Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 599569 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Kornas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 Mk II Break 3.0 V6 Exclusive
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #175 dnia: Luty 29, 2016, 19:12:58 »
Szybkie pytanie - ile oleju poszło i czy płukałeś iiii czy trzeba jakoś włączać adaptacje  skrzyni w Lexii? Ja postaram się umówić z nimi na 11 marca ze swoim C5 i brata SAABem (taka sama skrzynia).

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #176 dnia: Luty 29, 2016, 21:12:15 »
U mnie poszło 10 litrów oleju, na plukanke się nie zgodzili chyba że napiszę że na własne życzenie (przy gwarancji). W lexii kasuje się  licznik i tyle. Potem autoadaptacja trwa kilkadziesiąt kilometrów i koniec. Ja robiłem w rs motorsport w Rzeszowie.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #177 dnia: Marzec 01, 2016, 07:12:06 »
Na fakturze nie mam wyszczególnionej płukanki, więc wątpię czy ją robili - może i dobrze...
Oleju mam napisane, że zużyli 6 litrów.
Wczoraj jeszcze mieli terminy na przyszły tydzień, więc z terminem nie ma problemu.
Zaopatrz się w jedzenie, albo będziesz szukał knajpy. Drobne do automatu na kawę też się przydadzą, bo kilka godzin posiedzicie z dwoma autami - Mogą tylko jedno auto robić na raz :)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #178 dnia: Marzec 01, 2016, 08:00:31 »
Na fakturze nie mam wyszczególnionej płukanki, więc wątpię czy ją robili - może i dobrze...
Oleju mam napisane, że zużyli 6 litrów.
Wczoraj jeszcze mieli terminy na przyszły tydzień, więc z terminem nie ma problemu.
Zaopatrz się w jedzenie, albo będziesz szukał knajpy. Drobne do automatu na kawę też się przydadzą, bo kilka godzin posiedzicie z dwoma autami - Mogą tylko jedno auto robić na raz :)

To wymiana statyczna czy dynamiczna była? Bo ilość zużytego oleju nie wskazuje ani na jedną ani na drugą... Na pojedynczą statyczną za dużo, na dynamiczną za mało... Powiem więcej, nie da się zrobić dynamicznej (która zastępuje w 100% stary olej) zużywając mniej litrów niż wchodzi w układ...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #179 dnia: Marzec 01, 2016, 08:19:04 »
No faktycznie jakoś dziwnie mało. Jak dzwoniłem do Zapaly to kazał przywieźć ze sobą 10-12 litrów.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #180 dnia: Marzec 01, 2016, 10:35:15 »
Tyle mam napisane na fakturze od nich, więcej nie wiem. Bańka w maszynie była do połowy zalana olejem, tyle widziałem.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #181 dnia: Marzec 01, 2016, 13:47:46 »


Tyle pewnie tylko napisali.
Bardziej mnie zastanawia jaki Ci ten olej zalali, no chyba że już się nauczyli jak ode mnie opierdol właściciel zebrał (przy pierwszym aucie) i robił drugą wymianę na własny koszt :P
Ja tam miałem swój olej i patrzyłem na ręce cały, czas byłem na Hali :)
Na wymianę w AM6 idzie ~10 litrów, +/- 0,5

Zalany mam Motul Multi ATF - taki zalecili i taki widnieje na fakturze.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #182 dnia: Marzec 01, 2016, 14:50:14 »
jak to jak ?
mądry się nie skapnie a głupi pomyśli że tak ma być :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #183 dnia: Marzec 01, 2016, 14:53:55 »
To pytanie do producenta...
Któraś strona nie pisze prawdy, tylko kto ?

