Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597859 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #325 dnia: Kwiecień 28, 2016, 20:03:14 »
Wbrew temu co twierdzi M.Jerz am6,am6b am6c, am6c1 nie ma nic wspólnego z poszczególnymi generacjami i olejami do zastosowania. W temacie tłumaczenia poradzisz sobie sam chociażby przez google translator.

VF7RWRHHA9L573503 grudzień 2009 am6c
VF7RDUHZJ54100773 marzec 2009 am6c
VF7RWUHZJ54071217 październik 2008 am6c
VF7RWRHRJ54031468 czerwiec 2008 am6c1
VF7UARHRJ45216403 styczeń 2008 am6c1
VF7TDUHZJ78012309 październik 2007 am6c
VF7UARHRJ45166592 wrzesień 2007 am6c1

n=7 kto da więcej?

P.S Już pytałem czy ktoś mi ogarnie ten licznik przy pomocy inżynierii wstecznej. Leżą u mnie dwa aisinowskie TCM'y - jeden z 2006, drugi 2011.Myślę, że dni licznikowych bredni są policzone.

edit.
VF7RE4HSJ76817502 listopad 2007 am6c
VF7TDUHZJ78010334 marzec 2007 am6c
VF7TDUHZJ78012185 luty 2007 am6c
VF36JUHZJ21461621 marzec 2006 am6c

n=11

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2016, 21:03:18 wysłana przez Dawid Hoffman »

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #326 dnia: Kwiecień 28, 2016, 21:42:08 »
Twoja aproksymacja będzie tym bardziej bzdurna im większy przebieg i starszy olej. Dopasowywanie to idiotyzm. Jest opcja uczenia częściowego i pełnego, jest opcja wczytywania wartości ciśnień a Jerz licznik dopasowuje. Jeszcze w temacie jedynego słusznego oleju Volvo, bo "parują z tymi samymi silnikami". Olej Volvo nie jest syntetyczny tak jak Mobil ATF3309 nie jest syntetyczny. Nikt rozsądny nie robi pojedynczej zmiany statycznej i nie kombinuje z licznikiem. Chore podejście. 6 zmian statycznych pod rząd (bańka 20l za ~500zł) kasowanie licznika, temat zamknięty. Wymiana dynamiczna kasowanie licznika, temat zamknięty.

Kolego Hoffman, po raz kolejny udowodniłeś światu, że jesteś beznadziejnym przypadkiem.  Nie odniosłeś się nawet do JEDNEGO SŁOWA z tego co do Ciebie napisałem, tylko jak nakręcony powtórzyłeś po raz setny wszystkie te same brednie które wypisujesz tu na mój temat od roku. Czysty trolling, albo zwykła głupota.  Zadałem sobie trud bo jednak mimo wszystko wierzyłem, że da radę Ci to wszystko raz a dobrze wytłumaczyć - nic bardziej mylnego, jesteś w 100% nieprzemakalny na jakiekolwiek próby rzeczowej dyskusji.

Więc to czyni jakąkolwiek rozmowę z Tobą zupełnie bezprzedmiotową, bo po co do Ciebie cokolwiek pisać i cokolwiek Ci tłumaczyć, jeśli Ty i tak tego w ogóle nie czytasz, a jeśli nawet czytasz to słowa z tego nie rozumiesz, skoro powtarzasz jak nakręcony w kółko to samo, całkowicie bez względu na to co się do Ciebie pisze. Równie dobrze zamast tego wszystkiego mogłem zacytować wiersz "Wlazł kotek na płotek" - Twoja odpowiedź byłaby i tak IDENTYCZNA.

Mogę jeszcze sto razy napisać, że NIE MA ŻADNEGO ZWIĄZKU między opisaną przeze mnie dawno temu MOJĄ, INDYWIDUALNĄ pojedyńczą próbą odtworzenia licznika po jego skasowaniu przez ASO (bez żadnego powodu, bez wymiany oleju) a dyskutowaną w tym wątku korektą licznika przy wymianie oleju. Dwie CAŁKOWICIE RÓŻNE, kompletnie ze sobą nie związane sprawy BEZ ŻADNYCH PUNKTÓW WSPÓLNYCH.  Wyliczenie wartości korekty licznika po wymianie oleju robi się WYŁĄCZNIE w oparciu o same ZNANE, KONKRETNE dane (pojemność skrzyni, ilość wymienionego oleju, aktualna wartość licznika) i otrzymuje się KONKRETNĄ, 100% precyzyjną wartość.  Ale Ty dalej jak opętany bredzisz o "aproksymacji" i innych tego typu bzdurach, co ma się NIJAK do korekty licznika przy wymianie. 

Mogę jeszcze sto razy Ci tłumaczyć, że skoro skasowano mi licznik w 5-letnim aucie bez wymiany oleju a skrzynia na wyzerowanym liczniku zaczęła po tym pracować źle, więc OCZYWIŚCIE że jedynym wyjściem (oprócz wymiany całego oleju) była próba jego odtworzenia, wszystko jedno z jaką możliwą do uzyskania dokładnością, bo KAŻDY margines błędu, choćby nawet 50%, będzie lepszy niż całkowicie zła wartość czyli zero.

Na nic to wszystko, jak do ściany, a Ty dalej swoje jak głuchoniemy i ślepy w jednym - zero kontaktu z rozmówcą. Jesteś zwykłym trolem, bo nie reagujesz na NIC, tylko w kółko powtarzasz to samo.

I przestań żesz na Boga pleść o "różnych generacjach skrzyń" bo to też ma się NIJAK do tematu korekty licznika. Licznik koryguje się tak samo w KAŻDEJ skrzyni posiadającej taki licznik, bo to są powszechne PRAWA FIZYKI i model skrzyni nie ma nic do tego.   Jeśli wymienisz np. 30% zużytego oleju na nowy to stopień zużycia oleju w skrzyni zmniejszy się o tyle ile go wymieniłeś, czyli o 30% i o tyle trzeba zmniejszyć licznik.   To tak jak np. słoną wodę zastąpisz w 30% słodką - jej stopień zasolenia zmniejszy się o tyle ile wody wymieniłeś, czyli o 30%. Wiedza i zdolność rozumienia prostych praw fizyki na poziomie WCZESNEGO GIMNAZJUM. Co ma do tego model skrzyni? W NOCNIKU czy PSIEJ MISCE dokładnie ten sam efekt byś uzyskał.

Nie pojmujesz? Moje kondolencje, ośmiolatki to w lot ogarniają na lekcji fizyki.

Bredź więc dalej do USR@NEJ ŚMIERCI, że ten licznik jest w każdej nowoczesnej skrzyni ZUPEŁNIE DO NICZEGO, że w każdym narzędziu diagnostycznym każdego producenta aut funkcje jego modyfikacji i inicjalizacji są DO NICZEGO, i że jego korekta po wymianie oleju jest ZBĘDNA bo on niczemu nie służy. Bredź sobie tak dalej, mimo że sam powołujesz się na dokumentację AL4 gdzie *JAK WÓŁ* stoi, jak należy licznik korygować po wymianie oleju, a w serwisówkach nowszych skrzyń tylko dlatego nie ma takich informacji bo producenci aut teraz W OGÓLE NIE PRZEWIDUJĄ WYMIAN OLEJU przez całą eksploatację, więc nie opisują procedur usług, których nie wykonują. Zresztą z oczywistą szkodą dla klientów, co nawet Ty chyba rozumiesz.

Tak więc paplaj tak sobie dalej, a każda inna myśląca osoba może sobie po prostu na próbę na chwilę zmienić licznik w swoim aucie i samemu sprawdzić jak DRASTYCZNIE natychmiast zmienia to pracę skrzyni.  Suchy fakt, w 100% łatwo sprawdzalny przez każdego.

Masz pełne prawo kompromitować się w nieograniczonym zakresie - bo tylko SIEBIE ośmieszasz wypisując w kółko takie farmazony jak to, że wszyscy producenci skrzyń stworzyli liczniki zużycia oleju PO NIC, i to gdy każdy może sobie sam sprawdzić jakie wyraźnie odczuwalne efekty daje zmiana wartości tego licznika.  Albo że przy wyliczeniu korekty licznika po wymianie jest jakakolwiek "aproksymacja", gdy tam się po prostu odejmuje procent wymienionego oleju od wartości licznika, a więc wyłącznie konkretne, precyzyjne, znane wartości.

Cytuj
Nikt rozsądny nie robi pojedynczej zmiany statycznej

Wszystkie ASO Citroena i Peugeota (i wielu innych marek) na świecie robią ludziom tylko wymianę statyczną (bo nie mają sprzętu do dynamicznej), i tylko jednokrotną o ile klient nie zażąda inaczej, a większość klientów nie żąda wielokrotnej nie dlatego że "nie są rozsądni" lecz dlatego, że po prostu większość kierowców się na tym NIE ZNA i polega na tym co zasugeruje serwis. A ten im zasugeruje albo brak wymian w ogóle, albo jednokrotną statyczną.

Więc tu nie chodzi o to czy ktoś "jest rozsądny czy nie" tylko o suche fakty jakich wymian najwięcej się ludziom w serwisach robi.   Ale Ty jak zwykle jesteś odklejony od rzeczywistości i bajdurzysz sobie o swoich urojeniach.

Cytuj
Twoja aproksymacja będzie tym bardziej bzdurna im większy przebieg i starszy olej.

Jak wreszcie pojmiesz, że jeśli jedynym wyborem było albo próbować odtworzyć licznik po jego skasowaniu nawet ze sporym błędem albo nie odtwarzać go wcale (a więc mieć CAŁKIEM ŹLE) to wróć i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie ma z kim i o czym.

