Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy  (Przeczytany 3698 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Snarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16v break - kombi
  • Zainteresowania: gram na saxie!!
  • Miejscowość: Białystok
2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« dnia: Wrzesień 26, 2009, 14:00:06 »
panowie, dzisiaj podczas jazdy nagle zdałem sobie sprawę że silnik przestał pracować na wszystkich garach....
po wyłączeniu, odczekaniu, odłączeniu akumulatora niestety nic sie nie zmieniło....
pracuje jak traktor, przy tym strzela sobie z tłumika nie wszystkie gary chodzą...tak samo na benzynie i na LPG...

co to może być i jak z tym poradzić...pomocy
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenie i nie ubierają tego faktu w słowa.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2009, 15:09:44 »
Sprawdzić najpierw czy świece nie są okopcone, tudzież całkowicie spalone.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Dariusz Snarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16v break - kombi
  • Zainteresowania: gram na saxie!!
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 26, 2009, 15:15:01 »
w sumie miałem kiedyś taką sytuację..jak jechałem w trasę to też tak się stało ale wtedy wystarczył postój 20 minutowy..
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenie i nie ubierają tego faktu w słowa.

Offline Dariusz Snarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16v break - kombi
  • Zainteresowania: gram na saxie!!
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2009, 16:42:11 »
nic z tego  - zaturlałem się jakoś do norauto wymieniłem świece....i nic, dalej jak traktor pracuje..na nie wszystkich garach pracuje, czy pozostaje mi już tylko ASO?
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenie i nie ubierają tego faktu w słowa.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2009, 20:08:09 »
Najbardziej jest podejrzana cewka zapłonowa zwana też listwą zapłonową, jest ona wspólna dla wszystkich 4 cylindrów. Odżałuj kasę na jakiś porządny serwis, żeby nie wymieniać części na chybił-trafił.
Swoją drogą na allegro są w przystępnych cenach, ale ja bym jechał mimo to na porządną diagnozę.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Mariusz Szawernoga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: wrocław
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6 HDI i trochę innego sprzętu
  • Zainteresowania: samochody , fotografia
  • Miejscowość: wrocław
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2009, 21:21:15 »
zespol cewek to awaryjne ustrojstwo - pada w wielu samochodach , nawet w saabie uchodzi za awaryjny . objawy sa typowe , niestety .....
"Ludzie nadal będą używać koni. Samochód to tylko ciekawostka, przelotna moda"

Offline Dariusz Snarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16v break - kombi
  • Zainteresowania: gram na saxie!!
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 27, 2009, 18:58:23 »
listwa zapłonowa - z tego co widzę nie jest aż tak strasznie droga,..ale tak pomyślałem czy to może nie jest kolejna anomalia spowodowana instalacją gazową, kiedyś jak skończył mi się całkowicie gaz to auto w ogóle nie chciało jechać na benzynie mimo strzałeczki na połowie baka, jakby wmówiło sobie że nie ma paliwa..może ktoś miał taki problem?
od tak pytam, w sumie forum jest od pytań:)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenie i nie ubierają tego faktu w słowa.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2009, 19:33:59 »
LPG może mieć wpływ na to, może też nie mieć - jest to wróżenie z fusów lub szklanej kuli. Jedź na porządną diagnozę, najlepiej do jakiegoś kumatego ASO.
Ja miałem krótko po montażu LPG 3 lata temu bardzo podobne objawy, przyczynę pokazała Proxia, a okazała się nią nieszczelność w układzie dolotowym spowodowana uszkodzonym oringiem na wtryskiwaczu. Monter LPG po prostu dla ułatwienia powyciągał wtryski benzynowe i przy ponownym montażu uszkodził jeden oring.
Ale w Twoim przypadku nie ma co zgadywać - przyczyn może być wiele. Może to być też listwa, może być jeszcze coś innego.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2009, 20:37:33 »
Szkoda pieniędzy na serwis i podłączanie do komputera. Wykaże wypadające zapłony. Miałem sporadycznie, tzn krótkotrwale  to samo. Wymiana na używkę za 120 zł (pasuje też od Xary Picasso 1.8 lub 2.0 16V ) rozwiązało problem.
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Offline Dariusz Snarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16v break - kombi
  • Zainteresowania: gram na saxie!!
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2009, 15:53:22 »
zamówiłem wreszcie cewkę zapłonową firmy EXPERT-LINE zamontowałem - bo to akurat proste , i wiecie co? nic nawet nie odpalił, niby nowa, niby ten model od tego silnika i nawet razu nie załapał...porażka normalnie.
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenie i nie ubierają tego faktu w słowa.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2009, 13:14:44 »
Witam
A jak, że się tak skromnie zapytam, się ma sprawa z przewodami wysokiego napięcia.
Z poprzedniego auta (też na LPG) wiem, że potrafią narobić sporo zamieszania.

Pozdrawiam
Swenson

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 11, 2009, 15:18:55 »
W tym silniku nie ma przewodów WN :)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 11, 2009, 20:03:18 »
EEE.....no tak, no to sory więcej pomysłów brak.
Swenson

Offline Kazimierz Boznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: dębica
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: dębica
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 18, 2009, 16:23:36 »
wczoraj spotkało mnie to samo co kol.dariusza,praca na 2 garach,mają koledzy jakieś pomysły nadmienie że świece wymienione cewka sprawdzona ponoć sprawna

Offline Kazimierz Boznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: dębica
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: dębica
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 18, 2009, 17:43:13 »
a może kol.dariusz poradził sobie z tą awarią za każdą podpowiedż będe wdzięczny

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 18, 2009, 17:50:40 »
Cytuj

Kazimierz Boznański napisał:
wczoraj spotkało mnie to samo co kol.dariusza,praca na 2 garach,mają koledzy jakieś pomysły nadmienie że świece wymienione cewka sprawdzona ponoć sprawna
Cytuj

 
Zacznij od podmiany 100% sprawnej cewki. Poruszaj złączem cewki podczas pracy silnika. U mnie np. na 90% przyczyną awarii tej cewki było właśnie złącze.
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Offline Kazimierz Boznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: dębica
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: dębica
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 18, 2009, 21:16:33 »
Cytuj

Andrzej Orych napisał:
Cytuj

Kazimierz Boznański napisał:
wczoraj spotkało mnie to samo co kol.dariusza,praca na 2 garach,mają koledzy jakieś pomysły nadmienie że świece wymienione cewka sprawdzona ponoć sprawna
Cytuj

 
Zacznij od podmiany 100% sprawnej cewki. Poruszaj złączem cewki podczas pracy silnika. U mnie np. na 90% przyczyną awzamówiłem wreszcie cewkę zapłonową firmy EXPERT-LINE zamontowałem - bo to akurat proste , i wiecie co? nic nawet nie odpalił, niby nowa, niby ten model od tego silnika i nawet razu nie załapał...porażka normalnie.arii tej cewki było właśnie złącze.

Offline Kazimierz Boznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: dębica
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: dębica
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2009, 22:14:24 »
kol.Andrzej załapał

Offline Kazimierz Boznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: dębica
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: dębica
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 18, 2009, 23:29:52 »
no to chyba bardzo żadka usterka w c-5 skoro brak porad,pewnie tylko servis

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 16 V - praca na 2 garach? !! pomocy
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 18, 2009, 23:33:05 »
A ile razy i co jeszcze madrego mozna napisac na ten sam powracajacy temat?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR