Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 597833 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #475 dnia: Maj 20, 2016, 23:34:34 »
Panowie, wystarczy przejrzeć choćby sam ten wątek (ewentualnie dowolny inny o wymianie oleju w AM6) - jest w nich już naprawdę sporo postów od osób, które zrobiły wymianę dynamiczną i podały ile oleju poszło, a to najlepsze źródło wiedzy bo z czystej praktyki. Na przykład Wieśkowi Matei który założył ten wątek poszło 10 litrów (strona 2 wątku). Kilku innym osobom 11-12. Były również posty od osób którym wystarczyło 9 litrów, a były też takie którym przetłoczono blisko 15, jak Adamowi powyżej. W totalnie zapuszczonej skrzyni zapewne i 20 nie wystarczy dla uzyskania na wyjściu całkowicie czystego oleju.

Zależy to wyłącznie od stanu starego oleju i czystości skrzyni, a także od tego czy przed wymianą jest robiona płukanka detergentem czy też nie, bo taka płukanka pomaga wstępnie oczyścić skrzynię (rozpuszcza osady itp) więc później trzeba na to zużyć mniej oleju. I tyle, naprawdę nie ma tu żadnej matematycznej regułki ani żadnych stałych wartości....

Nie ma więc najmniejszego sensu się spierać, że jednemu poszło 10 a drugiemu 15 i twierdzić, że to właśnie jego ilość jest poprawna. Każdemu poszło dokładnie tyle na ile zużyty był JEGO olej oraz zabrudzona JEGO skrzynia (oraz od tego czy wymianę poprzedził płukaniem czy nie) i do NIKOGO INNEGO to nie będzie miało zastosowania z oczywistych względów.  Można jedynie określić PRZECIĘTNE, najczęściej zużywane ilości, i w świetle postów na forum jest to 10-12 litrów, w porywach do 15 w bardziej wyeksploatowanych skrzyniach.

Poza tym, zawsze pozostaje kwestia na ile skrupulatny był serwisant i czy ciągnął tłoczenie do uzyskania naprawdę klarownego oleju czy też przerwał wcześniej bo już mu się chciało iść do domu. Dlatego najlepiej zawsze tego pilnować samemu.

Za ten tekst to chyba Pan Doktor skrzyniologii stosowanej Cię oskóruje.
Jerzu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń .

W zasadzie nie ma co komentować, bo każdy sam widzi. Tego typu posty to zawsze jedyny "wkład" tego pana we wszystkie wątki w których ja piszę, na temat nie ma nigdy absolutnie nic do powiedzenia.

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #476 dnia: Maj 20, 2016, 23:49:55 »
Myślę że Michał Jerz trafnie podsumował. W moim przypadku maszyna która toczyła olej nie mogła wpompować całości. Dlatego trzeba było mieć o ok 1,5 litra oleju więcej niż chciało się przepuścić. To było takie zabezpieczenie żeby nie zassała powietrza. Warto o to dopytać przed wymiana szczególnie jak kupuje się swój olej.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #477 dnia: Czerwiec 09, 2016, 12:22:58 »
Dawid, ja nie będę z Tobą dalej dysktował bo się po prostu do dyskusji nie nadajesz.
W twojej subiektywnej nic nie wartej ocenie.

Po raz kolejny wyskakujesz jak filip z konopii po tygodniu spokoju jaki tu panował bez Ciebie
Wybacz nie mam czasu na bieżąco prostować licznikowo-skrzyniowo-olejowej baraniny jaką min tutaj uprawiasz.

i bredzisz do mnie o jakichś AM6B, AM6C, TF80SC i TF81SC, o których ja nawet SŁOWA nie wspomniałem na tym forum od jesieni 2015.
Każdy kto przeczyta jerzowo hedgehogową baraninę o tablicach mendelejewa, innym przenoszeniu napędu w związku z inną lepkością, przeprojektowywaniu TF80 ->TF81, AM6C, do której należy wlać AW1, licznikowym sci-fi i in. oraz sięgnie do źródeł sam oceni kto bredzi. Jerzuś, nie mogę czytać tych bzdur od deski do deski i odnosić się do każdej jednej na bieżąco tylko dlatego, że ty byś tak chciał. Tyle ich jest, że nie sposób ogarnąć. Uwierz mi. Dopasowywanie licznika jako panaceum na problemy w TF80 jest fenomenem na skalę światową. Dziwię się, że głupka roku jeszcze Ci na tym forum nie nadali. 