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #184 dnia: Marzec 01, 2016, 15:12:29 »
Niczym woda z Lichenia to jest najcudowniejszy olej na rynku :D Nie przejmuj się Emil kwiatków na rynku olejowym tyle, że w pewnym momencie gdy szukasz informacji dostajesz zwarcia synapsów i dochodzisz do wniosku, że karty charakterystyki i zalecenia tworzą schizofrenicy. Marek Bor z tego co pamiętam na tym jeździł jakiś czas temu i było ok nie pamiętam tylko czy I czy II generacja Aisina.
Tak się zastanawiam czy najświatlejsi filozofowie(a w zasadzie jeden) z tego wątku i pokrewnego (najlepszy olej ASB) w dalszym ciągu uważa, że należy 'procentowo odejmować " - zmieniać licznik skoro skrzynia robi przestoje w nabijaniu jego wartości, mało tego nie przyrasta on liniowo, mało tego starzenie się oleju(utrata właściwości min.smarnych) w funkcji czasu i temp. nie zachodzi liniowo? Czy może ten sam filozof rozpatrzyliby dla nas 2 przypadki przy założeniu, że olej był nie zmieniany dla przebiegu np. 60k km i i powiedzmy 3lat oraz np. 180k km i 11 lat mając na uwadze powyższe zmienne. Czy może byłby on w stanie napisać jakieś równanie ogólne uwzględniając to co powyżej oraz ew. to co logika i jego wiedza o olejach podpowiada?
IMHO hedgehog aproksymacja wartości licznika w sposób jaki proponujesz jest warta tyle co zeszłoroczny śnieg i jest obarczona bardzo dużym błędem tym większym im starszy samochód i większy przebieg.

edit.
https://www.aftonchemical.com/Insight/KnowledgeCtr/Research_Trends/Documents/ATFspreads.pdf

edit2.
NIE wierzę, że Motul jest tak doskonały, że spełnia 2 drastycznie odmienne normy JWS3309 i AW-1 :)
Producent deklaruje, rekomenduje, że produkt się sprawdzi tam gdzie wymagane są parametry na poziomie poszczególnych specyfikacji. 'Spełnia wymagania', 'spełnia poziom jakości' takimi sformułowaniami posługują się producenci olejów. Ignorant nie wnika. Życie jest wtedy prostsze czyż nie? Michał ja bym napisał, że głupi się nie skapnie mądry zgłupieje.
Odpowiednikami JWS3309 oraz AW1 są odpowiednio:
MOBIL ATF3309 http://www.mobil.com/China-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_ATF_3309.aspx oraz
MOBIL ATF3324 http://www.mobil.com/China-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_ATF_3324.aspx

Jak bardzo producenci nie wiedzą co podają na przykładzie Valvo:http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/6869.pdf
Rekomendacja odpowiadająca referencji GM 93 165 147 = citroenowskiej 9734.R7 = volvo 31256774 = AW1.
Jednocześnie nie poleca stosowania tam gdzie jest wymagana niska lepkość. WTF? o_O




« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 17:52:00 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Wojciech Kornas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 Mk II Break 3.0 V6 Exclusive
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #185 dnia: Marzec 01, 2016, 16:29:38 »
Ojoj, czyli co kupić na taką pełną wymiane? Ravenola jeżeli Motul to taki olej wash n go? :-)
Edit:
I ostatnie pytanie - wyjmować  ten bezpiecznik od pompy LDS?

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #186 dnia: Marzec 01, 2016, 17:15:55 »
@Wojtek
było multum razy. Niżej masz podane referencje dla poszczególnych marek montujących Aisina. Jak Ci się nie podobają to możesz iść jeszcze do salonu Mazdy albo np. Land Rovera i tam pytać

JWS3309 np. Mobil ATF3309, Volvo 1161640, GM 93 160 393, Motorcraft XT-8QAW(konfekcja dla Forda), Selenia Tutela GI/V
AW1 np.  Selenia Tutela GI/VI(konfekcja dla Fiata), GM 93 165 147, VOLVO 31256774, Aisin ATF-0WS

Amsoil http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3110.pdf

« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 18:09:32 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #187 dnia: Marzec 01, 2016, 17:29:09 »
http://www.ipdusa.com/products/10543/122082-automatic-transmission-fluid-type-t-iv-atf-0t4-jws3309-for-aisin-warner-transmissions

To jest taki olej jakim producent zalewa? Jest gdzieś w Polsce dostępny?

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka




Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #188 dnia: Marzec 01, 2016, 18:00:44 »
@Karol w PL raczej niedostępny. Ewentualnie, w salonie Toyoty/ Lexusa prawdopodobnie pod ich referencjami. Jak tam Twoja skrzynka? Z tego co pamiętam lałeś Statoil?

