Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?  (Przeczytany 2325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Górecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Ozarow Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 HDI FAP 136KM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Ozarow Mazowiecki
[Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?
« dnia: Październik 01, 2016, 21:52:53 »
Witajcie, jak wiadomo oryginalnie w cytrynie sa klocki scinane



ale bez problemu mozna zalozyc klocki zwykle pelne



Podobno musza byc sciete aby byla mniejsza sila hamowania bo korektor sily hamowania jest tak ustawiony a nie inaczej ze jak damy klocki pelne i bedzie wieksza sila hamowania to bedzie problem, owszem moglby byc w aucie bez ABS a gdy mamy ABS to chyba w normalnych warunkach nie robi wiekszej roznicy i tylko wplywa na plus przy hamowaniu.

Zreszta dla mnie to nie logiczne tak czy siak bo od 50% zuzycia i tak biorą pelna powierzchnia, wiec o co tu chodzi?


Mozna zalozyc zwykle normalne klocki czy trzeba jednak takie cudowane?

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2016, 20:09:36 »
Ostatnio w swojej  c5 czyscilem tylne zaciski,wyjmowalem klocki byly TRW ze scieciem! kupuj jakieś markowe i tyle.ostatnio widziałe  KLOCKI EBC na tyłdo c5 za ok 70zł.TRW pewnie około 100zł.więc po co kombinować .pozdrawiam

przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Kamil Górecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Ozarow Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 HDI FAP 136KM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Ozarow Mazowiecki
Odp: [Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2016, 20:24:19 »
nie, nie chodzi o kombinowanie ale o to po co tak ktos to wymyslil, chodzi o wiedze dlaczego tak a nie inaczej, po co ktos zmienil to co od zawsze wygladalo tak jak powinno ;)

jakie sa tego powody, czemu to tak zaprojektowano?

PS: klocki sa tanie patrzylem jednak zastanawia mnie po wuj tak to zrobili. no i bede musial tarcze zmienic bo po 5-8mm od srodka i zewnatrz tarczy jest ruda, i tylko sam srodek tarczy wytarty ladnie przez klocek.
Osobiscie widze tu tylko sens zarobkowy, szybciej sie zuzyje od 100-50% ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 880
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2016, 12:54:31 »
te ścięcia po bokach mają ułatwić szybsze dopasowanie nowych klocków do starej tarczy oraz to ścięcie nie ma wpływu na to, że niepełna tarcza jest szlifowana przez klocki. Aby brały całą powierzchnię tarczy klocki musiałyby być szersze, ale ktoś uznał, że takie wystarczą. Być może ta tarcza jest również używana w innym aucie PSA i tam są takie szersze klocki.

Offline Kamil Górecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Ozarow Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 HDI FAP 136KM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Ozarow Mazowiecki
Odp: [Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2016, 13:00:55 »
tak tak sciecie nie powoduje mniejszego przylegania klocka po srednicy tarczy tylko wzdluznie.  :)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [Mk2] Klocki hamulcowe tył - Pelne czy scinane?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2016, 22:02:27 »
w xanti break(taki sam typ zacisku )wystąpilo utlenienie zacisku na styku z wahaczem.Powodowalo to skrzywienie zacisku wzgledem tarczy.Mechanik wyczyscil mi te utlenione aluminium.zalożył nowe tarcze klocki lucasa i w końcu powieszchnia tarczy wyglądała ok tzn cała blyszczala ,klocek dobrze dolegal.
w obecnej c5 mimo iż zacisk stoi prostopadle tarcza nie wygląda za dobrze.czyszczenie klocków i ich odblokowanie w zacisku troche pomogło.dodam że klocki byl zakladane nie dawno bo okladziny zostalo ok.3/4 nowych.takze polecam przeglad tylnych klocków co jakiś czas.do wyjecia wystarczą 2 klucze 8mm,a do czyszczenia papier scierny i jakas szczotka druciana.
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005