To co piszesz jest tak beznadziejnie bezsensowne, że aż nie sposób to skomentować, bo jest oczywiste, że płynu potrzeba tym więcej im bardziej zanieczyszczony jest ten który się wymienia
Błysnąłeś niebezsensownym nietruizmem. Chapeau bas. Klękajcie narody. P.Jędrocha dyskredytuje wymianę statyczną dopasowując liczby, więc dostał prosty wzór na przeliczenie, z którego każdy może skorzystać i ocenić w kategoriach ekonomicznych sens przelewania kolejnych litrów oleju przez skrzynię. Jak ktoś myśli, że wymiana statyczna kilkukrotna jest gorsza w temacie odświeżenia oleju od dynamicznej i próbuje dowodzić, że na statyczną idzie więcej przy założeniu takiego samego 'poziomu odświeżenia' znaczy, że postradał zmysły.

Właśnie po to maszyny do wymiany dynamicznej mają przezroczyste rurki, żeby było widać kiedy można przerwać tłoczenie
To co piszesz jest tak beznadziejnie bezsensowne, że aż nie sposób tego skomentować, bo jest oczywiste.

Więc Twoje sztywne 15-20 litrów jest - jak zwykle - wyssane z palca, bo np. dla osoby która jeździ na wymianę dynamiczną regularnie co 20,000 km jak zaleca Aisin to i 10 litrów zapewne wystarczy.
Wysysanie z palca to twoja specjalność. Kolejny popis. Podaj źródło, w którym Aisin zaleca zmianę dynamiczną 10l oleju co 20k km! Po 20k km nawet miedzi z panewek nie ma specjalnie w oleju a ty chcesz 10l tłoczyć. Peron odjechał zupełnie.

Chłopie, czy Ty jesteś zdrowy? Miesiąc temu bredziłeś o odtwarzaniu licznika, choć nikt na ten temat tu nie dyskutuje OD ROKU.
Jakie to ma znaczenie od kiedy. Odtwarzanie stanu licznika = baranina I klasa dzisiaj, jutro, pojutrze.

Pojawiasz się jak bumerang równo co tydzień
W zasadzie nie mam już wątpliwości, że masz jakieś poważne abberracje czasowo przestrzenne.

Robiłeś to kiedykolwiek, że tak zapytam ?
Czy tylko "wiesz" jak to "zrobić"
A jak mam Ci udowodnić online, że robiłem. Zdjęcia pustych opakowań po LT71141 i 9730.AE oraz zdjęcia kartonu ATF3309 i słoików z kolejnymi wymianami statycznymi w TF80 Cię zadowolą? Podaj maila.

Co do założeń przy wymianie statycznej i ich negacji, podaj swoje wyliczenia zobaczymy jakie to będą różnice procentowe......
Nie umiesz podstawić do wzoru? Masz wzór ogólny przecież napisany.Wzór ogólny Ci się nie zgadza? Potęga to kolejna wymiana statyczna. Współczynnik w jest stały. Od jedynki odejmujesz w i podnosisz do potęgi. W czym masz problem? Matematyka szkoła podstawowa.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #478 dnia: Czerwiec 09, 2016, 12:41:15 »
I vice versa.  Chcesz te foteczki Paweł? Z dedykacją mniej spiny więcej źródeł i wszyscy na tym skorzystają.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #479 dnia: Czerwiec 09, 2016, 12:46:48 »
W twojej subiektywnej nic nie wartej ocenie.
jerzowo hedgehogową baraninę
Jerzuś, nie mogę czytać tych bzdur
głupka roku jeszcze Ci na tym forum nie nadali

Chyba do reszty OCIPIAŁEŚ prostaczku mając jakąkolwiek nadzieję, że na takim poziomie ktoś będzie z tobą dalej dyskutować. Twoje regularne naprzemienne znikanie na dwa tygodnie i wyskakiwanie jak głąb z kapusty na jeden dzień tylko po to by powtórzyć po raz setny to samo i tylko dodać do tego nowe inwektywy przestało już kogokolwiek tu bawić.  Taki tu spokój panował przez ponad dwa tygodnie gdy cię nie było - nikt nikomu nie ubliżał, nikt się z nikim nie kłócił - to musiałeś znów się pojawić i narżnąć kolejną śmierdzącą kupę.

