Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Lesław Frasik w Czerwiec 07, 2013, 11:08:02
-
Stałem się szczęśliwym posiadaczem MkIII. Auto prawie nowe ( 2012 rok, 11 tys. km, automat) i kilka upierdliwości z którymi nie potrafię sobie poradzić. Pozwolę sobie więc (może kilkakrotnie) zaprzątnąć Waszą uwagę.
Pierwszy problem: jak wyłączyć automatyczne zaciąganie hamulca ręcznego przy parkowaniu?
Uprzedzam podpowiedzi: w Main menu->Vehicle parameters nie ma zakładki Comfort a co za tym idzie brak możliwości odhaczenia Automatic handbrake.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
-
Też szukałem, nie da się, serwis mówi że to fabryczne zabezpieczenie zgodne z Dyrektywą Maszynową EU. Ale może ktoś ma pomysła - sam bym to wyłączył u siebie.
-
W większości przypadków można kompem serwisowym odblokować tą opcję w komputerze i można będzie wyłączać hamulec przez menu radia/auta.
-
Jacek,
to są bzdurne opowieści serwisu. Na stronie 28 instrukcji obsługi (w wersjach zarówno na 2011/2012 jak i po 2012 roku) jest opis i fot. jak wyłączyć tę funkcję (Main menu->Vehicle parameters -> Comfort > Automatic handbrake).
Mój problem polega na tym, że w menu auta nie mam zakładki Comfort a tym bardziej Automatic handbrake.
Patryk,
Czy jesteś pewny, że odblokowanie komputerem serwisowym spowoduje pojawienie się brakujących opcji w menu?.
Może trzeba wgrać inne oprogramowanie?
Drodzy użytkownicy MkIII z automatem napiszcie czy oprogramowaniu swoich Cytryn macie opcję - cytuję z instrukcji - „...wyłączania/włączania automatycznego zaciskania hamulca postojowego sterowanego elektrycznie”.
Leszek
-
Stałem przy serwisancie kiedy próbował to wyłączyć, wściekł się autentycznie że nie mógł, więc coś musi być zablokowane w fabryczce ;)
-
Lesław Frasik napisał:
Jacek,
to są bzdurne opowieści serwisu. Na stronie 28 instrukcji obsługi (w wersjach zarówno na 2011/2012 jak i po 2012 roku) jest opis i fot. jak wyłączyć tę funkcję (Main menu->Vehicle parameters -> Comfort > Automatic handbrake).
Mój problem polega na tym, że w menu auta nie mam zakładki Comfort a tym bardziej Automatic handbrake.
Patryk,
Czy jesteś pewny, że odblokowanie komputerem serwisowym spowoduje pojawienie się brakujących opcji w menu?.
Może trzeba wgrać inne oprogramowanie?
Drodzy użytkownicy MkIII z automatem napiszcie czy oprogramowaniu swoich Cytryn macie opcję - cytuję z instrukcji - „...wyłączania/włączania automatycznego zaciskania hamulca postojowego sterowanego elektrycznie”.
Leszek
Tak, mam taką opcję. Została włączona przez serwis na moje życzenie podczs przegladu. MkIII BVA 2011.
-
Ja mam automat i sam mogę regulować hamulec postojowy. Na zimę go wyłączam a na lato korzystam z niego. Regulacja poprzez menu.
-
Lesław Frasik napisał:
Jacek,
to są bzdurne opowieści serwisu. Na stronie 28 instrukcji obsługi (w wersjach zarówno na 2011/2012 jak i po 2012 roku) jest opis i fot. jak wyłączyć tę funkcję (Main menu->Vehicle parameters -> Comfort > Automatic handbrake).
Mój problem polega na tym, że w menu auta nie mam zakładki Comfort a tym bardziej Automatic handbrake.
Patryk,
Czy jesteś pewny, że odblokowanie komputerem serwisowym spowoduje pojawienie się brakujących opcji w menu?.
Może trzeba wgrać inne oprogramowanie?
Drodzy użytkownicy MkIII z automatem napiszcie czy oprogramowaniu swoich Cytryn macie opcję - cytuję z instrukcji - „...wyłączania/włączania automatycznego zaciskania hamulca postojowego sterowanego elektrycznie”.