Marka Aisin dla JWS3309 oraz AW1 odpowiednio ATF-0T4 oraz ATF-0WS w skrócie T - IV  oraz WS. Teoretycznie Ravenol jeżeli karty charakterystyki są ok też rozróżnia te oleje choć lepkość ma w poważaniu. I tak RAVENOL ATF Fluid T-IV oraz RAVENOL ATF T-WS Lifetime . Jeżeli ktoś zapyta jeszcze raz jaki olej do AM6 to naślę na niego Kajetana Poznańskiego i skrócę o głowę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 18:12:18 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #189 dnia: Marzec 01, 2016, 18:37:06 »
Tak, wymieniałem kilkukrotnie statycznie na Statoil. Ze skrzynką nic się nie dzieje... (odpukać)



Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #190 dnia: Marzec 01, 2016, 19:34:14 »
http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html


Dlatego wiadłem w manuala, a od 10 lat tylko i wyłącznie automat.
Co raz gorsze te skrzynie, szukajcie solenoidów na zagranicznych portalach aukcyjnych.
wczesniej miałem S60 2,5T po zmianie mapy pocisk, cóż z tego jak skrzynia ledwo przenosiła NM.
Lexus GS430 nie miał problemu z NM a skrzynia miód malina.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #191 dnia: Marzec 02, 2016, 13:35:29 »
A mam pytanie ile wchodzi oleju do am6 przy statycznej wymianie i czy 0.5 l oleju to - 2750 na liczniku w skrzyni?
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #192 dnia: Marzec 02, 2016, 15:35:02 »
U mnie znajomi w Aisin zawsze leją ten olej.
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-atf-4400-1ltr.html
Nie było nigdy problemów.

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #193 dnia: Marzec 02, 2016, 16:39:46 »
Bartku, przy statycznej 3 litry. Jeśli chodzi o licznik skrzyni, to nie tak. Możesz mieć przy tym samym przebiegu skrzynie z licznikiem 1 000 000, jak i inną z 300 000.
Licznik pomniejszasz proporcjonalnie do wymienionego oleju. Ja wymieniałem 3 krotnie i tak Ci tez zalecam.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #194 dnia: Marzec 02, 2016, 16:53:15 »
Dzieki. Teraz troche zglupialem. Sprawa doryczy puga 407 a tam na liczniku skrzyni 53 miliony. Ale moze ja sie pomylalem. Dzieki za info auto mam umowione dopiero na poniedzialek
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Wojciech Kornas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 Mk II Break 3.0 V6 Exclusive
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #195 dnia: Marzec 02, 2016, 16:59:35 »
Może ktoś lubił przycisk sport? :-)

Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #196 dnia: Marzec 02, 2016, 17:43:22 »
http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html


Dlatego wiadłem w manuala, a od 10 lat tylko i wyłącznie automat.
Co raz gorsze te skrzynie, szukajcie solenoidów na zagranicznych portalach aukcyjnych.
wczesniej miałem S60 2,5T po zmianie mapy pocisk, cóż z tego jak skrzynia ledwo przenosiła NM.
Lexus GS430 nie miał problemu z NM a skrzynia miód malina.

Sorry, ale czyta się to , hmmmm "polska jezyk trudna byc..."
Nie bardzo do tego rozumiem Twój przekaz ....


Czego nie rozumiez??, automaty zabija NM czyli moment obrotowy silnika
Wymiana oleju to nic innego jak pozbycie sie syfu z tarczek i opiłków.
Nie raz widziałm co jest na magnesach w skrzyni.
Dzisiaj księgowi w motoryzacji potrafią liczyć, dlatego w niektórych markach nie zalecają wymiany oleju, tylko po to zeby ASO miało co robić przy150kk przebiegu..
Ogólnie te skrzynie są bardzo delikatne, miałem okazje przejechać sie C5X7 w automacie i dość ze długo myśli przy redukcji to jeszcze szarpała delikatnie bo delikatnie ale nie powinno tego być w samochodach które mają przebiegu  + - 100kk.
Jak można ładować taką samą skrzynie do C2 Clio 307 i w końcu do C5 czy C6 gdzie masa i opór jest nie porównywalny a nie chce widzieć jak zapniemy do C5 przyczepę + bagaże :(

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #197 dnia: Marzec 02, 2016, 17:59:37 »
Jak można ładować taką samą skrzynie do C2 Clio 307 i w końcu do C5 czy C6 gdzie masa i opór jest nie porównywalny a nie chce widzieć jak zapniemy do C5 przyczepę + bagaże :(
Wbrew opinii to nie są bezawaryjne skrzynie i problemy były od początku. W Mazdach z serii CX program był tak napisany przez Japońców, że skrzynie sypały się na potęgę. W temacie C2 i Clio... tam raczej siedzi TF70SC, ale nie dam głowy.