Cytuj
Wymiana dynamiczna kasowanie licznika, temat zamknięty.

No pewnie że lepiej jest być młodym i bogatym niż starym i biednym, to każdy wie. I każdy wie, że pełna wymiana dynamiczna jest bezsprzecznie najlepsza - absolutnie nikt tu tego nigdy nie kwestionował. Tyle że nie zawsze się da.  Tobie się to akurat w głowie nie mieści (jak wiele innych rzeczy), ale są na tym świecie tacy ludzie, którzy z miliona różnych przyczyn nie mogą zrobić tego dynamicznie. Albo po prostu nie znali się na tym, a w ASO zrobili im pojedyńczą statyczną i już.   Więc jeszcze raz: bredź sobie dalej o jakiejś urojonej idealnej wirtualnej rzeczywistości, podczas gdy w realu jest inaczej.

A tak na marginesie, jednokrotna wymiana statyczna jeśli tylko jest robiona wystarczająco systematycznie i często (np. co 30.000 km) całkowicie wystarcza. Taka wymiana jest wręcz lepsza niż rzadko robiona wymiana dynamiczna, gdzie może i cały olej się wymienia na raz, ale między wymianami skrzynia chodzi długo na syfie, którego część się osadzi na skrzyni i filtrze i nawet płukanie tego nie wyczyści do końca. Diabeł jak zwykle tkwi w SZCZEGÓŁACH, a nie w takich ogólnych teoriach jakie Ty wygłaszasz.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2016, 23:00:25 wysłana przez Michał Jerz »

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #327 dnia: Kwiecień 28, 2016, 22:04:10 »

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #328 dnia: Kwiecień 28, 2016, 22:10:38 »
Wbrew temu co twierdzi M.Jerz am6,am6b am6c, am6c1 nie ma nic wspólnego z poszczególnymi generacjami i olejami do zastosowania. W temacie tłumaczenia poradzisz sobie sam chociażby przez

Wbrew temu co plecie D. Hoffman, korekta wartości licznika zużycia oleju po jego wymianie nie ma kompletnie nic wspólnego z modelem skrzyni, tylko z podstawowymi prawami fizyki, bo jeśli starego oleju wymieni się daną ilość na nowy to o TAKĄ WŁAŚNIE ilość zmniejszy się jego sumaryczny stopień zużycia, gdyż to wszystko się wymiesza.  Jak już pisałem, nawet w NOCNIKU efekt będzie taki sam, bez względu na jego model czy kolor.

A co do modeli skrzyń i rodzajów olejów, niepamiętny czas temu wyraźnie pisaliśmy już o tym, że olej stosowany w danej skrzyni zależy od tego z jakim silnikiem (jego normą EURO) dana skrzynia jest połączona, a nie jakie jest jej oznaczenie.  Dla tego silnika / normy, taka skrzynia ma odpowiednią wersję softu z innym algorytmem pracy licznika, bo dany używany w niej olej ma inną lepkość i inaczej się zmieniającą z wiekiem/eksploatacją. Zresztą właśnie dokładnie dlatego nie należy do takiej skrzyni lać oleju do niej nieprzeznaczonego (np. JWS3309 zamiast AW1 lub odwrotnie) - bo licznik będzie źle liczył zużycie, nie dla tego oleju.

Więc to wszystko dawno już jest znane i przedyskutowane, ale Hoffman zafiksował się na czymś sprzed nie wiadomo ilu miesięcy i lat, i nic od tego czasu do niego nie trafia.

Ja tematu skrzyń UCZYŁEM SIĘ wraz z ich eksploatacją, od zera i WCALE SIĘ TEGO NIE WSTYDZĘ, bo ja jestem normalny a nie popaprany jak kolega Hoffman, który uważa że z mlekiem matki wyssał oleje. Zdobywałem tę wiedzę, od razu jej nie miałem. Kilka lat temu dopiero dochodziłem do pewnych rzeczy, jak większość normalnych ludzi, więc i w dyskusjach sprzed lat wiele spraw dopiero rozgryzałem, nie zawsze poprawnie.  Co chyba jest NORMALNE i nie jest żadnym powodem do wstydu - każdy się najpierw uczy żeby potem coś wiedzieć. Sposób w jaki Hoffman wyciąga rzeczy sprzed lat, np. z citroen.auto.pl gdzie ostatni raz napisałem cokolwiek chyba w 2014 r. o ile nie wcześniej, i cytuje je teraz jako coś co rzekomo miałbym powiedzieć ostatnio, podczas gdy od tego czasu to wszystko zostało już dawno tutaj przedyskutowane i wyjaśnione bo wszyscy wspólnie doszliśmy do wielu rzeczy, jest po prostu ZWYKŁYM ORDYNARNYM CHAMSTWEM, bezczelną manipulacją i robieniem z innych ludzi głupa dla leczenia własnego chorego ego.