Żegam, a kysz.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #480 dnia: Czerwiec 09, 2016, 12:54:41 »
Podaj Aisinowskie źródło do zaleceń wymiany dynamicznej w skrzyniach TF80 co 20k km licznikwo-olejowy fantasto. Tobie misiu kolorowy nie wystarczy powtórzyć nawet 10^6 "przestań wymyślać" i tak będziesz to robił.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #481 dnia: Czerwiec 09, 2016, 13:03:17 »
Tobie misiu kolorowy nie wystarczy powtórzyć nawet 10^6

Patrz post wyżej.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #482 dnia: Czerwiec 09, 2016, 17:55:50 »

Dzisiaj przyszła paczuszka z dwunastoma flaszkami TOTAL FLUIDMATIC MV LV.
Termin wymiany ustawiony u Kisielnickich w Szczecinie na początku lipca.
Zdam relację z wymiany i czy po skrzynia nadal będzie działać bez zarzutów ;-)


www.kisielnicki.com.pl
www.catalog.lubricants.total.com/automotive/cars/fluidmatic-mv-lv

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #483 dnia: Czerwiec 09, 2016, 18:20:05 »
ŁAŁ, Krzysztof, cudu dokonałeś! Niejeden próbował zlokalizować ten olej w PL i mu się nie udało. Jakieś magiczne źródełko?

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #484 dnia: Czerwiec 09, 2016, 18:34:31 »

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #485 dnia: Czerwiec 09, 2016, 19:15:01 »
w DE dostępny od ręki

No tak, to wszystko tłumaczy ;)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #486 dnia: Czerwiec 09, 2016, 19:46:15 »
W pl też znalazłem ale ciut drożej.
http://superolej.com/sklep/towar-w-przygotowaniu-total-fluidmatic-mv-lv-1l-tychy-slaskie/

Xperia Z5 Compact über TapaTalk

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2016, 19:57:21 wysłana przez Krzysztof Jarosz »

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #487 dnia: Czerwiec 09, 2016, 20:43:41 »
ŁAŁ, Krzysztof, cudu dokonałeś! Niejeden próbował zlokalizować ten olej w PL i mu się nie udało. Jakieś magiczne źródełko?


A ten olej to jakaś perełka wśród olei ?
pytam poważnie bo też musiał bym wymienić ojej i właśnie się zastanawiam który kupić
a ten TOTAL to jest też na Allegro
http://allegro.pl/total-fluidmatic-mv-lv-1l-tychy-slaskie-i6254778160.html
ale firma ta sama co link wyżej

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #488 dnia: Czerwiec 09, 2016, 21:06:11 »

A ten olej to jakaś perełka wśród olei ?
pytam poważnie bo też musiał bym wymienić ojej i właśnie się zastanawiam który kupić

A to czas pokaże ;-) a tak poważnie to ma lepkość przy 100'C 6.0 i indeks lepkości 153. Przyjęte jest, że oleje AW-1 mają przy 100'C lepkość w zakresie 5.6 - 6.0 i indeks lepkości w okolicy 150 więc ten total łapie się idealnie.
Jest przy tym tańszy od AMSoil'a o kilkanaście złotych na litrze i o połowę od oleju Volvo.... tak więc ;-)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #489 dnia: Czerwiec 09, 2016, 22:06:23 »
On jest wyłącznie do euro 5?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #490 dnia: Czerwiec 09, 2016, 22:24:14 »
tak, do euro4 Total Fluid XLD FE

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #491 dnia: Czerwiec 09, 2016, 22:28:38 »
A ten olej to jakaś perełka wśród olei ?

Nie, po prostu generalnie olejów low viscosity jest niewiele do wyboru, a ten rzadko w Polsce się pojawia.

