Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597781 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #450 dnia: Maj 16, 2016, 10:20:34 »
U mnie przy 200000 km (a ile i czy cofnięty nie wiem)  stan licznika oleju wygląda tak:


Czyli jak ??

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #451 dnia: Maj 16, 2016, 10:51:52 »
U mnie przy 200000 km (a ile i czy cofnięty nie wiem)  stan licznika oleju wygląda tak:

fota mi z tapatalka nie wchodzi, 4419972


Może ktoś podpowiedzieć w tej sprawie?:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=91962.200




4 bańki ?? to nieźle deptane było :D

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #452 dnia: Maj 16, 2016, 12:00:45 »
Chodzi o mój ostatni post w tym temacie. Czyli procedurę kontroli poziomu oleju w skrzyni.

cytuję :
Witam wszystkich, jestem po 2 krotnej wymianie statycznej, zamierzam zrobić jeszcze 2 i przy okazji nakręcić z tego filmik, może komuś się przyda.
Nie chcę jednak popełnić żadnego błędu by instrukcja była prawidłowa i bym nikogo w błąd nie wprowadził.
Nie rozumiem do końca procedury sprawdzenia poziomu oleju po wymianie, pierwsze dwa razy nalałem tyle ile spuściłem po prostu.
Czy dobrze rozumiem instrukcję:
1 po podmianie tych w moim przypadku 2,4 litra  dolewamy dodatkowo 0,5 l oleju,  odpalamy silnik, drążek od biegów na pozycji P
2 odkręcamy małą śrubkę od poziomu oleju
3 olej spływa aż zacznie tylko kapać i zakręcamy.i potem jest napisane że gasimy silnik i znowu 0,5 l dolewamy i powtarzamy procedurę uzupełniania poziomu? To wtedy chyba będzie 0,5 l więcej jak przed wymianą i po co powtarzać procedurę, jak to rozumieć?

Logicznie rzecz biorąc :
1 Podmieniam tyle ile zleci
2 Dolewam dodatkowo 0,5 l
3 Odpalam silnik
4 odkręcam srubkę i zlatuje sobie te ok 0,5 które dolałem i zaczyna kapać.
5 zakręcam śrubkę, gaszę silnik i KONIEC.)
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2016, 12:26:19 wysłana przez Tomasz Kowalski »

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #453 dnia: Maj 16, 2016, 16:02:32 »
Chodzi o mój ostatni post w tym temacie. Czyli procedurę kontroli poziomu oleju w skrzyni.
Nie rozumiem do końca procedury sprawdzenia poziomu oleju po wymianie, pierwsze dwa razy nalałem tyle ile spuściłem po prostu.[/font]

Tomku, po spuszczeniu oleju (schodzi ok. 3 litrów) należy wlać 0,5 litra więcej niż się spuściło, żeby uniknąć zabawy w dolewki. Wtedy wykręcasz korek kontroli poziomu oleju, i od razu powinno cieknąć strugą.  Obserwujesz, czekasz i zakręcasz go dokładnie w chwili gdy cieknięcie zamienia się w kapanie, a to wszystko w skrzyni rozgrzanej do 60'C (z tolerancją 58-68'C).

Właściwa temperatura skrzyni jest bardzo ważna, bo od niej zależy poziom oleju.

Gdyby po odkręceniu korka w ogóle nie ciekło lub od razu tylko kapało, to nadal jest zbyt mało i trzeba dolać kolejne 0,5 litra i powtórzyć procedurę.  Masz uchwycić dokładnie moment w którym struga zamienia się w kapanie, przy odpowiedniej temperaturze skrzyni.

