W tym silniku nierówną pracę może generować wiele rzeczy. Żeby po kolei je wykluczać niezbędne jest podłączenie auto do komputera, a dokładniej Lexii. Z parametrów pracy silnika można wiele wywnioskować. Np. patrząc na ciśnienie w kolektorze dolotowym ze wskazań MAP sensora można stwierdzić czy układ dolotowy za przepustnicą jest szczelny (innymi słowy czy podczas wymiany świec coś nie zostało źle złożone), temperatura cieczy chłodzącej (zielony czujnik umieszczony po niżej prawej strony przedniej głowicy silnika stojąc przed autem), powietrza (szary, w rurze dolotowej powietrza), potencjometr przepustnicy (kremowy przykręcony do osi przepustnicy), sonda lambda (jej wtyczka koloru jasno brązowego znajduje się na grodzi pod spodem zbiornika LHM, koszulka przewodu sondy ma niebieski kolor), cewka zapłonowa, silnik biegu jałowego (szara 3 pinowa wtyczka zaraz obok przepustnicy) te wszystkie rzeczy widać jak pracują na bieżąco. Sprawdź czy przewód podciśnieniowy do regulatora ciśnienia paliwa jest prawidłowo założony i czy nie jest przycięty. Znajduje się on od strony rozrządu w okolicy czarnej wtyczki elektrycznej z czerwoną zasuwką umieszczonej pionowo, w okolicy są też przewody paliwowe. Zdejmij i przyjrzyj się wtyczce MAP sensora (czy piny żeńskie nie są zbytnio rozchylone), szara 3 pinowa wtyczka między grodzią, a kolektorem dolotowym również od strony rozrządu. To wszystko możesz sprawdzić sam w 5 minut.