Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1600 dnia: Kwiecień 23, 2018, 12:48:52 »
Kolego czym się martwisz. U mnie licznik był zero przez około 6 tyś km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1601 dnia: Kwiecień 23, 2018, 12:50:10 »
Kolego czym się martwisz. U mnie licznik był zero przez około 6 tyś km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
No o to mi chłodzi :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1602 dnia: Kwiecień 23, 2018, 13:18:15 »
Witam, mam inne pytanie,
czy kasowanie licznika zużycia oleju w skrzyni można przeprowadzić innym programem niż lexia/diagbox?
pytam dlatego, że planuję umówić się na wymianę dynamiczną, pytałem czy mają powyższe programy, odpowiedziano mi że nie, ale mają nowoczesny komputer BOSCH więc nie będzie problemu.
Prawda?
Niektóre serwisy mają sprzęt do kasowania licznika, ale bez możliwości podglądu stanu, czyli w razie jakiegoś problemu to nie wiesz ile miałeś.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1603 dnia: Kwiecień 23, 2018, 13:20:02 »
Kolego czym się martwisz. U mnie licznik był zero przez około 6 tyś km.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


a u mnie przez 7k km nabiło 50k :)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1604 dnia: Kwiecień 23, 2018, 14:24:17 »
Zrobiłem jakieś 10k od wymiany,  podłączę się może jutro to zerknę z ciekawości na ten licznik, choć prawdę mówiąc "mam na niego wywalone" bo wszystko jest ok :)
No i  ???
Daruj, ale brakło czasu i pamięci przez weekend :)
Jak mi nie umknie któregoś wieczoru to się podepnę i napiszę.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1605 dnia: Kwiecień 23, 2018, 18:38:48 »
Witam, mam inne pytanie,
czy kasowanie licznika zużycia oleju w skrzyni można przeprowadzić innym programem niż lexia/diagbox?
pytam dlatego, że planuję umówić się na wymianę dynamiczną, pytałem czy mają powyższe programy, odpowiedziano mi że nie, ale mają nowoczesny komputer BOSCH więc nie będzie problemu.
Prawda?
Mi po dynamicznej tak resetowali jakimś interfejsem że nie zresetowali. Musiałem w domu sam.
Szef serwisu stwierdził, że robili dobrze tylko się nie zapisało. A zapewniali 10 razy że jest zresetowany bo bardzo mi zależało. Dobrze, że sprawdziłem bo bym miał dalej 38 mln..... :-)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1606 dnia: Kwiecień 24, 2018, 06:18:20 »
Na dobrą sprawę lepiej samemu to skasować, jeżeli się ma czym. Akurat wiedziałeś jaki jest stan tego "licznika", ale często nikt w warsztacie nie sprawdzi i skasuje, i wtedy zgaduj-zgadula co było. Jak po wymianie i kasowaniu jest ok, to nie ma się czym przejmować.
Gorzej jak niezbyt dobrze to działa i trzeba to korygować... A z drugiej strony to i tak możesz wpisać cokolwiek, tylko jak się wie jaki był stan, to łatwiej może oszacować  jaką wartość przyjąć w takim przypadku.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tomek Lorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 X7
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1607 dnia: Maj 04, 2018, 21:27:25 »
Czy w naszych skrzyniach (TF-80SC) poza słynnym modułem sterującym są jakieś inne czujniki?
Jestem jakieś 10kkm po wymianie sterownika na nowy. Najgorsze objawy minęły (na rozgrzanym silniku po puszczeniu hamulca na D1 samochód nie pełzał, a za kilka sekund dostał ostre załączenie biegu), natomiast ta skrzynia ciągle pracuje źle.

Przy zwiększaniu biegów (D1->D6) zawsze płynnie, nigdy nie zdarzy się "kopnąć", czyli twardo przerzucić. Największe problemy mam przy redukcji, a szczególnie z 5 na 4 i z 3 na 2. Ale nie dzieje się to zawsze, zdarzy się to raz na 10 zmian biegów. Czasem przy wspomnianej redukcji kopnie bardzo nieprzyjemnie, twardo i dzieje się to najczęściej przy hamowaniu silnikiem, przy czym chyba nigdy nie udało mi się tego sprowokować w trybie manualnym/sekwencyjnyn - wtedy zawsze jest łagodnie (nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie, jakie niby miałoby znaczenie czy to ja zmieniam czy automat?).
Zaobserwowałem też, że często (również wtedy, gdy zmiana jest łagodna) przy zrzucaniu np. z 5 na 4, zaraz po zrzuceniu obroty silnika spadają i zaraz podnoszą się z bardzo niskich poziomów tak jakby coś powodowało przyblokowanie wału i czuć, że auto zostało przyhamowane - postaram się to opisać: przed zrzuceniem jeszcze na 5-tym biegu mamy 1400 obr/min, automat zmienia bieg na 4, obroty spadają do 500 obr/min i zaczynają rosnąć do 2000 obr/min. Czy to jest normalne zachowanie?

