieniu zapłonu zapalenie kontrolki "poduszki" następuje z opóźnieniem, a nie od razu. Czy wobec tego od razu stawiać na wadę taśmy w kierownicy, czy najpierw posprawdzać złącza ?
Kiedyś miałem i pewnie ten problem też wystąpi w zimie z kontrolkami poduszek, ale tam od razu po zapłonie zapalały się obydwie i obydwie świeciły. Nie pomogło czyszczenie styków pod fotelami. Problem zdiagnozowałem i okazało się że to wina akumulatora. Przy słabym akumulatorze takie cuda się zdarzały.
Teraz jednak mój problem wygląda inaczej, mianowicie po zapłonie gasną całkowicie obydwie kontrolki poduszek po czym jedna z nich "AIR BAG" po jakimś czasie - z reguły od 1 - 5 min. zapala się i świeci ciągle aż do wyłączenia zapłonu.
Od dzisiaj to jest dwa dni później świeci się AIR BAG już cały czas.
Rozebrałem maskownicę kierownicy i panel koło kierownicy ale nie mogę znaleźć kabli wychodzących z kierownicy, do których podłączone są poduszki i klawisze sterowania radiem z kierownicy. Wiem jak kable powinny wyglądać ale ich nie widzę
-
A gdzie znajde owa niebieska kostke poduszki kierownicy?