No taki jaki ma być dla AW-1 :)
np.
http://sklep.dixi-car.pl/olej-skrzyn-automatycznych-af40-p-1279.html

Pawle, a ustalił już ktoś w końcu jak to jest z tym olejem GM? Czy to w końcu jest synthetic czy mineral?  Bo pewnie przy dynamicznej wymianie całości to wsio ryba,  ale przy statycznej mieszać syntetyczny z mineralnym to ja bym się wahał.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2016, 22:56:39 wysłana przez Michał Jerz »

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #454 dnia: Maj 16, 2016, 20:53:34 »
Licznik zrobiony na zero...pierwsze co zauważyłem to w mieście nie wbija tak szybko szóstego biegu jak wcześniej....
Ogólnie mam też wrażenie że delikatniej redukuje.
Ale to wszystko na ciepłym oleju.
Rano zobaczymy co się będzie działo.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #455 dnia: Maj 17, 2016, 07:01:58 »
Rano miłe zaskoczenie. Auto płynniej zmienia biegi i jeszcze ładniej redukuje. Na trasie przy przyspieszaniu ładnie zrzuca na 5ke że nawet nie czuć.
REASUMUJĄC
ZMIANA NA WIELKI PLUS!

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #456 dnia: Maj 17, 2016, 14:02:33 »
Rano miłe zaskoczenie. Auto płynniej zmienia biegi i jeszcze ładniej redukuje. Na trasie przy przyspieszaniu ładnie zrzuca na 5ke że nawet nie czuć.
REASUMUJĄC
ZMIANA NA WIELKI PLUS!

Co - jak myślę - jest najlepszą odpowiedzią na temat roli tego licznika, jego wpływu na pracę skrzyni oraz potrzeby jego wyzerowania po wymianie.  A także wyjęcia bezpiecznika pompy na czas wymiany, co spowodowało że samochód przez całą procedurę wymiany (i nawet po opuszczeniu) pozostał w pozycji MAX, a w całym układzie hydro przez ten czas W OGÓLE nic się nie działo, dzięki czemu uniknąłeś jakichkolwiek niepożądanych nad- czy pod-ciśnień.  Nawet ryzyko zbyt dużego odpływu LDSu do zbiorniczka (i jego potencjalnego przelania się, lub rozwalenia zbiorniczka jeśli korek nie został odkręcony) przy zbyt szybkim opuszczaniu z podnośnika wyeliminowałeś, bo elektrozawory powrotne pozostały cały czas zamknięte, więc nic nie przepływało.

Tak więc każdy na Twoim praktycznym przykładzie może już sobie sam odpowiedzieć na pytanie kto ma rację: ja czy to towarzystwo co tu ze mnie od roku głupka robiło.

Jeszcze raz, dzięki Adam za tak dokładną relację. Na pewno pomoże to innym osobom wybrać jak najlepiej postępować.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #457 dnia: Maj 17, 2016, 14:47:51 »
I ja również. Po roku wątpliwości wymienię z zachowaniem dokładnie tych samych procedur.

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #458 dnia: Maj 17, 2016, 16:04:32 »
No wiecie ktoś musiał być tym beta testerem haha
A tak serio to zrobiłem to co tu czytałem.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #459 dnia: Maj 17, 2016, 19:43:23 »
No wiecie ktoś musiał być tym beta testerem haha
A tak serio to zrobiłem to co tu czytałem.

W sumie to betatesterem byłem ja, bo to o czym pisałem sam wypróbowałem - osobiście w swoim aucie zmieniałem licznik i widziałem jaki to ma wpływ na działanie skrzyni, oraz wyjmowałem bezpiecznik. Ale mnie dyżurni "fachowcy" słuchać nie chcieli, więc teraz mają kolejne potwierdzenia - już w sumie kilka bo i Michał Nowakowski też wczoraj opisał jak wyzerowanie licznika natychmiast poprawiło u niego pracę skrzyni.

Więc chyba wreszcie temat jest zamknięty i wszystko jest jasne.

Na koniec tylko jedna uwaga: nawet po wyjęciu bezpiecznika należy auto opuszczać z podnośnika powoli i delikatnie, żeby uniknąć udaru (gwałtownego wzrostu nacisku) płynu na membrany sfer i uszczelnienia siłowników.  Profilaktycznie odkręcić korek zbiornika również nadal nie zaszkodzi, a nuż któryś zawór powrotny nie trzyma.

