Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza  (Przeczytany 1404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Frydrychowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0 V6 24
  • Miejscowość: Grudziądz
Witam ponownie, mam do Was kolejne pytania, mianowicie chodzi o linke od gazu u mnie wygląda to tak:
http://img412.imageshack.us/img412/8530/linkae.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/8812/linka1.jpg
1. do czego służy mechanizm zaznaczony na zielono? i czy przy wciskaniu gazu to również powinno się wciskać?
2. do czego służy mechanizm zaznaczony na niebiesko/czerwono( na końcu tego jest takie kółeczko) i czy przez to kółeczko powinna iść linka od gazu?
ah i jeszcze jedno pytanie:
do czego służy mechanizm zaznaczony na zdjęciu poniżej?
http://img819.imageshack.us/img819/8812/linka1.jpg

pozdrawiam Artur

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2010, 10:19:13 »
Kolega nie posiada przypadkiem tempomatu u siebie ?

Offline Artur Frydrychowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0 V6 24
  • Miejscowość: Grudziądz
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2010, 11:04:38 »
posiada, ale niesprawny

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2010, 11:22:54 »
Witam.
Jak wciśniesz ten cypel (zielono zaznaczony) w tą gruszkę to obroty zwiększysz podciśnieniowo chyba, tak na chłopski rozum :) Nie jest połączone z linką gazu, to zapewne zauważyłeś.
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Artur Frydrychowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0 V6 24
  • Miejscowość: Grudziądz
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2010, 13:23:14 »
no okej, sprawdze czy jest tak jak mowisz, ale czy nie powinno być tak że to jakoś powinno się samo (pod wpływem wcisniecia pedału gazu) "dociskać, bo jak wciskam gaz, to ten mechanizm stoi w miejscu, nie "dogniata" się,
aha i sorry jeśli są to banalne pytania, no ale do tej pory czegoś takiego nie spotkałem i tak na moje oko coś tam nie gra, tylko musiałbym mieć jakiś wzór jak to powinno działać

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2010, 14:45:05 »
Jest wszystko ok na zdjęciach, jeśli Cie to uspokaja :) ten mechanizm nie jest połączony z linką gazu.
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Artur Frydrychowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0 V6 24
  • Miejscowość: Grudziądz
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2010, 17:12:49 »
a ta blaszka z kółeczkiem na końcu do czegoś służy? bo u mnie ona tylko sobie stoi w miejscu, nic nią nie rusza?

to się ciesze że jest ok, dziekuje za odpowiedz:)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2010, 00:42:01 »
http://img94.imageshack.us/img94/8978/dsc01976j.jpg

Być może mówisz o mechanizmie zmieniającym geometrie dolotu.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Artur Frydrychowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0 V6 24
  • Miejscowość: Grudziądz
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2010, 21:52:27 »
hmm, w sumie to nie, ale byc moze to jest przyczyna dlaczego moj samochod przestal wchodzic na obroty powyzej 4tys, czy moglbys opisac na jakiej zasadzie to dziala, jak sie za to zabrac, zeby zobaczyc czy to dziala... samochod idzie do 4tys obrotow ladnie, pozniej nagle tak jakby nie dostawal paliwa, przestaje "isc". Dodam ze pompa paliwa, wtryski, filtr paliwa odpadaja, bo dzieje sie tak na benzynie i na gazie


Więc sprawa niewchodzenia silnika na obroty, rozwiązana - winny okazał się tłumik końcowy, po jego zdjęciu nareszcie czuć moc samochodu:) a już miałem go dosyc....
teraz czas zaczac walke z silnikiem krokowym oraz wyciekami lhm-u

Offline rafał majka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: citroen Xm 3.0. 24v (ZPJ4)
  • Miejscowość: kraków
Re: XM mkII 3.0 V6 24v, kolejne 2 pytania początkującego cytryniarza
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 28, 2010, 21:23:14 »
kolego drogi te zdjęcia są od tempomatu które zrobiłeś.Mam też 3.0 24v.  a cięgno od gazu jest schowane niżej pod spodem . Zdjęcia nie zrobisz (nie będzie widać) także jak pociągniesz tempomat u góry ręcznie to na pewno obrotów ci nie podniesie. A co do cięgna gazu to jak ci spadnie to już nie dokupisz. mi się obruszało i spadło.Musiałem dorabiać na długość gwintowaną śrubę końcówki cięgna od malucha i jest na wymiar jak z aso. hehe.
gronostaj 100%