Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597830 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1025 dnia: Wrzesień 17, 2017, 17:39:59 »
Ja właśnie odłączyłem przepływomierz i jest zdecydowanie gorzej u mnie. Co prawda przejechałem kilkanaście km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1026 dnia: Wrzesień 17, 2017, 17:58:03 »
Ja właśnie odłączyłem przepływomierz i jest zdecydowanie gorzej u mnie. Co prawda przejechałem kilkanaście km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


To oznacza, że Twój przepływomierz jest sprawny. Jedno masz na plus :-)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1027 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:11:56 »
Marcin Kamiński tak oba oleje revenola leje się do tej skrzyni (ATF T-IV FLUID i ATF T-WS Lifetime) tylko jeden do auta z normą euro4 a drugi euro5. W żaden sposób nie są one zamienne.
A możesz podać źródło tej informacji? Pytam się bo olej był dobrany przez Ravenol po podaniu VIN (do auta z normą EURO 5), na stronie Ravenol nie ma żadnej informacji o tym do jakich norm silnika jest który olej, a jedynie wydłużona żywotność tego drozszego, a dodatkowo norma Forda która spełnia ten olej jest również do Fordow z normą Euro 5 (Ford ma chyba tylko jeden olej do każdej skrzyni tego typu)

Sent from my E6853 using Tapatalk


Zrzut ekranu z auta które ma normę euro4(JWS3309) i euro5 (JWS3324)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1029 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:18:56 »
Dla mojego auta  SB nie podaje żadnego oleju więc błędy się zdarzają.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1030 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:24:51 »
Jeśli masz euro5 to revenol ATF T-WS


Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1031 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:33:31 »
Jeśli masz euro5 to revenol ATF T-WS
Tak wiem ale wskazałem na błędy  w SB tylko.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1032 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:42:53 »
Marcin Kaminski
teraz w specyfikacji odszukaj sobie tych norm   http://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1667-RAVENOL-ATF-T-WS-Lifetime-1L.html    http://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1857-RAVENOL-ATF-T-IV-Fluid-1L.htm
No właśnie nie ma żadnej informacji o normach euro.
Jest natomiast specyfikacja Forda do tej skrzyni WSS-M2C924-A na stronie ATF-4 T-IV
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-atf-t-iv-fluid.html

Ten olej ma ta sama normę co Febi który tez nie ma rozgraniczenia między euro 4 a 5
http://ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-automatycznej-skrzyni-AWF21-6-biegow-1l./4343

Czekam na informacje z Ravenolu odnosnie różnic, ale wg mnie ten zloty jest bardziej trwały wiec nadaje się do tej skrzyni bardziej bo teoretycznie nie zmienia się w niej oleju (wg mnie głównie ze względu na brak możliwości wymiany filtra) i pewnie lepiej się sprawdza do euro 5 podczas wypalania DPF, ale jezeli olej wymienia się często to ten tańszy też jest dobry

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1033 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:56:07 »
o normach euro nie masz ale już specyfikację JWS3309 lub JWS 3324  masz, a patrząc na SC masz jasno i wyraźnie napisane która ta specyfikacja do jakiej normy EURO. Lej co chcesz dla mnie możesz nawet wody nalać. Też mi oszczędność do statycznej wymiany to jakieś 20pln, pewnie za tą kwotę wyremontujesz potem skrzynie


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1034 dnia: Wrzesień 17, 2017, 19:29:47 »
Oczywiście że możesz lać co chcesz, ale po co ten dramat of razu?
Ja tylko pisze, że wg Forda ta skrzynia nadaje się do tanszego oleju i tez nie przewiduja zadnej wymiany oleju, a awaryjność tej skrzyni w Fordzie jest taka sama jak w PSA.


Sent from my E6853 using Tapatalk


cefek

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1035 dnia: Wrzesień 17, 2017, 22:43:08 »
Tomek w pierwszej kolejności zapisz obecna wartosc licznika zuzycia
po 2 robisz statycznie czy dynamicznie ? Jezeli dynamicznie to zerujesz a jezeli statycznie to musisz pomniejszyc
Dynamicznie robilem 10 tys km temu. Niestety nie przynioslo to poprawy zmiany biegow z 2 na 3. Dlatego wymieniam sterownik na nowy. Olej tyle ile zleci przy wymianie sterownika uzupelnie nowym. Czyli mozna przyjac ze statycza wymiana ale caly pozostaly olej po 10 tysiacach.