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #460 dnia: Maj 19, 2016, 07:18:03 »
Witam, jestem świeżo po wymianie oleju. Wymieniałem 4 razy statycznie, efekt - skrzynia nie do poznania, pracuje jak nówka, zero prześlizgów bo głównie to mi przeszkadzało, prawie nie wyczuwalna zmiana biegów, redukcja również.
Kolor oleju niestety po 4 razach nie znacznie się zmienił i dalej jest bardzo ciemny ale o lekkim czerwonym zabarwieniu.
Jednak to nie to samo co wymiana dynamiczna, ale bałem się dynamicznie bo licznik zużycia miałem na poziomie 4 500 000 także trochę w kość musiała dostać.
Po 4 wymianach licznik zredukowałem trochę poniżej 500 000. zużyłem w sumie 11L oleju 25 zł za litr STATOIL.


Mam nadzieję że nie spełni się to co powiedzieli mi fachmani z "AutoJózefów"  którzy po spuszczeniu 0,5 litra oleju stwierdzili po kolorze że nie warto kasy na nowy olej wydawać, bo skrzynia zaraz będzie do remontu i zalany olej zaraz będzie wyglądał tak samo. Po czym skasowali 100 za 0,5 litra oleju którego chyba nie wlali bo przy wymianie zeszło mi tylko 2,5 litra.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #461 dnia: Maj 19, 2016, 08:36:24 »
4,5 mln jednostek jest całkiem często spotykaną wartością. Co najmniej kilka innych osób podawało tutaj dokładnie tyle samo przy przebiegu rzędu lekko ponad 200,000 km. Więc jakoś specjalnie dużo nie miałeś. 

Ale olej rzeczywiście musiał być tragiczny skoro chociaż po 4 wymianach statycznych zostaje tylko ok. 11,5% starego oleju to nadal jest w stanie zabarwić te 88,5% nowego oleju na "bardzo ciemno"... To rzeczywiście musiała być smoła... Szkoda że tak zapaskudza ten nowy olej.

Czy tę ostatnią wymianę robiłeś już z zachowaniem kontroli poziomu oleju? Dolewałeś do momentu przekapywania?

Olej Statoil, tzn. konkretnie który? I jaki masz silnik bo nie pamiętam, EURO4 czy EURO5?

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #462 dnia: Maj 19, 2016, 09:09:03 »
Rocznik 2008 czyli Euro 4 olej Statoil Transway ATF Extra (JWS 3309)
3 i 4 wymiana w 100% według procedury, pierwsze dwie lałem trochę za mało.

Offline Rafał Bernadzki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: c5 2.0Hdi
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #463 dnia: Maj 19, 2016, 11:37:14 »
Mam na liczniku 260kkm a licznik oleju 8,5 mln... po pierwszym razie wylał się szaroczarny szuwaks coś jak woda z pralki. Bez kasowania zrobiłem 500km i zużycie paliwa spadło mi poniżej 6l/100 (zwykle mam 7,5). Zmiany biegów raczej podobne jedno co mnie niepokoi to zachowanie konwertera na postoju w pozycji D. Tak jak by próbował lekko poszarpywać. Zrobiłem korektę tego wskazania do 6,5 mln i popróbuje dziś. Czekam na torxy bo poprzednio robiłem na "pożyczakach" a że korka górnego chyba nikt nigdy nie otwierał to potrzebowałem metrowej przedłużki. O dziwo się odkręcił ale mocno się zastanawiałem czy się ukręci klucz czy zniszczę korek.

W ubiegłym roku (jakieś 60kkm temu) zmieniłem raz statycznie u okolicznego "rolnika" - (specjalista "wysokiej klasy" od skrzyń ZF) który maszyną wlał przez przelew jakiś uniwersalny cudowny valovoline.

Teraz po wyjęciu korka przelewu (tego małego) wylałem jakieś 2l - co by znaczyło że towaru było za dużo. Mam jakiś wyciek z pomiędzy silnika i skrzyni i może to dzieło tego mistrza. Co prawda skrzynia nie była ciepła i może coś zdążyło uciec z konwertera (tylko jak?).