Wiem, że mam do remontu konwerter, pisałem o tym wcześniej, wyje na 6-tym biegu i stall test również to wykazał. Zastanawiam się, czy zużyty konwerter może powodować takie zachowania skrzyni?

No i wracam do pytania o dodatkowe czujniki, bo zakładam optymistycznie, że sterownik jest sprawny, no bo był nowy. Fakt, że te twarde redukcje zdarzając się czasem, a nie za każdym razem sugerowałoby jakąś zmienność gdzieś w pracy skrzyni, ale za słabo się na tym znam.

Za 15 kkm będę wymieniał olej i przy tej okazji planuję zrobić regenerację konwertera, wtedy też być może zdecyduję się na remont całej skrzyni, ale zniechęcił mnie któryś krakowski majster, który stwierdził, że nigdy nie ma gwarancji, że po remoncie (a mówimy o remoncie na podobno oryginalnych częściach Aisin) skrzynia będzie działała prawidłowo :-)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1608 dnia: Maj 04, 2018, 21:30:48 »
Tomek ale wycie na 6ym biegu to efekt planetarki a nie konwertera. Z tym nic nie zrobisz.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1609 dnia: Maj 04, 2018, 21:55:29 »
Może wymienić sa tez używki do diesla masę jest , ja wymieniłem na nowy i jak na razie święty spokój nie ma sensu bawić się w regeneracje bo otwory gdzie pracują tłoczki są zużyte. Padał tam jeszcze kosz a robiłeś adaptacje i zerowanie oleju ?

dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1610 dnia: Maj 06, 2018, 09:20:42 »
Czy w naszych skrzyniach (TF-80SC) poza słynnym modułem sterującym są jakieś inne czujniki?
Jestem jakieś 10kkm po wymianie sterownika na nowy. Najgorsze objawy minęły (na rozgrzanym silniku po puszczeniu hamulca na D1 samochód nie pełzał, a za kilka sekund dostał ostre załączenie biegu), natomiast ta skrzynia ciągle pracuje źle.

Przy zwiększaniu biegów (D1->D6) zawsze płynnie, nigdy nie zdarzy się "kopnąć", czyli twardo przerzucić. Największe problemy mam przy redukcji, a szczególnie z 5 na 4 i z 3 na 2. Ale nie dzieje się to zawsze, zdarzy się to raz na 10 zmian biegów. Czasem przy wspomnianej redukcji kopnie bardzo nieprzyjemnie, twardo i dzieje się to najczęściej przy hamowaniu silnikiem, przy czym chyba nigdy nie udało mi się tego sprowokować w trybie manualnym/sekwencyjnyn - wtedy zawsze jest łagodnie (nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie, jakie niby miałoby znaczenie czy to ja zmieniam czy automat?).
Zaobserwowałem też, że często (również wtedy, gdy zmiana jest łagodna) przy zrzucaniu np. z 5 na 4, zaraz po zrzuceniu obroty silnika spadają i zaraz podnoszą się z bardzo niskich poziomów tak jakby coś powodowało przyblokowanie wału i czuć, że auto zostało przyhamowane - postaram się to opisać: przed zrzuceniem jeszcze na 5-tym biegu mamy 1400 obr/min, automat zmienia bieg na 4, obroty spadają do 500 obr/min i zaczynają rosnąć do 2000 obr/min. Czy to jest normalne zachowanie?

Wiem, że mam do remontu konwerter, pisałem o tym wcześniej, wyje na 6-tym biegu i stall test również to wykazał. Zastanawiam się, czy zużyty konwerter może powodować takie zachowania skrzyni?

No i wracam do pytania o dodatkowe czujniki, bo zakładam optymistycznie, że sterownik jest sprawny, no bo był nowy. Fakt, że te twarde redukcje zdarzając się czasem, a nie za każdym razem sugerowałoby jakąś zmienność gdzieś w pracy skrzyni, ale za słabo się na tym znam.