Ten człowiek jest niestety niewarty choćby jednego dalszego słowa dyskusji z nim.  Pół roku odpuściłem, nawet tu nie zaglądałem, przychodzę po 6 miesiącach a on dalej plecie to samo i ciska na mnie epitetami pod moją nieobecność. CHORY człowiek.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #329 dnia: Kwiecień 28, 2016, 22:45:41 »
Nie wiem co napisałeś.Nie czytam, ale na pewno masz rację. A priori, arbitralnie, z nadania(może boskiego?)
Michał, daj sobie siana i podawaj źródła. Przestań wymyślać! Poniżej masz link gdybyś nie rozumiał co to źródła. Włoszczyzna z TF80SC:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/131025-_159_dynamiczna_wymiana_oleju_asb_af40_tronic.html

P.S Choćbym miał skisnąć i zachorować nad tymi TCM'ami sam to wkleję tu algorytm. Jak rozważysz licznikowe ekstrema i przejrzysz kilka UOA po różnych przebiegach to zrozumiesz, że bredzisz zakładając to co zakładasz. AM6C nie ma nic wspólnego wbrew temu co wymyślasz z II generacją. AM6C spotkasz przed 2010, w 2010 i po 2010. Tylko tyle. Przestań wymyślać adwersarzu drogi i nie zajmuj się mną.


Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #330 dnia: Kwiecień 28, 2016, 23:08:50 »
Michał napisałeś że pół roku Cię nie było, ale jak widać za krótko. Proponowałbym Ci żebyś się opanował i przestał walić epitetami do kolegów z forum. Jak masz coś do kogoś to napisz do niego na priv i przestań obrażać ludzi. Nikt tutaj nie musi czytać ze ktoś wg Ciebie "jest popaprany "
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #331 dnia: Kwiecień 29, 2016, 00:05:13 »
Nie wiem co napisałeś.Nie czytam

To widać. Tylko nadal nie wiem po co odpowiadasz na to czego nie czytasz. To jakaś aberracja psychiczna?

Cytuj
Michał, daj sobie siana i podawaj źródła.

Człowieku, zlituj się. Na co Ci mam podawać źródła? Na to, że jeśli wymienisz 30% starego oleju na nowy to o 30% zmniejszy się jego zużycie? To jest oczywisty fakt, vide podręczniki do fizyki i chemii z podstawówki.   Czy może chcesz źródło na to, że jak sobie dla testu zmienisz licznik to skrzynia natychmiast zacznie zupełnie inaczej pracować? Sam sobie możesz to sprawdzić w 5 minut.

Więc na co Ci mam dawać źródła, jeśli ja o samych oczywistych faktach pisałem i o NICZYM więcej?

"Źródło" to jest kolejne słowo-klucz na którym się zafiksowałeś i powtarzasz je w kółko, bez względu na to O CZYM się do Ciebie pisze, czego zresztą w ogóle nie czytasz, jak sam to podkreślasz.

Cytuj
Przestań wymyślać! Poniżej masz link gdybyś nie rozumiał co to źródła. Włoszczyzna z TF80SC:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/131025-_159_dynamiczna_wymiana_oleju_asb_af40_tronic.html

A co to ma wspólnego z tym o czym ja pisałem? Absolutnie nic. Ja pisałem o korekcie licznika po częściowej, statycznej wymianie, a Ty mi tu zapodajesz link o pełnej dynamicznej wymianie, gdzie licznik się po prostu zeruje bo wymienia się cały olej.

Co ma piernik do wiatraka? A no NIC.

Cytuj
Jak rozważysz licznikowe ekstrema i przejrzysz kilka UOA po różnych przebiegach to zrozumiesz, że bredzisz zakładając to co zakładasz.

Człowieku, czy jest jakikolwiek sposób byś wreszcie przestał mieszać temat PRZYBLIŻONEGO ODTWORZENIA licznika po jego skasowaniu (o czym pisałem RAZ, DAWNO TEMU, po prostu opisując własny przypadek) od tematu precyzyjnego wyliczenia korekty licznika po wymianie oleju? Ile razy trzeba Ci jeszcze powtórzyć, że jedno z drugim nie ma NIC wpólnego? Czy Ty naprawdę jesteś ograniczony, czy robisz to celowo?

Nie mówiąc już o tym, że ja nigdy i nigdzie nie twierdziłem, że ODTWORZENIE licznika (po niepożądanym skasowaniu) może być precyzyjne. WRĘCZ PRZECIWNIE, zawsze wielokrotnie podkreślałem, że jest to z oczywistych względów grube przybliżenie.  Więc o co Ci chodzi?  I co zrobić byś wreszcie pojął, że jeśli wybór był między odtworzeniem z nawet grubym przybliżeniem lub nieodtworzeniem go w ogóle (a więc całkowicie zła wartość) to decyzja była oczywista?

Nie ma żadnego sposobu byś to przyjął do wiadomości, więc co ja ci poradzę?

Cytuj
AM6C nie ma nic wspólnego wbrew temu co wymyślasz z II generacją.