Mieszkam na prowincji i mam do wyboru albo wyprawa do rodzinnego miasta na naprawę albo samemu bo okoliczni macherzy są niepiśmienni i robią wszystkie auta tak samo. "Rolnik" od skrzyni oferował że za 5K naprawi mi tę skrzynię, "ale w sumie to i tak jak na ten model i przebieg to chodzi super".

Wracając do licznika to jestem 4 właścicielem tego auta i wynik w kilometrach może być b. optymistyczny. Poprzedni zmieniał płytę zaworów w skrzyni (widziałem grubą fakturę)  i jak sądzę wymienił cały olej ale to było 100kkm temu. Po drugie zdarzyły mi się dwa "incydenta" - wioząc ojca do szpitala, citron (tak nazywa go mój mały synek) zapalił czerwony napis STOP -siła wyższa że musiałem go zlekceważyć, a po wnikliwej analizie tego co próbował mi przekazać wyszło że mu ciepło. Wentylator z modułem był się zepsuł. Miałem mało czasu na naprawę i nie specjalnie ochotę wywalać x100 na nowy - dodatkowo żona zadecydowała że jedziemy na urlop  "jutro" a portfel nie przytył. Dobrałem chyba z c4 i na starym rozrządzie (190kkm) pojechaliśmy nad Adriatyk. Tak jeździłem do ostatniego tygodnia (czyli grubo ponad rok co u mnie oznacza 50kkm) gdy śruba z wałka wentylatora spadła a śmigło razem z nią. Tu znów, najpierw "zepsuła się klima", a potem skrzynie weszła w tryb awaryjny - czyli zmieniała do 3 biegu. Wtedy dopiero wylazłem z auta, a po zerknięciu za atrapę skojarzyłem poranny łoskot z leżącym w zderzaku śmigłem. Wszystko przez wycieczkę do rodzinnej W-wy i "podróż" w korku gdzie wyprzedzały mnie rowerzystki (to jakaś nowa moda jeździć w transparentnych leginsach i stringach?). Naturalnie po wyjeździe na trasę, zbawienny podmuch doprowadził temperatury chłodziwa i oleju do normy co również uleczyło klimatyzację. Po sprowadzeniu śruby M4 0,7x10 z lewym gwintem i zamocowaniu śmigła jest ok ale ile przybyło na liczniku oleju skrzyni to jeden Bóg raczy wiedzieć - może np. 1 mln?

To co "za chwilę" zrobię to wymienię po raz drugi olej statycznie (tak się zastanawiam czy nie wlałem go za mało). Olej który wlewam to Mannol ATF multivehical jws 3309. Olej wg. specyfikacji dość gęsty: 8 w 100oC i 189 lepkość ogólna. Może być spora różnica między szarą wodą którą obecnie mam w skrzyni. Jeśli nie wydarzy się jakiś dramat to operację wykonam po raz trzeci i czwarty. Może w końcu obejrzę czerwony płyn wylewający się ze skrzyni...a wtedy go sprzedam (nawyki zawodowe, doprowadzam urządzenia klienta do pełnej sprawności a potem przestają mnie ciekawić).

Mam subiektywne wrażenie że po zmianie, auto ma jak by większy moment obrotowy, osiągam wyższe prędkości na niższych obrotach. Do tej pory 150km/h wymagało ok 3500 obrotów i dla diesla wydawało mi się to mało rozsądne i ogólnie takie zestrojenie skrzyni imho jest pozbawione sensu. Jeśli dzięki zmianie oleju i korekcie licznika zejdę z tych obrotów na wyższych prędkościach to odszczekam niepochlebne opinie o inżynierach którzy to zestawienie opiniowali. To też wyjaśniało by niższe spalanie, aczkolwiek podświadoma ostrożna jazda i DK2 W-wa Terespol gdzie władza wstydzi się i chowa po krzakach - sprawiają że ułańska fantazja znika.
 
BTW: Patrzę w wasze opisy i się zastanawiam skąd się bierze C5 FL 3.0V6 z przebiegiem 120kkm? - Jeśli kombi to biorę w ciemno mimo że już "wszystko" w tym aucie naprawiałem nie chcę innego.