Leszek
Myśle że to nie ma nic wspólnego z tym czy asb czy manual. Lesław a tak z innej beczki do czego ci to? Mam swojego c5 już jakiś czas i ręczny wyłączam tylko jak wjeżdżam na serwis ,żeby go ewentualnie można było przepchnąć bez odpalania. Tak to czy zima ,czy lato działa i oby jak najdłużej.Jeszcze jedna uwaga , jak sie go wyłączy z poziomu menu to świeci kontrolka przy zegarach i wyje po otwarciu drzwi nawet przy wyłączonym silniku , także ci się szybko odechce wyłączania ręcznego ;-)
-
Mam mozliwosc wylaczenia z menu miedzy zegarami
Mirascripts to program do zmian na kompie c5
http://www.peugeot-klub.pl -tu poczytasz wiecej
-
Bogusław Tęgi napisał:
Mam mozliwosc wylaczenia z menu miedzy zegarami
Mirascripts to program do zmian na kompie c5
http://www.peugeot-klub.pl -tu poczytasz wiecej
Mirascripts działa tylko z navi RT4/RT5 i RT6 (eMyWay) w C5, w pozostałych autach (bez navi albo z navi MyWay i NG4) trzeba komputer diagnostyczny podpinać żeby zmieniać ustawienia.
-
Sprawa się wyjaśniła. Przestudiowałem dokładnie instrukcję i w rozdziale JAZDA na stronie 130 znalazłem odpowiedź:
1.w menu opcja Comfort > Automatic handbrake „....występuje w zależności od kraju przeznaczenia....” moja cytryna przyjechała z Włoch i tam widocznie C5 tak mają,
2.jeżeli nie ma tej opcji w menu można to wyłączyć/załączyć w ASO.
Mirosław,
napisz czy po zmianie, masz tę magiczną zakładkę Comfort w menu i teraz sam możesz załączać/ wyłączać automatyczne zaciąganie hamulca, a może jest to na stałe ustawione i powtórna zmiana wymaga jazdy do serwisu.
Arkadiusz,
po co mi to?
W poprzednich Cytrynach nie miałem tego wynalazku i nie odczuwałem jego braku, natomiast doświadczyłem kłopotów z zamarzniętymi hamulcami i obawiam się powtórki.
W tej C5 miałem awarię czujnika ABS i wtedy nie załączał się hamulec. Ruszało się lepiej – ciekawe bo nie zwróciłem wtedy uwagi na sygnalizację dźwiękową.
Nie wiem jak jest w manualu ale w automacie ruszanie z zaciągniętego hamulca elektrycznego nie jest zbyt płynne - wiąże się z pewnym szarpnięciem i odgłosem stuku. Poza tym bardzo rzadko parkuję w miejscach wymagających pozostawienia na ręcznym a jeśli już, to wolę sam o tym decydować.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Leszek
-
Mam MyWay więc Mirascripts nie pomoże tym bardziej, że potrzebne są zmiany w oprogramowaniu komputera głównego a nie radia/nawigacji.
Dziękuję
-
Nie wiem jak jest w manualu ale w automacie ruszanie z zaciągniętego hamulca elektrycznego nie jest zbyt płynne - wiąże się z pewnym szarpnięciem i odgłosem stuku.
Leszek
Ja mam manual i od początku aktywną w menu na kierownicy funkcję zmiany ustawień, to się trochę pobawiłem po zakupie, aby sprawdzić jak jest lepiej. Teraz od dłuższego czasu jeżdżę bez automatycznego zaciągania. Ruszanie z zaciągniętego hamulca wydawało mi się niekomfortowe, nie było jakiegoś stuku, ale miałem wrażenie że auto przez chwilę rusza z wysiłkiem, z lekkim poślizgiem sprzęgła. To po pierwsze. Po drugie, wydaje mi się, że jak każdy mechanizm, to cudo ma określoną żywotność (szczotki silnika, linki) i nie ma sensu jej skracać przez bezsensowne używanie np. w garażu. Nie mówiąc już o ryzyku na mrozie.
-
Tak, mam tę magiczną zakładkę.
