Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Andrzej Szewczyk w Czerwiec 23, 2020, 11:45:56
-
Wymieniał może ktoś zawieszenie w c5 na sportowe marki MTS? Jakie jest wasze zdanie? Poniżej wrzucam link
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-obnizajace-mts-citroen-c5-iii-8608724697
-
Już nieaktualne. Ponoć badziewie które się nie sprawdza w tym aucie.
-
Jak chcesz to będę miał swoje do oddania od kombi,nie pamietam firmy ale jakieś niemieckie.U siebie wracam do seri bo dla mnie za nisko i twardo.
-
Nie dzięki. Trochę poszperałem w necie. Wolę mieć orginalne i komfort
-
I słusznie że zostawiasz serie.
-
Ja wstawiłem z P508 GT, które są teoretycznie krótsze o 3 cm (według katalogów 377mm zamiast 409 jak w oryginale w C5) i szczerze powiem, że nic się nie zmieniło jak stoi na kołach. Fakt sinik w GT to 2.2 HDi więc cięższy. Teraz poluję na komplet z 2.0HDi od 407-ki bo są jeszcze krótsze (366mm), zobaczymy jaki będzie efekt.
U siebie potrzebuję obniżyć auto z przodu o ok. 2 cm. Seryjnego tyłu nie ruszam
-
I z508-ki pasują ?zarówno przód i tył ?
-
Pasują z GT czyli przód taki sam jak w 407 i C5. Ale niczego nie zmieniają w temacie obniżenia. W pozostałych 508 są inne bo jest zwykły mcpherson.
-
Ja potrzebuje do tylu,znalazłem na All. prawie nówki za śmieszną kasę i dlatego pytam czy podejdą do C5.
-
Zmieniałem tylko przód, tył z 508-ki jest mi obcy
-
Wczoraj kupiłem prawie nówki tył springi z amorami od 508 gt, niby są taki same jak od C5 mało tego nie ma różnicy między sedanem a kombi.Dzisiaj mechanik będzie montował to się okaże czy faktycznie podejdą,jeśli tak to z przodu będą od cytryny a tył od peuegota zobaczymy jak to stoi i jeździ.Zawias zrobiony,jeśli chodzi o wygląd to jest git co do tłumienia to wydaje mi się że tył mniej buja i nie dobija na dziurach tak jak na seri z Citroena(porównywałem u znajomego który też ma sprężynowca).
-
Wracając do tematu to jeśli ktoś chce wymienić sprężyny na inne to proponuję dać od 508-ki GT jeździ się na nich duuuuużo lepiej niż na oryginałach (inna charakterystyka pracy).
-
Ja niestety z nich zrezygnowałem, bo były za twarde i zbyt "hałasujące". Niestety na sposób mało komfortowy. Wsadziłem z 407-ki (1 kropka czerwona i niżej dwie zielone) bo myślałem, że przód będzie niższy, na czym mi zależało. Ale niestety, jeśli jest niższy to nieznacznie (od rantu błotnika do dolnej części fabrycznego dekielka 43,0cm), brałem z wersji 2.0HDi. Jedyna zaleta to lepiej wyciszają "tarki" reszta bez zmian w porównaniu do 508 GT.
Mam trzy zestawy teraz na przód - fabryczny C5, 508 i 407. Przed montażem wszystkie trzy mają identyczną wysokość. Najzgrabniej przód wygląda na tych z 407 ale do gleby dalekooooo, na pozostałych optycznie za wysoko.
-
Dawałeś same sprężyny czy razem z amorami? swoją drogą podziwiam cię za zapał bo żeby to wymienić to jest trochę roboty a u ciebie było razy trzy.
-
Dużo roboty z tym nie ma. 5 śrub i zrobione. Trzeba tylko opanować myk ze składaniem tego z powrotem, bo dolne mocowanie amora opornie wchodzi jeśli jest przekrzywione w stosunku do aluminiowego wspornika zwrotnicy. Jedna strona 45-60 minut
Wstawiłem komplet z 407-ki, tak samo jak wcześniej 508-ki.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie
-
Czyli zwykle sprężyny przód od peygeota 407 podejdą do c5 i będzie nieco obniżony? Bo mnie wkurza ze moje x7 z przodu stoi wyżej i przez to gorsze sterowanie jest
-
Wkładałem przednie od 407 z hdi do mojego hdi i różnicy nie było. Dopiero sprężyny razem z amorami z 508ki gt hdi dały odpowiedni wynik. Być może przypadek ale się udało.
-
Ja do swojej byłej C 5 dałem komplet przód plus tył z 508 gt i dopiero wtedy poprawił się wygląd (siedział ciut niżej) to i prowadzenie było lepsze.
-
Denerwuje mnie ten opadnięty delikatnie tyl względem przodu, mam lpg i to dodatkowe obciążenie, plus hak którego się muszę pozbyć bo i tak nie korzystam