Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]  (Przeczytany 7515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2017, 23:03:10 »
Sprawdziłem wtyczkę i podczas wkładania przekaźnika pin 8-9 powoduje załączenie przekaźnika przy zamkniętym aucie. Między pinem 8(-) a 9(+) jest 12,7V, jakbyś mógł sprawdzić Przemku przy okazji czy masz podobne zachowanie przekaźnika byłoby fajnie :)
Pozdrawiam.


Dopiero zauważyłem Twojego posta, dzięki za filmik. Na chwilę obecną znowu sprzęgło mi strzeliło w XMie także brak światła mi mniej przeszkadza niż brak sprzęgła ale jakby udało Ci się te pomiary zrobić to za jakiś czas zobaczę co się u mnie dzieje i porównam :)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 05, 2017, 22:38:16 »
Pomierzyłem i mam tak samo. Przy zamkniętym (ale przy otwartych drzwiach też) przekaźnik jest załączony i pomiędzy pinami 8 i 9 jest 12V. Sprawdzałem też przy zamkniętym aucie z centralnego i jest to samo (ale centralny jest nie oryginalny jakby co).

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 22, 2017, 21:01:48 »
Znalazłem chwilę, żeby zajrzeć do oświetlenia i jest tak jak pisałeś Przemku: po 10min od zamknięcia auta pobór ze 130mA spada na 20-30mA. Powtórzyłem test 2razy i jest pozytywnie. Problemem u mnie jest interfejs od LPG. Jak jest podłączony do wtyczki sterownika LPG to kradnie ok 70mA. Przekaźnik ściemniacza oświetlenia rano jest chłodny także temat odpuszczam. Dzięki za pomoc :)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 22, 2017, 21:14:13 »
Cała przyjemność po mojej stronie. Fajnie, że udało Ci się znaleźć winowajcę :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 22, 2017, 23:23:52 »
Teraz trzeba się innym "problemem" zająć póki schowek otwarty :)
 

No i wykrakałem awarię  centralnego :)

... Zauważyłem też że jak z pilota odrygluję drzwi to HA się uaktywnia zanim otworzę drzwi a nie było tak wcześniej także kolejna rzecz do sprawdzenia...


Problemem okazał się sterownik centralnego zamka, który podawał impuls albo co innego o otwarciu drzwi które były zamknięte dlatego HA się uaktywniało. Dzisiaj padł całkowicie centralny i po podmiance sterowników na inny centralny działa i HA milczy dopóki nie otworzę drzwi. Teraz kojarzę temat sprzed roku o załączającym się "bez powodu" alarmie przy zamkniętym aucie :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2017, 21:38:54 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Wysoki pobór prądu - co odpowiada za pracę przekaźnika [MKII ES9J4]
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 24, 2017, 14:48:13 »
Czy doszedłeś może co było uszkodzone w sterowniku od centralnego zamka? W moim aucie jest identycznie, tzn. po otwarciu samochodu z pilota mrugają kierunkowskazy, zapala się światło w kabinie i uaktywniają cewki HA. Mam teorię, że to może mieć związek z problematycznym tylnym zaworem HA, który nie zawsze się otwiera po uruchomieniu silnika. Myślałem, że tak ma być, bo to auto z 2000r.