No litości, ja cokolwiek na temat generacji czy oznaczeń skrzyń na tym forum ostatni raz pisałem w 2015 roku, a na citroen.auto.pl ze dwa lata temu!  Od tego czasu do wczoraj przez pół roku nawet mnie tu nie było. Z choinki się urwałeś? Słowa na ten temat od miesięcy nie napisałem, więc o czym Ty w ogóle do mnie mówisz?

Cytuj
AM6C spotkasz przed 2010, w 2010 i po 2010. Tylko tyle. Przestań wymyślać adwersarzu drogi

JA mam przestać wymyślać? Ja tego tematu od 2015 r. nie poruszałem, bo mnie tu w ogóle przez pół roku NAWET RAZ nie było. Zaglądam tu nagle wczoraj po 6 miesiącach i co widzę? - Ty wciąż o tym samym, i o mnie. Z kim tu jest coś nie tak?

Cytuj
i nie zajmuj się mną.

A to dobre!  Ty rzeczywiście masz coś nie tak z głową..... Ja do wczoraj nawet nie pamiętałem że istniejesz, dopóki nie zobaczyłem, że Ty wciąż tu o mnie paplesz i od "kombinatorów" i "klakierów" mi tu wyjeżdżasz pod moją nieobecność od wielu miesięcy.

Weź się kolego udaj do jakiegoś specjalisty.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #332 dnia: Kwiecień 29, 2016, 03:33:51 »
Michał napisałeś że pół roku Cię nie było, ale jak widać za krótko. Proponowałbym Ci żebyś się opanował i przestał walić epitetami do kolegów z forum. Jak masz coś do kogoś to napisz do niego na priv i przestań obrażać ludzi. Nikt tutaj nie musi czytać ze ktoś wg Ciebie "jest popaprany "

Nie, Arku, to ja nie muszę i nie życzę sobie tutaj czytać po pół roku nieobecności, że w tym czasie kolega Hoffman nieustannie paple o mnie głupoty i obrzuca mnie epitetami typu "kombinator od liczników", "klakier", "brednie", "idiotyzmy" itd. Tego dziwnym trafem nie zauważyłeś, tylko na mnie Ci się jakoś tak dziwnie zmysły wyostrzyły.

Więc jeśli już, to albo upomnij kolegę Hoffmana, żeby "nie walił epitetami do kolegów z forum" i "nie obrażał ludzi" - szczególnie za ich plecami gdy widzi, że ich od wielu miesięcy nie ma i nawet o tym nie wiedzą że ktoś im publicznie d*pę obrabia - albo daj sobie spokój z takimi pouczeniami, bo jesteś po prostu rażąco nieobiektywny, gdyż moje dzisiejsze posty to była jedynie ODPOWIEDŹ na jego komentarze pisane tu o mnie podczas mojej nieobecności.  Może Ty lubisz i tolerujesz jak się z Ciebie idiotę robi za Twoimi plecami, ja nie.

A tak w ogóle to to, że przeszkadza Wam byle drobna pyskówka, a nie przeszkadza Wam że ktoś miesiącami namawia tu ludzi by szkodzili swoim skrzyniom ignorując licznik zużycia oleju przy wymianie (a jednocześnie tępi się kogoś kto próbuje ludzi przestrzegać przed szkodliwością takich informacji) to zupełnie inna para kaloszy. Widać preferujecie formę nad treścią.

Tak czy owak, temat zamknięty bo D. Hoffman kolejny raz udowodnił, że dyskutować z nim się po prostu nie da choćby się człowiek ze***ł z wysiłku.

Offline Dariusz Rybarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5, JUMPER
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, ASG, Żeglarstwo
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #333 dnia: Kwiecień 29, 2016, 07:00:59 »
Chłopie daj sobie na luz, gdzie jest admin?

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #334 dnia: Kwiecień 29, 2016, 08:34:12 »
Chłopie daj sobie na luz, gdzie jest admin?

A Ty kto? 8-| Bo nigdy Cię przez 10 lat ani w tym, ani w żadnym innym wątku o AM6 nie widziałem. Może lepiej samemu wnieść coś do dyskusji zamiast wchodzić tylko po to by rozstawiać po kątach tych, którzy włożyli w dany wątek 1/2 jego zawartości? A tak w ogóle, napisałem już "temat zamknięty", więc po co zaczynasz na nowo?

Jakiś wysyp ochotniczych moderatorów z ORMO, czy co? Ciekawe, że jak po mnie przez pół roku kol. Hoffman jeździł pod moją nieobecność to żadnemu nie przeszkadzało.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #335 dnia: Kwiecień 29, 2016, 08:39:00 »
Michał, Powiedz mi czy jak zaleję skrzynie Fuchs ATF 4400 to będzie dobrze ??
Co zrobić w warsztacie jeśli będą podnosić auto do góry ?? w jakiej pozycji ustawić wysokość auta ??
Wyjąć jakiś bezpiecznik ?? Niebawem jadę na dynamiczną wymianę.
I później w Lexia co zrobić ?? skasować ręcznie licznik czy dać jakieś nauki ??

