Jak można ładować taką samą skrzynie do C2 Clio 307 i w końcu do C5 czy C6 gdzie masa i opór jest nie porównywalny a nie chce widzieć jak zapniemy do C5 przyczepę + bagaże
Wbrew opinii to nie są bezawaryjne skrzynie i problemy były od początku. W Mazdach z serii CX program był tak napisany przez Japońców, że skrzynie sypały się na potęgę. W temacie C2 i Clio... tam raczej siedzi TF70SC, ale nie dam głowy.
@Adam Madejski
Titan ATF 4400 ma
dopuszczenie JASO M315 TYPE 1A. W zastosowaniach gdzie wymagane jest AW1 oraz JWS3309 firma Titan
rekomenduje swój produkt. Lepkość tego oleju jest na poziomie JWS3309.
Jak ktoś sobie zada trud i znajdzie karty charakterystyki produktów Selenia f-my Petronas - olejów dla grupy Fiata stwierdzi, że różnica w lepkości dla Tuteli GI/VI oraz GI/V jest bardzo podobna do tej deklarowanej dla produktów Mobila odpowiednio ATF3309 i ATF3324. Czy powyższe oznacza, że oleju JWS3309 nie można wlać do skrzynek parowanych z silnikami EURO 5? Według PSA nie można, według Fuchs jak widzicie(patrz rekomendacja) można. Dalsze pytania jaki olej do AM6 uważam za bezcelowe. Podawanie kolejnych produktów, na których widnieje deklaracja/rekomendacja AW1 i/lub JWS3309 nic nie wnosi. Wiadomo tylko, że te skrzynie jeżdżą często z nie zmienianymi licznikami, na olejach losowych firm a w świetle wywodów naczelnego filozofa tego i pokrewnego wątku mogą i/lub powinny się rozsypać i/lub źle pracować i/lub .... i tak nie ma na to żadnych obiektywnych kwitów a wszystko co piszecie na podstawie empirii to w dalszym ciągu próba kilkunastu szt. Wyciąganie na jej podstawie wniosków, które miałyby być zgodne z prawdą obiektywną a w szczególności uogólnianie na populację generalną jest o kant d..py potłuc.
Wnieście coś do tematu i podajcie algorytm dla licznika dla AM6. Może ktoś ma jakieś materiały ze szkoleń albo się do czegoś ciekawego dokopał w necie na ten temat?
edit.
Dla Clio 2 były DP0 podobnie jak dla 307, dla 308 jest AT6 czyli TF70SN nie wiem jak w nowym Clio, nie wiem co montują do C2, ale na pewno nie TF80SC, raczej AL4.