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #464 dnia: Maj 19, 2016, 11:52:33 »
U mnie tak wyglądał olej po poszczególnych wymianach i dla porównania czysty prosto z butelki. OLEJ

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #465 dnia: Maj 19, 2016, 11:56:05 »
U mnie tak wyglądał olej po poszczególnych wymianach i dla porównania czysty prosto z butelki. OLEJ

Dla tego ja robiłem wyminę dynamiczna by uniknąć takich widoków "czystego oleju". kilka stron wstecz widać różnicę.
A tu widać jaki kolor miałem przy ściąganiu oleju....
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2016, 12:23:41 wysłana przez Adam Madejski »

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #466 dnia: Maj 19, 2016, 17:27:53 »
BTW: Patrzę w wasze opisy i się zastanawiam skąd się bierze C5 FL 3.0V6 z przebiegiem 120kkm? - Jeśli kombi to biorę w ciemno mimo że już "wszystko" w tym aucie naprawiałem nie chcę innego.

Phi... Ja mam 9,5 letnie V6 z przebiegiem 81kkm :-). Ale szybko przybywa :-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #467 dnia: Maj 20, 2016, 11:00:14 »
nigdy wymiana statyczna nawet po 6x nie wymieni oleju w 100% :)
Po 3 w skrzyni zostaje 29% starego oleju :)

Zakładając dobre wymieszanie oleju po każdej wymianie i spuszczanie każdorazowo po ok. 3 litry, na moje oko (z zaokrągleniami dla uproszczenia liczenia na kolanie) to wychodzi tak:

Po 1 wymianie w skrzyni zostaje ok. 58% starego oleju (4 litry).
Po 2 wymianach w skrzyni zostaje ok. 32% starego oleju (2,26 litra).
Po 3 wymianach w skrzyni zostaje ok. 18,5% starego oleju (1,29 litra).
Po 4 wymianach w skrzyni zostaje ok. 10,5% starego oleju (0,75 litra).

jedno co mnie niepokoi to zachowanie konwertera na postoju w pozycji D. Tak jak by próbował lekko poszarpywać.

Na postoju w pozycji D z nogą na hamulcu konwerter wchodzi w tzw. "converter drag reduction mode". Nigdy nie zgłębiałem co konkretnie się dzieje w tym trybie (przypuszczam że kierownica jest tak ustawiana by minimalizować opory, czyli żeby olej sobie możliwie jak najswobodniej krążył w kółko co ogranicza tarcie i nagrzewanie się), ale jeśli efekt występuje tylko wtedy to trzeba by sprawdzić jakie konkretnie elementy konwertera biorą w tym udział i co konkretnie robią i będziesz miał namierzonego winnego takich efektów.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #468 dnia: Maj 20, 2016, 16:10:04 »
po pierwszej wymianie zostaje nam (po zaokrągleniu) 66% starego oleju
Błędne założenia.

Cytuj
i dopiero w tym momencie przy wymianach statycznych mamy % zawartość starego oleju porównywalna do jednokrotnej wymiany dynamicznej, a jak się mają do tego koszty ?
Cytuj
2,5x drożej :)

Błędne wnioski. Logika szkoła podstawowa.

Założenia:
Jednorazowa zmiana =  3l  przy 7,14l koniecznych do zalania suchej skrzyni(dane dla I generacji TF80SC oraz TF81SC (Ford od 2006roku) Współczynnik dla jednokrotnej zmiany w=0,42.