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #336 dnia: Kwiecień 29, 2016, 08:46:58 »
Dołączam się do pytania co z zawieszeniem

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #337 dnia: Kwiecień 29, 2016, 08:51:16 »
Michał, Powiedz mi czy jak zaleję skrzynie Fuchs ATF 4400 to będzie dobrze ??
Co zrobić w warsztacie jeśli będą podnosić auto do góry ?? w jakiej pozycji ustawić wysokość auta ??
Wyjąć jakiś bezpiecznik ?? Niebawem jadę na dynamiczną wymianę.
I później w Lexia co zrobić ?? skasować ręcznie licznik czy dać jakieś nauki ??

Panowie tu macie odpowiedź w moim wątku, pytałem o to już w zeszłym tygodniu http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=100538.msg989528#msg989528

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #338 dnia: Kwiecień 29, 2016, 08:56:38 »
Nie do końca bo auto musi "jechać"  na podnośniku....

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #339 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:12:54 »
Dokładnie...auto będzie odpalone i będą wrzucane biegi....jeśli damy auto max do góry to po dodaniu gazu przekroczymy 10km/h i auto będzie chciało się obniżyć...i co wtedy ??

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #340 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:13:38 »
Moim zdaniem zawieszenie w górę na max i tyle. U mnie przy wymianie zmieniali pozycje dźwigni ale cały czas z wcisnietym hamulcem. Nie było żadnego problemu.

Moim zdaniem kwestie oleju zostały podniesione do rangi problemu narodowego i można na podstawie tego wątku napisać doktora ale z marketingu. Mamy tak mało danych na temat tego co to jest Aw-1 ale wiemy że niektóre oleje tej normy nie spełniają. Moim zdaniem należy wymienić olej w całości i to jest podstawą. To jaki później zostanie nalany jest drugorzędne ale zapewne nie bez znaczenia. Ja nadałem Mitasu ale w warsztacie który wymienił mi olej leją Ravenol i nie było nigdy problemu.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #341 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:16:47 »
Dlatego kupuje najtańszy - oryginalny Aisin 0ws

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #342 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:21:49 »
To co w końcu z tym podnoszeniem i jazdą?? I co daje zmiana pozycji dźwigni przy wciśniętym hamulcu ??

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #343 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:23:12 »
Nic

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #344 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:24:48 »
Michał, Powiedz mi czy jak zaleję skrzynie Fuchs ATF 4400 to będzie dobrze ??
Co zrobić w warsztacie jeśli będą podnosić auto do góry ?? w jakiej pozycji ustawić wysokość auta ??
Wyjąć jakiś bezpiecznik ?? Niebawem jadę na dynamiczną wymianę.
I później w Lexia co zrobić ?? skasować ręcznie licznik czy dać jakieś nauki ??

Adamie, przed podniesieniem zawsze pozycja MAX. Zawsze.  Do tego dla własnego spokoju i dodatkowego zabezpieczenia zalecane jest odkręcenie korka na zbiorniczku LDS.  Jeśli nie ma potrzeby uruchamiania auta w trakcie prac (ale to oczywiście nie dotyczy wymiany dynamicznej gdzie trzeba "jechać" w powietrzu) to zapobiegliwi zdejmują też klemę z akumulatora. Nie to że koniecznie trzeba, ale nie zaszkodzi - po prostu gwarantuje to w 100% że pompa się nie uruchomi.

Przy dynamicznej wymianie, jeśli w trakcie procedury jest konieczność zmiany wszystkich biegów a więc kręcenia kołami w powietrzu z dużą prędkością (a wtedy oczywiście akumulatora nie można odpiąć), istnieje ryzyko że po przekroczeniu przez koła prędkości 10 a następnie 40 km/h będzie załączać się pompa i próbować obniżyć auto do wysokości odpowiednich dla takich prędkości, co oczywiście jej się nie uda bo auto wisi, a więc koła bezwładnie zwisają.... Będzie to powodować powstawanie szkodliwych podciśnień w siłownikach, co może uszkodzić uszczelnienia lub membrany w sferach.

I teraz są różne szkoły. Większość osób to olewa, i w większości przypadków się udaje, tzn. nic się nie dzieje, przynajmniej bezpośrednio po tym, bo nigdy do końca nie wiadomo czy nie osłabiło uszczelnień na tyle, że padną parę tygodni czy miesięcy później.

Natomiast ja osobiście wyjąłem bezpiecznik od pompy, i tak właśnie wcześniej w innym wątku radziłem robić innym ludziom. Zdarza się, że ten bezpiecznik się ludziom w trasie przepali i niektórzy tak przejeżdżają setki km bez żadnych problemów czy błędów w sterowniku, więc jest to rozwiązanie bezpieczne, a zapobiega możliwości włączenia się pompy, więc w 100% daje pewność, że nic się siłownikom czy sferom nie stanie.