@Adam Madejski
Titan ATF 4400 ma dopuszczenie JASO M315 TYPE 1A. W zastosowaniach gdzie wymagane jest AW1 oraz JWS3309 firma Titan rekomenduje swój produkt. Lepkość tego oleju jest na poziomie JWS3309.
Jak ktoś sobie zada trud i znajdzie karty charakterystyki produktów Selenia f-my Petronas - olejów dla grupy Fiata stwierdzi, że różnica w lepkości dla Tuteli GI/VI oraz GI/V jest bardzo podobna do tej deklarowanej dla produktów Mobila odpowiednio ATF3309 i ATF3324. Czy powyższe oznacza, że oleju JWS3309 nie można wlać do skrzynek parowanych z silnikami EURO 5? Według PSA nie można, według Fuchs jak widzicie(patrz rekomendacja) można. Dalsze pytania jaki olej do AM6 uważam za bezcelowe. Podawanie kolejnych produktów, na których widnieje deklaracja/rekomendacja AW1 i/lub JWS3309 nic nie wnosi. Wiadomo tylko, że te skrzynie jeżdżą często z nie zmienianymi licznikami, na olejach losowych firm a w świetle wywodów naczelnego filozofa tego i pokrewnego wątku mogą i/lub powinny się rozsypać i/lub źle pracować i/lub .... i tak nie ma na to żadnych obiektywnych kwitów a wszystko co piszecie na podstawie empirii to w dalszym ciągu próba kilkunastu szt. Wyciąganie na jej podstawie wniosków, które miałyby być zgodne z prawdą obiektywną a w szczególności uogólnianie na populację generalną jest o kant d..py potłuc.

Wnieście coś do tematu i podajcie algorytm dla licznika dla AM6. Może ktoś ma jakieś materiały ze szkoleń albo się do czegoś ciekawego dokopał w necie na ten temat?


edit.
Dla Clio 2 były DP0 podobnie jak dla 307, dla 308 jest AT6 czyli TF70SN nie wiem jak w nowym Clio, nie wiem co montują do C2, ale na pewno nie TF80SC, raczej AL4.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2016, 18:17:15 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #198 dnia: Marzec 02, 2016, 20:47:54 »
http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html


Dlatego wiadłem w manuala, a od 10 lat tylko i wyłącznie automat.
Co raz gorsze te skrzynie, szukajcie solenoidów na zagranicznych portalach aukcyjnych.
wczesniej miałem S60 2,5T po zmianie mapy pocisk, cóż z tego jak skrzynia ledwo przenosiła NM.
Lexus GS430 nie miał problemu z NM a skrzynia miód malina.

Sorry, ale czyta się to , hmmmm "polska jezyk trudna byc..."
Nie bardzo do tego rozumiem Twój przekaz ....


Czego nie rozumiez??, automaty zabija NM czyli moment obrotowy silnika
Wymiana oleju to nic innego jak pozbycie sie syfu z tarczek i opiłków.
Nie raz widziałm co jest na magnesach w skrzyni.
Dzisiaj księgowi w motoryzacji potrafią liczyć, dlatego w niektórych markach nie zalecają wymiany oleju, tylko po to zeby ASO miało co robić przy150kk przebiegu..
Ogólnie te skrzynie są bardzo delikatne, miałem okazje przejechać sie C5X7 w automacie i dość ze długo myśli przy redukcji to jeszcze szarpała delikatnie bo delikatnie ale nie powinno tego być w samochodach które mają przebiegu  + - 100kk.
Jak można ładować taką samą skrzynie do C2 Clio 307 i w końcu do C5 czy C6 gdzie masa i opór jest nie porównywalny a nie chce widzieć jak zapniemy do C5 przyczepę + bagaże :(

Piszesz o Citroenie C2? Jeśli tak to tam nigdy nie było normalnego automatu. Była skrzynia MCP, czyli zrobotyzowany manual. W pierwszych C3 była AL4, czyli skrzynia czterobiegowa. W 307 ta skrzynia była montowana tylko z najmocniejszym dieslem (2,0HDi 138KM).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #199 dnia: Marzec 03, 2016, 07:33:18 »
W 307 ta skrzynia była montowana tylko z najmocniejszym dieslem (2,0HDi 138KM).

W 206tkach była też AL4  razem z benzynami 1.6, tak jak i w 307 w benzynie.