Wzór ogólny (1-w)^x, gdzie x - ilość zmian statycznych;

Dokładnie tak samo się liczy dla AL4 i 4HP20
4HP20

AL4

Widzę, że w tzw. międzyczasie Michałowi peron zupełnie odjechał. Przyjacielu adaptacja całkowita kasuje licznik. Skrzynia dopasowuje ciśnienia min. do zużycia tarcz sprzęgłowych a nie lepkości oleju. Nabajerowałeś, a K.Jarosz wziął w ciemno baraninę. Skrzynia TF81 SC jest na rynku od 2006 roku i nie ma nic wspólnego z II generacją Aisina. Od TF80 I generacji różni się min. grubością tarcz sprzęgłowych i blokiem hydraulicznym. AM6,AM6B AM6C,AM6C1 nie ma nic wspólnego z typem oleju jaki powinien być zastosowany, modelem bloku hydraulicznego i nie ma nic wspólnego z generacjami skrzyń TF80 wbrew temu co twierdzisz. Nie istnieje olej Mobil1 JWS3309. Jest Mobil ATF3309. który jest olejem mineralnym tak jak dedykowany olej Volvo. Wbrew temu co twierdzisz konkretna wartość licznika nie jest potrzebna do prawidłowej pracy skrzyni i chyba nikt nie ma wątpliwości, że przy zmianie dynamicznej należy skasować licznik. Na zmianę dynamiczną aby wypływało dokładnie to co wlewasz potrzeba 15-20l oleju a nie 11 (to uwaga do Jędrochy).  Przelewanie kolejnych litrów oleju powyżej 15l traci sens ekonomiczny. Autorami zamieszczonej przeze mnie procedury są profesjonaliści na co dzień zajmujący się blokami hydraulicznymi skrzyń automatycznych i ich regeneracją.
Michał, straciłeś masę czasu szukając jakiejś cudownej, optymalnej wartości licznika dla skrzyni, wyciągałeś jakieś wnioski niezgodne z prawdą obiektywną a trzeba było w 40-60 min zrobić adaptację całkowitą przy stałym położeniu pedału gazu z częstą zmianą przełożeń w górę i w dół. Polecanie dopasowywania licznika w jakimkolwiek kontekście jest fenomenem na skalę światową. Zapewniam Cię.Opatentuj to.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #469 dnia: Maj 20, 2016, 16:15:55 »
Tak jak pisałem, liczyłem komuś na AK tą wymianę statyczną, no to liczmy i tutaj :)
po pierwszej wymianie zostaje nam (po zaokrągleniu) 66% starego oleju

Pawle, przy pierwszej wymianie statycznej z AM6 spuszczasz 3 litry z 7 (i całe te 3 litry to jest w 100% stary olej).  3 litry z 7 to jest dokładnie 42,85% (w zaokrągleniu 42% bo nie schodzi idealnie 3 litry) pojemności AM6, a pozostałe w skrzyni 4 litry starego oleju to dokładnie 57,15% (więc w zaokrągleniu 58%) a nie żadne 66%.   Stosunek 66% / 33% to byś miał przy wymianie 3 litrów z 9 a nie 3 litrów z 7, a skrzynia AM6 nie ma 9 litrów pojemności tylko 7 litrów.

Więc już na wstępie masz błąd w wyliczeniach, dlatego cała reszta też jest źle.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #470 dnia: Maj 20, 2016, 17:15:21 »
Widzę, że w tzw. międzyczasie Michałowi peron zupełnie odjechał.

Dawid, ja nie będę z Tobą dalej dysktował bo się po prostu do dyskusji nie nadajesz.  Po raz kolejny wyskakujesz jak filip z konopii po tygodniu spokoju jaki tu panował bez Ciebie i bredzisz do mnie o jakichś AM6B, AM6C, TF80SC i TF81SC, o których ja nawet SŁOWA nie wspomniałem na tym forum od jesieni 2015.  Nie wiem co Ty czytasz, ale na pewno nie to co ja piszę.  Dyskutujesz człowieku SAM ZE SOBĄ, z własnymi urojeniami, a wielokrotne próby wyjaśnienia Ci czegokolwiek za każdym razem pokazały, że odpowiadanie Ci nie ma najmniejszego sensu bo Ty i tak w kółko to samo.

Cytuj
Na zmianę dynamiczną aby wypływało dokładnie to co wlewasz potrzeba 15-20l oleju a nie 11 (to uwaga do Jędrochy).