Tomek, sama wymiana sterownika (hydrozaworów) może nie przynieść poprawy z 2-3 jeśli pogorszyło się po dynamicznej wymianie (a to częste). Być może nieco się poprawi, ale możesz nie być zadowolony. Ja tak miałem w każdym razie. Sterownik pomógł mi w innym aucie, ale przy innym problemie niż niemiła zmiana 2-3.

cefek

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1036 dnia: Wrzesień 17, 2017, 22:49:05 »
Michał, jakkolwiek to zabrzmi :) , zapytam jaka jest Twoja historia?
Grubsze przejścia i spore inwestycje? Wymieniałeś coś wiecej niż olej?

Wysłane z niewiadomo czego.



Wymieniałem dużo więcej niż olej. Historia była taka: wymiana dynamiczna na Ravenol t-ws i się tylko pogorszyło (podczas tej procedury syf poprzepychał się pod ciśnieniem w różne losowe miejsca skrzyni) - potem sterowanie - potem znów dynamiczna (fluidmatic lv mv) bo ci od naprawy zalali jakieś zielono-żółte gówno - potem remont skrzyni - teraz znów mam zielono-żółte gówno wlane, ale po poprawieniu licznika jest praktycznie zadowalająco. Nie jest to nowa skrzynia, ale... jakby to powiedzieć, nie mam już stresów podczas zmiany biegów. Oczywiście u mnie pomogła dopiero ostatnia i przedostatnia czynność, wcześniejsze były stratą kasy i czasu. Auto miało 170kkm, ale ciągnęło przyczepy bo poprzedni właściciel lubił tak spędzać czas :-) teraz jak mi się coś zepsuje to po prostu albo sprzedam auto, albo kupię nową skrzynię.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1037 dnia: Wrzesień 18, 2017, 08:05:03 »

Wymieniałem dużo więcej niż olej. Historia była taka: wymiana dynamiczna na Ravenol t-ws i się tylko pogorszyło (podczas tej procedury syf poprzepychał się pod ciśnieniem w różne losowe miejsca skrzyni) - potem sterowanie - potem znów dynamiczna (fluidmatic lv mv) bo ci od naprawy zalali jakieś zielono-żółte gówno - potem remont skrzyni - teraz znów mam zielono-żółte gówno wlane, ale po poprawieniu licznika jest praktycznie zadowalająco. Nie jest to nowa skrzynia, ale... jakby to powiedzieć, nie mam już stresów podczas zmiany biegów. Oczywiście u mnie pomogła dopiero ostatnia i przedostatnia czynność, wcześniejsze były stratą kasy i czasu. Auto miało 170kkm, ale ciągnęło przyczepy bo poprzedni właściciel lubił tak spędzać czas :-) teraz jak mi się coś zepsuje to po prostu albo sprzedam auto, albo kupię nową skrzynię.


Dlatego coraz bardziej skłaniam się ku opcji z wymianą skrzyni na kompletną, nową. Wydatek niemały ale w ogólnym rozrachunku może się okazać tańszym i pewniejszym rozwiązaniem.
Ten nieszczęsny, wypłukany z różnych zakamarków skrzyni syf, o którym wspominasz krąży teraz u mnie po całym układzie i powoduje losowe problemy.
Ponieważ już kupiłem więcej oleju z myślą o wymianach statycznych spróbuję i zobaczę czy to coś zmieni. Łudzę się , że skoro dynamiczne płukanie ruszyło ten syf to teraz po kilku wymianach statycznych uda mi się go w dużej mierze pozbyć.
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1038 dnia: Wrzesień 18, 2017, 08:25:48 »
Tylko takich dedykowanych do Citro nie ma za rozsądne pieniądze.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1039 dnia: Wrzesień 18, 2017, 08:52:00 »
Tylko takich dedykowanych do Citro nie ma za rozsądne pieniądze.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
A rozsądne pieniądze to jaka suma?

Wysłane z niewiadomo czego.

Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1040 dnia: Wrzesień 18, 2017, 08:55:35 »
Tylko takich dedykowanych do Citro nie ma za rozsądne pieniądze.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
A rozsądne pieniądze to jaka suma?

Wysłane z niewiadomo czego.