Ma podaną w specyfikacji zgodność z AW-1 i rzeczywiście ma typową dla niej lepkość, w odróżnieniu od niektórych innych olejów, których producenci deklarują jednoczesną zgodność z AW-1 i JWS3309, co jest naciągane w ten sposób, że te oleje mają lepkość tak pomiędzy nimi, czyli w rzeczywistości ani to, ani to.

http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/76101/total_fluidmatic_mv_lv_022014_en.pdf

On jest wyłącznie do euro 5?

Tak, to jest olej LV - Low Viscosity (niska lepkość), dla skrzyń z silnikami Euro 5 i wzwyż.

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #492 dnia: Czerwiec 09, 2016, 22:29:42 »
tak, do euro4 Total Fluid XLD FE


Panowie albo ja jakiś niekumaty jestem ale nie rozumiem co ma norma emisji spalin do ojeju w skrzyni biegów ?

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #493 dnia: Czerwiec 09, 2016, 22:50:39 »
Zastosowana skrzynie biegów - w euro5 jest ciut inna tak ogólnie. Po emisji spalin najłatwiej rozpoznać skrzynie....

Xperia Z5 Compact über TapaTalk

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #494 dnia: Czerwiec 09, 2016, 22:55:54 »
Panowie albo ja jakiś niekumaty jestem ale nie rozumiem co ma norma emisji spalin do ojeju w skrzyni biegów ?

Sprawność przeniesienia napędu.  Przeniesienie napędu poprzez olej jest generalnie stratne, ale mniej lepki olej ma odrobinę wyższą sprawność przeniesienia napędu (co przekłada się na odrobinę niższe emisje więc w jakimś stopniu pomaga sprostać kolejnym idiotycznym wyśrubowanym normom Euro), niestety kosztem gorszego smarowania skrzyni, bo z kolei im mniej lepki olej tym gorzej smaruje.

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #495 dnia: Czerwiec 09, 2016, 23:20:44 »
Michał , Krzysiek dzięki za wyjaśnienie o co chodzi z tymi normami , teraz to już prawie wszystko jasne , jeszcze żebym był pewny to rozumiem że do mojej skrzyni automat 6 biegów 2.0 HDi 138 KM 2007r mam mieć olej zgodny z JWS 3309  czyli np. taki jak pisał Krzysiek

Total Fluid XLD FE

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #496 dnia: Czerwiec 10, 2016, 00:02:36 »
żebym był pewny to rozumiem że do mojej skrzyni automat 6 biegów 2.0 HDi 138 KM 2007r mam mieć olej zgodny z JWS 3309

Tak. Mam dokładnie to samo auto.

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #497 dnia: Czerwiec 10, 2016, 20:51:34 »
żebym był pewny to rozumiem że do mojej skrzyni automat 6 biegów 2.0 HDi 138 KM 2007r mam mieć olej zgodny z JWS 3309

Tak. Mam dokładnie to samo auto.


Ok. dzięki , w poniedziałek jadę na wymianę oleju w skrzyni do warsztatu w Gliwicach w którym był Adam i opisał to bardzo fajnie kilka stron wcześniej . zabieram ze sobą laptopa i lexię i zaraz po wymianie wyzeruje licznik zużycia oleju bo mam już tam ponad 4 miliony . Po wszystkim napiszę czy będzie jakaś różnica w działaniu skrzyni .

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #498 dnia: Czerwiec 10, 2016, 21:10:10 »
Marek, taka prośba....powiedz że masz polecenie z naszego klubu i że zrobiona została reklama tak jak obiecałem.
Dodam tylko żebyś odkręcił korek od zbiornika LDS dla bezpieczeństwa - ja tego nie robiłem.
I pozdrów chłopaków :D

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #499 dnia: Czerwiec 10, 2016, 22:49:37 »
Marek, taka prośba....powiedz że masz polecenie z naszego klubu i że zrobiona została reklama tak jak obiecałem.
Dodam tylko żebyś odkręcił korek od zbiornika LDS dla bezpieczeństwa - ja tego nie robiłem.
I pozdrów chłopaków :D


Już to zrobiłem przy umawianiu się na termin wymiany że mam do nich namiary z klubu cytrynki i że jesteś zadowolony z obsługi i polecasz wymienić u nich olej w skrzyni . Ale jak będę na miejscu to jeszcze raz im to powiem . Mam nadzieję że też będę zadowolony . Dzięki za przypomnienie z tym korkiem