To co piszesz jest tak beznadziejnie bezsensowne, że aż nie sposób to skomentować, bo jest oczywiste, że płynu potrzeba tym więcej im bardziej zanieczyszczony jest ten który się wymienia (i odwrotnie, tym mniej im czystszy jest ten który się wymienia), a do tego jest jeszcze kwestia jak duże są zabrudzenia i złogi samej skrzyni, tzn. ile potrwa (a więc ile w tym czasie oleju przeleci) zanim to się odklei i wypłynie. Nie ma na to ABSOLUTNIE ŻADNEJ z góry ustalonej wartości, ani 11 litrów ani 15-20, to zależy wyłącznie od danej, konkretnej skrzyni i stanu czystości jej oraz oleju w niej.  Właśnie po to maszyny do wymiany dynamicznej mają przezroczyste rurki, żeby było widać kiedy można przerwać tłoczenie - co w KAŻDEJ skrzyni następuje po INNEJ ilości przetłoczonego oleju, zależnej wyłącznie od stanu w jakim W TEJ KONKRETNIE SKRZYNI był stary olej i sama skrzynia.

Więc Twoje sztywne 15-20 litrów jest - jak zwykle - wyssane z palca, bo np. dla osoby która jeździ na wymianę dynamiczną regularnie co 20,000 km jak zaleca Aisin to i 10 litrów zapewne wystarczy.

Cytuj
Michał, straciłeś masę czasu szukając jakiejś cudownej, optymalnej wartości licznika dla skrzyni, wyciągałeś jakieś wnioski niezgodne z prawdą obiektywną a trzeba było w 40-60 min zrobić adaptację całkowitą przy stałym położeniu pedału gazu z częstą zmianą przełożeń w górę i w dół. Polecanie dopasowywania licznika w jakimkolwiek kontekście jest fenomenem na skalę światową. Zapewniam Cię.Opatentuj to.

Chłopie, czy Ty jesteś zdrowy? Miesiąc temu bredziłeś o odtwarzaniu licznika, choć nikt na ten temat tu nie dyskutuje OD ROKU.  Trzy tygodnie temu bredziłeś o odtwarzaniu licznika, choć nadal nikt na ten temat nie dyskutował nawet słowem.  Dwa tygodnie temu bredziłeś o odtwarzaniu licznika, choć nadal nikt na ten temat nie dyskutował. Tydzień temu to samo, i dzisiaj to samo. Pojawiasz się jak bumerang równo co tydzień i w kółko paplesz o czymś o czym w ogóle nikt tu od miesięcy nie pisze. Zawiesiłeś się na postach sprzed roku? To albo się zrestartuj, albo się wyłącz do czasu naprawy jak masz jakiś problem sprzętowy.

Offline Rafał Bernadzki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: c5 2.0Hdi
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #471 dnia: Maj 20, 2016, 18:46:43 »
Dołączyłem do wątku i do forum w zasadzie z jednego powodu.. Chodzi o olbrzymi wkład Jerzego w zgłębienie temu od strony teoretycznej oraz jego własne empiryczne doświadczenia. Co również mnie interesowało to jego opinia na temat doświadczeń innych użytkowników, poparta analizą - rzadko się zdarza by ktoś dysponujący wiedzą/doświadczeniem chciał/próbował tłumaczyć konkretne przypadki. Regułą jest że "fachowiec" w oparciu o swój autorytet wydaje kategoryczny osąd: "ten typ tak ma", "skrzynia do robienia", "płyta zaworów"...


Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #472 dnia: Maj 20, 2016, 20:05:47 »
Chodzi o olbrzymi wkład Jerzego

Za ten tekst to chyba Pan Doktor skrzyniologii stosowanej Cię oskóruje.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #473 dnia: Maj 20, 2016, 21:33:15 »
Panowie u mnie wyszło 14.5 litra...więc blisko 15....

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #474 dnia: Maj 20, 2016, 22:35:42 »
U mnie po wymianie 11,5 litra olej był czerwony ale dalej brudnawy. Zakładam że aby był zupełnie czysty 15l by poszło albo jeszcze więcej, tylko pytanie po co? Jak ktoś lubi to można...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka