Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,0 HPI sterownik silnika  (Przeczytany 4449 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
2,0 HPI sterownik silnika
« dnia: Październik 02, 2020, 11:09:34 »
Cześć, mam padnięty sterownik silnika w 2.0 HPI i chciałem zamówić nowy, ale na allegro nie ma możliwości zakupienia takiego, żeby cały numer części był identyczny:

Poszukuję z nr części to: S11823007 F 9644849480
Czy sterownik z inną literką na końcu i tym następnym numerem będzie działał?
Na alledrogo nie znalazłem takiego z identycznym numerem



Tak wiem 2.0 HPI to gówno i nie warto w niego inwestować, ale chce go przywrócić do jazdy.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2020, 12:06:13 »
Ja bym się skupił na numerze stojącym po HW - jak sprzęt jest ten sam, to resztę załatwi klonowanie/telekodowanie.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2020, 12:40:50 »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2020, 13:52:31 »
Z powyższego wątku wynika, że literka po nr zesci to miesiac produkcji dolny numer  to numer Hardware'u a górny to numer softwaru'u.


Kupiłem taki sterownik:

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2020, 16:46:17 »
Czyli sprzętowo ten sam, ale z nowszym oprogramowaniem...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2020, 17:52:35 »
Mam ten sam przypadek ale już odpuściłem ratowanie wieloryba.

Nagroda została przyznana
.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2020, 19:57:20 wysłana przez Dariusz Kłeczek »
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2020, 19:05:49 »
Niejeżdżące C5 przedlifty to niestety poniżej tysiąca chodzą

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2020, 19:59:21 »
To szczerze mówiąc wolę oddać na szrot na jedno wyjdzie.  Sama przepustnica to około 700 zł. Silnik 600 itp. Gdy to wieś vagen to poszedłby bez zająknięcia.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 052
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2020, 21:14:01 »
A kto ten silnik za 600 kupi?  :D To że tyle cenią nie znaczy się się sprzedają... Nie HPI.

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 04, 2020, 09:59:26 »
Obstawiam że kolega z postów wyżej za sam sterownik dał 400 do 600.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2020, 08:20:05 »
Sterownik 400zł
Kupiłem auto za 2 000 i włożyłem już w niego drugie tyle, z czego 550 kosztował regulator ciśnienia.
Auto jest w bardzo dobrym stanie, wersja exclusive itd, szkoda mi go na złom oddać, szczególnie że ostatnio zmieniłem rozrząd z pompą wody (500km przed awarią).
Chciałbym go przywrócić do stanu jezdnego i sprzedać, lub jeździć do zajeżdżenia. Problemem jest to że żaden mechanik w Łodzi nie chce się podejmować napraw na tym silniku.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 052
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2020, 09:06:38 »
Sterownik 400zł
Kupiłem auto za 2 000 i włożyłem już w niego drugie tyle, z czego 550 kosztował regulator ciśnienia.
Auto jest w bardzo dobrym stanie, wersja exclusive itd, szkoda mi go na złom oddać, szczególnie że ostatnio zmieniłem rozrząd z pompą wody (500km przed awarią).
Chciałbym go przywrócić do stanu jezdnego i sprzedać, lub jeździć do zajeżdżenia. Problemem jest to że żaden mechanik w Łodzi nie chce się podejmować napraw na tym silniku.
Nie tylko w Łodzi. Żaden mechanik który zna ten samochód nawet go nie dotknie. Kolega mechanik miał Lagunę 2.0 IDE (Ta sama zakała co 2.0 HPi)  i był bardzo szczęśliwy jak ją sprzedał.  :D Fakt że jak ją zrobił to jeździła ładnie.
Samochody z tymi silnikami generują obecnie koszty niewspółmierne do wartości pojazdów... Dodatkowo LPG to słaby pomysł.
 Najlepsze co można zrobić, jeśli jest ładna karoseria to swap na zwykły 2.0 16V EW10J4.

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2020, 10:02:34 »
myślałem o przekładce, ale tego też nikt się nie chciał podjąć...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 052
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2020, 11:24:55 »
Przekładka to pikuś, najgorsza będzie elektronika. Tu najlepiej by było mieć dawcę (rozbitego lub angola) z BSI i ECU od razu by była wiązka silnika. Wtedy po prostu się przekłada silnik z wiązką (skrzynia pewnie pasuje). Zmienia się BSI, zamienia się pestki z kluczyka lub całą stacyjkę i temat załatwiony. Pozostanie ewentualnie zakodować BSI do wyposażenia.
 Wątpię żeby ktoś się podjął. Takie operacji zwykle trzeba robić samemu.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2020, 12:25:18 »
Hapeik Sławomira już w garażu, bardzo fajny egzemplarz. Niedługo będę wkładał do niego zwykłego 2.0 16v.

Sama robota jest prosta, ale trzeba mieć trochę gratów. Potrzeba:
- silnik
- kawałek wydechu od kolektora do kata (lub dalej), bo HPi pierwszą sondę ma wkręconą w kolektor, a zwykły EW w kołnierz przed złączem elastycznym w rurze wydechowej za kolektorem,
- ECU silnika. I teraz tak, tu są dwie opcje. Jeśli mamy tylko ECU, to trzeba je wyczyścić i powiązać z BSI. Jeśli natomiast mamy zestaw startowy (ECU, BSI, kluczyk), to przekładamy wszystko i wymieniamy groty (sam metalowy kluczyk), żeby pasował do stacyjki i drzwi.
- grube węże od silnika do chłodnicy
- chłodnica wody w HPi ma inaczej wyprowadzony górny króciec. Trzeba albo mieć chłodnicę ze zwykłego 2.0 16v, albo dociąć przewód chłodniczy na wymiar
- przewody paliwowe idące od prawego kielicha do silnika. HPi ma inne, ale można spróbować dorobić przy użyciu zwykłych gumowych.
- obudowa filtra powietrza. Góra obudowy ma wyprowadzanie do przepustnicy w innym miejscu.

Chyba tyle. Skrzynia i półosie pasują, reszta elektroniki również. Pompa w baku też może zostać.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2020, 14:13:57 wysłana przez Daniel Wolny »

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2020, 12:06:13 »

Zamówiłem sterownik na alledrogo i skopiowałem mu immobiliser. Niestety po zamontowaniu auto wypluło jeszcze więcej błędów:


P1631
P0215
P1635
P1153
P0340
P1601


I dalej dupa.


W Łodzi żaden mechanik nie chce się podjąć naprawy tego silnika.


Co robić?! Jest jeszcze jakaś nadzieja?

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 13, 2020, 15:19:19 »
P1631 błąd wewnętrzny sterownika, a to oznacza uszkodzony sterownik, a dokładniej wyczyszczony flash.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 13, 2020, 15:47:11 »
@Andrzej Barzał


Da się coś z tym zrobić? Czy mogło do tego dojść poprzez nagminne kasowanie błędów?


Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 13, 2020, 15:48:53 »
@Andrzej Barzał


Da się coś z tym zrobić? Czy mogło do tego dojść poprzez nagminne kasowanie błędów?
Tak to jest właśnie efekt kasowania

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2020, 16:03:36 »
Jak z tego błędu wybrnąć?

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 13, 2020, 16:18:55 »
Wgranie od nowa flasha rozwiązuje problem do następnej próby kasowania błędów.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2020, 18:31:18 »
Wgranie od nowa flasha rozwiązuje problem do następnej próby kasowania błędów.
Chyba że sterownik który kupiłeś też był walnięty, sprawdzałeś może???

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 14, 2020, 10:08:58 »
https://www.youtube.com/watch?v=1ZIRdRFfz3I Tu masz wyjaśnione (po rosyjsku) dlaczego tak się stało i jak temu zapobiec.  Na innych filmikach pokazane jest na czym polega naprawa.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2020, 10:20:47 wysłana przez Andrzej Barzał »
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Trzciński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2,0 HPI
  • Zainteresowania: Militaria
  • Miejscowość: Łódź
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 14, 2020, 14:56:18 »
Więc tak, sprawdziłem oba sterowniki w PP2000 i oto rezultaty:




Sterownik mój stary:

Pokazuje tylko jeden błąd: P1631
RCO – 5%
Ma zajęte 51 miejsc kasowania błędów.


Nowy z allegro:

Pokazuje 4 błędy:
P1153
P1631
P1635
P1637
RCO – 5%
Ma zajęte 50 miejsc kasowania błędów.


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: 2,0 HPI sterownik silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2020, 15:16:19 »
Jeden i drugi ma uszkodzony flash
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.