No ale oczywiście w tamtym wątku zaraz znalazło się kilku takich co się rzucili na mnie i mi od "kombinatorów" i "szkodników" nawyzywali, więc nawet już nie próbuję komuś tego radzić, bo po co mi takie atrakcje. Wystarczy że nadal mam D. Hoffmana, który od pół roku nie może ze mnie zejść bo nie potrafi zrozumieć, że przybliżone odtworzenie skasowanego licznika a korekta licznika po wymianie statycznej to dwie całkowicie różne sprawy.

Co do tego Fuchs Titan ATF, nigdy nie używałem, ale na moje oko to jest olej zrobiony tak, żeby był uniwersalny, tzn. tak trochę w rozkroku między JWS3309 a AW-1.  Zresztą producent też wymienia obie te specyfikacje jako zgodne na raz, co nigdy mojego entuzjazmu nie budzi, bo właśnie świadczy o "uniwersalności" produktu, tzn. że jest ZBLIŻONY do obu, czyli w sumie nie jest idealnie żadnym z nich....  Ten olej wg karty produktu ma lepkość 7.3 przy 100'C (więc dość typową dla JWS3309 a znacznie wyższą niż inne oleje AW-1, które mają ok. 5.5 - 6.0), ale z kolei indeks lepkości ma tylko 165, więc mniejszą niż typowe oleje JWS3309 a bliżej AW1.    I znów, nie chcę tu nic radzić bo zaraz jakieś D. Hoffmany się na mnie rzucą, więc powiem tylko że JA OSOBIŚCIE takich uniwersalnych produktów unikam. Jak już ma być JWS3309 to niech będzie całkowicie typowy JWS3309 (a te mają indeks lepkości rzędu >170 do 180), a nie taki trochę JWS3309 a trochę AW1...     Ale pewnie dużo osób go leje do AM6 i pewnie problemów wielkich nie mają, więc kwestia wyboru.

EDIT: A co do Lexii / licznika (bo przeoczyłem):  jeśli przy wymianie Ci nie wyzerują (a powinni), to potem w Lexii WYZEROWAĆ skoro zmieniasz cały olej.  Nic nie przyuczać jak nie trzeba, tylko wyzerować licznik i jeździć - jak ze skrzynią jest wszystko dobrze to sama się zaraz dostosuje.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2016, 10:13:09 wysłana przez Michał Jerz »

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #345 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:54:15 »
U mnie przy wymianie zmieniali pozycje dźwigni ale cały czas z wcisnietym hamulcem.

Czyli w rzeczywistości NICZEGO nie zmieniali poza położeniem lewarka, co najwyżej 1 i R udało im się zapiąć, ale i tak "spoczynkowo", tzn. bez przeniesienia napędu na skrzynię, tylko w konwerterze olej się kotłował.... A 2, 3, 4, 5, 6 to już w ogóle nie wsadzili, nawet w hydraulice.

Cytuj
Nie było żadnego problemu.


Głównie dlatego, że prawie nic nie zrobili ;)  Bez przełączania na wszystkie biegi Z PRZENIESIENIEM NAPĘDU DO SKRZYNI w tym czasie pewnie zostało trochę starego bo się nie wypłukał stamtąd do końca.

Cytuj
Moim zdaniem kwestie oleju zostały podniesione do rangi problemu narodowego i można na podstawie tego wątku napisać doktora ale z marketingu.

Tu raczej chodzi o to, że tylko w C5 i C6 na setki istniejących modeli aut masz przy wymianie dynamicznej UNIKALNY problem z tym, że tylko tu jest hydrozawieszenie, które choć podniesiesz na MAX jak trzeba gdy się auto unosi na podnośniku, to jeśli konieczna jest "jazda" w powietrzu z prędkościami powyżej 10 (i powyżej 40) km/h przy wymianie dynamicznej, to zawieszenie będzie próbować się w powietrzu obniżyć, co powoduje duże podciśnienia w siłownikach, bo pompa będzie odciągać z nich płyn do zbiorniczka, a w miejsce płynu będzie się robić ssanie, gdyż koła są zbyt ciężkie by poszły w powietrzu do góry.

To wcale nie jest wydumany problem, tylko jak najbardziej realny.  I fakt, że w większości przypadków nie spowoduje to żadnych usterek bezpośrednio po zjechaniu, ale nigdy nie będziesz wiedział czy i na ile osłabiło to uszczelnienia czy membrany i skróciło ich życie. Ale są też ludzie którym po takiej operacji bezpośrednio po opuszczeniu zaczyna się lać z siłowników lub okazuje się że któraś sfera padła - wszystko zależy od tego w jakim stanie (na ile jeszcze silne) były uszczelnienia i sfery i jak zniosły to ssanie. A więc loteria.