Jeśli do Opla znajdujesz za 4,5k nową to fajnie byłoby znaleźć w tej samej cenie do Citroena.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1041 dnia: Wrzesień 18, 2017, 09:29:47 »
Automa nówka do C5. Fajna cena  ;)

Offline Tomasz Oli

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 hdi 163 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1042 dnia: Wrzesień 18, 2017, 09:34:51 »
Tomek w pierwszej kolejności zapisz obecna wartosc licznika zuzycia
po 2 robisz statycznie czy dynamicznie ? Jezeli dynamicznie to zerujesz a jezeli statycznie to musisz pomniejszyc
Dynamicznie robilem 10 tys km temu. Niestety nie przynioslo to poprawy zmiany biegow z 2 na 3. Dlatego wymieniam sterownik na nowy. Olej tyle ile zleci przy wymianie sterownika uzupelnie nowym. Czyli mozna przyjac ze statycza wymiana ale caly pozostaly olej po 10 tysiacach.

Tomek, sama wymiana sterownika (hydrozaworów) może nie przynieść poprawy z 2-3 jeśli pogorszyło się po dynamicznej wymianie (a to częste). Być może nieco się poprawi, ale możesz nie być zadowolony. Ja tak miałem w każdym razie. Sterownik pomógł mi w innym aucie, ale przy innym problemie niż niemiła zmiana 2-3.
Mam nadzieje ze pomoze bo poza problemem 2-3 nie mam zastrzeżeń do dzialania skrzyni. Z perspektywy czsu uwazam ze zerowanie licznika po wymianie dynamicznej jest błędem. Wczoraj w ramach eksperymentu zmienilem stan licznika oleju na 3miliony i praca skrzyni jest o niebo lepsza. Poobserwuje kilka dni zanim zamowie sterownik za 2.300.

cefek

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1043 dnia: Wrzesień 18, 2017, 09:51:56 »
Albowiem wedlug wszelkiej dostepnej mi wiedzy, jest to tez licznik zuzycia samej skrzyni.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1044 dnia: Wrzesień 18, 2017, 09:54:16 »
Tomek w pierwszej kolejności zapisz obecna wartosc licznika zuzycia
po 2 robisz statycznie czy dynamicznie ? Jezeli dynamicznie to zerujesz a jezeli statycznie to musisz pomniejszyc
Dynamicznie robilem 10 tys km temu. Niestety nie przynioslo to poprawy zmiany biegow z 2 na 3. Dlatego wymieniam sterownik na nowy. Olej tyle ile zleci przy wymianie sterownika uzupelnie nowym. Czyli mozna przyjac ze statycza wymiana ale caly pozostaly olej po 10 tysiacach.

Tomek, sama wymiana sterownika (hydrozaworów) może nie przynieść poprawy z 2-3 jeśli pogorszyło się po dynamicznej wymianie (a to częste). Być może nieco się poprawi, ale możesz nie być zadowolony. Ja tak miałem w każdym razie. Sterownik pomógł mi w innym aucie, ale przy innym problemie niż niemiła zmiana 2-3.
Mam nadzieje ze pomoze bo poza problemem 2-3 nie mam zastrzeżeń do dzialania skrzyni. Z perspektywy czsu uwazam ze zerowanie licznika po wymianie dynamicznej jest błędem. Wczoraj w ramach eksperymentu zmienilem stan licznika oleju na 3miliony i praca skrzyni jest o niebo lepsza. Poobserwuje kilka dni zanim zamowie sterownik za 2.300.
3 miliony? A jaką miałeś wartość pierwotnie?

Wysłane z niewiadomo czego.

Floating on ;)

Offline Tomasz Oli

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 hdi 163 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1045 dnia: Wrzesień 18, 2017, 10:25:46 »
Tomek w pierwszej kolejności zapisz obecna wartosc licznika zuzycia
po 2 robisz statycznie czy dynamicznie ? Jezeli dynamicznie to zerujesz a jezeli statycznie to musisz pomniejszyc
Dynamicznie robilem 10 tys km temu. Niestety nie przynioslo to poprawy zmiany biegow z 2 na 3. Dlatego wymieniam sterownik na nowy. Olej tyle ile zleci przy wymianie sterownika uzupelnie nowym. Czyli mozna przyjac ze statycza wymiana ale caly pozostaly olej po 10 tysiacach.