Za 15 kkm będę wymieniał olej i przy tej okazji planuję zrobić regenerację konwertera, wtedy też być może zdecyduję się na remont całej skrzyni, ale zniechęcił mnie któryś krakowski majster, który stwierdził, że nigdy nie ma gwarancji, że po remoncie (a mówimy o remoncie na podobno oryginalnych częściach Aisin) skrzynia będzie działała prawidłowo :-)

Jak to jest możliwe, aby po remoncie generalnym skrzynia nie działała prawidłowo??? ??? To chyba takie "widzi mi się" tego krakowskiego majstra. Ja też myślę o remoncie i jakoś mi się wierzyć nie chce, że można oddać skrzynie do naprawy, a Ci którzy ją naprawią, wezmą kilka tyś. i dojdą do wniosku, że nie do końca się udało? Przecież tam większość rzeczy się wymienia, a tylko niektóre regeneruje....Nie jestem specjalistą, ale po kilku rozmowach z zakładami naprawiającymi skrzynie usłyszałem, że po to jest ten remont generalny aby przywrócić 100% sprawności skrzyni...Chyba, że ten majster z Krakowa z reguły robi inaczej....No i jedna rzecz powiedziało mi kilku speców, że po takim remoncie nie ma reguły czy skrzynia przejedzie 250 czy 150tyś. A podobno (w moim roczniku) kłopoty zaczynają się od sterownika. Później to już efekt domina. Więc jak się nie zareaguje na początku, gdzie naprawa sterownika usuwa przeważnie problem, potem trzeba przeprowadzać większy remont skrzyni. I jedną rzecz, o której tez powiedziało mi dwóch rożnych speców: sama wymiana oleju niczego nie usprawni. Ja u mnie wymieniałem dwa razy: raz dynamicznie, potem statycznie i....nic. I chyba mają rację.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1611 dnia: Maj 06, 2018, 09:57:05 »
Zgadza się wymiana oleju jak skrzynia szarpie sensu raczej nie ma, jak rozebrałem sterowniki to widziałem jak wszystkie otwory gdzie wchodzą tłoki sa z fazką czyli wytarte wiec olej tamtędy wycieka, Po takim przebiegu na pewno trzeba wymienic tłoki i hamulce i podobno wadliwy jest kosz C1ale tu się nie wypowiadam bo nie robiłm tego. Fachowcy od skrzyń hmm .. zaczynają od 7k zł a jeden mówił 4 k. Na razie mnie pomogła wymiana sterownika i oczywiscie oleju bo stary był okropnie brudny a teraz postanowiłem co dwie wymiany oleju robic statyczną w skrzyni

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1612 dnia: Maj 06, 2018, 13:53:01 »
Może wymienić sa tez używki do diesla masę jest , ja wymieniłem na nowy i jak na razie święty spokój nie ma sensu bawić się w regeneracje bo otwory gdzie pracują tłoczki są zużyte. Padał tam jeszcze kosz a robiłeś adaptacje i zerowanie oleju ?
Wymieniłeś konwerter i nie masz wycia na 6 biegu?

Offline Tomek Lorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 X7
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1613 dnia: Maj 06, 2018, 23:12:21 »
Może wymienić sa tez używki do diesla masę jest , ja wymieniłem na nowy i jak na razie święty spokój nie ma sensu bawić się w regeneracje bo otwory gdzie pracują tłoczki są zużyte. Padał tam jeszcze kosz a robiłeś adaptacje i zerowanie oleju ?
Adaptację robił zakład, który wymieniał mi sterownik. Na czym polega zerowanie oleju? Wymiana była statyczna, ale 3-krotna.

Offline Tomek Lorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 X7
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1614 dnia: Maj 06, 2018, 23:13:27 »
Tomek ale wycie na 6ym biegu to efekt planetarki a nie konwertera. Z tym nic nie zrobisz.
Co tam konkretnie wyje, jakie jest źródło tego zjawiska?

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1615 dnia: Maj 07, 2018, 11:03:27 »
Wyć to skrzynia mi nie wyła jedynie szarpała a zerowanie to procedura serwisowa A wycie to prawdopodobnie przekładnia satelitarna. rozebrać i zweryfikować

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1616 dnia: Maj 07, 2018, 11:08:47 »
Wyć to skrzynia mi nie wyła jedynie szarpała a zerowanie to procedura serwisowa A wycie to prawdopodobnie przekładnia satelitarna. rozebrać i zweryfikować

Tylko przypadłość tego wycia to 95% aut z silnikiem 2.0. U mnie słuchać lekko tylko przy prędkości od 70km/h do 80km/h - oczywiście na 6-tce

Marek o jakich tłokach piszesz wcześniej ? Metalowo-gumowych czy tłoczkach w sterowniku ?

