Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Mateusz Warych w Wrzesień 30, 2022, 16:58:11

Tytuł: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Warych w Wrzesień 30, 2022, 16:58:11
Dzień dobry, generalnie słabo znam się na samochodach... Mam C5 z 2012 roku DIESEL 163 Km. Nie wiem czy jest tam DPF czy FAP. Ale wyskoczył mi komunikat zapchania filtra cząstek stałych. Generalnie wyskoczył mi z 2 tygodnie temu ale jechałem na 4 jakiś czas na obrotach 3tys, i komunikat znikł. I wtedy jak mi to wyskoczyło to auto nie straciło na mocy. Wczoraj ponownie wyskoczył mi komunikat i chwilę później dodatkowo komunikat Check Engine i auto diametralnie straciło na mocy.
Powiedział by mi ktoś jaka jest najlepsza procedura wypalania tego filtra i czy jest jakiś komunikat czy coś ?  Czy muszę dać go do jakiegoś czyszczenia jak gdzieś wyczytałem/
Czy jest jakiś płyn który do tego trzeba gdzieś dolewać ?
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Niedziółko w Wrzesień 30, 2022, 17:01:50
Dzień dobry, generalnie słabo znam się na samochodach... Mam C5 z 2012 roku DIESEL 163 Km. Nie wiem czy jest tam DPF czy FAP. Ale wyskoczył mi komunikat zapchania filtra cząstek stałych. Generalnie wyskoczył mi z 2 tygodnie temu ale jechałem na 4 jakiś czas na obrotach 3tys, i komunikat znikł. I wtedy jak mi to wyskoczyło to auto nie straciło na mocy. Wczoraj ponownie wyskoczył mi komunikat i chwilę później dodatkowo komunikat Check Engine i auto diametralnie straciło na mocy.
Powiedział by mi ktoś jaka jest najlepsza procedura wypalania tego filtra i czy jest jakiś komunikat czy coś ?  Czy muszę dać go do jakiegoś czyszczenia jak gdzieś wyczytałem/
Czy jest jakiś płyn który do tego trzeba gdzieś dolewać ?
Trzeba podłączyć DB i spróbować podczas jazdy lub na postoju. Jeżeli to nie pomoże, to trzeba zdjąć i dać do czyszczenia na maszynę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Wrzesień 30, 2022, 21:38:45
Wypadało by sprawdzić czy jest płyn do fap w zbiorniczku, bo może ktoś zaprogramował dolewkę a płynu nie dodał.
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Wrzesień 30, 2022, 23:45:37
Tak jak kolega napisał trzeba podłączyć się interfejsem z Diagboxem i wejść w parametry wydechu. Tam sprawdzisz czy jest już osiągnięty próg zapchania cerem a następnie trzeba sprawdzić ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach i przy 3 tys a najlepiej przy depnieciu podczas jazdy. Z tego co pamiętam błąd wywala powyżej 300 mbar. Masz przebieg ponad 200 tys więc filtr może być do oczyszczenia-przeplukania. Filtr jest typu mokrego czyli Fap. Natomiast jeśli braknie dodatku a ktoś grzebał w komputerze i zresetował stan a fizycznie nie dolał płynu to Fap będzie się próbował dopalac co kilkadziesiąt km aż w końcu zacznie się przytykać sądzą. Warto mieć założona diodę lub apke Fap gdzie też można podglądnąć w jakim jest trybie pracy
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Październik 01, 2022, 09:44:53
Jak koledzy wyżej pisali podłączyć db odczytać błędy, i zdemontować zbiornik  dodatku Fap  i fizycznie sprawdzić czy coś tam w nim zostało, uzupełnić płyn i zaprogramować uzupełnienie.
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Październik 01, 2022, 16:53:51
Czy jest płyn można sprawdzić bez zdejmowania zbiornika... Jeżeli temperatura w czasie wypalania dojdzie powyżej 600st.C nawet do 800 to płynu napewno już nie ma.
Wtedy w ciemno kupić np litr uzupełnić skasować kompem, pojeździć po 2-3 wypalaniach temperatura powinna wrócić do 450-550 .
W czasie wypalania utrzymywać obroty powyżej 3000, zamontować diodę LED informująca o wypalaniu i będzie dobrze
Do tego skontrolować ciśnienie różnicowe.
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Październik 03, 2022, 09:26:35
Niby tak ale czytając co dolewają zamiast dedykowanego płynu i co kombinują to uważam że dla własnego dobra można tam zaglądnąć
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Krzyżak w Październik 03, 2022, 11:48:42
U mnie przy około 3000 obrotów pokazuje różnice ciśnień na poziomie 50-70 mbar - czy to dobrze i o czym to może świadczyć?
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Maciej Dudziak w Październik 03, 2022, 15:10:39
To się sprawdza pod obciążeniem. Jedynie jeszcze na obrotach jałowych powinno się utrzymywać jak najbliżej zera.
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 03, 2022, 20:16:42
U mnie przy około 3000 obrotów pokazuje różnice ciśnień na poziomie 50-70 mbar - czy to dobrze i o czym to może świadczyć?
Sprawdź jeszcze pod obciążeniem ale taki wynik jest ok.
Tytuł: Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Krzyżak w Październik 04, 2022, 06:54:02
U mnie przy około 3000 obrotów pokazuje różnice ciśnień na poziomie 50-70 mbar - czy to dobrze i o czym to może świadczyć?
Sprawdź jeszcze pod obciążeniem ale taki wynik jest ok.
bardzo dziękuję za info.