Jak pisałem, jest prosta metoda - wyjęcie bezpiecznika od pompy - wtedy na pewno pompa się nie uruchomi i można sobie kręcić kołami nawet 200 km/h. Ale w zeszłym roku za zasugerowanie tego zostałem na tym forum tak ZGNOJONY przez kilku tutejszych miłych kolegów co wiedzą lepiej, że już mi się nawet nie chce na ten temat cokolwiek mówić, a już na pewno nie komuś to doradzać.

Cytuj
Moim zdaniem należy wymienić olej w całości i to jest podstawą.

Oczywiście, jest to bezsprzecznie OPTYMALNE rozwiązanie, bo unika się jakichkolwiek potencjalnych problemów z mieszalnością różnych olejów (nie mówiąc już o tym - bo to oczywiste - że wtedy pozbywa się całości starego oleju i ma się tylko fabrycznie nowy).  Nie ma co do tego dwóch zdań...    Problem tylko w tym, że zawsze będą ludzie (i to sporo) którym zostanie zrobiona wymiana statyczna (i to jednokrotna) bo tak robią wszystkie ASO (o ile w ogóle chcą zrobić) a ogromna większość ludzi po prostu się nie zna i zgadza się na to co im serwis zasugeruje.

Więc tu absolutnie nie chodzi o to, że ktokolwiek twierdzi że statyczna jest lepsza (bo nie jest), tylko o to, że skoro istnieje (i będzie istnieć) masa ludzi którzy robili i będą robić wymianę statyczną (a więc mieszać oleje) to im też trzeba coś sensownego doradzić i pomóc, stąd te dyskusje...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #346 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:54:41 »
U mnie też wymienili olej dynamicznie na wcisnietym hamulcu kilkukrotnie zmieniając wszystkie biegi. Jakiś sens to jednak ma bo nawet w instrukcji plukanki do automatów firmy liqui moly jest napisana taka procedura. Wlać plukanke do rozgrzanej skrzyni i pozwolić jej pracować 10 min, zmieniając kilkukrotnie biegi na postoju. Pewnie nie zadziala to równie dobrze jak na krecacych  się kołach, ale zawsze.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #347 dnia: Kwiecień 29, 2016, 09:57:15 »
Michał który to bezpiecznik?

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #348 dnia: Kwiecień 29, 2016, 10:59:12 »
Michał który to bezpiecznik?

MAXI 40 A (w komorze silnika) - w Mk II od spodu BSM a w Mk III w takim osobnym czerwonym boxie na bezpieczniki. W Mk II skrajny pomarańczowy. W Mk III nie wiem, musisz sprawdzić na jakiejś rozpisce. 

http://i132.photobucket.com/albums/q23/Clogzz/C5/Fuse_box_3.jpg

Zamiast tego pewnie można wyjąć wtyczkę z pompy (za reflektorem), zależy co kto uważa za łatwiejsze... Osobiście nie testowałem.

U mnie też wymienili olej dynamicznie na wcisnietym hamulcu kilkukrotnie zmieniając wszystkie biegi. Jakiś sens to jednak ma bo nawet w instrukcji plukanki do automatów firmy liqui moly jest napisana taka procedura. Wlać plukanke do rozgrzanej skrzyni i pozwolić jej pracować 10 min, zmieniając kilkukrotnie biegi na postoju. Pewnie nie zadziala to równie dobrze jak na krecacych  się kołach, ale zawsze.

Dopóki trzymasz wciśnięty hamulec, napęd jest rozłączony, więc raz że odpada przepłukanie tego oleju co smaruje skrzynię. Dwa że z lewarka w pozycji D zapnie się tylko bieg 1. (a ze śnieżynką pewnie 2.) oraz w pozycji R wsteczny i nic więcej, a w trybie manualnym (M) pewnie da się zapiąć też tylko 1. i 2. Nigdy nie próbowałem bo nie miałem takiej potrzeby, ale coś mi się nie wydaje by w trybie manualnym dało się wybrać na postoju bieg wyższy niż 2, bo sądzę że skrzynia nie umożliwia ruszania z tak wysokich biegów. Więc części odpowiedzialnej za pozostałe biegi się nie przepłuka.

Czyli taki sposób większości zakamarków skrzyni niestety NIE przepłukuje, a tak naprawdę jedyne co jest naprawdę dobrze płukane to konwerter...  Pewnie że lepiej niż wcale, ale jednak daleko od ideału.  Jak już się robi dynamiczną to lepiej ją zrobić już w pełni...  Taką procedurę wymyślono jak zwykle dla uproszczenia, kosztem jej efektywności. To tak jak z wymuszoną regeneracją FAP - w trakcie jazdy lub na postoju. Ta na postoju męczy silnik i gotuje olej w konwerterze w automatach, ale że serwisom tak łatwiej i wygodniej to wszystkie ją stosują...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #349 dnia: Kwiecień 29, 2016, 11:11:38 »
Michał który to bezpiecznik?

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


C5 X7 - F1 40A między aku a błotnikiem.