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1617 dnia: Maj 07, 2018, 11:42:21 »
W sterowniku, tam są zawory i te są wyrobione

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1618 dnia: Maj 07, 2018, 13:36:27 »
W sterowniku, tam są zawory i te są wyrobione

a masz jakieś foty ? ja swego czasu chciałem dorwać jakiś uszkodzony co by go rozebrać i zobaczyć co tam w trawie piszczy ale jakoś spełzło na niczym .....

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1619 dnia: Maj 07, 2018, 14:06:20 »
A nie robiłem bo jak rozbierasz to jesteś upaprany olejem wiec sam rozumiesz

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1620 dnia: Maj 07, 2018, 15:06:38 »
Wyć to skrzynia mi nie wyła jedynie szarpała a zerowanie to procedura serwisowa A wycie to prawdopodobnie przekładnia satelitarna. rozebrać i zweryfikować

Tylko przypadłość tego wycia to 95% aut z silnikiem 2.0. U mnie słuchać lekko tylko przy prędkości od 70km/h do 80km/h - oczywiście na 6-tce

Marek o jakich tłokach piszesz wcześniej ? Metalowo-gumowych czy tłoczkach w sterowniku ?

Ta skrzynia montowana była głównie w 2.0hdi, więc nie ma się co dziwić, że głównie w nich wyje :) Sprawa dotyczy wszystkich aut gdzie ta skrzynia była montowana. Po prostu jest słaba w tym względzie. To wycie to też wina softu skrzyni. Gdyby lock up na 6tce załączał się przy 1800obr zamiast przy 1300, to by nie było tego problemu. U mnie słychać ten dźwięk przy około 90km/h jak skrzynia ma obroty ok. 1400/min. i przestaje przed 100km/h. To wycie też jest zależne od pozycji pedału gazu, wystarczy minimalny ruch i nie słychac tego dźwięku, ale generalnie jest to denerwujące i chętnie bym się tego pozbył :), bo trochę to nie pasuje do klasy tego auta.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1621 dnia: Maj 07, 2018, 15:42:24 »
A DB nie ma opcji wgrywania nowszego softu ? Mnie irytuje sekundowa przerwa po hamowaniu

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1622 dnia: Maj 07, 2018, 19:58:15 »
A DB nie ma opcji wgrywania nowszego softu ? Mnie irytuje sekundowa przerwa po hamowaniu

tylko on-line i idzie razem z oprogramowaniem silnika


Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1623 dnia: Maj 07, 2018, 22:21:42 »
A DB nie ma opcji wgrywania nowszego softu ? Mnie irytuje sekundowa przerwa po hamowaniu

tylko on-line i idzie razem z oprogramowaniem silnika
Ostatnio właśnie dowiedziałem się o czym piszą niektórzy użytkownicy tego samochodu z am6. Chodzi o to słynne opóźnienie w starcie po hamowaniu albo przy starcie. Nigdy u mnie taki problem nie występował ani przed chipem ani po nim. Nie było go też przed remontem skrzyni ani po. Później był wygrany nowy Soft skrzyni i też nic. Aż do zeszłego tygodnia kiedy właśnie auto zaczęło się zachowywać jak niektórzy piszą. Denerwujacy lag po wciśnięciu gazu. I ze startu i po hamowaniu. Przecież z tym się jeździć nie da! To wręcz niebezpieczne. Trwa może sekundę może mniej ale jak ktoś nie jest przyzwyczajony to można szału dostac... całe szczęście że trwało to tylko do zgaszenia auta i nigdy więcej nie powróciło. Gdybym tak miał mieć cały czas to bym go sprzedal. Ciekawe co jest , było tego powodem? Podziwiam tych którzy jeżdżą z tą dolegliwoscia cały czas. W każdym razie to nie jest normalne zachowanie tego auta jak niektórzy utrzymują.   

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #1624 dnia: Maj 08, 2018, 11:14:22 »
Ja u siebie nic takiego nie zaobserwowałem, ale muszę sprawdzić. Czyli jak się zahamuje do zera to potem przez chwilę nie chce ruszyć czy jak?