Tomek, sama wymiana sterownika (hydrozaworów) może nie przynieść poprawy z 2-3 jeśli pogorszyło się po dynamicznej wymianie (a to częste). Być może nieco się poprawi, ale możesz nie być zadowolony. Ja tak miałem w każdym razie. Sterownik pomógł mi w innym aucie, ale przy innym problemie niż niemiła zmiana 2-3.
Mam nadzieje ze pomoze bo poza problemem 2-3 nie mam zastrzeżeń do dzialania skrzyni. Z perspektywy czsu uwazam ze zerowanie licznika po wymianie dynamicznej jest błędem. Wczoraj w ramach eksperymentu zmienilem stan licznika oleju na 3miliony i praca skrzyni jest o niebo lepsza. Poobserwuje kilka dni zanim zamowie sterownik za 2.300.
3 miliony? A jaką miałeś wartość pierwotnie?

Wysłane z niewiadomo czego.
Przed dynamiczna mialem ok 6.5 mln.Wyzerowalem przy wymianie dynamicznej. Przez 10 tys km po wymianie nabilo 1.2mln. To duzo ale mysle ze jest to spowodowane brzydka zmiana z 2na 3 co komputer wyłapuje i odpowiednio duzo jednostek dobija. Wczoraj w ramach proby zmienilem stan z 1.2mln na 3.2mln i jest o wiele lepiej niz bylo. Musze poobserwowac jak to bedzie wygladalo.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1046 dnia: Wrzesień 18, 2017, 13:13:22 »
U mnie po wymianie dynamicznej i później po miesiącu 2 statycznych skrzynia zaczęła lepiej pracować. Po wymianie dynamicznej wydawało mi się, że trochę dziwnie zmienia biegi i chodziła tak jakoś basowo. Przez miesiąc od wyzerowania nabiła 12500 jednostek, przejechane było ze 2k km. Jakiś szczególnych problemów po tej wymianie nie miałem, poza tym, że było z 0,6L za dużo wlane, ale po zrobieniu 2 wymian statycznych olej znacznie się oczyścił i skrzynia zaczęła lżej pracować i delikatniej zmieniać biegi oraz zmienił się dźwięk pracy skrzyni na plus. Potem zmieniłem licznik z 12500 na 72000 i to też wpłynęło pozytywnie na pracę skrzyni. Przez 2 tygodnie od tych 72k nabiło 2,5k jednostek. Przed wymianą dynamiczną miałem 3,8 mln jednostek. Ostatnio wyzerowałem sobie fapa w lexii i okazało się, że to też ma wpływ na pracę skrzyni - wg mnie teraz szybciej zmienia biegi. Będę niestety musiał zdemontować fapa i go wymyć bo jest mocno przytkany cerem.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1047 dnia: Wrzesień 18, 2017, 13:22:25 »
@Arturze
Jak się dobierzesz to FAP-a to podziel się później. Ja problemów nie mam ale chętnie go umyję a wiem że tak jak u Ciebie w 163KM również jest jednoczęściowy

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1048 dnia: Wrzesień 18, 2017, 13:51:54 »
Odnośnie różnych olejów do tej samej skrzyni to taka odpowiedź otrzymałem od producenta :
"Podejrzewam że zmiana oleju nie jest spowodowana wypalaniem filtra DPF (ponieważ nie zmienia to pracy skrzyni na inną niż w normalnych warunkach). Wydaje mi się że powód leży w obniżonych oporach pracy skrzyni na nowszym oleju co zmniejsza obciążenie silnika i pozwala mu na zmieszczenie się w normach emisji spalin EURO 5. Ford może mieć czystsze spaliny i w związku z tym nie musiał odciążać układu. Możliwe jest też że skrzynie różnią się nieznacznie użytymi materiałami lub samą konstrukcją ponieważ każdy producent może zażyczyć sobie wprowadzenia do skrzyń modyfikacji."

Sent from my E6853 using Tapatalk


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1049 dnia: Wrzesień 19, 2017, 11:41:55 »
@Arturze
Jak się dobierzesz to FAP-a to podziel się później. Ja problemów nie mam ale chętnie go umyję a wiem że tak jak u Ciebie w 163KM również jest jednoczęściowy

OK :), będę Cię miał na uwadze, planuję operację za jakiś tydzień, mam nadzięję, że demontaż pójdzie gładko.