Witam ponownie
Oczywiście w trasę nie pojechałem - jadę za tydzień - dzidzia ma temperaturę więc... sami rozumiecie.
Jak na razie przebieg 150 tys. km - niedługo, za jakieś 50 km stuknie. Na Unik'u zrobiłem na razie 50 km więc nie mamy o czym chwilowo dyskutować.
Natomiast - kupując ten preparat w serwisie Cytryny za cenę taką jak na allegro
miałem przyjemność przez chwilę rozmawiać z szefem serwisantów. Powiedział mi kilka ciekawych rzeczy:
1. Najlepszy olej napędowy według niego - LOTOS - przynajmniej ten normalny. Oczywiście stacja firmowa.
2. Zmiana filtra paliwa - 20 tys km - razem z filtrem powietrza.
3. Zmiana filtra oleju - 10 tys.
4. Olej w skrzyni biegów - 50 tys - tak samo wspomaganie kierownicy.
5. Wąż doprowadzający olej do turbiny - 50 tys - jakieś sitko się zapycha i są kłopoty ze smarowaniem.
Co do Unik'a - powiedział co w stylu - jest to jedyny homologowany przez citroena preparat. My polecamy a co pan zrobi, pana sprawa. Na pewno nie zaszkodzi.
Oczywiśie trochę się z nim kłóciłem co do wymian oleju itd ale zabił mnie stwierdzeniem - a co jest tańsze? wymienić olej dwa razy częściej czy robić turbinę?
I pewnie ma rację - licząc ostatnie wydatki na zmianę oleju:
2 x 28 zł za skrzynię biegów,
30 zł za filtr oleju,
85 zł za olej,
115 zł za filtr paliwa w porównaniu - do 900 zł za turbo - regenerowane.
Przy okazji - składając życzenia świąteczne poprzedniemu właścicielowi - przez przypadek spotkaliśmy się w banku, chwilę z nim pogadałem. Obecnie ma C4 picasso - powiedział że żałuje iż sprzedał xsarę. Jego C4 zaliczył już dwa razy serwis.
Tymczasem mamy zimę.