-
Czy miałeś opcję Comfort od początku w menu ale nieaktywną i w serwisie została tylko uruchomiona, czy nie miałeś jej zupełnie (jak u mnie) i pojawiła się dopiero po działaniach serwisu? Czy pojawienie się tej opcji wiązało się z wgraniem innego softu?
-
mk3-automat-2008-benelux - zakladka jest, mozna dowolnie operowac ta opcja
-
Niestety pierwsze podejście nieudane. Mechanik (serwis sam. francuskich) się poddał. Nie znalazł w Lexxii opcji umożliwiającej wyłączenie automatycznego hamulca. Nie znalazł też sposobu na wyłączenie sygnalizacji dźwiękowej niezapiętego pasa kierowcy (miałem tak w MkII).
Prośba więc do kolegów: może jest ktoś skłonny podzielić się wiedzą i podpowiedzieć gdzie w Lexxii szukać tych ustawień?
Leszek
-
W zakładkach informowanie kierowcy I, II i III są te opcje zazwyczaj, pasy też tam były jak dobrze pamiętam, choć głowy nie dam, bo częściej z PP siedzę niż z lexią.
Ponadto w ustawieniach konfiguracji wyświetlacza w opcjach klienta trzeba ustawić że ma pokazywać menu z hamulcem.
-
dostęp do trybu hamulca automatycznego w BSI
TEST GLOBALNY
BSI
TELEKODOWANIE
TELEKODOWANIE RĘCZNE
KONFIGURACJA
DEFINICJA POJAZDU (2/3)
na samym dole WYŚWIETLANIE NA EKRANIE TRYBU DZIAŁANIA HAMULCA
u mnie nie wiem jak odpalić COMFORT a opcjach, ale wl/wył. auto ręcznego jest dostępne, gdzieś właśnie w Main menu->Vehicle parameters - jest na BANK bo wczoraj odpaliłem LEXIĄ....
PS.: Jak ktoś wie gdzie aktywować w LEXI opcję COMFORT to byłbym wdzięczny za info
-
Czyli jest jakieś światełko w tunelu.
Kolego Jacku.
Nie bardzo rozumiem co udało Ci się osiągnąć.
Czy udało się z poziomu Lksji wyłączyć ten hamulec? Jeśli tak to gdzie?
Czy podanej ścieżki postępowania wynika możliwość wywołania opcji wyłączania hamulca na ekranie menu?
Czy mam rozumieć, że masz wyłączone Lksją automatyczne zaciąganie hamulca a poszukujesz czy i gdzie ta opcja pojawiła się w menu auta?
Dziękuję.
-
Temat dalej drążę ale bezskutecznie.
Zdecydowałem się na wizytę w ASO. Nawiasem mówiąc mam o tej stacji i poziomie obsługi bardzo dobre zdanie - niestety ceny nie zachęcają.
Zlecenie było na:
1) aktywację asystenta parkowania - przód (z racji awarii przewodu od czujnika był wyłączony) - musiałem to aktywować aby zająć się szukaniem miejsca awarii,
2) załączenie indeksowania lusterek,
3) wyłączenie sygnalizacji dźwiękowej niezapiętych pasów kierowcy.
4) wyłączenie automatycznego zaciągania hamulca postojowego.
Wszystko to było kiedyś osiągalne.
Niestety teraz sukcesem zakończyło się tylko zadanie 1 - czyli najprostsze. Według sympatycznego mechanika pozostałe zadania są niewykonalne . Podobno co jakiś czas pojawia się partia nowych aut z coraz bardziej okrojonymi opcjami komputera.
Zapłaciłem 175 zł wiec wyszło raczej drogo za tak marny rezultat.
Czy myślicie, że rzeczywiście jestem skazany na ten upierdliwie zaciągający się hamulec?
Leszek
-
Opcję 3 i 4 da się spokojnie nawet nowym diagboxem zrobić, trzeba tylko umieć znaleźć te zakładki w BSI.
Opcja 2 nie występuje w każdym aucie i jak nie ma jej fabrycznie to zazwyczaj nie da się jej ot tak włączyć.
-
Serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem i podpowiedzi ale niestety jest jedno ”ale”.
Na ogół piszecie, że się da lecz nikt nie chce podać konkretnej ścieżki postępowania. Są to podpowiedzi w stylu „...na pewno wyzdrowiejesz tylko musisz pójść do dobrego lekarza..”
Konkretnie podpowiedział kolega Jacek Szewczyk tylko nie wiem czy proponowana ścieżka:
TEST GLOBALNY
BSI
TELEKODOWANIE
TELEKODOWANIE RĘCZNE
KONFIGURACJA
DEFINICJA POJAZDU (2/3)
na samym dole WYŚWIETLANIE NA EKRANIE TRYBU DZIAŁANIA HAMULCA
doprowadza tylko do wyświetlenia czegoś na ekranie, czy uruchamia (i gdzie) opcję wyłączania. Co mi z samego wyświetlenia na ekranie trybu działania hamulca?
Niestety nie posiadam własnego programu diagnostycznego więc za wszystkie próby (nieudane też) muszę zapłacić cennikowe podpięcie kompa. Już wtopiłem w ten hamulec kilka ładnych stówek i… nic. Proszę więc o konkrety bo tylko taką podpowiedź będę w stanie wykorzystać jadąc do warsztatu i płacąc ale już nie „w ciemno”.
Co do załączenia indeksowania lusterek to też powinno pojawiać się jako opcja w oprogramowaniu bo sprzętowo w aucie wszystko jest. Chyba, że potrzebny jest jakiś bardzo cenny moduł na którym Citroen zaczął oszczędzać krocie. Skoro mam lusterka sterowane elektrycznie, pamięć foteli i klimy to logiczne, że ustawienie lusterek powinno działać łącznie z pamięcią ustawienia fotela kierowcy (jeśli już nie jako załączające się z wrzuceniem wstecznego).
Wreszcie kwestia wyłączenia sygnalizacji dźwiękowej niezapiętych pasów kierowcy.
Zgodnie stwierdzacie, że mechanik niekumaty bo to proste tylko trzeba znaleźć zakładkę w BSI. Tak jak z poprzednimi zagadnieniami byłem u trzech zawodowych mechaników specjalizujących się w autach francuskich i poddali się. Jeden z nich ma starszą wersję Lexxii, którą kiedyś skutecznie wyłączył mi sygnalizację pasów w poprzednim MK2 – teraz kicha.
Napiszcie proszę konkretną ścieżkę.
Jeszcze raz dziękuję.
Leszek
-
Paweł Zysk napisał:
Tak jak wcześniej pisał Jacek
TEST GLOBALNY
BSI
TELEKODOWANIE
TELEKODOWANIE RĘCZNE
KONFIGURACJA
DEFINICJA POJAZDU (2/3)
na samym dole WYŚWIETLANIE NA EKRANIE TRYBU DZIAŁANIA HAMULCA
W menu auta pojawi się włączenie lub wyłączenie elektrycznego hamulca.
Ewentualnie do kompletu po teście globalnym:
Kalkulator wyświetlacza wielofunkcyjnego/telekodowanie/telekodowanie ręczne/konfiguracja menu personalizacji; tam zaznaczyć też że ma pokazywać opcję hamulca w menu
Zapinanie pasów kierowcy w Diagboxie jest w BSI/telekodowanie ręczne/opcje klient
a reszta zapinek pasażerów w opcjach bezpieczeństwa w BSI
-
Dziękuję za konkrety.
Niestety następna próba nieudana. W Lxii z ubiegłego roku nie pojawia się na samym dole WYŚWIETLANIE NA EKRANIE TRYBU DZIAŁANIA HAMULCA
Również wyłączenie pasów kierowcy się nie udało. Zakładka dotycząca kierowcy wyłącza wszystkie pasy.
Czas na urlop. Dalsze próby we wrześniu, po powrocie.
Jeszcze raz dziękuję.
Leszek
-
Samego pasa dla kierowcy nie da się wyłączyć. Albo wszystkie razem albo w cale.
-
W Mk2 miałem wyłączoną sygnalizację niezapiętego pasa tylko kierowcy. Kolejne uwstecznienie w nowszym modelu. Ciekawa polityka.
Leszek
-
Też nie miałem wyłączania hamulca w opcjach, moja C5 pochodzi z Francji. Mechaniki z serwisu z Mogilskiej po południu:-) mi to zrobił bez problemu. Jarek Piekara go polecał... Pasów niestety nie dało sie wyłączyć, mozna wszystkie oprócz kierowcy. Niestety moja radość była krótka, po pierwsze na desce pali się ciągle lampka i po otwarciu drzwi piszczy upierdliwie:-(. Może przyda sie zimą.
Napisz na priv, podam Ci numer do tego mechanika, no chyba że już u niego byłeś...
-
Wracam do tematu, wreszcie znalazłem gdzie aktywować możliwość włączania/wyłączania automatycznego hamulca postojowego, wadą jest że pali się kontrolka "auto break off" ale nie piszczy przy otwieraniu drzwi. Ścieżka dostępu dla zainteresowanych majsterkowiczów:
Zakładka Naprawa > po teście globalnym kliknąć na "inteligentny... (BSI)", potem Telekodowanie> Ręczne telekodowanie> Konfiguracja pojazdu>informacja dla kierowcy> wybór na ekranie wielofunkcyjnym trybu działania hamulca elektrycznego, zaznaczamy żeby był i potwierdzamy i mamy dostęp z poziomu ekranu między zegarami. Howgh :)
Edit:
Faktycznie pika przy wysiadaniu i niezaciągniętym ręcznym.
-
Witam.
Aktywowałem DIAGBOXEM opcję hamulca ręcznego na wartość(obecny), niestety cały czas nie mam w menu w zegarach opcji Comform..
Zna ktoś rozwiązanie na ten temat?
Zbliża się zima, chciałbym mieć możliwość decydowania kiedy chce zaciągać hamulec ręczny.
-
Cześć,
tak się zastanawiam czy trochę nie demonizujecie tego automatycznego zaciągania ręcznego. Przez ostatnie 6 lat miałem auta w których była ta funkcja i nawet mi do głowy nie przyszło, by ją deaktywować a w żadną z minionych zim z elektrycznym ręcznym problemów nie miałem - nawet gdy mrozy dochodziły do -30.
Może jeśli auto nie jest regularnie jeżdżone i stoi przez kilka, kilkanaście dni pod rząd na mrozach to może się coś przyciąć, tyle, że przed takim postojem można ten ręczny deaktywować ręcznie i problem z głowy. A odpadają wszelkie problemy z kontrolkami, piszczeniem itp:)
-
Cześć,
tak się zastanawiam czy trochę nie demonizujecie tego automatycznego zaciągania ręcznego. Przez ostatnie 6 lat miałem auta w których była ta funkcja i nawet mi do głowy nie przyszło, by ją deaktywować a w żadną z minionych zim z elektrycznym ręcznym problemów nie miałem - nawet gdy mrozy dochodziły do -30.
Może jeśli auto nie jest regularnie jeżdżone i stoi przez kilka, kilkanaście dni pod rząd na mrozach to może się coś przyciąć, tyle, że przed takim postojem można ten ręczny deaktywować ręcznie i problem z głowy. A odpadają wszelkie problemy z kontrolkami, piszczeniem itp:)
Pewnie, że można wyłączyć hamulec postojowy ręcznie po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu, ale wtedy piszczy jak się wysiada z autka. :)
Warto to jednak zrobić, gdy temperatura gwałtownie spada (wieczorem), a przed postojem jedzie się po kałużach i mało było hamowania (zimne tarcze), to wtedy zamarzająca woda może przykleić klocki do tarcz. Podobne zjawisko zajdzie przy jeździe po śniegu i ciepłych tarczach. Ale to teoria, a wiele zależy od budowy hamulców i wielu innych czynników.
Tutaj jednak piszemy o C5 X7 i najlepiej jak zgłosi się kolega, któremu klocki zimą przymarzły do tarcz, to będziemy się pilnować. ;)
-
Podpowie ktoś jak zmusić C5 żeby wyświetliło się opcja dotyczące ręcznego w zegarach? DiagBoxem ustawiłem parametr na obecny.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka