Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Wtrysk  (Przeczytany 4625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
[MK2] Wtrysk
« dnia: Grudzień 05, 2011, 13:58:07 »
Czy ktoś pomoże w rozszyfrowaniu usterek wtrysku

P299
P470
P1403
P1404
P1614

powodują one (lub któraś z nich) niezawodne świecenie kontrolki CheckEngine, poprzedzone znanym komunikatem:
"Depolution system faulty"
Innych objawów brak, choć przebieg słuszny (jak na pierwszą turbinę, sprzęgło i dwumasę) 255kkm.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2011, 17:26:37 »
Postaram się ale dopiero bo 22.30 jak wrócę do domu
POZDRAWIAM

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2011, 19:27:47 »
Pojawiły się objawy:
- mniej mocy w przedziale 1700-3000
- ograniczone obroty do 3000

Olej OK. (ubyło do połowy podziałki 13000 od wymiany)
Nie słychać nic niepokojącego z turbiny.

Offline Wojciech Maziarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Break mkI, 2.0i 16v + LPG
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2011, 13:31:55 »
Cześć,
jakoś nikt nie odpowiada, więc może ja na początek, żeby rozruszać wątek ;)
Cytuj

Grzegorz Musik napisał:
Czy ktoś pomoże w rozszyfrowaniu usterek wtrysku
P299
P470
P1403
P1404
P1614


P0299: Turbo/Super Charger Underboost/exaust gas recirculation
Czyżby problem z EGR?

Informacja o P0470
Wg powyższej strony jest to jakiś błąd z czujnikiem mierzącym ciśnienie gazów wydechowych (?).

Pozostałe kody błędów nie sa chyba zbyt częste, bo nie o nich za dużo informacji... zobacz sam np. tutaj.

Moim zdaniem może też być tak, że jeden błąd powoduje kolejny. Jeśli masz możliwość podepnij autko pod Lexie - tam znajdziesz dokładniejszy opis błędów i sprawdzisz parametry przy jakich błędy wystapiły.

Co więcej, przy takiej ilości błędów możesz nie wiedzieć, który błąd jest pierwszy, a które są tylko jego skutkiem (co się niestety zdarza), więc wypadałoby je skasować i podpiąc kompa znowu po wystąpieniu pierwszego błędu... ja tak robie.

Powodzenia.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2011, 19:24:42 »
Nie wiem, czy to ma znaczenie ale przedstawiony przez Ciebie wykaz błędów ten tutaj dotyczy silników benzynowych. Założycielowi tematu chodzi chyba o silnik Diesla.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2011, 09:22:13 »
Auto posiada FAP?
P0470, czujnik ciśnienia różnicowego, więc podejrzewam, że tak.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Wojciech Maziarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Break mkI, 2.0i 16v + LPG
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2011, 20:45:34 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Nie wiem, czy to ma znaczenie ale przedstawiony przez Ciebie wykaz błędów ten tutaj dotyczy silników benzynowych. Założycielowi tematu chodzi chyba o silnik Diesla.


Ha, faktycznie podlinkowany dokument jest spisem dla silników benzynowych, ale... myślę, że te same numery błędów moga oznaczać to samo (o ile dany błąd występuje w konkretnym przypadku).
Gorzej, że niektórych błędów w ogóle w spisie nie ma...

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2011, 12:00:53 »
Pozwiedzałem internet i na początek wygląda mi na EGR.
Poza tym, mam bardzo częste wypalania FAPa, co ok 150km.
Dowiem się ile by kosztowało czyszczenie EGR (podobno mało skuteczne) i zobaczę co będzie dalej.
Wymieniam też dwumasę ze sprzęgłem, może przy okazji będzie taniej.
Dwumasa nie zdradza jeszcze objawów (ale ileż można, zrobione 256K), choć żona narzeka na sprzęgło i potrafi je zepsuć, tzn. po jej jeździe, nie wysprzęgla do końca (naprawia się jak ja pojadę).

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2011, 12:14:07 »
P0470,"Czujnik ciśnienia wylotowego - usterka"
P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed
P1404 IAT - B Circuit Malfunction/ Exhaust Gas Recirculation Closed Position Performance
Tyle znalazłem

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2011, 22:10:31 »
EGR i FAP OFF - do dogadania
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2012, 10:41:34 »
Został wyczyszczony EGR.
Nie mam juz błedu P0299
P1403
P1404
byly spowodowane zlą konfiguracją jakiegoś dogrzewania, którego nie mam (ale nie chodzi o kabinowe raczej coś w rodzaju webasto)
Pozostal P0470 i pojawił się o zbyt czestych próbach wypalania.
Pompka dodatku działa.
Wymuszę w trasie wypalanie i dam znać o efektach.
Na chwile obecną nie mam informacji o błędach na konsoli w pojeździe.

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2012, 14:03:05 »
P1614 jest błedem zacinającego się pedału przyspieszania, pojawił się u mnie ale nie widzę niedogodności.

P0470 po skasowaniu się jednak nie pojawia, za to mam teraz
P0422 wypalanie FAP niedokkończone, zbyt częste wypalania.

Liczniki wtryśniętego dodatku miałem dość dziwne wartości

pierwszy 62g
drugi 62g

skasowałem drugi i mam 0, wyglądają jakby nie działały.

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2012, 23:26:26 »
Cytuj

Grzegorz Musik napisał:
Został wyczyszczony EGR.
Nie mam juz błedu P0299
P1403
P1404
byly spowodowane zlą konfiguracją jakiegoś dogrzewania, którego nie mam (ale nie chodzi o kabinowe raczej coś w rodzaju webasto)
Pozostal P0470 i pojawił się o zbyt czestych próbach wypalania.
Pompka dodatku działa.
Wymuszę w trasie wypalanie i dam znać o efektach.
Na chwile obecną nie mam informacji o błędach na konsoli w pojeździe.

Jak masz FAP - a masz to masz dogrzewanie dodatkowe - jak się fap wypala podgrzewa powietrze dolotu żeby uzyskać jak najwyższą temperaturę spalin - sterowane jest to elektrycznym zaworkiem
Zawsze można wywalić fapa i egr-a i problem zniknie

dziękuje
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2012, 11:09:15 »
We czwartek wracałem z W-wy, uznałem, że nie będę wymuszał wypalania tylko poobserwuję kiedy samo się włączy (pewnie w trasie).
Zapełnienie filtra było 86%, CheckEngine jednak świeci po błędzie DSF.
Wyjazd w miasta trwa około 1:10 w tym czasie temp spalin za kat. waha się od 200 do 270C, troche szybciej za miastem i nadal nic 300-340C. Dopadam do 11 km obwodnicy Garwolina włączam tempomat 105 i czekam, nic, temperatura 370C napełnienie filtra urasta do 96%.
Już przymierzam się do wymuszenia wypalania, a tu patrzę 440C, czyli zaczęło się, ponieważ jedzie się już około 80 kmh redukuję i jadę na 4.
Otwiera się przepustnica ciepłego powietrza, temp. spalin rosnie do ok 570C rekordowo 620C.
Trwa to przez około 15 km, nie sposób czegokolwiek odczuć, średnie spalanie które kasowałem dość często, żeby coś zaobserwować, niczego podejrzanego, 4.8 ostatnie 26 km.
W domu z kalkulatora wtrysku nie udaje się wykasować P0470, czyli czujnik lu różnica ciśnień, chyba mam walnięte te czujniki od różnicy ciśnień, bo komp pokazywał i nadal pokazuje stałą wartość 117 mbar.
Oczywiście napełnienie filtra spadło do 0%.

Obecnie pozostał P0470 ale CheckEngine nie świeci i nie ma DSF.

Na razie nie usuwam FAPa

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2012, 13:30:55 »
skąd wiesz, że napełnienie spadło Ci do zera, skoro jak piszesz masz uwalony czujnik różnicy cisnień i pokazuje 117mbar? To komp myśli, że wypalił sadzę i jest czysty fap, ale jak nie naprawisz czujników to nie będziesz wiedział czy tak jest naprawdę i fap nie jest zapchany, niekoniecznie sadzą.

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] Wtrysk
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2012, 19:19:49 »
Piszę o tym co pokazuje komp diagnostyczny, jest tam taki parametr. Spada on do 0% po wypalaniu i rzeczywiście można mieć watpliwości co do jego rzetelności jak i do wielu innych wskazań.